Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,670 25 apr 2024 10:27
  • -0,060 (-1,05%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 56.385 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 31 januari 2019 11:27
    Hai Tatje.

    Neen geen harde bewijzen vanuit TT.
    Ik baseer me slechts op het gegeven dat je nu nog steeds een TT-watch kunt kopen.
    Ik zet trouwens vraagtekens bij de gerapporteerde 45 mio uit 2017.
    De enorme val in marge in 4Q 2017 laat mij nog steeds geloven dat een credit nota ad 17 mio voor Sportsproducten debet was aan deze implosie.

    In mijn excellsheet staat Sports op 10 mio in 2018 en 5 mio in 2019.
  2. Brouwer285 31 januari 2019 11:33
    quote:

    Brabanttrade schreef op 31 januari 2019 11:14:

    Als de koers de 7,90 nadert dan nemen de blokken in de laat flink toe om af te schrikken. Deze koersmanipulatie moet een doel hebben en dat doel kan niet anders zijn dan verkoop vd hele toko. Heeft iemand anders 1 andere reden waarom de koers in toom gehouden wordt. Paar dagen op rij na stijging op het eind teruggezet worden op aanvang koers. Nu is eigenlijk ook de vraag wordt een daling wel geaccepteerd of einde vd dag dmv wat grote orders terug op 7,95
    Mijn reden is als volgt: Als men bijvoorbeeld de koers kan drukken richting de 6 euro en de uiteindelijke ‘synthetic share buy back’ komt uit op 8 euro, heeft men totaal 5.2 euro per aandeel in de pocket tijdens de ‘synthetic share buy back’ indien men het aandeel op 6 euro op kan pikken. Op deze manier is er voor de korte termijn een belang om zittende aandeelhouders uit te roken en op iets langere termijn een belang in een hogere koers. Mijn private mening overigens. Zelf hoop ik dat de koers voor de ‘synthetic share buy back’ zo snel mogelijk vastgesteld wordt, maar vermoed dat dit op zijn vroegst in maart gaat gebeuren.
  3. DeHardeWerker 31 januari 2019 11:39
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 31 januari 2019 10:30:

    Hopeloos aandeel door een dramatisch slecht Management
    Vaarwel TomTom
    Zou ik niet doen, er komt toch een overname door Microsoft van 13,50€ ? Wat maak je je dan toch druk om een dagkoersje. Je moet wel vertrouwen hebben in je eigen geroeptoeter, anders kun je (idee misschien) beter daar voortaan mee stoppen.
  4. [verwijderd] 31 januari 2019 11:46
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 31 januari 2019 11:19:

    nou dat is wel over-negatief Sunshine
    Roadshows hebben zeker een doel en dat is om de Banken en uitgenodigde klanten te informeren.

    ik krijg net een uitnodiging van KKR die in samenwerking met BNP hier het " KKR Global Impact Fund " willen promoten
    komt woensdag 13 feb een lunch-sessie in Brussel met hoofd van KKR Global Fund, de heer Robert Antabin, die met uitleg over hoe en wat komt en natuurlijk als doel een uitnodiging om te investeren in dit Fonds welke zich richt tot Mid_Cap_bedrijven die zich inzetten om sommige lange termijn ( Sustainable Development Goals ) doelen te behalen.

    inzet voor privé personen minimum 250.000 $ en voor Institutionele Fondsen 5 mio
    ze willen 1.5 miljard ophalen
    BNP voorziet het feeder-fonds

    heb me maar opgegeven voor deze lunch en eens luisteren welke mid-cap-fondsen in aanmerking komen.
    als ik de kans krijg en denk wel dat dit lukt, want zoveel genodigden zijn er meestal niet, zal ik eens vragen wat ze van TT, PostNL en KPN denken, om maar eens 3 mid-cappers te noemen waar ik dan inzit. ( de laatste 2 recent aangekocht) TT zit ik al jaar en dag in.
    denk trouwens dat geen van deze 3 in aanmerking komen als ik de prospectus lees.

    ps: sommigen zijn erg terughoudend wat TT betreft, denken dat 2019 een behoudend jaar gaat worden voor TT
    de fantasie moet echt komen van overname/delisting - fase 2
    Ja, ik heb het scherp geformuleerd.
    ik zie het 'global impact' niet zo direct af aan KPN en PostNL, tenzij de post weer te paard wordt rondgebracht; taakje voor dzw;-)

