Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,972 23 apr 2024 17:17
  • +0,166 (+4,36%) Dagrange 3,790 - 3,986
  • 1.146.516 Gem. (3M) 1,4M

BAM Januari 2019

2.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 16 januari 2019 17:38

    Niet één maar wel zes routes naar circulair asfalt

    infra Premium 10
    Niet één maar wel zes routes naar circulair asfalt

    Bijna 60% minder CO2 uitstoot en meer dan 50% hergebruik van materiaal. Dat lijkt haalbaar met de toepassing van zes nieuwe asfaltsoorten die op de Infratech werden uitverkoren voor doorontwikkeling of een proefproject van Rijkswaterstaat.

    Op de vakbeurs in Rotterdam rijkte Rijkswaterstaat zes cheques uit aan aannemers om hun idee voor duurzamer asfalt. BAM mocht twee cheques mee naar huis nemen, Dura Vermeer, Heijmans, KWS en Ooms (Strukton) vielen een keer in de prijzen bij de competitie die was uitgeschreven om de ontwikkeling van circulair asfalt verder te stimuleren.

    De prijsvraag kende twee categorieën. De eerste categorie betreft bijna marktrijpe innovaties voor nieuwe asfaltmengsels die voldoen aan bepaalde duurzaamheidscriteria. In deze categorie ontvingen Dura Vermeer, Heijmans en BAM elk een cheque van 150.000 euro.

    De tweede categorie betreft innovaties die zich nog in een prillere fase bevinden, nog tussen lab en proefvak. BAM, KWS en Ooms ontvingen elk een cheque van 30.000 euro voor de mengsels die ze in deze categorie hadden ingediend.
    Nog dit jaar drie proefvakken

    De winnende inzendingen in categorie 1 krijgen dit jaar elk een proefvak op het Rijkswegennet. Als blijkt dat de opgegeven reducties ook in de praktijk worden behaald, ligt wat Rijkswaterstaat betreft de weg open naar grootschaliger toepassing.

    De winnende producten in categorie 2 zullen dit jaar verder getest worden. Als de onderzoeken positief uitpakken komen ze vanaf 2020 ook in aanmerking komen voor een proefvak op het wegennet van Rijkswaterstaat. Geen van de zes producten is duurder dan de huidige bestaande asfaltsoorten. Al moeten de bedrijven volgens Rijkswaterstaat wel investeren om de capaciteit van hun productiefaciliteiten op te schalen.
    Ook in 2019 weer innovatiesubsidies

    De prijsvraag is onderdeel van de zogenaamde Klimaatenveloppe 2018, van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) die door het kabinet is ingesteld om invulling te geven aan de klimaatafspraken van Parijs. EZK heeft Rijkswaterstaat gevraagd de CO2 reductie van de asfalt en betonsector te stimuleren. In 2019 blijven vanuit hetzelfde programma subsidies beschikbaar voor innovaties die leiden tot CO2 reductie in de GWW. Het programma Asfalt Impuls heeft als doel de levensduur van wegdekken te verddubbelen en de CO2 uitstoot te halveren. En dat zonder dat de aanlegkosten toenemen. Liefst pakt het zelfs nog wat goedkoper uit.

    De bekroonde aannemers op de Infratech
    Eerste publicatie door Ad Tissink op 16 jan 2019
    Laatste update: 16 jan 2019

    toch 180.000 euri
  2. [verwijderd] 16 januari 2019 18:17
    Dus het project zeesluis bezocht en mij volledig laten bijpraten. Vond dit nuttig. BAM communiceert niet zelf over dit project; dat is contractueel vastgelegd en wordt gedaan door Rijkswaterstaat! Ik ben er van overtuigd geraakt dat het verdere verloop van de uitvoering 'compleet in de grip is'.
  3. [verwijderd] 16 januari 2019 18:25
    En graag nog een aanvulling; ik heb in het verleden nog al wat pis-mails aan BAM gestuurd en uiteindelijk vastgesteld dat daarmee niet het gewenste resultaat wordt geboekt. Dus met IR een persoonlijk contact gehad met het gevolg dat ik persoonlijk de sluizen in aanbouw (project Ship) heb kunnen bezoeken. Mijn zwartgalligheid is verleden tijd.
  4. forum rang 8 HenkdeV 16 januari 2019 19:05
    quote:

