Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,484 17 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,394 - 9,656
  • 1.948.038 Gem. (3M) 1,8M

Sectornieuws

2.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 122 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 22 januari 2019 16:36
    Meer omzet voor Easyjet

    (ABM FN-Dow Jones) Easyjet heeft over het eerste kwartaal van het lopende gebroken boekjaar meer omzet geboekt. Dit maakte de Britse prijsvechter dinsdag bekend.

    De omzet steeg over de verslagperiode, die eindigde op 31 december van het vorig jaar, met krap 14 procent naar 1,3 miljard Britse pond, terwijl het aantal passagiers een stijging doormaakte van 15,1 procent naar 21,6 miljoen.

    De omzet per passagiersstoel bedroeg tegen constante valuta 53,63 Britse pond, een daling met 4,2 procent. Dit komt overeen met de verwachtingen en hield verband met de opstart van luchthaven Tegel en eenmalige posten, zoals het faillissement van Air Berlin. Onderliggend kwam de omzet hier 1,5 procent hoger uit.

    De beladingsgraad daalde met twee procent naar 89,7 procent.

    De luchtvaartmaatschappij ziet zich genoodzaakt een kostenvoorziening te nemen van 10 miljoen Britse pond naar aanleiding van het drone-incident bij vliegveld Gatwick.

    Outlook

    EasyJet voorziet een lagere omzet voor de eerste zes maanden van dit jaar, terwijl voor het gehele boekjaar een groei van de capaciteit wordt verwacht van circa tien procent. Volgens de maatschappij is de outlook grofweg in lijn met de marktverwachtingen.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  2. forum rang 10 voda 22 januari 2019 16:56
    Drones op Gatwick kostten easyJet miljoenen

    Gepubliceerd op 22 jan 2019 om 08:40 | Views: 1.054

    Air France-KLM 16:37
    10,68 +0,47 (+4,60%)

    easyJet 16:37
    1.229,60 +68,10 (+5,86%)

    LUTON (AFN/BLOOMBERG) - De problemen met drones op de Londense luchthaven Gatwick hebben budgetluchtvaartmaatschappij easyJet 15 miljoen pond gekost. Omgerekend is dat ongeveer 17 miljoen euro. Door de sluiting van het vliegveld nadat drones rond de start- en landingsbaan waren gesignaleerd, konden vlak voor de kerst veel vluchten niet vertrekken.

    Aan onder meer het omboeken en opvangen van reizigers was easyJet 10 miljoen pond kwijt. Daarnaast denkt de luchtvaartmaatschappij zo'n 5 miljoen pond mis te zijn gelopen aan omzet omdat er minder werd geboekt.

    De prijsvechter vervoerde in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar meer passagiers. In de maanden oktober tot en met december vlogen ruim 15 procent meer reizigers met de maatschappij die in totaal 21,6 miljoen passagiers telde. Dat was mede te danken aan een capaciteitsvergroting van ruim 18 procent. Die capaciteit had nog groter uit kunnen vallen, maar late leveringen van nieuwe Airbus-vliegtuigen gooide roet in het eten.

    Omzet

    De omzet ging door die passagiersgroei met 13,7 procent omhoog tot 1,3 miljard pond. Wel daalde de omzet per vliegtuigstoel met 4,2 procent tegen gelijkblijvende valutakoersen, al had de prijsvechter daar op gerekend.

    EasyJet verwacht dat de capaciteit in heel het boekjaar 2019 met 10 procent groeit. Ook zegt het bedrijf goed voorbereid te zijn op de brexit. Zo zijn er al 130 vliegtuigen in Oostenrijk geregistreerd.
  3. [verwijderd] 22 januari 2019 19:02
    KLM vanaf Euro 8,80 naar Euro 10,70 in slechts vijf handelsdagen: dit is 21,6% plus! Feit; lagere brandstofprijzen door lager olieprijs, maar economische omstandigheden en consumer confidence lager waardoor minder vluchten.

    Weerstand rond Euro 10,85 / Euro 11,00 en de verschillende targets koersdoelen sommige huizen zijn Euro 12,00.