    Ik begrijp van je dat het informeren van banken ook een ander doel dan koersdoelverhoging kan hebben, goed dat je me daar op wijst. Ik denk echter dat de bijeenkomsten geen of nagenoeg geen impact hebben, of in ieder geval niet positief als niet 1 analist zijn koersdoel verhoogt, zelfs niet 1 analist zijn koersdoel herhaald.
    We kunnen zelfs gezamenlijk vaststellen dat er ook geen extra vraag naar aandelen lijkt te ontstaan.
    Daarmee zou je geneigd kunnen zijn mee te gaan in de conclusie van sommigen hier dat TomTom zelf geen hogere koersen wenst en daarom de bijeenkomsten met analisten min of meer plichtmatig en ongeinspireerd afwerkt (net als de cc's nav kwartaalcijfers)

    Ik zit in TomTom voor het product HD-maps en tot voor kort voor Telematics.
    TomTom heeft mij niet kunnen overtuigen van het belang van de verkoop tegen 910 miljoen, maar meer waarschijnlijk; heeft mij niet willen overtuigen van het belang voor mij als aandeelhouder.

    Samenvattend:
    - slechte communicatie persberichten
    - slechte communicatie CC
    - waarschijnlijk ook slechte communicatie road shows
  5. [verwijderd] 31 januari 2019 11:58
    quote:

    bert190 schreef op 31 januari 2019 11:31:

    www.handelsblatt.com/today/companies/...

    Boemmm...!!???
    American and Chinese companies dominate consumer-industry AI, but without domain expertise in traffic, manufacturing, or buildings, their potential will lag behind that of industrial AI,” Denner said.
  6. [verwijderd] 31 januari 2019 12:11
    quote:

    Brouwer285 schreef op 31 januari 2019 11:33:

    [...]

    Mijn reden is als volgt: Als men bijvoorbeeld de koers kan drukken richting de 6 euro en de uiteindelijke ‘synthetic share buy back’ komt uit op 8 euro, heeft men totaal 5.2 euro per aandeel in de pocket tijdens de ‘synthetic share buy back’ indien men het aandeel op 6 euro op kan pikken. Op deze manier is er voor de korte termijn een belang om zittende aandeelhouders uit te roken en op iets langere termijn een belang in een hogere koers. Mijn private mening overigens. Zelf hoop ik dat de koers voor de ‘synthetic share buy back’ zo snel mogelijk vastgesteld wordt, maar vermoed dat dit op zijn vroegst in maart gaat gebeuren.
    Dat zou ook kunnen, maar dan verwacht jij nog een flinke crash voor maart.

    Ik denk niet dat dit de reden is, maar dat de dalingen ruimte geven om grote partijen (vrienden van) goedkoop aandelen in te laten kopen.
    Als TomTom zichzelf wil verkopen dan wordt maximaal positief bericht gegeven bij de jaarcijfers. Ik hoop daarop.
    Anders wordt het een dirty exit
  7. [verwijderd] 31 januari 2019 12:51
    quote:

    sterrenlaan schreef op 31 januari 2019 12:15:

    Wat doet dit aandeel toch pijn, en maar blijven hopen dat het omhoog gaat. Nog net met winst weten verkopen. Succes met TomTom heren!
    Dit was je eerste post, een week geleden:
    Mooi om te zien dat iedereen nog vertrouwen heeft in het aandeel TomTom. Terwijl iedereen al zo vaak is teleurgesteld. Ben uitgestapt met winst en laat het aandeel los. Hoop voor jullie dat het aandeel tomtom nog wat wordt maar verwacht er niet veel meer van.

    Ben je hiervoor forumlid geworden? Je zult wel een keer een speldje krijgen van Henk dan.
    Succes!

    btw aandeel stond op 7.40 toen je schreef dat je ze net verkocht had.
  8. [verwijderd] 31 januari 2019 12:56
    Vraag mij überhaupt af of de cijfers komende week enige invloed zullen hebben. Ik denk het uitblijven of melding van een koper/exit voor de resterende delen zal de koers bepalen. Na verkoop TTT blijft er niet meer over dan een startup met een slechte communicator aan het roer !
  9. [verwijderd] 31 januari 2019 13:07
    quote:

    Bezige Barend schreef op 31 januari 2019 12:56:

