Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 25 apr 2024 15:45
  • -0,185 (-3,23%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 275.723 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 eduardo3105 9 januari 2019 23:21
    Als ik dit leest is Ford dus inderdaad de USA-klant

    tweakers.net/nieuws/147712/baidus-pla...
    Baidu's platform voor zelfrijdende auto's kan inparkeren en op drempels inspelen
    Het Chinese internetbedrijf Baidu laat weten dat het een nieuwe versie van zijn Apollo-platform heeft geïntroduceerd. Deze nieuwe versie, Apollo 3.5, is volgens het bedrijf in staat om complexe rijscenario's uit te voeren, zoals inparkeren en inspelen op verkeersdrempels.

    Baidu zegt dat Apollo 3.5 het eerste opensource- autonome rijplatform is dat kan omgaan met complexe scenario's, zoals verkeersdrempels, vluchtstroken, smalle rijbanen en autonoom parkeren. Ook kan het systeem volgens Baidu omgaan met een afslag naar links bij een verkeerslicht, terwijl daarbij voorrang moet worden gegeven aan tegemoetkomend verkeer. Apollo 3.5 is volgens Baidu compatibel met de meest geavanceerde sensoren die beschikbaar zijn, zoals de Velodyne VLS-128 LiDAR.

    Apollo is de naam die de Chinese techgigant heeft gegeven aan het zelfontwikkelde platform voor zelfrijdende auto's, dat autofabrikanten kunnen gebruiken om voertuigen te maken. Baidu zegt dat inmiddels wereldwijd 130 bedrijven het Apollo-platform gebruiken. Volgens het bedrijf geeft Apollo 3.5 ontwikkelaars de tools die ze nodig hebben om zelfrijdende toepassingen te maken, zoals robottaxi's en autonome bezorgdiensten.

    Het Chinese internetbedrijf komt dit jaar ook zelf met een dergelijke dienst die uit robottaxi's bestaat. In de Chinese stad Changsha gaan er honderd rondrijden, op meer dan 200km aan wegen. De taxi's maken daarbij gebruik van Baidu's V2X-technologie. Dat is een systeem dat de voertuigen in staat stelt te communiceren met bijvoorbeeld intelligente weginfrastructuur of verkeerslichten.

    Baidu komt ook met Apollo Enterprise, een variant van het Apollo-platform die specifiek is bedoeld voor voertuigen die in massaproductie gaan. Het gaat hierbij onder meer om functies voor autonoom rijden op de snelweg, autonoom de auto parkeren zonder dat de bestuurder erin zit en het gebruik van 'intelligente' kaartgegevens. Baidu zegt dat het samenwerkt met bedrijven als Ford, Hyundai en Kia om Apollo Enterprise in hun auto's beschikbaar te maken.
  2. [verwijderd] 10 januari 2019 00:39
    quote:

    steelfighter72 schreef op 10 januari 2019 00:02:

    Harold is gewoon superslim om de koers laag te houden, hoe meer bieders hoe groter de interesse , hoe hoger de prijs, hor hoger de explosie
    Je bedoelt eigenlijk hoe lager het bod!
    Uiteindelijk is hier maar 1 iemand rijk van geworden, en steeds rijker, en dat is Goddijn.
    Alle anderen worden armer en armer, zonder dat het hoeft of had gehoeven.
  3. [verwijderd] 10 januari 2019 03:03
    TomTom is al jaren een straf of je moet al een handige daghandelaar zijn.Ik mag niet mopperen over de score tot nu nu toe.Ilk ken het aandeel een beetje ,op een riks was ik ook al binnenboord.Maar ja ,ben nu met vakantie ,het uur terug gedraaid.Dus elke morgen om acht uur paraat ppff.Nog twee dageñ dan kan ik uitslapen.Eindelijk!

    Ik mis Justin in de discussie,geniet van Harry ook van Martin en natuurlijk van Wies met de visie vanuit de bank .Dutch Ron zit er lekker in,verder Venifidiefietsie ook scherp!.En natuurlijk tatje die de hele busiñess vanuit de patatkraam overziet.
    Ben wat laat en of ik de 8 uur haal...
  4. forum rang 6 boem! 10 januari 2019 03:27
    De huidige koers van 8,35 euro reflecteert exact de onzekerheid die er in de markt bestaat voor een juiste waardering van Tomtom.

    Op basis van executiewaarde is het aandeel zwaar ondergewaardeerd.
    Iedereen kan op de achterkant van een sigarendoos uitrekenen dat verkoop van de drie BUs meer op zal leveren dan de 1,700 mio die nu tot uitdrukking komt in de koers.