    Tijd om winst te pakken!
  4. [verwijderd] 23 januari 2019 10:01
    quote:

    Jeroentje-2018 schreef op 22 januari 2019 19:02:

    KLM vanaf Euro 8,80 naar Euro 10,70 in slechts vijf handelsdagen: dit is 21,6% plus! Feit; lagere brandstofprijzen door lager olieprijs, maar economische omstandigheden en consumer confidence lager waardoor minder vluchten.

    Weerstand rond Euro 10,85 / Euro 11,00 en de verschillende targets koersdoelen sommige huizen zijn Euro 12,00.

    Tijd om winst te pakken!
    Het blijft vandaag ook weer doorstijgen maar ik denk dat je gelijk heb, het gaat wel erg hard. Ik had gisteren al hoogtevrees
  5. Blèèhhh 23 januari 2019 12:54
    En toch ook nog ruim door de 11 euro heen gegaan. Hij kan ook doorstijgen naar 14 net als een jaar geleden inderdaad, maar de beweging naar beneden lijkt me even groot. bij bedrijven als Air France KLM is een negatief berichtje net zo eenvoudig verstuurd. Ik kijk nog ff of we doorstijgen, maar tijd om een SL te zetten...
  6. [verwijderd] 23 januari 2019 13:33
    quote:

    Entropi3 schreef op 23 januari 2019 13:28:

    de 10 euro alweer in het zicht, ik vrees dat de rek er uit is.. cash is king...
    Ja, de olie stijgt ook weer wat.

    En als je naar de weekgrafiek kijkt sinds afgelopen week zou je op korte termijn een top kunnen verwachten. Lange termijn denk ik ook dat die 14 wel kan, maar ik wacht op een rondje winstnemingen.
  7. Blèèhhh 23 januari 2019 13:40
    quote:

    Beursspeculant schreef op 23 januari 2019 13:33:

    [...]

    Ja, de olie stijgt ook weer wat.

    En als je naar de weekgrafiek kijkt sinds afgelopen week zou je op korte termijn een top kunnen verwachten. Lange termijn denk ik ook dat die 14 wel kan, maar ik wacht op een rondje winstnemingen.
    Haha ja de olie ook nog idd, en dan ligt er ook nog sneeuw overal, kost ook een mooie duit ;)
  8. forum rang 9 objectief 23 januari 2019 13:51
    quote:

    Beursspeculant schreef op 23 januari 2019 13:43:

    [...]

    Maar de meesten vinden analistenadviezen kennelijk belangrijker
    Ja, dat doe ik zeker...analisten zijn de leidraad voor beleggers.
    Natuurlijk kunnen ook zij externe factoren op het gebied van politiek etc. niet incalculeren en daarnaast is het sentiment een onbekende variabele.
  9. [verwijderd] 23 januari 2019 13:53
    quote:

    objectief schreef op 23 januari 2019 13:51:

    [...]

    Ja, dat doe ik zeker...analisten zijn de leidraad voor beleggers.
    Natuurlijk kunnen ook zij externe factoren op het gebied van politiek etc. niet incalculeren en daarnaast is het sentiment een onbekende variabele.

    Ik ook, maar ik vind de stijging van afgelopen dagen wel wat overdreven grotendeels op analistenadviezen. En veel hoger dan de huidige koers zijn de adviezen niet.

    Maar ik geef toe, ik wacht nu op een rondje winstnemingen dus ben misschien niet heel objectief.
  10. Blèèhhh 23 januari 2019 14:17
    quote:

    Beursspeculant schreef op 23 januari 2019 13:53:

    [...]

    Ik ook, maar ik vind de stijging van afgelopen dagen wel wat overdreven grotendeels op analistenadviezen. En veel hoger dan de huidige koers zijn de adviezen niet.

    Maar ik geef toe, ik wacht nu op een rondje winstnemingen dus ben misschien niet heel objectief.

