Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 200 201 202 203 204 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 24 januari 2019 08:57

    Apple & Alphabet begraven de strijdbijl en die gaan over tijd gewoon meer samenwerken
    deze bedrijven geven zulke enorme bedragen uit aan R&D op allerlei gebied, dat is gewoon niet meer te behappen, men moet gaan samenwerken, vooral omdat China Inc zo opkomt en straks ook India
    je ziet hetzelfde gebeuren in Car Inc men zoekt naar samenwerkingen

    TT zal wat dat betreft ook uiteindelijk onderdak vinden.
  2. Brouwer285 24 januari 2019 09:01
    quote:

    holenbeer schreef op 24 januari 2019 08:49:

    [...]
    Nu nog even de 5 Mia investering terugdraaien naar 5 Mia market cap en klaar is Klara :-)
    alles is mogelijk in het volgende decennium;) Wel prettig dat het aantal uitstaande aandelen gereduceerd gaan worden. Mijn eerste koersdoel voor de nieuwe situatie (na consolidation) wordt 14,8. In ieder geval kan het deksel van de 8 euro koers afgenomen worden.
  3. forum rang 7 ketchup 24 januari 2019 09:09
    quote:

    Brouwer285 schreef op 24 januari 2019 09:01:

    [...]

    alles is mogelijk in het volgende decennium;) Wel prettig dat het aantal uitstaande aandelen gereduceerd gaan worden. Mijn eerste koersdoel voor de nieuwe situatie (na consolidation) wordt 14,8. In ieder geval kan het deksel van de 8 euro koers afgenomen worden.
    denk dat je beter als volgt kunt denken
    TT staat na kapitaaluitkering voor ongeveer 1.1 miljard aan de beurs, bestaande uit 1/3e cash en 2/3e operationele units
    die 2/3e operationele units voor zeg even 750 mio euro, weet TT daar in de komende jaren in een zelfstandig scenario 1.2 miljard van te maken, of moet het dat doen met partners en indien zo, moet de free-float dan vervangen/beschikbaar gemaakt worden om die partners erin te laten ?

    dat is de hamvraag en als dat staat te gebeuren aan welke prijs worden die aandeelhouders in de free-float uitgekocht.
  4. [verwijderd] 24 januari 2019 09:15
    quote:

    Brouwer285 schreef op 24 januari 2019 08:40:

    Dit gaat helemaal goedkomen, wat er nu staat te gebeuren is niets anders dan het terugdtaaien van de claimemissie van 10 jaar geleden. Destijds stond TomTom voor een enorme schuldenberg. Nu is de situatie 180 graden anders.
    Je creeert een hefboom op winstgroei in de jaren die hierna volgen. Winstgroei uit (semi) autonoom rijden en partnerships zoals Microsoft deel je dan door plusminus 140 miljoen aandelen in plaats van 225 miljoen.
  5. Brouwer285 24 januari 2019 09:20
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 24 januari 2019 09:09:

    [...]

    denk dat je beter als volgt kunt denken
    TT staat na kapitaaluitkering voor ongeveer 1.1 miljard aan de beurs, bestaande uit 1/3e cash en 2/3e operationele units
    die 2/3e operationele units voor zeg even 750 mio euro, weet TT daar in de komende jaren in een zelfstandig scenario 1.2 miljard van te maken, of moet het dat doen met partners en indien zo, moet de free-float dan vervangen/beschikbaar gemaakt worden ol die partners te te laten ?

    dat is de hamvraag en als dat staat te gebeuren aan welke prijs worden die aandeelhouders in de free-float uitgekocht.
    Ook nog steeds een mogelijkheid inderdaad, denk dat een premie van 50% op laten we zeggen 7,5 dan nog steeds goedkoop voor ze is. Een versteeg scenario van extra aandelen naar een strategische partner kan ook nog. In ieder geval verwacht ik dat de intrinsieke waarde na het tweede kwartaal op 7+ komt te liggen. Zie vooralsnog weinig beren op de weg, afgezien van de onduidelijkheid die nu nog over die consolidation of shares bestaat.
  6. [verwijderd] 24 januari 2019 09:33
    Het begint er steeds meer op te lijken dat de beruchte €7,50 het startpunt van een mogelijke overname is.
    Dat het maar snel mag gebeuren, heb genoeg teleurstellingen meegemaakt ipv beloond te worden voor de trouwe dienst ( lees: langdurig TT aandeelhouder).