    Postzakje01 schreef op 16 januari 2019 18:25:

    En graag nog een aanvulling; ik heb in het verleden nog al wat pis-mails aan BAM gestuurd en uiteindelijk vastgesteld dat daarmee niet het gewenste resultaat wordt geboekt. Dus met IR een persoonlijk contact gehad met het gevolg dat ik persoonlijk de sluizen in aanbouw (project Ship) heb kunnen bezoeken. Mijn zwartgalligheid is verleden tijd.
    Op de een of andere manier heb ik ernstige twijfels aan dit verhaal van deze poster. Maar het zal aan mij liggen:-).
  5. forum rang 6 Zwijnash 16 januari 2019 19:24
    quote:

    HenkdeV schreef op 16 januari 2019 19:05:

    [...]

    Op de een of andere manier heb ik ernstige twijfels aan dit verhaal van deze poster. Maar het zal aan mij liggen:-).
    je bent zo onbetrouwbaar - hoe is dat gebeurd? het is niet zoals de ingenieur heeft ander werk te doen tijdens de 1 1/2 uur durende tour ...
  6. forum rang 6 OnoMatopee 16 januari 2019 20:04
    quote:

    HenkdeV schreef op 16 januari 2019 19:05:

    [...]

    Op de een of andere manier heb ik ernstige twijfels aan dit verhaal van deze poster. Maar het zal aan mij liggen:-).
    Misschien was het een Ing. en geen Ir. Waarom zou je aan de integriteit van de poster moeten twijfelen? Of moet hij even wat foto's plaatsen? Uiteindelijk maakt iedereen tegenwoordig plaatjes met het mobieltje als ware het een reflex. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.Het is juist dat BAM niet informeert en dat dit aan Rijkswaterstaat is. Overigens heeft Bam pas geleden nog een stel geïnteresseerde bejaarden met een bus over de sluis gesleept. Zo verwonderlijk is het niet dat iemand als geste een rondleiding krijgt. Zijn we niet bijna allemaal hier pissed geweest over Bam? Wie weet, krijgt het hele IEX-BAM-forum nog wel eens een uitnodiging om het wonderwerk te komen bekijken.Als je wilt, één mailtje naar BAM en de bus rijdt voor, weet dat bijna zeker, voor wat hoort wat...

  7. forum rang 4 Marinus-86 16 januari 2019 20:07
    quote:

    OnoMatopee schreef op 16 januari 2019 20:04:

    [...]Misschien was het een Ing. en geen Ir. Waarom zou je aan de integriteit van de poster moeten twijfelen? Of moet hij even wat foto's plaatsen? Uiteindelijk maakt iedereen tegenwoordig plaatjes met het mobieltje als ware het een reflex. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Overigens heeft Bam pas geleden nog een stel geïnteresseerde bejaarden met een bus over de sluis gesleept. Zo verwonderlijk is het niet dat iemand als geste een rondleiding krijgt. Zijn we niet bijna allemaal hier pissed geweest over Bam? Wie weet, krijgt het hele IEX-BAM-forum nog wel eens een uitnodiging om het wonderwerk te komen bekijken.Als je wilt, één mailtje naar BAM en de bus rijdt voor, weet dat bijna zeker, voor wat hoort wat...

  8. forum rang 6 OnoMatopee 16 januari 2019 20:12
    quote:

    Peter€€€ schreef op 16 januari 2019 20:11:

    LONDEN - De Europese Unie bekijkt plannen om de Brexit uit te stellen tot 2020. Duitsland en Frankrijk zouden bereidheid tonen om de onderhandelingen met het Verenigd Koninkrijk voor de terugtrekking uit de EU uit te stellen gezien de huidige Britse politieke chaos.
    geldt ook voor Rutte
  9. [verwijderd] 16 januari 2019 20:20
    Beste mede-forumleden; dank voor uw reacties en juist gesteld: benader IR van BAM en zij zullen U zeker in de gelegenheid stellen de sluizen in aanbouw te bekijken. U kunt het zelf ook rechtstreeks regelen op de speciale website: ship-info.nl
    Deze site geeft u de benodigde informatie en u kunt een kaartje boeken voor een bezichtiging. Ik hoop met mijn aanvulling u een plezier te hebben gedaan.
2.300 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links