    Je ziet het wel voor je neus gebeuren. mensen stappen langzaam maar zeker uit. vragen zich af of de 11 nog snel terug komt (vast wel ff vandaag en morgen...) En dan langzaam maar zeker keert het momentum even. Die 14 Euro kan als de beurs niet inklapt prima vallen maar ik stap pas weer in bij 9.50 oid als die valt
  11. forum rang 10 voda 24 januari 2019 16:52
    IAG ziet af van bod op Norwegian Air

    (ABM FN-Dow Jones) International Consolidated Airlines Group, kortweg IAG, is niet van plan een bod uit te brengen op Norwegain Air Shuttle en zal zijn belang van bijna 4 procent mettertijd verkopen. Dat maakte het Britse luchtvaartconcern donderdag bekend.

    IAG, dat de eigenaar is van British Airways, maakte zijn toenadering tot Norwegian in mei vorig jaar formeel bekend, na een aandelenbelang van 4,61 procent te hebben opgebouwd ter waarde van zo'n 41 miljoen dollar. Norwegian was echter niet van het overnameplan gediend en door aandelemissies van Norwegian is dat belang inmiddels verwaterd tot 3,93 procent.

    Aandelen IAG stegen donderdag procent 1,5 procent in Londen. Norwegian koerste 19,4 procent lager in Oslo.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  12. forum rang 10 voda 24 januari 2019 19:40
    Southwest Airlines voelt gevolgen shutdown

    Gepubliceerd op 24 jan 2019 om 13:03 | Views: 1.171

    Air France-KLM 17:35
    11,01 -0,06 (-0,50%)

    DALLAS (AFN/BLOOMBERG) - Southwest Airlines voelt de gevolgen van de shutdown. De luchtvaartmaatschappij stelt dat het het conflict over de Amerikaanse overheidsfinanciering in januari tussen de 10 miljoen en 15 miljoen dollar aan opbrengsten heeft gekost.

    Door het gedeeltelijk stilleggen van overheidsinstanties, en het niet uitbetalen van een deel van de overheidsmedewerkers, vliegen er minder mensen. Dat zei de maatschappij donderdag bij de presentatie van zijn cijfers. Het afgelopen vierde kwartaal zag Southwest de omzet met bijna 62 procent kelderen tot 654 miljoen dollar. Daarbij moet overigens wel worden opgemerkt dat er een jaar eerder een positieve belastingbijdrage was van 1,3 miljard dollar.

    De opbrengsten van Southwest kwamen in de laatste verslagperiode van het jaar uit op 5,7 miljard dollar. Dat is 8,5 procent meer dan een jaar eerder. Zowel de winst als de omzet waren beter dan kenners in doorsnee hadden voorzien, het aandeel stond in de zogeheten voorbeurshandel in de plus.

    Winst

    American Airlines Group schoot voor de openingsbel al fors omhoog, na beter dan verwachte cijfers. De luchtvaartmaatschappij zette een winst in de boeken van 319 miljoen dollar, tegen een verlies van 583 miljoen dollar een jaar eerder. De opbrengsten stegen met meer dan 3 procent tot ruim 10,9 miljard dollar.

    Prijsvechter JetBlue Airways zag de winst afgelopen kwartaal dalen tot 169 miljoen dollar, maar het resultaat van 654 miljoen dollar een jaar eerder werd sterk geholpen door een belastingvoordeel. Aangepast voor dat effect kwam de winst boven verwachting uit. Ook de omzet groeide tot bijna 2 miljard dollar, wat eveneens beter was dan door kenners voorzien. Ook Jetblue stond voorbeurs in de plus.
  13. forum rang 10 voda 25 januari 2019 19:50
    Budgetvliegers krijgen het moeilijk

    Budgetmaatschappijen maakten reizen door de lucht betaalbaar en toegankelijk voor de massa. Maar het model staat onder druk. Vijf redenen waarom de toekomst van prijsvechters zoals Ryanair er anders uit gaat zien.

    1. Vliegen is oncomfortabel geworden

    Ooit was de Concorde symbool voor de luchtvaart: snel en stijlvol. Tegenwoordig associëren reizigers vliegen meer met drukte, wachtrijen en vertragingen. Vliegen is goedkoper geworden, maar is niet meer de sensatie van weleer. Vliegtuigen zitten voller dan ooit. Van luxe is geen sprake. Passagiers moeten bijbetalen voor elk extraatje, van warme dranken tot centimeters beenruimte. De sfeer in de cabine wordt er niet beter op. Cabinepersoneel moet steeds vaker optreden tegen passagiers die zich misdragen, dronken worden of agressief zijn. Geen wonder dat consumenten na een slechte ervaring wel twee keer nadenken voordat ze zo'n supergoedkope vlucht boeken.