    Moge duidelijk zijn dat het opwaartse potentieel vele malen hoger is dan het neerwaartse!
    HG, een ondersteunend bericht zou welkom zijn.
  7. BASF en BAYER kopen 24 januari 2019 09:38
    quote:

    Mike O. schreef op 24 januari 2019 09:35:

    Het is mij niet duidelijk wat de impact van de verkoop van telematics op langlopende calls is. Kan iemand dit uitleggen ?
    Die zullen worden aangepast op de dag van de uitbetaling van de € 750 miljoen in het 3KW van dit jaar.
  8. [verwijderd] 24 januari 2019 09:49
    Nu de fantasie uit het aandeel is wordt opnieuw de oase dirty-exit uit de TomTom_baggerdoos getrokken, hoe anders moeten de forumleden de moed erin houden ?
    Dirty-exit gaat absoluut niet gebeuren, resteert na de "groot-dividend" betaling zo ongeveer 4,30 per aandeel en ja kosmetisch wordt wellicht via een reverse-split het aandeel op wellicht 7-8 euro getild maar het verandert niets aan uw totaal TomTom bezit in porto.
    Voor de meeste TomTom beleggers is het aandeel een behoorlijke verliespost schat ik in.

  9. forum rang 6 boem! 24 januari 2019 09:52
    quote:

    ~Justin~ schreef op 24 januari 2019 09:15:

    [...]

    Je creeert een hefboom op winstgroei in de jaren die hierna volgen. Winstgroei uit (semi) autonoom rijden en partnerships zoals Microsoft deel je dan door plusminus 140 miljoen aandelen in plaats van 225 miljoen.
    Dacht ik eerst ook (zie het ander draadje) maar het enige dat verandert is de WPA; de kapitaliseringswaarde waarde blijft gelijk omdat de winst niet veranderd.

    Het percentage winstgroei veranderd niet!
  10. Dokus 24 januari 2019 10:00
    quote:

    Penge_miner schreef op 24 januari 2019 09:49:

    Nu de fantasie uit het aandeel is wordt opnieuw de oase dirty-exit uit de TomTom_baggerdoos getrokken, hoe anders moeten de forumleden de moed erin houden ?
    Dirty-exit gaat absoluut niet gebeuren, resteert na de "groot-dividend" betaling zo ongeveer 4,30 per aandeel en ja kosmetisch wordt wellicht via een reverse-split het aandeel op wellicht 7-8 euro getild maar het verandert niets aan uw totaal TomTom bezit in porto.
    Voor de meeste TomTom beleggers is het aandeel een behoorlijke verliespost schat ik in.

    lees dit maar ff
    www.bloomberg.com/opinion/articles/20...
  11. [verwijderd] 24 januari 2019 10:01
    quote:

    Penge_miner schreef op 24 januari 2019 09:49:

    Nu de fantasie uit het aandeel is wordt opnieuw de oase dirty-exit uit de TomTom_baggerdoos getrokken, hoe anders moeten de forumleden de moed erin houden ?
    Dirty-exit gaat absoluut niet gebeuren, resteert na de "groot-dividend" betaling zo ongeveer 4,30 per aandeel en ja kosmetisch wordt wellicht via een reverse-split het aandeel op wellicht 7-8 euro getild maar het verandert niets aan uw totaal TomTom bezit in porto.
    Voor de meeste TomTom beleggers is het aandeel een behoorlijke verliespost schat ik in.
    wat krijg je nu betaald voor al dat bashen?

    kc
    ps bashen is volgens de forumregels nog steeds niet toegestaan
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 200 201 202 203 204 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links