Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,680 25 apr 2024 11:00
  • -0,050 (-0,87%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 60.678 Gem. (3M) 321,3K

TomTom Januari 2019

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 239 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 12:08
    Mobileye Sketches Autonomous Vehicle Future at CES 2019

    The automotive chipmaker announced an agreement with the national mapping agency of the U.K., a partnership with French automaker Valeo, an autonomous public transportation project in China, and a new automatic preventive breaking approach to reducing accidents

    Mobileye stressed several times in the past the important part maps and mapping data play in automotive vehicle technology. "For autonomous vehicles, you need to have very precise maps for the road. It's another redundancy, and also a layer of memory for the vehicle, enabling the creation of localization and planning for drives," Lior Sethon, Mobileye vice president and its deputy general manager of the aftermarket division explained.

    www.calcalistech.com/ctech/articles/0,7340,L-3753902,00.html
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 9 januari 2019 12:16
    Sprint and Mapbox to launch precision mapping technology with Curiosity IoT

    High Accuracy and Instant Decision-Making

    Mapbox has pioneered the “Live Map”; a map built not from traditional data surveys months or years before, but rather from data collected from hundreds of millions of location-enabled sensors that feedback information about the world in real time. Mapbox uses AI to turn those massive data flows into a picture of real-time transit paths that can be used for precise, up-to-date routing.

    Through its relationship with Sprint, Mapbox will leverage the inherent advantages of Curiosity IoT with 5G to take mapping to the next level. The network’s extreme bandwidth and low latency will allow Mapbox to collect higher volumes of richer data from the sensors, including high-resolution video. That data can be processed to identify and detect changes in the physical environment. Those changes are then incorporated into updated maps which can be distributed at scale to a wide variety of smart machines. The result is more accurate, more up-to-date maps that reflect the world in real time.

    www.geospatialworld.net/news/sprint-a...

    Tesla gebruikt MapBox
  3. Meryntje 9 januari 2019 12:26
    quote:

    harrysnel schreef op 9 januari 2019 11:26:

    [...]

    Wies, dit is niet normaal!

    Het bestuur van TomTom heeft de verplichting om informatie te delen en een level playing field te creëren voor alle partijen. Dat zij "de behoefte niet voelen om informatie te delen" is niet relevant. Zij hebben de taak om informatie zo goed mogelijk te delen en een getrouw beeld te schetsen van de stand van zaken mbt TT voor zover dat mogelijk is (dat gesprekken over TT Telematics geheim worden gehouden tijdens het proces snap ik). Doen de bestuurders dit niet dan zijn zij strafbaar.

    En dat de analisten "geen reden zien om met updates te komen" is wat mij betreft schandalig. Er is nu veel meer informatie over de deal Google-Renault (slechts twee modellen) naar buiten gekomen. Als het klopt wat ik gelezen heb heeft TomTom zelfs een deal met Nissan voor Noord-Amerika. De adviezen en koersdoelen van de analisten zijn nog gebaseerd op "het verlies van de drie belangrijke (potentiële) klanten Renault-Nissan-Mitsubishi". Gebaseerd op het "weglopen van Volvo". Als nu blijkt dat de zaken veel genuanceerder liggen dan moeten analisten wat doen met deze informatie als deze zaken eerder aanleiding waren om hun adviezen aan te passen.

    Lees nog eens transcript van de meest recente webcast. Den Drijver gooit daar nog een schepje zwarte sneeuw (om in jouw terminologie te blijven) over de "Google-Renault-ellende" heen door te vragen of het verlies van een klant als Renault ook betekent dat TT geen beschikking meer heeft over de probes van deze voertuigen en of dit dan mogelijk de kwaliteit van TT Traffic aantast. Den Drijver zaagt hier flink over door ondanks de geruststellende antwoorden. Nu heeft TomTom zojuist een deal met Denso bekend gemaakt waar het bewerkte sensor data mag gaan gebruiken. Als Den Drijver nu echt zo bang is voor "wegvallende probes", waarom komt hij dan nu niet met een commentaar dat dit goed nieuws is voor kwaliteitsbehoud van de TT diensten? Ik vind dat alle informatie die significante impact heeft op de eerder analyse van een analist moet worden meegenomen en gecommuniceerd naar de markt door die analist.

    Jij stelt dat "TT geen rally kan vasthouden". Dat de koers van TT 3x naar de E6 is gedonderd in periode van beursstijging. Jij vergeet dan dat het de analisten zijn geweest die dikwijls met volkomen onjuiste aannames deze daling zelf hebben getriggerd. Vervolgens geef jij de analisten de credits dat "ze het gelijk aan hun zijde hebben" omdat de koers reageert op hun adviesverlaging.