    De reden dat die executiewaarde niet in de buurt komt van de huidige beurskoers moet gevonden worden in het bij de markt ingedaalde besef, dat HG met A&E wenst door te gaan.

    Het trackrecord van A&E is bemoedigend maar nog alleszins positief.
    Na jaren van aanhoudende verliezen lijkt het erop, dat A&E het jaar 2018 break-even heeft weten af te sluiten en geven de afgesloten orderboeken vertrouwen voor een verbetering in dat resultaat voor de komende jaren.

    Het gegeven dat Google de arena heeft betreden bij de OEMs zorgt voor extra onzekerheid.

    De overwaardering van TT op basis van EPS (KW van 35* EPS 2018) wordt dan ook niet ingegeven door de verwachtingen mbt de EPS van deze BU maar heeft meer te maken met de restant executiewaarde van de BU A&E na mislukking van het zelfstandige avontuur.

    De verkoop van TTT zal de koers in beweging zetten met 1 euro erbij of eraf voor zover dat bedrag met 235 mio afwijkt van de 900 mio die er nu aan TT wordt toegekend.

    De afwijking bij de waardering van A&E die nu op 700 mio staat is in potentie vele malen groter.
    Op basis van het huidig aantal aandelen kent men aan A&E een waardering toe van 700/235= 3 euro.
    Indien A&E een EPS van 10-15 cent weet te behalen uit de oude SD-maps toepassingen de komende jaren praat je over een kw van 20-30*.

    OP basis van deze gegevens gaat mijn aandacht meer uit naar naar de 4q cijfers met outlook en CC dan naar de definitieve opbrengst van TTT.

  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 januari 2019 05:39
    quote:

    HD_Erik schreef op 9 januari 2019 21:30:

    Opeens spookt het door je hoofd: je moet er toch niet aan denken straks dat tijdens de webcast van de Q4 cijfers er nog geen duidelijkheid is over de TTT deal. Ik hoop voor de gezondheid (bloeddruk) van (mezelf en) een hoop mensen dat het dan in kannen en kruiken is en dat er ook aantal richtinggevende uitspraken gedaan worden in aanloop naar AVA.
    Heb hier ook al aan gedacht, ik acht het een reële mogelijkheid. Hopelijk is op 6 februari al wat bekend, maar of alles omtrent TTT etc. dan al in kannen en kruiken is betwijfel ik.

    Het zal de bloeddruk bij sommigen wel opvoeren, en HG zal wat uit te leggen hebben, maar rampzalig is het niet. Ik denk dat de Q4-cijfers goed genoeg zullen zijn om de cijferdag met een gerust hart af te wachten.
    En de TTT deal (plus vervolg) dan? Ach, wat in het vat zit verzuurt niet.

    Edit: Ik geloof dat dit ook de teneur is van de post van martinmartin hierboven. Anders gezegd: daar ben ik het mee eens.

  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 januari 2019 06:07
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 9 januari 2019 18:25:

    Harde Brexit (no-deal = géén handelsovereenkomsten) wordt grote chaos als het gaat om het vrije verkeer van personen en goederen. Dus 15e wordt de Brexit uitgesteld tot ik denk 1-1-2020. Ik sluit niet uit dat er dan tussentijds nog een nieuw referendum komt. Is dat niet het geval dan zal de ‘zachte Brexit’ (wel handelsovereenkomsten en lid vd Douane-unie) alsnog plaatsvinden op 1-1-2020 of nog later.

    In dit scenario zullen de beurzen rond de 15e ff flink stijgen. May kan een harde Brexit niet doorzetten is mijn mening. Ga er maar vanuit dat ik goed op de hoogte ben. ;-)
    Je bent al enkele dagen goed bezig Dutchy! Met je gebruikelijke techno-links zonder commentaar is niks mis (hoewel een enkele begeleidende opmerking erbij nuttig voor de scrollende lezer zou zijn), maar dit waardeer ik meer.

    Leuk om iets te horen over je professionele achtergrond. Het valt me op dat het juist de betere posters zijn van wie we zoiets weten. Ik denk ook aan Wies, Justin, martinmartin, Hik, ik zelf zei de gek, en nog 1 of 2 die ik nu vergeet, sorry.

  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 10 januari 2019 06:26
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 8 januari 2019 20:26:

    ...
    Dit kan worden gezien als downplayen van het aandeel en wordt zoals vandaag afgestraft. De deal Amazon met HERE lijkt groter dan ie is. Gaat om integratie van stemherkenning Alexa in HERE navigatie, geen hogere wiskunde.
    Nee, dat betrof Telenav.
    Amazon + HERE gaat over:

    "With this collaboration, announced at CES, people will be able to plan their trips while at home and then, once they get in the car, the navigation system will already know what to do and where to go."

