Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 15 januari 2019 21:22
    uitslag stemming zoals verwacht, een positieve ontwikkeling voor zowel GB, de EU, de wereldeconomie als mij persoonlijk (scheelt mij veel werk). US zet de stijging alvast voort, Europa volgt morgen. TT in de achtervolging hopelijk.

    Als May door motie van wantrouwen vertrekt komt er een nieuw referendum en is de hele uittreding van de baan. Dan zijn we ondertussen een jaar verder.
  2. Crash Bandicoot 15 januari 2019 21:54
    Ja Dutchy. de uitslag bevalt ons niet, doe maar een nieuw referendum.

    De uitslag bevalt ons niet, doe maar een nieuw referendum.
    De uitslag bevalt ons niet, doe maar een nieuw referendum.
    De uitslag bevalt ons niet, doe maar een nieuw referendum.
    De uitslag bevalt ons niet, doe maar een nieuw referendum.
    De uitslag bevalt ons niet, doe maar een nieuw referendum.

    Ja nu is de uitslag goed, gelijk uitvoeren!
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 15 januari 2019 22:26
    Er zijn 3 opties:
    a) Brexit wordt ingetrokken en VK blijft bij de EU zoals voorheen
    b) Brexit wordt uitgesteld tot 1-1-2020
    c) Brexit gaat door per 29-03-19 (harde brexit en chaos alom)

    Optie C (no-deal scenario) sluit ik uit.
    Optie A zie ik alleen gebeuren na nieuw referendum
    Blijft optie B over er, waarbij optie A en C weer de nieuwe opties zijn

    Het is geen hogere wiskunde.
  4. forum rang 6 pwijsneus 15 januari 2019 22:26
    quote:

    Stephan010 schreef op 15 januari 2019 21:58:

    Is er een datum genoemd wanneer Tom2 met een PB komt over verkoop ?

    Nee. Gewoon geduld hebben. Iemand hier ervaring met het verkopen van een bezit met een waarde van over de miljard? Er zijn strategische én PE partijen geïnteresseerd in Telematics.

    Dit heeft blijkbaar ff tijd nodig. Wat er met de opbrengst gaat gebeuren? Geen idee. Maar de free float uitkopen en de beurs verlaten zou ik niet onlogisch vinden.

    Al zou het alleen al zijn om van de 13-in-een-dozijn interviews en de mekkerende particuliere aandeelhouders af te zijn.
  5. janrobert 15 januari 2019 22:32
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 15 januari 2019 22:26:

    Er zijn 3 opties:
    a) Brexit wordt ingetrokken en VK blijft bij de EU zoals voorheen
    b) Brexit wordt uitgesteld tot 1-1-2020
    c) Brexit gaat door per 29-03-19 (harde brexit en chaos alom)

    Optie C (no-deal scenario) sluit ik uit.
    Optie A zie ik alleen gebeuren na nieuw referendum
    Blijft optie B over er, waarbij optie A en C weer de nieuwe opties zijn

    Het is geen hogere wiskunde.
    Optie. A. Is de beste optie voor iedereen
  6. Stephan010 15 januari 2019 22:48
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 15 januari 2019 22:26:

    Er zijn 3 opties:
    a) Brexit wordt ingetrokken en VK blijft bij de EU zoals voorheen
    b) Brexit wordt uitgesteld tot 1-1-2020
    c) Brexit gaat door per 29-03-19 (harde brexit en chaos alom)

    Optie C (no-deal scenario) sluit ik uit.
    Optie A zie ik alleen gebeuren na nieuw referendum
    Blijft optie B over er, waarbij optie A en C weer de nieuwe opties zijn

    Het is geen hogere wiskunde.
    Hallo dit is Tom2 forum en geen Brexit forum.
    Tom2 deal is belangrijker.
  7. picklejuicer 15 januari 2019 22:52
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 15 januari 2019 22:26:

    Er zijn 3 opties:
    a) Brexit wordt ingetrokken en VK blijft bij de EU zoals voorheen
    b) Brexit wordt uitgesteld tot 1-1-2020
    c) Brexit gaat door per 29-03-19 (harde brexit en chaos alom)

    Optie C (no-deal scenario) sluit ik uit.
    Optie A zie ik alleen gebeuren na nieuw referendum
    Blijft optie B over er, waarbij optie A en C weer de nieuwe opties zijn

    Het is geen hogere wiskunde.
    Ik denk dat het optie C wordt.

    Net als niemand dacht dat brexit zou winnen en niemand dacht dat Trump zou winnen. De eu gaat denk ik geen cadeautjes weggeven zoals extra tijd.
  8. [verwijderd] 15 januari 2019 22:56
    The Apple Car Is Coming – Here Are Eight Things You Need to Know

    let vooral ook op het plaatje dat weergeeft hoe de apple car zijn positie weet

    en verder:
    Apple Maps Revamp Is Likely Related
    Among a suite of sensors and machine-learning technology, self-driving car tech also relies heavily on mapping data. That’s why Apple’s complete overhaul of its Apple Maps platform is likely not unrelated to the firm’s autonomous vehicle project.


    www.idropnews.com/rumors/the-apple-ca...
  9. forum rang 6 NewKidInTown 15 januari 2019 23:51
    quote:

    Meryntje schreef op 15 januari 2019 23:08:

    Zal wel met 10 stukjes oid zijn en lijkt erop dat er alleen aan begin van de dag gehandeld is, maar kreeg zonet toch een Google-alert dat TMOAF in de US met 10,25 % gestegen is. Dat dan weer wel.

