Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,670 25 apr 2024 11:45
  • -0,060 (-1,05%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 71.545 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 25 januari 2019 11:40
    quote:

    leonardus65 schreef op 25 januari 2019 11:15:

    @Wies hoe ga jij dat probleem van die 30% belasting oplossen.
    heb dat probleem niet, ben Nederlander en resideer in België en ben hier volledig belasting plichtig.

    TT maakt bij mij deel uit van een belegging-porto en dit is voor mij geen dividend uitkering, doch een Kapitaal uitkering, er is als zodanig geen verandering in mijn belegging porto voor inleg, het is simpel een transactie van kapitaal, dat binnen de belegging porto verder geen verandering geeft, het gaat van een asset waarde naar een kapitaal omzetting ( geld)

    heb je een aanmerkelijk belang in een onderneming en dat staat aan 5% eigendom van de uitstaande aandelen, dan is het een ander verhaal, maar dat heb ik niet

    volgens mij zal het voor anderen die of Belg of in België belasting plichtig zijn niet anders.
    maar je doet er goed aan dit wel te checken, want dat zou zuur zijn.

    op regulier dividend betaal ik natuurlijk de verplichte Belgische dividend inhouding, maar ook hier slechts 1x, je kan bij je Bank gewoon aanvragen om geen dubbele heffing te krijgen, zodat je een vrijstelling/compensatie krijgt voor buitenlandse heffingen

    je moet moet wel opletten met Amerikaanse aandelen, niet voor dividend, maar wel voor mogelijk erf-recht
    mocht jij bij overlijden US quoted shares in de porto hebben dan heeft de Amerikaanse staat het recht om erf-taksen te heffen en er is (nog) geen belasting-verdrag tussen België en de US die dit opheft, Nederland heeft dat wel met de US

    jouw erfgenamen kunnen dus 2x erf-recht betalen en die staan in Amerika aan 30%
    over je US shares
    daarom bestens een instructie bij je account Manager bij de Bank hebben dat als je familie belt dat je omvalt effe de aandelen te verkopen.

    is geen onzin, dat ik schrijf.
  2. [verwijderd] 25 januari 2019 12:25
    quote:

    SellTomtom schreef op 25 januari 2019 11:33:

    Eigenlijk hebben de zittende aandelhouders nu geen extra over gehouden aan de veekoop van ttt. Persoonlijk vind ik, dat alleen de aandeelhouders, die er op bekendmaking van de veekoop afgelopen dinsdag, de ruim 3 euro moeten krijgen.
    helemaal mee eens, dat vind ik niet meer dan normaal!!
  3. de koe 25 januari 2019 12:25
    quote:

    SellTomtom schreef op 25 januari 2019 11:33:

    Eigenlijk hebben de zittende aandelhouders nu geen extra over gehouden aan de veekoop van ttt. Persoonlijk vind ik, dat alleen de aandeelhouders, die er op bekendmaking van de veekoop afgelopen dinsdag, de ruim 3 euro moeten krijgen.
    Dat is inderdaad wel raar.
  4. Brouwer285 25 januari 2019 12:48
    Alle dividenten of uitkeringen zijn immer sigaren uit eigen doos. Dus mensen moeten hier niet over klagen. Het enige wat voor mij telt is dat de onderliggende waarde van het aandeel opgepoetst is. Het is lastig om strategische deelnemers te vinden indien de onderliggende waarde per aandeel in de boekhouding 3.20 euro noteert. Aan TTT kan nu eindelijk een waarde geplakt worden. Verder ga ik er vanuit dat Bridgestone de defrev meeneemt en de 910 in cash de onderkant is van de totale overname overeenkomst is, het omzet verlies van TTT (effectief na 2e kwartaal) heeft denk ik weinig impact op de 2019 cijfers. Ik heb ook al een jaar of twee het gevoel dat het TT bestuur geen belang heeft bij een opgeblazen koers, om wat voor reden dan ook maar indien men echt op zoek is naar strategische partners om een stevige positie in te metselen in de ADAS markt, dan is dit absoluut het moment.
  5. Brouwer285 25 januari 2019 13:17
    @marinmartin, dat zeg ik dus, volgens rekenmachine geleerden verdiend TT jaar op jaar weinig op hun omzet. Maar mensen: dat doen ze dus wel. Er is een enorme schuldenberg afgeschreven en aan de andere kant van de balans bedrijfswaarde afgeschreven. Het blijkt nu dus dat er iets teveel afgeschreven is.
  6. forum rang 7 sniklaas 25 januari 2019 13:21
    quote:

    dokker_DN schreef op 25 januari 2019 13:08:

    als belg kan je er niet onderuit aan die 30% heffing
    daar moet je een fiscalist naar laten kijken wat als Belgische belastingplichtige het verstandigste is;
    - voor ex dividend je aandelen verkopen en belasting betalen over de koerswinst of vasthouden..

    Kapitaaluitkeringen van een Belgische vennootschap naar een Belgische belastingplichtige worden sedert dit jaar wel belast.
    Maar het betreft een kapitaal uitkering van een Nederlandse vennootschap..
  7. [verwijderd] 25 januari 2019 13:57
    Momenteel wordt door de markt een TomTom koers van +/- 7,90 neergezet.
    Is dat realistisch ?
    Ik denk het wel na verkoop Telematics en rekening houdend met restitutie of zo u wilt dividend 3,20.
    Per aandeel:
    7,90 - 3,20 = 4,70
    4,70 - 1,49(cash) = 3,21

    Geschatte werkelijke nettowinst (niet adjusted) ex. TTT in 2019 +/- 0,14
    3,21/0,14 = 22,9

    KW van 22,9 dus meer dan redelijk.

    Dus mijn conclusie : 7,90 is een realistische koers !

    Note: het gemiddelde koersdoel van analisten op site TomTom ligt ruim lager.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 211 212 213 214 215 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links