    Vraag mij überhaupt af of de cijfers komende week enige invloed zullen hebben. Ik denk het uitblijven of melding van een koper/exit voor de resterende delen zal de koers bepalen. Na verkoop TTT blijft er niet meer over dan een startup met een slechte communicator aan het roer !
    Ik verwacht sowieso hoge impact (up of down)

    Niet op de cijfers of outlook, maar op basis van het automotive orderboek van 2018 en de uitgesproken verwachting van de potentie voor 2019. Dat laatste is een uitspraak in de trant van: het aantal tenders dat in de markt ligt is [lager dan / gelijk aan / hoger dan] vorig jaar.

    Het ‘nieuwe tomtom’ drijft voor een groot deel op automotive.

    Er zijn twee richtingen mogelijk qua uitleg:

    A) “Tomtom heeft telematics verkocht om zich te focussen op automotive omdat het daar niet denderend gaat”

    B) “TomTom heeft telematics verkocht omdat het goed gaat met automotive en de telematics divisie niet meer nodig was voor winstgevende groei”

  10. [verwijderd] 31 januari 2019 13:34
    quote:

    bert190 schreef op 31 januari 2019 11:31:

    www.handelsblatt.com/today/companies/...

    Boemmm...!!???
    Citaat: It currently supplies Tesla with parking sensors as well as a radar system for the Autopilot feature, and Apple with motion sensor chips.

    Dit is toch ook gewoon het bewijs dat TomTom levert, danwel engineering verricht via de coöperatie Bosch-TomTom RRS aan Tesla?
    Maar Goddijn can't comment on it... :-)
  11. [verwijderd] 31 januari 2019 13:40
    quote:

    Hik schreef op 31 januari 2019 13:34:

    [...]

    Citaat: It currently supplies Tesla with parking sensors as well as a radar system for the Autopilot feature, and Apple with motion sensor chips.

    Dit is toch ook gewoon het bewijs dat TomTom levert, danwel engineering verricht via de coöperatie Bosch-TomTom RRS aan Tesla?
    Maar Goddijn can't comment on it... :-)
    misschien moet hij een keer op de rekbank; en dan niet zo'n hele moderne.
    mogelijk dat hij dan gaat praten?
  12. forum rang 7 ketchup 31 januari 2019 14:14
    quote:

    ~Justin~ schreef op 31 januari 2019 13:07:

    [...]

    Ik verwacht sowieso hoge impact (up of down)

    Niet op de cijfers of outlook, maar op basis van het automotive orderboek van 2018 en de uitgesproken verwachting van de potentie voor 2019. Dat laatste is een uitspraak in de trant van: het aantal tenders dat in de markt ligt is [lager dan / gelijk aan / hoger dan] vorig jaar.

    Het ‘nieuwe tomtom’ drijft voor een groot deel op automotive.

    Er zijn twee richtingen mogelijk qua uitleg:

    A) “Tomtom heeft telematics verkocht om zich te focussen op automotive omdat het daar niet denderend gaat”

    B) “TomTom heeft telematics verkocht omdat het goed gaat met automotive en de telematics divisie niet meer nodig was voor winstgevende groei”

    C) er is al een kleine anderhalf jaar een koper die bereid is heel TT te kopen, maar het geeft niet genoeg en de FFF beslissen het nu stapsgewijs te doen hopende op een betere opbrengst voor som der delen

  13. [verwijderd] 31 januari 2019 14:16
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 31 januari 2019 14:14:

    [...]

    C) er is al een kleine anderhalf jaar een koper die bereid is heel TT te kopen, maar het geeft niet genoeg en de FFF beslissen het nu stapsgewijs te doen hopende op een betere opbrengst voor som der delen
    maar dat strookt toch niet met het wegmoffelen van mooi nieuws, het twijfelen bij het recht zetten van Apple nieuws/ Google RNN?
  14. [verwijderd] 31 januari 2019 14:40
    D) zijn lang geplande exit met/zonder partners hopelijk gevolgd door overbiedingen

    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 31 januari 2019 14:14:

    [...]

    C) er is al een kleine anderhalf jaar een koper die bereid is heel TT te kopen, maar het geeft niet genoeg en de FFF beslissen het nu stapsgewijs te doen hopende op een betere opbrengst voor som der delen

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 233 234 235 236 237 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links