    Ik zie het compleet anders. De koers van TomTom wordt ondermijnd door het achterhouden van relevante informatie door bestuur/grootaandeelhouders. Als analisten met een somber verhaal komen doet TT er zelf niets aan om dit tegen te spreken terwijl zij daartoe wel mogelijkheid hebben. Resultaat is nu dat een Den Drijver kan roepen dat de koers beweegt tussen E6 en E8 en nu eventueel een bod van E12 kan toejuichen als fair indien nodig. Daarbij is de range E6 - E8 volkomen fout om koersverloop van de afgelopen jaren te beschrijven en ligt de koers afgelopen 2 jaar grotendeels boven E8 (ik heb dat in eerdere posting helemaal uitgewerkt).

    Trek een horizontale lijn in de TT grafiek van de afgelopen 3 jaar bij E8. Zie hoe vaak dit niveau naar onder/boven is doorbroken en vergelijk dat met andere fondsen. TT koersverloop trekt zich niets aan van AEX 560 of AEX 480. Er is alles gedaan om de koers in de bandbreedte te houden en m.i. is het wachten op een exit. Daarin verschillen wij niet van mening. Wel over de vraag of dit acceptabele praktijken zijn.

    Groet Harry.
    Sew them in court?

    Groet uit Schildwolde
  4. forum rang 7 tatje 9 januari 2019 12:29
    OUD NIEUWS.

    1) Apple gaat zelf kaarten maken
    2) RNM gaat samenwerken met google
    3) Volvo deal gaat niet door, wie wel !!!!

    3 keer ging de koers van TT naar de 6 en 3 keer reageerde TT super slap en traag.

    Pas dik na de 3 gebeurtenissen zei Harold enkele positieve zaken.

    1) som van de delen komt niet overeen met de beurswaarde, daar moeten we iets aan gaan doen.
    2) Waarom zou A en E niet naar 1,7 miljard omzet per jaar kunnen.
    3) Google en RNM alleen in de 2 duurdere modellen aldus Harold.

    1 2 en 3 waren gewoon onderdeel van het overname spel, trouwens die andere 1 2 en 3 ook.

    Zover zit de Big Tech in de VS niet uit elkaar.
    Wordt het ook hier VS contra China !

    Het duurt inderdaad lang, maar dan heb je ook wat !!

    Gewoon mijn mening en geen advies.

  5. rjohnson 9 januari 2019 12:51
    Here.com brengt internationale ‘taxi-app’ uit

    Kaartenmaker Here brengt onder de naam SoMo een app uit die de concurrentie met Uber moet aangaan. Honderden vervoersbedrijven doen meer om de reiziger zelf te laten kiezen hoe en met wie hij op zijn bestemming komt.

    Het Amsterdamse taxibedrijf TCA lijkt vooralsnog de enige vervoerder in Nederland die is aangesloten op SoMo. BimBimBikes heeft wel een contract, maar staat nog niet live. NS of lokale OV-bedrijven zitten nog niet in het publieke bestand, maar dat lijkt slechts een kwestie van tijd. In totaal doen er al vijfhonderd vervoerders mee, variërend van luchtvaartmaatschappijen tot taxi’s tot verhuurders van elektrische steps.

    SoMo is een soort meta-app voor gebruikers met een vervoersbehoefte. Het verschil met veel andere apps op de markt is de extra ‘sociale laag’ die erin zit verwerkt. De reiziger kan kiezen of hij alleen op pad wil of met bekenden uit zijn adresboek. Het is ook mogelijk om een vervoersvraag te formuleren, bijvoorbeeld: bezoek aan concert in Ahoy’ aanstaande zaterdag, en dan mee te liften op het aanbod. Privaat of commercieel aangeboden.

    Het is ook mogelijk om vaste carpoolafspraken te maken voor vervoer van A naar B.

    Here lanceerde zijn eerste consumentenapp begin deze week tijdens de CES in Las Vegas. Vorig jaar gebruikte het bedrijf van Edzard Overbeek dat podium om zijn Mobility Marketplace te lanceren. Dat is de marktplaats waar publieke en commerciële vervoerders hun diensten kunnen aanbieden via de landkaart.

    De nieuwe consumentenapp komt uit de koker van het team van Liad Itzhak. Hij werkte tot halverwege 2016 voor Google-bedrijf Waze, een sociaal gedreven routeplanner voor automobilisten.

