Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,820 19 apr 2024 15:23
  • -0,160 (-2,68%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 331.034 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 191 192 193 194 195 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 januari 2019 11:55
    Harold, je zou als voorbeeld onderstaande kunnen communiceren;

    “ TomTom heeft gisteren een geweldige stap gezet door het onderdeel Telematics voor een goede prijs te verkopen waarbij de secundaire voorwaarden en afsprake met de nieuwe eigenaar en geweldige synergie gaat opleveren waar TT ook in de toekomst haar vrichten van gaat plukken. Daarnaast kunnen we ons nu nog meer focussen op de toekomst waarbij TT een voorsprong heeft in de sector en zich breed inzet voor het zelfstandige vervoer.
    Wij weten waar we mee bezig zijn en hebben er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken, de aandeelhouders zullen de revenuen van de geweldige toekomst snel gaan ervaren!”
    “ De gouden tijden van weleer komen er weer aan!”
  2. [verwijderd] 23 januari 2019 12:00
    quote:

    RickBreda schreef op 23 januari 2019 11:46:

    Harold, jouw bedrijf ( mijn aandelen) zijn volgens jou toch ondergewaardeerd?
    Jij bent de man die hier iets aan kunt doen!
    Hoe, gewoon positief communiceren en herhalen van goede ontwikkelingen ofwel vertrouwen zaaien.

    Verkopen die boel Rick. De wanhoop komt uit je woorden. Als je het nu nog van HG denkt te horen over duidelijkheid, na al die jaren, ben je de weg echt kwijt.
  3. BASF en BAYER kopen 23 januari 2019 12:00
    quote:

    RickBreda schreef op 23 januari 2019 11:55:

    Harold, je zou als voorbeeld onderstaande kunnen communiceren;

    “ TomTom heeft gisteren een geweldige stap gezet door het onderdeel Telematics voor een goede prijs te verkopen waarbij de secundaire voorwaarden en afsprake met de nieuwe eigenaar en geweldige synergie gaat opleveren waar TT ook in de toekomst haar vrichten van gaat plukken. Daarnaast kunnen we ons nu nog meer focussen op de toekomst waarbij TT een voorsprong heeft in de sector en zich breed inzet voor het zelfstandige vervoer.
    Wij weten waar we mee bezig zijn en hebben er alle vertrouwen in dat het ons gaat lukken, de aandeelhouders zullen de revenuen van de geweldige toekomst snel gaan ervaren!”
    “ De gouden tijden van weleer komen er weer aan!”
    Dat je nog steeds niet doorhebt dat Harold maling heeft aan gezeur van kleine prutsers :-)
    Dus bespaar je de moeite met hier flauwekul te posten !
  4. forum rang 6 tatje 23 januari 2019 12:04
    quote:

    leonardus65 schreef op 23 januari 2019 11:51:

    Koos99 zeker als je de uitleg van Bdb gelezen hebt, snap ik jouw conclusie niet. "Dus ja de omzet van A&E kan met 22 miljoen toenemen, maar nee dit kan niet tot extra EPS leiden, want de situatie voor en na de overname verandert niet." De situatie verandert wel, en leidt uiteraard tot een hogere EPS

    Intern heb je dus een plus en min , in verschillende BVs , dus na consolidatie 0.

    Komt er daarna alleen een plus in 1 van de BVs, dus is het plus.

    Lijkt me simpel :-)

  5. BASF en BAYER kopen 23 januari 2019 12:12
    quote:

    RickBreda schreef op 23 januari 2019 11:43:

    Iedere keer als de koers hersteld komt de shorter met een paar grote bestens orders om de koers te frustreren!

    AFM, VEB, slaap lekker verder!!!!!!
    Shorten is volkomen legaal. Met dit soort postings maak je je hier echt belachelijk hoor :-)
    Je bent nog erger dan mm_BX
  6. Koos99 23 januari 2019 12:13
    quote:

    tatje schreef op 23 januari 2019 12:04:

    [...]