    Groet uit Schildwolde.
    Omzet ietsje minder (16%) dan de gemiddelde dagelijkse omzet. Wel apart +10,25% zou het een voorbode zijn ?
  10. forum rang 6 boem! 16 januari 2019 02:13
    Er zijn veel gelukzoekers naar het aandeel TT getrokken.
    Ieder aandeel verkrijgt de waarde die men toekent aan de toekomstige kasstromen.

    Die kasstromen kunnen op 2 manieren gerealiseerd worden:
    door het tonen van EPS
    door verkoop van haar assets

    Het is voor iedereen duidelijk dat de waarde van de assets, met grote investeringen ontwikkeld gedurende de transitieperiode, vele malen hoger ligt dan de waarde die je toe mag kennen aan de EPS-waarde kijkend naar die EPS van de afgelopen jaren a 10 cent.

    Door de afgelopen 10 jaar te investeren in C&S is TT erin geslaagd om een uitfaserend Consumer(PND)-bedrijf om te vormen tot een goed gepositioneerd A&E-bedrijf.
    Met gebruik van de EPS van de Consumer- en Telematics-Unit heeft men niet alleen deze investeringen bekostigd maar is men er ook in geslaagd om een schuld van 400 mio om te zetten in een positieve kas van 200 mio.

    Op het moment dat Fleetmatics werd verkocht voor 2 miljard en HERE voor 3 miljard kwam het spel op de wagen.
    Vergelijkbare units als Telematics en A&E kregen daardoor een gedeelte van die waarde toebedeeld.
    Bij een executiewaarde van deze units ad 60% en een Consumerwaarde op basis van een EPS van 20 cent kwam de ondergrens van 15 euro wel heel nadrukkelijk in beeld.
    Gratis geld dus grote toeloop in 2015 naar het aandeel en velen die dmv derivaten deze ultieme kans nog eens extra wilden benutten.

    Het uitblijven van de verkoop van deze Units heeft voor veel onrust gezorgd op dit forum. Het gratis geld bleek er niet te zijn en degenen die extra wilden profiteren via derivaten werden financieel hard geraakt.
    In de vaste gedachte dat niemand een zekere "winst" laat liggen werd met steeds grotere stelligheid beweert, dat daar maar 1 valide reden aan ten grondslag kon liggen en dat was de dirty exit die FFF voor zouden staan.
    Dat de "winst" uit verkoop niet het doel was maar meer "winst" uit voortzetting van A&E kunnen deze tijdelijke aandeelhouders zich gewoon niet voorstellen.
    Ook de uitspraak van HG om de focus puur op A&E te richten en daarom de Unit TTT te verkopen houdt de aanhangers van de dirty exit theorie niet tegen om dit mantra te blijven herhalen.

    De markt kijkt er inmiddels anders tegenaan.
    Die accepteren de uitspraken van HG en gaan uit van een verkoop van Consumer en TTT waarna TT zelfstandig doorgaat A&E.
    Op basis van deze uitgangspunten komt men uit op een waardering van 8 euro.
    Men geeft aan de kas een waarde van 235 mio terwijl men voor Consumer 115 mio en voor TTT een netto opbrengst van 800 mio inrekent.
    Derhalve kent men aan A&E slechts een waarde toe van 700 mio.
    Deze waarde wordt toegekend aan A&E vanwege de onzekerheden die er kleven aan een zelfstandige voortzetting vwb de te realiseren EPS van deze unit.

    Ik verwacht geen grote veranderingen in de waarde die de markt aan TT toekent voordat er meer duidelijkheid wordt verschaft over de voortgang in deze processen.
    Een PB met de verkoopprijs van Consumer of TTT zal de markt in beweging brengen maar geen overdreven reacties te weeg brengen gezien de reeds in de koers opgesloten waarde.

    Anders ligt dat mi bij de waardering van A&E, welke nu een absoluut minimum executieprijs krijgt toebedeelt gebaseerd op de te behalen EPS.
    Indien FFF vasthouden aan een zelfstandige voortzetting van A&E om dmv EPS waarde te ontsluiten ligt het voor de hand dat men in zal zetten om de overtollige kas aan te wenden om het aantal uitstaande aandelen te verminderen.
    Vanuit dat oogpunt zal het instandhouden cq uitbreiden van hun omzet bij TTT prioriteit genieten boven de absolute prijs.

    Ik geef iedereen in overweging wat rust te nemen tot er meer duidelijkheid wordt verschaft omtrent verkoopopbrengsten TTT en Consumer maar bovenal de verrichtingen van het nieuwe TT tw A&E te analyseren om voor zichzelf uit te maken of men A&E behoort te kwalificeren als "kip met de gouden eieren" of als de spreekwoordelijke "soepkip".

    Ik verwacht binnen 3 weken op een aantal van bovengenoemde onzekerheden meer duidelijkheid te ontvangen bij 4Q cijfers, outlook 2018, orderboek Automotive en de CC.

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links