Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Meer dan 39.000 krabbels voor petitie XS4ALL

Lees over dit aandeel ook

  1. 04 apr Beursblik: KPN blijft favoriet van Barclays
  2. 31 jan KPN mist een vleugje ambitie

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. erjee-ff 21 januari 2019 09:07
    KPN heeft Xs4all inmiddels 20 jaar geleden gekocht. Het kan zijn dat KPN de integratie van Xs4all nooit voltooid heeft, en dat alle systemen aan de achterkant volledig los staan. Nu schijnt Xs4all in ieder geval nog een eigen helpdesk te hebben, maar ik geloof niet dat alle aansluitingen die sinds de overname gerealiseerd zijn volledig via Xs4all-systemen lopen.

    Het is vanuit KPN gezien volkomen logisch een merk op te willen ruimen, het biedt nauwelijks voordelen om Xs4all in de lucht te houden en het kost veel geld. In een markt die in Nederland écht niet meer groeit (internet penetratie in Nederland is 93%) is consolidatie en kostenreductie dat wat over blijft.

    Een carve-out van Xs4all lijkt me overigens een kansloze missie.
  2. MartijnN1932 21 januari 2019 09:24
    quote:

    erjee-ff schreef op 21 januari 2019 09:07:

    KPN heeft Xs4all inmiddels 20 jaar geleden gekocht. Het kan zijn dat KPN de integratie van Xs4all nooit voltooid heeft, en dat alle systemen aan de achterkant volledig los staan. Nu schijnt Xs4all in ieder geval nog een eigen helpdesk te hebben, maar ik geloof niet dat alle aansluitingen die sinds de overname gerealiseerd zijn volledig via Xs4all-systemen lopen.

    Het is vanuit KPN gezien volkomen logisch een merk op te willen ruimen, het biedt nauwelijks voordelen om Xs4all in de lucht te houden en het kost veel geld. In een markt die in Nederland écht niet meer groeit (internet penetratie in Nederland is 93%) is consolidatie en kostenreductie dat wat over blijft.

    Een carve-out van Xs4all lijkt me overigens een kansloze missie.
    Niet helemaal mee eens, Er is een reden waarom je een 2e merk hanteert en dat is om bepaalde klanten voor je te winnen en te houden.
    XS4all is duurder dan KPN, maar de ervaringen van de klanten zijn ook positiever.

    Als je alles KPN zou maken dan laat je klanten geen ogenschijnlijke keus meer.
    En ben je er bijna zeker van dat ze naar een ander overstappen.

    Unilever heeft toch ook niet maar 1 zuivelmerk..
  3. [verwijderd] 21 januari 2019 11:07
    Tja jammer dat KPN klanten die ze geworven hebben met een bepaald product met als slogan dat dat hun extra voordelen geeft, dat ze extra goed behandeld worden, daarna in de sloot gooit. Dat geeft je als klant het gevoel dat je bedonderd bent, en dat dus door KPN. Schaadt de goodwill en het merk van KPN zelf. Dom van KPN dat ze dat niet eerder zich gerealiseerd hebben. Geeft aan, dat in deze tijd niet alle individuen zich willen onderwerpen aan de domme macht van de massa.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

KPN Koninklijke

3,395 10:03
+0,017 +0,50%
Premium

KPN mist een vleugje ambitie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links