    Intern heb je dus een plus en min , in verschillende BVs , dus na consolidatie 0.

    Komt er daarna alleen een plus in 1 van de BVs, dus is het plus.

    Lijkt me simpel :-)

    @Tatje
    Ik vind het niet simpel, en ik zou mezelf hoeden om deze materie als simpel te betitelen want dan kom je snel bedrogen uit.

    Maar om jou beredenering te volgen je had +1 in A&E en -1 in TTT
    Nu is TTT verkocht en je houdt +1 in A&E

    Oftewel de situatie voor A&E is niet gewijzigd
  7. Koos99 23 januari 2019 12:16
    quote:

    leonardus65 schreef op 23 januari 2019 11:51:

    Koos99 zeker als je de uitleg van Bdb gelezen hebt, snap ik jouw conclusie niet. "Dus ja de omzet van A&E kan met 22 miljoen toenemen, maar nee dit kan niet tot extra EPS leiden, want de situatie voor en na de overname verandert niet." De situatie verandert wel, en leidt uiteraard tot een hogere EPS

    Een deal met Bridgestone is altijd nog beter dan geen deal met Bridgestone.

    Maar dat wil niet zeggen dat een deal met Bridgestone leidt tot meer EPS, het voorkomt een verlies in EPS.

    OK optisch leidt de deal tot meer omzet, omzet die voor de overname op een andere manier werd berekend. Onder de streep verandert er niet zoveel.
  8. [verwijderd] 23 januari 2019 12:37
    Justin bij deze mijn excuses voor mijn scherpe houding richting jou
    Ik twijfel niet aan je kundigheid laat dat voorop staan
    Soms wel moeite met je al te positieve toon mbt TomTom
    Hoe dan ook heb ik bewondering voor je kennis
    Uiteraard baal ik als een stekker met het koersverloop want dat schiet gewoon niet op
    Het ergste vind ik dat HG niet volledig de deal naar buiten brengt en het alleen over de cashopbrengst heeft en ik hoop dat jij daar meer over wilt zeggen of eens met TomTom zelf contact over op kunt nemen
    Zou hij namelijk wel volledige informeren dan had iedereen kunnen zien dat die deal meer waard is dan 910 miljoen en waarschijnlijk een vet groene koers
  9. VanillaSky 23 januari 2019 12:48
    quote:

    Slainte schreef op 23 januari 2019 12:40:

    30, 60, 240 (tweehonderdveertig!) euro per aandeel.
    Mooie tijden waren dat. :D

    haha 1000 is zelfs genoemd. Ook iemand die verdwenen is en terug in zijn/haar schulp gekropen is.
    Het zal blijken dat 10 euro nog een lange weg en moeizame strijd gaat worden maar indien HG wil kapitaliseren zit het er nog in. Toch een 35% rendement vanaf hier.
  10. forum rang 4 Xynix 23 januari 2019 12:51
    Het grote probleem met TomTom is dat er, naast alle eerdere onverklaarbare moves in eerdere jaren en het constant willens en wetens instandhouden van de informatieachterstand voor gewone beleggers, nu tot 2 keer gevallen zijn geweest die je bijna niet anders kunt uitleggen dan oplichting, flessentrekkerij en kwaadwillige boevenstreken. Het eerste geval was het achterhouden van de belangrijke Nissan-deal ten tijde van het RNM-debacle. En nu dus de Bridgestone TTT-datadeal.

    Ik kan dat niet anders zien dan als puur crimineel. Schaamteloos crimineel. En de AFM doet daar niets aan.

    En dan zou je met zo'n klaarblijkelijk criminele bende nog door moeten willen gaan? Ik denk dat er inmiddels genoeg beleggers zien hoe de uiterst kromme vork aan de steel zit. Dit clubje FFF zal de gewone beleggers gewoon stap voor stap verder uitkleden. Niemand die ze tegen houdt. Een super smerige exit over de rug van de gewone belegger lijkt de volgende voor de hand liggende move.
  11. [verwijderd] 23 januari 2019 13:09
    quote:

    Koos99 schreef op 23 januari 2019 12:13:

    [...]