    2. Het personeel wil niet langer

    Maatschappijen als Ryanair zijn groot geworden dankzij een extreem flexibel bedrijfsmodel, dat leunt op minimale loonkosten. Ook voor piloten, de grootverdieners in de lucht. De Ierse maatschappij hanteert magere arbeidsvoorwaarden, met minimale zekerheid voor werknemers en maximale flexibiliteit voor de werkgever. Een groot deel van de piloten is niet in dienst bij de maatschappij, maar verhuurt zich als zelfstandige via detacheringsbureaus aan de maatschappij. Dat is voordelig voor Ryanair, omdat het dan minder premies hoeft af te dragen. Die betalen de piloten zelf. Maar een krapte aan piloten op de arbeidsmarkt betekent dat Ryanair dit model niet kan volhouden. Gesteund door de pilotenschaarste hebben de piloten het afgelopen jaar hun looneisen fors verhoogd.

    3. De vakbonden hebben een voet tussen de deur

    Nadat Ryanair eind 2017 duizenden vluchten moest schrappen vanwege een tekort aan piloten vond er een kentering plaats. Voor het eerst moest het bedrijf aan tafel met vakbonden, terwijl het die in de drie decennia ervoor met succes had weten te weren. De onderhandelingen verliepen tot nu toe uiterst wisselvallig. Vakbonden schrokken er niet voor terug om hun eisen kracht bij te zetten met acties en werkonderbrekingen, zowel door piloten als cabinepersoneel. Voor Ryanair was 2018 een jaar van stakingen door heel Europa, van Spanje tot Nederland. Ryanair reageerde met het sluiten van verschillende bases in landen waar stakingen plaatsvonden, waaronder Eindhoven. De vakbonden hebben hun toon nog niet gematigd, ook dit jaar is rust niet gegarandeerd.

    4. Autoriteiten worden kritischer

    Decennialang was liberalisering van de Europese luchtvaartsector een van de speerpunten van de Europese Unie. Meer concurrentie zou de consument ten goede komen, was de gedachte. Sinds kort is de toon in Brussel echter kritischer. In september droegen eurocommissarissen Violeta Bulc van transport en Marianne Thyssen van sociale zaken Ryanair op om arbeidsmarktwetgeving beter te respecteren. Het is de Europese Commissie een doorn in het oog dat Ryanair nog altijd cabinepersoneel inhuurt via Ierse arbeidscontracten, terwijl het Europese Hof van Justitie heeft bepaald dat cabinepersoneel moet worden betaald volgens de normen die gelden in hun thuisbasis. In november riep minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken de Ierse maatschappij op om zich aan het landelijke arbeidsrecht te gaan houden.

    5. Vliegbelasting en duurzaamheidseisen maken tickets duurder

    Dat luchtvaartmaatschappijen nog altijd vliegtickets van enkele tientjes kunnen verkopen voor vluchten door Europa is veel mensen een doorn in het oog, gezien de geluidshinder, vervuiling en CO2-uitstoot die vliegen met zich meebrengt. Om milieuvervuilend gedrag door consumenten en bedrijven te beprijzen voert het kabinet per 2021 een vliegbelasting in van €7 per ticket voor vluchten binnen de Europese Unie. Nederland staat niet alleen, inmiddels hebben meerdere landen in de EU zo'n belasting. De heffing zal zwaar wegen op de ticketverkoop van Ryanair, waar het gemiddelde ticket €39 kost. Het einde is nog lang niet in zicht. Wat staatssecretaris Menno Snel van Financiën betreft is dit pas het begin van de beprijzing van de milieuschade van het vliegverkeer.

    Roger Cohen

    fd.nl/futures/1286111/waarom-ryanair-...
2.432 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 122 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links