Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,150 18 apr 2024 14:47
  • -0,035 (-0,57%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 295.935 Gem. (3M) 301,7K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 161 162 163 164 165 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JvH 22 januari 2019 09:34
    NOS Teletekst 121

    Kort nieuws buitenland

    TomTom heeft de divisie Telematics
    voor 910 miljoen euro verkocht aan het
    Japanse bedrijf Bridgestone.Telematics
    maakt het voor bedrijven mogelijk hun
    wagenpark op afstand te controleren.
    Volgens TomTom heeft de verkoop niets
    te maken met zorgen over de toekomst,nu
    grote fabrikanten contracten afsluiten
    met Google voor een navigatiesysteem.
  2. forum rang 6 tatje 22 januari 2019 09:38
    quote:

    Mojo schreef op 22 januari 2019 09:27:

    "Na een grondige evaluatie van onze strategische opties zijn we tot de conclusie gekomen dat de verkoop van Telematics aan Bridgestone in het belang is van zowel Telematics en onze kernactiviteiten op het gebied van locatietechnologie", volgens CEO Harold Goddijn.

    Dus focus niet alleen op de opbrengst maar ook op de samenwerking met deze grote reus.
    Mooi dat Harold dit zegt.

    910 miljoen geven ze.

    Maar wat deze deal gaat opbrengen voor de "" kernactiviteiten op het gebied van locatietechnologie "" zegt Harold niet.

    Misschien een licentie deal voor telematics en misschien ook wel voor de rest van Bridgestone.

    Dan komt de meerwaarde van deze deal boven de 910, pas tot uiting bij een overname van de rest :-)

    910 is alleen maar de cash die met de deal is verbonden.

    de rest van de deal maakt Harold WEER niet concreet :-)
    Deze deal is OOK goed voor de kernactiviteiten op het gebied van locatietechnologie.

    Misschien komt er dus nog een Enterprise deal uit van totaal 50 a 60 miljoen per jaar.

  3. Watermannetje2012 22 januari 2019 09:39
    quote:

    RickBreda schreef op 22 januari 2019 09:37:

    Josti Versteeg probeert er ook weer een negatieve zwaai aan te geven met zijn onzinnige commentaar en twijfel.
    Dat deze man nog zijn mening mag spuien, pfff!!

    Iedere Nederlander heeft recht op een 65+ baan met veel subsidies voor de werkgever ...
  4. forum rang 7 ketchup 22 januari 2019 09:41

    één ding is voor nu in ieder geval zeker TT is post Telematics geen 10 euro aandeel, doch gewoon nog een 8 euro aandeel en het blijft dus voor waarde creatie voor de aandeelhouder een ontgoocheling

    laat je niet gek maken door al die mooie verhalen van spin-off's, kijk naar de koers van het aandeel
    het is gewoon rijp voor een exit aan de beurs straks post de cash uitbetaling van kapitaal.

    voor nu 8-9 euro range, straks een 5-6 euro range en dan komt de aap uit de mouw.
  5. [verwijderd] 22 januari 2019 09:42
    quote:

    EIF schreef op 22 januari 2019 09:13:

    Maar hoe zit het dan precies?
    We krijgen +/- 3 euro per aandeel, als het meezit. Ok, leuk, maar er gaat ook 3 euro van de koers af. Dus je krijgt cash, maar tegelijkertijd is de aandelenwaarde minder. Dus wat schiet je er dan mee op? (tenzij de koers daarna gaat stijgen, maar dat even buiten beschouwing)

    Daarnaast, krijg je het geld op het zelfde moment dat de koers gecorrigeerd wordt? Zo niet, dan heb je even een stuk minder waarde (niet iedereen kan een correctie van die 3 euro dragen ivm SMA bijvoorbeeld), voordat je je geld krijgt.

    Tegelijkertijd zit er een kleine 400 mio in kas na toevoeging TTT,is ook 1,80.
    Verder geen schuld.

    Ik met de armen over elkaar.
  6. [verwijderd] 22 januari 2019 09:45
    Even in de rebound ter context

    quote:

    ~Justin~ schreef op 10 december 2018 12:52:

    Ik zou deze links even lezen inzake Bridgestone

    1. CEO van Bridgestone ziet Telematics als een "arms race" voor bandenfabrikanten om relevant te blijven

    One area of great concern, Danielson said, is in telematics, where, “We (suppliers) have an obligation to improve” the digital information exchange. The winners in this informational arms race will be “those firms that can make it work end to end; those that can simplify the process.”

    www.rubbernews.com/article/20160422/N...

    2. Dealer leads
    Via Telematics kan Bridgestone het aantal leads verhogen voor dealernetwerk. Nu al pakken ze 77.000 leads. Dit is een wijze om dealers aan je te binden en eindklanten aan je te binden
    kulapartners.com/case-studies/tirecon...

    3. De mix van Telematics en banden noemen ze tirematics

    Tirematics™ encompasses all Bridgestone’s connected tyre solutions: IT systems that use sensors to remotely monitor, transmit and analyse real-time information, such as the pressure and temperature of commercial truck and bus tyres.

    www.automotiveworld.com/news-releases...