    SoMo wordt volgens de Financial Times vanaf nu internationaal uitgerold. Op dit moment is het live in vijftien steden in de VS en Europa, waaronder Londen, Barcelona, Athene, Los Angeles en Las Vegas. Het plan is om iedere maand vijf à tien nieuwe steden daaraan toe te voegen.

    www.emerce.nl/nieuws/herecom-brengt-i...
  6. [verwijderd] 9 januari 2019 13:38
    quote:

    harrysnel schreef op 9 januari 2019 11:26:

    [...]

    Wies, dit is niet normaal!

    Het bestuur van TomTom heeft de verplichting om informatie te delen en een level playing field te creëren voor alle partijen. Dat zij "de behoefte niet voelen om informatie te delen" is niet relevant. Zij hebben de taak om informatie zo goed mogelijk te delen en een getrouw beeld te schetsen van de stand van zaken mbt TT voor zover dat mogelijk is (dat gesprekken over TT Telematics geheim worden gehouden tijdens het proces snap ik). Doen de bestuurders dit niet dan zijn zij strafbaar.

    En dat de analisten "geen reden zien om met updates te komen" is wat mij betreft schandalig. Er is nu veel meer informatie over de deal Google-Renault (slechts twee modellen) naar buiten gekomen. Als het klopt wat ik gelezen heb heeft TomTom zelfs een deal met Nissan voor Noord-Amerika. De adviezen en koersdoelen van de analisten zijn nog gebaseerd op "het verlies van de drie belangrijke (potentiële) klanten Renault-Nissan-Mitsubishi". Gebaseerd op het "weglopen van Volvo". Als nu blijkt dat de zaken veel genuanceerder liggen dan moeten analisten wat doen met deze informatie als deze zaken eerder aanleiding waren om hun adviezen aan te passen.

    Lees nog eens transcript van de meest recente webcast. Den Drijver gooit daar nog een schepje zwarte sneeuw (om in jouw terminologie te blijven) over de "Google-Renault-ellende" heen door te vragen of het verlies van een klant als Renault ook betekent dat TT geen beschikking meer heeft over de probes van deze voertuigen en of dit dan mogelijk de kwaliteit van TT Traffic aantast. Den Drijver zaagt hier flink over door ondanks de geruststellende antwoorden. Nu heeft TomTom zojuist een deal met Denso bekend gemaakt waar het bewerkte sensor data mag gaan gebruiken. Als Den Drijver nu echt zo bang is voor "wegvallende probes", waarom komt hij dan nu niet met een commentaar dat dit goed nieuws is voor kwaliteitsbehoud van de TT diensten? Ik vind dat alle informatie die significante impact heeft op de eerder analyse van een analist moet worden meegenomen en gecommuniceerd naar de markt door die analist.

    Jij stelt dat "TT geen rally kan vasthouden". Dat de koers van TT 3x naar de E6 is gedonderd in periode van beursstijging. Jij vergeet dan dat het de analisten zijn geweest die dikwijls met volkomen onjuiste aannames deze daling zelf hebben getriggerd. Vervolgens geef jij de analisten de credits dat "ze het gelijk aan hun zijde hebben" omdat de koers reageert op hun adviesverlaging.

    Ik zie het compleet anders. De koers van TomTom wordt ondermijnd door het achterhouden van relevante informatie door bestuur/grootaandeelhouders. Als analisten met een somber verhaal komen doet TT er zelf niets aan om dit tegen te spreken terwijl zij daartoe wel mogelijkheid hebben. Resultaat is nu dat een Den Drijver kan roepen dat de koers beweegt tussen E6 en E8 en nu eventueel een bod van E12 kan toejuichen als fair indien nodig. Daarbij is de range E6 - E8 volkomen fout om koersverloop van de afgelopen jaren te beschrijven en ligt de koers afgelopen 2 jaar grotendeels boven E8 (ik heb dat in eerdere posting helemaal uitgewerkt).

    Trek een horizontale lijn in de TT grafiek van de afgelopen 3 jaar bij E8. Zie hoe vaak dit niveau naar onder/boven is doorbroken en vergelijk dat met andere fondsen. TT koersverloop trekt zich niets aan van AEX 560 of AEX 480. Er is alles gedaan om de koers in de bandbreedte te houden en m.i. is het wachten op een exit. Daarin verschillen wij niet van mening. Wel over de vraag of dit acceptabele praktijken zijn.

    Groet Harry.
    Eens met jouw betoog !

