Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

KPN houdt vast aan schrappen naam XS4ALL

Lees over dit aandeel ook

  1. 18 apr Brussel waarschuwt voor gevolgen telecomfusies
  2. 31 jan KPN mist een vleugje ambitie

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. Mr_Baldy 25 januari 2019 12:48
    wie is hier nu de sukkel, het gaat toch om de levering van de dienst, als deze nogsteeds door xs4all geleverd word en het dus puur een label verandering is, dan maak je je daar toch niet druk om, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit niet de naam lijkt mij. Non discussie in mijn ogen
  2. [verwijderd] 25 januari 2019 14:09
    Vanuit marketing een interessante "case" om te volgen. Ben benieuwd of de consument deze attitude zal accepteren. Bij merken gaat het vaak om gepercipieerde waarde. XS4all wordt door klanten al vele jaren gezien als onderscheidend. Een klassieke technocratische misvatting: "inhoud vs vorm". Ik vrees voor vernietiging van KPN aandeelhouderswaarde door onderschatting van de impact (kostenbesparing/harmonisatie vs klantperceptie). Zorgwekkende strategische (her-)overweging, "bedrijfs DNA" en klantbenadering.
  3. Response 25 januari 2019 14:14
    Het zijn waarschijnlijk twee verschillende platforms die ze technisch ook gaan migreren (dat was bij concepts ook zo). Helaas kan ik niet meekijken achter de schermen. Klagen bij de toezichthouder kan ook maar dat is mosterd na de maaltijd als het echt fout gaat. U en ik zitten met de brokken. En ga niet zeggen dat dit niet kan. Ik viel bij concepts ook van mijn stoel van verbazing. Ik wacht nog steeds op excuses en een schadevergoeding.
  4. [verwijderd] 25 januari 2019 14:20
    quote:

    erjee-ff schreef op 25 januari 2019 14:10:

    Xs4all is al bijna 20 jaar eigendom van KPN, er van uit gaan dat de dienstverlening van beide bedrijven volkomen gescheiden is lijkt me op zijn minst onlogisch.
    Xs4all werkt met eigen apparatuur, Sinds ik overgestapt ben van stipke naar xs4all
    heb ik geen storing in mijn internet verbinding meer ervaren. Ben bang als deze verbinding via de kpn gaat verlopen dit een andere verhaal gaat worden.
  5. Nuchtertransparant 25 januari 2019 15:06
    Ze gaan hier geen cent extra mee verdienen. Bovendien als je een bedrijf 20 jaar geleden koopt dan moet je of direct de naam veranderen en anders niet meer. Tenzij het een noodlijdende zaak is en er flink gesneden moet worden (alleen dat word mij niet duidelijk uit de info die KPN verstrekt).
  6. Mr.Windows 25 januari 2019 16:52
    Blijft vreemd om nog steeds reclame te zien van XS4all terwijl dit vanuit KPN wordt gecommuniceerd. Typisch een gevalletje KPN zeg maar.
    xs4all gebruikers betalen meer voor hun internet-abonnement (in de wetenschap) dat het beter is dan KPN.
    KPN-Xs4all zal ook nog wel een mooie casus worden voor Marketing opleidingen, maar de CEO zal dan wel weg zijn bij KPN om het toe te lichten.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 januari 2019 13:00
    XS4ALL-actievoerders vangen bot bij KPN, gaan voor plan B

    Ruim 45.000 klanten pleiten voor behoud van XS4ALL, maar KPN blijft bij zijn standpunt om te stoppen met het merk. Een gesprek met het actiecomité achter de petitie heeft niets opgeleverd.
    David Bremmer 25-01-19, 10:46 Laatste update: 11:42

    Nadat KPN afgelopen weekend de invitatie al accepteerde, sprak het concern woensdag met de actievoerders achter de XS4ALL-petitie. Het concern had twee leden van het uitvoerend comité afgevaardigd, waaronder de nieuwe directeur consumentenmarkt Jean-Pascal van Overbeke. ,,Onze delegatie heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien’’, zegt woordvoerder Kirsten Verdel. ,,KPN is niet bereid na te denken over een toekomst voor XS4ALL.’’

    Het telecombedrijf bevestigt dat laatste. ,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast,” laat woordvoerster Ellen van Heerwaarden weten.

    Desalniettemin spreekt KPN van een constructief gesprek, waarbij standpunten zijn uitgewisseld en is geluisterd naar de zorgen van de initiatiefnemers. ,,We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL, gezien de historie van het merk. We zijn er echter van overtuigd dat we de XS4ALL-klant met het KPN-merk net zo goed kunnen bedienen als dat we dat nu ook doen.”

    Het actiecomité tot behoud van XS4ALL noemt de ‘starre opstelling’ van KPN ‘onbegrijpelijk'. ,,Ze nemen bewust het risico om tienduizenden trouwe klanten te verliezen.”

    Plan B

    XS4ALL telt een kleine kwart miljoen abonnees. De 45.000 mensen die de petitie hebben ondertekend vormen 20 procent van het klantenbestand. ,,Veel van deze klanten hebben expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen.’’