    Dat biedt TT ook aan (MyDrive). Maar TT heeft daar Amazon niet voor nodig.

  8. forum rang 4 JvH 10 januari 2019 07:20
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 januari 2019 06:07:

    [...]
    Je bent al enkele dagen goed bezig Dutchy! Met je gebruikelijke techno-links zonder commentaar is niks mis (hoewel een enkele begeleidende opmerking erbij nuttig voor de scrollende lezer zou zijn), maar dit waardeer ik meer.

    Leuk om iets te horen over je professionele achtergrond. Het valt me op dat het juist de betere posters zijn van wie we zoiets weten. Ik denk ook aan Wies, Justin, martinmartin, Hik, ik zelf zei de gek, en nog 1 of 2 die ik nu vergeet, sorry.

    Ik zie werkelijk de meerwaarde niet om hier mijn baan kenbaar te maken. Sowieso weet niemand hier wie wie is op 1 na dan, Dieter.
    Allemaal lange verhalen met gewichtige termen, maar waarom? Daarbij kan iedereen hier insinueren dat ze een interessante baan hebben...heeft totaal geen nut. Het wachten is op de TTT uitslag, of een ongevraagd (KO) bod op de hele toko, zo simpel is het.
  9. Energy 10 januari 2019 07:33
    Tt levert dit nu al aan nissan.
    youtu.be/ELsW-km9xE4

    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 10 januari 2019 06:26:

    [...]
    Nee, dat betrof Telenav.
    Amazon + HERE gaat over:

    "With this collaboration, announced at CES, people will be able to plan their trips while at home and then, once they get in the car, the navigation system will already know what to do and where to go."

    Dat biedt TT ook aan (MyDrive). Maar TT heeft daar Amazon niet voor nodig.

  10. forum rang 7 Dutchy Ron 10 januari 2019 07:54
    Apple Maps Turn-by-Turn Navigation Feature Comes to India
    gadgets.ndtv.com/apps/news/apple-maps...

    We were able to spot the turn-by-turn navigation on Apple Maps at various locations across India, including Chandigarh, Mumbai, and New Delhi. The iOS Feature Availability page, however, is yet to include India as a supported region for the turn-by-turn navigation feature.

    For clarity on the rollout, we've reached out to Apple and will update this space accordingly.

    Up until now, Apple Maps wasn't a useful preloaded app for iOS users in India. This has so far pushed a large number of iPhone and iPad users to use Google Maps on their devices over Apple's native solution. The Cupertino giant, however, last year announced that it started rebuilding its mapping app from the group up with its own dataset. The company also has Amsterdam-based TomTom as a data provider.

  11. apollo 10 januari 2019 08:16
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 10 januari 2019 07:54:

    Apple Maps Turn-by-Turn Navigation Feature Comes to India
    gadgets.ndtv.com/apps/news/apple-maps...

    We were able to spot the turn-by-turn navigation on Apple Maps at various locations across India, including Chandigarh, Mumbai, and New Delhi. The iOS Feature Availability page, however, is yet to include India as a supported region for the turn-by-turn navigation feature.

    For clarity on the rollout, we've reached out to Apple and will update this space accordingly.

    Up until now, Apple Maps wasn't a useful preloaded app for iOS users in India. This has so far pushed a large number of iPhone and iPad users to use Google Maps on their devices over Apple's native solution. The Cupertino giant, however, last year announced that it started rebuilding its mapping app from the group up with its own dataset. The company also has Amsterdam-based TomTom as a data provider.

    Dit wordt zakkuh
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 10 januari 2019 08:19

    Ford and Volkswagen to forge deeper alliance - report

    Detroit - Volkswagen and Ford will announce a deeper alliance next week, one which goes beyond just collaborating on commercial vehicles, in a move meant to save both car companies billions of dollars as they develop new technologies, two people familiar with the plan said on Wednesday.

    www.iol.co.za/motoring/industry-news/...

    Een positieve ontwikkeling
  13. Dokus 10 januari 2019 08:34
    quote:

    Makita schreef op 10 januari 2019 08:30:

    CES2019 bevestigd de positie van TomTom HD maps. Uiteraard wordt dit een markt voor meerdere partijen, maar TomTom is zeker een goede partij. De samenwerking met Zenrin en Baidu geeft ook wereldwijde dekking met 1 alliantie. Nvidia met TomTom en DENSO geeft wereldwijde dekking.
    nvidia werkt net zo goed met HERE als met TomTom
4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 64 65 66 67 68 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links