    @Tatje
    Ik vind het niet simpel, en ik zou mezelf hoeden om deze materie als simpel te betitelen want dan kom je snel bedrogen uit.

    Maar om jou beredenering te volgen je had +1 in A&E en -1 in TTT
    Nu is TTT verkocht en je houdt +1 in A&E

    Oftewel de situatie voor A&E is niet gewijzigd

    De wondere wereld van de eliminatieposten.

    In je eigen woorden
    A&E +1 TTT -1 = Geheel TT = 0

    Na verkoop:
    A&E +1 = Geheel TT = +1

    Dan kun je nu stug volhouden maar A&E blijft +1!!!!
    Dan kun je dus ook snappen dat TTT niet meer -1 is.
    Het is echt extra omzet want nu hoeft er niet meer geëlimineerd te worden.

    De deal is mooi boven de verkoopprijs en levert echte omzet op, alleen jammer dat alleen de helft van de aandeelhouders weet hoeveel.
  12. BrakkeStakker 23 januari 2019 13:16
    ALS ALS ALS HArrold op zoek is naar een goedkope exit, wat er nu heel veel op lijkt, dan zal hij 6 feb alles gaan downplayen en zeggen dat de toekomst er moeilijk uitziet.
    Lees dit artikel maar:
    www.bloomberg.com/opinion/articles/20...

    Er is een grote kans dat hij inderdaad dit plannetje heeft zoals beschreven en dat betekent dat hij gebaat is bij een zo laag mogelijk koers.
    We gaan simpelweg terugzakken naar tussen de 6 en 7 euro zodat hijzelf met 2 euro premie erop de toko uit de handel kan halen.
    Hij heeft slechts 400 miljoen nodig bovenop de "dividend" om dit voor elkaar te krijgen niet moeilijk gezien de kasstromen.

    disclaimer: Ik ben vorige week eruit gestapt met mijn longs en sta nu short.

  13. [verwijderd] 23 januari 2019 13:17
    Het is inderdaad "Go** geklaagd" dat een forumlid die zich bij wijze van spreken dag en nacht met TomTom bezigt moet uitleggen hoe het bericht over de license tussen Bridgestone en TomTom geinterpreteerd moet worden.
    Ik heb al vaker aangegeven dat Harold geen spreekbuis kan/mag zijn omdat zijn gebrabbel in woord en geschrift teveel technocratisch is en overgoten met autistische sausjes en in grauwe nevel gehuld.
    Een bestuursvoorzitter dient helder en transparant te zijn zodat de modus van de aandeelhouders weet wat hij te zeggen of schrijven heeft.
  14. Koos99 23 januari 2019 13:22
    quote:

    Stom2 schreef op 23 januari 2019 13:09:

    [...]
    De wondere wereld van de eliminatieposten.

    In je eigen woorden
    A&E +1 TTT -1 = Geheel TT = 0

    Na verkoop:
    A&E +1 = Geheel TT = +1

    Dan kun je nu stug volhouden maar A&E blijft +1!!!!
    Dan kun je dus ook snappen dat TTT niet meer -1 is.
    Het is echt extra omzet want nu hoeft er niet meer geëlimineerd te worden.

    De deal is mooi boven de verkoopprijs en levert echte omzet op, alleen jammer dat alleen de helft van de aandeelhouders weet hoeveel.
    Het was A&E +1 voor de verkoop van TTT
    Het blijft A&E +1 na de verkoop van TTT

    Daar zijn we het over eens

    Dat leidt helaas niet tot meer EPS voor A&E, die blijft zoals hij was.

    Blijft overeind dat een deal beter is dan geen deal.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 191 192 193 194 195 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links