    Als KPN doorzet, dreigen de actievoerders zelf met een alternatief te komen. ,,Liever komen we er met KPN uit, maar als ze hun ramkoers doorzetten, is het tijd voor plan B. We gaan dan sowieso zorgen voor een alternatief voor de 240.000 XS4ALL-klanten en werken aan een businesscase daarvoor.’’

    Maandagavond houdt het actiecomité in de Amsterdamse Waag een bijeenkomst waar de toekomst van XS4ALL verder wordt besproken. Daarbij is onder meer Michiel Buitelaar aanwezig, oud-directeur Consumenten bij KPN. ,,KPN heeft die uitnodiging óók afgeslagen.’’
    Termijn

    KPN maakte op 10 januari bekend te willen stoppen met XS4ALL, de internetprovider die het in 1998 kocht voor 55 miljoen euro. Het merk gaat op in het KPN hoofdmerk.

    Een concrete termijn waarop XS4ALL wordt opgeheven, geeft KPN niet, maar bronnen in het bedrijf spreken over een traject van één tot twee jaar.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 januari 2019 13:02
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 januari 2019 13:00:

    XS4ALL-actievoerders vangen bot bij KPN, gaan voor plan B

    Ruim 45.000 klanten pleiten voor behoud van XS4ALL, maar KPN blijft bij zijn standpunt om te stoppen met het merk. Een gesprek met het actiecomité achter de petitie heeft niets opgeleverd.
    David Bremmer 25-01-19, 10:46 Laatste update: 11:42

    Nadat KPN afgelopen weekend de invitatie al accepteerde, sprak het concern woensdag met de actievoerders achter de XS4ALL-petitie. Het concern had twee leden van het uitvoerend comité afgevaardigd, waaronder de nieuwe directeur consumentenmarkt Jean-Pascal van Overbeke. ,,Onze delegatie heeft KPN tevergeefs gevraagd haar besluit te herzien’’, zegt woordvoerder Kirsten Verdel. ,,KPN is niet bereid na te denken over een toekomst voor XS4ALL.’’

    Het telecombedrijf bevestigt dat laatste. ,,Het besluit om met het KPN-merk alle klantsegmenten te bedienen staat vast,” laat woordvoerster Ellen van Heerwaarden weten.

    Desalniettemin spreekt KPN van een constructief gesprek, waarbij standpunten zijn uitgewisseld en is geluisterd naar de zorgen van de initiatiefnemers. ,,We begrijpen de emoties die er zijn bij het op termijn uitfaseren van het merk XS4ALL, gezien de historie van het merk. We zijn er echter van overtuigd dat we de XS4ALL-klant met het KPN-merk net zo goed kunnen bedienen als dat we dat nu ook doen.”

    Het actiecomité tot behoud van XS4ALL noemt de ‘starre opstelling’ van KPN ‘onbegrijpelijk'. ,,Ze nemen bewust het risico om tienduizenden trouwe klanten te verliezen.”

    Plan B

    XS4ALL telt een kleine kwart miljoen abonnees. De 45.000 mensen die de petitie hebben ondertekend vormen 20 procent van het klantenbestand. ,,Veel van deze klanten hebben expliciet aangegeven onder geen enkele voorwaarde naar KPN te willen.’’

    Als KPN doorzet, dreigen de actievoerders zelf met een alternatief te komen. ,,Liever komen we er met KPN uit, maar als ze hun ramkoers doorzetten, is het tijd voor plan B. We gaan dan sowieso zorgen voor een alternatief voor de 240.000 XS4ALL-klanten en werken aan een businesscase daarvoor.’’

    Maandagavond houdt het actiecomité in de Amsterdamse Waag een bijeenkomst waar de toekomst van XS4ALL verder wordt besproken. Daarbij is onder meer Michiel Buitelaar aanwezig, oud-directeur Consumenten bij KPN. ,,KPN heeft die uitnodiging óók afgeslagen.’’
    Termijn

    KPN maakte op 10 januari bekend te willen stoppen met XS4ALL, de internetprovider die het in 1998 kocht voor 55 miljoen euro. Het merk gaat op in het KPN hoofdmerk.

    Een concrete termijn waarop XS4ALL wordt opgeheven, geeft KPN niet, maar bronnen in het bedrijf spreken over een traject van één tot twee jaar.
    Kortom: ER WERKEN TEVEEL IDIOTEN BIJ DE KPN.....!!!
  9. Alexander 28 januari 2019 02:25
    quote:

    Mr_Baldy schreef op 25 januari 2019 12:48:

    wie is hier nu de sukkel, het gaat toch om de levering van de dienst, als deze nogsteeds door xs4all geleverd word en het dus puur een label verandering is, dan maak je je daar toch niet druk om, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit niet de naam lijkt mij. Non discussie in mijn ogen
    U snapt t dus niet. Verdiep u eerst in wat dit betekent alvorens zomaar wat te roepen. Als u suggereert dat deze meneer een sukkel is, zegt u dat ook over 45.000 mensen die dit hebben ondertekend.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

KPN Koninklijke

3,379 18 apr
+0,001 +0,03%
Premium

KPN mist een vleugje ambitie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links