    4. Banden als een 'service'

    Tyre maker, Bridgestone, says it wants to sell its truck fleet customers fewer tyres. That might sound counter-intuitive, but there is logic to it, according to the company’s CV Product and Marketing Manager, Andy Mathias. The company has recently launched a product known as Total Tyre Care, which aims to manage and maximise tyre life, as well as educate operators about tyre condition and safety. “Operators who sign up to it should find that the good husbandry it promotes means that their tyres need replacing less frequently,” he said. “And that will save them money.” Surely that means Bridgestone’s truck tyre volumes will go into a steady decline? Not necessarily, Mathias insists. “The idea is that more and more fleets will switch from their existing supplier to Bridgestone once they realise how effective Total Tyre Care can be,” he said. “So in that context I’m sure Bridgestone’s sales and market share will grow.” “It also means existing clients are remaining loyal,” he added. “We’re achieving a 95% contract renewal rate.”

    www.smmt.co.uk/2017/04/feature-how-tr...
  7. HD_Erik 22 januari 2019 09:46
    Schandalig hoe HG en cs. met de aandeelhouders om gaan. Totaal geen verhaal, technocratisch PB. Zoals holenbeer al zijn, de vraag is wat er achter de schermen nu geregeld is. Dat wordt weer onder de pet gehouden. Ik dacht dat HG had afgesproken dat ze "het beter moesten" uitleggen waarom de waarde van TTT meer dan de helft van TT zou zijn.. Vandaag weer gemiste kans. Ben er wel klaar mee.
  8. forum rang 6 tatje 22 januari 2019 09:47
    In 2014 was Bridgestone de grootste bandenfabrikant gemeten naar de omzet. Met een omzet van US$29,3 miljard liet het Michelin op een tweede plaats achter zich, omzet US$24,4 miljard, en stond Goodyear op de derde plaats (US$17,8 miljard).

    144000 werknemers.

    Welke deal Harold buiten die 910 miljoen heeft gesloten met Bridgestone laat hij voor ons weer vaag.

    Een overnemende partij voor de rest mag het wel weten, lijkt me :-)
  9. Watermannetje2012 22 januari 2019 09:50
    quote:

    HD_Erik schreef op 22 januari 2019 09:46:

    Schandalig hoe HG en cs. met de aandeelhouders om gaan. Totaal geen verhaal, technocratisch PB. Zoals holenbeer al zijn, de vraag is wat er achter de schermen nu geregeld is. Dat wordt weer onder de pet gehouden. Ik dacht dat HG had afgesproken dat ze "het beter moesten" uitleggen waarom de waarde van TTT meer dan de helft van TT zou zijn.. Vandaag weer gemiste kans. Ben er wel klaar mee.
    Wat ik vaak heb gemerkt bij mensen die technisch een genie zijn, is een lichtelijk autistisch karakter ... misschien zijn ze daarom wel zo'n genie. Je kunt niet alles zelf in huis hebben; als ondernemer moet je de werkdruk verleggen en functies creëren die aanvullend zijn op je gemiste talenten als CEO/ondernemer. Niets mis mee dus als je het zo organiseert.
  10. [verwijderd] 22 januari 2019 09:51
    quote:

    Hoopmazzel schreef op 22 januari 2019 09:42:

    [...]

    Tegelijkertijd zit er een kleine 400 mio in kas na toevoeging TTT,is ook 1,80.
    Verder geen schuld.

    Ik met de armen over elkaar.
    Er is nu geen deal uncertainty meer (de markten zijn wat voorzichtiger) en er is geen onzekerheid dat “tomtom het geld verbrandt aan dure aankopen”.

    Met 400 mio eigen cash is er investeringspotentieel in HD maps en de hele resterende business heeft nu een waarde van 25% van HERE, een flinke onderwaardering lijkt me.
  11. [verwijderd] 22 januari 2019 09:51
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 22 januari 2019 09:41:

    één ding is voor nu in ieder geval zeker TT is post Telematics geen 10 euro aandeel, doch gewoon nog een 8 euro aandeel en het blijft dus voor waarde creatie voor de aandeelhouder een ontgoocheling

    laat je niet gek maken door al die mooie verhalen van spin-off's, kijk naar de koers van het aandeel
    het is gewoon rijp voor een exit aan de beurs straks post de cash uitbetaling van kapitaal.

    voor nu 8-9 euro range, straks een 5-6 euro range en dan komt de aap uit de mouw.
    Daar hoeft een bieder niet meer op te wachten. Immers de dividenduitkering is al beklonken dus een bieder weet dat er 160mln van de 910mln achterblijft in het bedrijf.
  12. Grovert 22 januari 2019 09:51
    Beursblik: TomTom aantrekkelijk na verkoop Telematics

    (ABM FN-Dow Jones) Na de verkoop van Telematics blijft het resterende deel van TomTom aantrekkelijk geprijsd. Dit zei analist Marc Hesselink van ING dinsdag.

    De analist rekende op een verkoopopbrengst van 924 miljoen euro en dit werd uiteindelijk 910 miljoen euro.

    De resterende activiteiten worden volgens de analist nu gewaardeerd op viermaal de EBITDA voor 2019 en een rendement op de vrije kasstroom van 6,5 procent. "Wat we aantrekkelijk vinden, ondanks de onzekerheden op de langer termijn".

    Van de 910 miljoen euro zal TomTom 750 miljoen euro laten terugvloeien naar aandeelhouders.

    "De verkoopprijs vandaag was grofweg in lijn met onze verwachtingen, maar nu we duidelijkheid hebben over de plannen met de opbrengsten, zien we dit als positief", aldus Hesselink.

    Na afronding van de verkoop van Telematics zal TomTom volgens ING moeten bepalen welke positie het wil innemen, aangezien het concurreert met de veel grotere bedrijven Google en Here, terwijl de toekomst onzeker is en ontwikkelingen zich snel opvolgen.

    ING heeft een koopadvies op TomTom met een koersdoel van 9,50 euro. Het aandeel daalde dinsdag een half procent op 8,01 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 161 162 163 164 165 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links