    Het lijkt mij een goed idee dat de klachten over het bestuur aangaande de transparantie van het bedrijf inclusief het nalaten van het promoten van TomTom op de financiele markt etc. alhier te verzamelen en als een iex-blok met eventuele weergave van namen aandeelhouders op te brengen op de AVA.
    Uiteraard dat alles onderbouwd en vertaald via een getalenteerde spreker met de nodige TomTom kennis.
  7. steelfighter72 9 januari 2019 13:50
    Vreemd dat de koers bij zulk topnieuws daalt, hè AFM .....

    TOMTOM COLLABORATES WITH DENSO TO DEVELOP END-TO-END AUTONOMOUS DRIVING SYSTEM

    Jan 4, 2019

    Download PDF

     

    CES Las Vegas, January 4, 2019       Location technology specialist, TomTom (TOM2), today announced that it will accelerate the future of driving by collaborating with DENSO on its software platform for autonomous vehicles. TomTom's High Definition (HD) Map will work in combination with DENSO in-vehicle sensors such as cameras and radars to power the localization, perception and path planning functions for a complete autonomous driving system.

    This collaboration will allow DENSO to offer a market-leading system targeting Level 2 automation for highways and major urban roads, by leveraging the end-to-end mapping system developed together with TomTom. Combining DENSO's sensors with TomTom HD Maps will result in a system that is more advanced, more reliable and safer. TomTom and DENSO have teams working together in Japan.

    As part of this agreement, DENSO will provide processed sensor data to TomTom's end-to-end mapping system for autonomous vehicles and advanced driver assistance systems (ADAS), updating TomTom's HD Map on the fly. This will be achieved by generating crowdsourced map updates called Roadagrams which are used to ensure the HD Map reflects the reality of the road. Combined with sensor data from survey vehicles, TomTom can guarantee an accurate global HD Map. AutoStream - TomTom's innovative map delivery system - then delivers the latest map data to the vehicles on demand.

    Harold Goddijn, CEO, TomTom, said: "DENSO is a long-time leader in automotive ADAS technology. We're proud to be working with them to serve their Japanese and global customers. This collaboration proves the value of the TomTom HD Map and TomTom AutoStream as critical components for autonomous vehicles."

    Hiroyuki Wakabayashi, Executive Vice President, DENSO, said: "We reviewed various digital mapping platforms and determined that the TomTom HD Map and TomTom AutoStream reflect our vision of bringing changes in the road noted by our sensors back to all vehicles as quickly as possible through HD Map updates. Just as importantly, TomTom shares our commitment to safety that is paramount to the autonomous driving experience. Together, we will lead the industry with innovative solutions for all OEMs."

    Join TomTom at CES - January 8-11, 2019. North Hall, Booth #5226.

    ENDS

    We at TomTom are excited to share the news about our collaboration with Denso, which is in line with TomTom strategy and is beneficial to our long-term development. This collaboration will have no material financial impact on this year's revenue.

     

    NOTES TO EDITORS

    The TomTom HD Map is a digital map product which makes autonomous vehicles safer and more comfortable by complementing sensors, powering accurate localization and enabling path planning. TomTom's HD Map is the first to cover highways and interstates across the USA, Western Europe, Japan and South Korea.

    TomTom AutoStream is an innovative map delivery service for autonomous driving and advanced driver assistance systems. It ensures an autonomous vehicle can always use the latest map data for the road ahead, while minimizing data consumption.

     

    About TomTom

    TomTom is the leading independent location technology specialist, shaping mobility with highly accurate maps, navigation software, real-time traffic information and services.

    To achieve our vision of a safer world, free of congestion and emissions, we create innovative technologies that keep the world moving. By combining our extensive experience with leading business and technology partners, we power connected vehicles, smart mobility and, ultimately, autonomous driving.

    Headquartered in Amsterdam with offices in 37 countries, TomTom's technologies are trusted by hundreds of millions of people worldwide.

     

    About DENSO Corporation

    DENSO Corp., headquartered in Kariya, Aichi prefecture, Japan has approximately 220 subsidiaries in 35 countries and regions (including Japan) and employs approximately 170,000 people worldwide. Consolidated global sales for the fiscal year ending March 31, 2018, totaled US$48.1 billion. Last fiscal year, DENSO spent 8.8 percent of its global consolidated sales on research and development. DENSO common stock is traded on the Tokyo and Nagoya stock exchanges. For more information, go to www.denso.com, or visit DENSO media website at www.denso.com/global/en/news/media-ce...

        

    Copyright © 2019 TomTom International BV. All rights reserved.

    Privacy Policy | Legal Use | Terms & Conditions

4.771 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 239 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links