Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,280 23 apr 2024 17:35
  • -0,240 (-1,02%) Dagrange 22,960 - 23,520
  • 117.898 Gem. (3M) 242,8K

AMG december 2018

1.326 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bullish_2015 24 december 2018 09:10
    quote:

    Topperke schreef op 24 december 2018 08:48:

    [...]
    Nu ook geen gigantisch bedrag.
    Daarbij zou ik je eerder op het 'kopen' richten bij insiders.
    Verkopen kan gewoon zijn om cash vrij te maken & heeft niet per sé te maken met wat het bedrijf in de toekomst kan doen.
    Kopen daarentegen kan maar 1 reden hebben: een verwachtte stijging van het aandeel.
    Hij heeft er in augustus nog 1000 gekocht tegen 48. Dus waarom heeft hij gekocht in aug en nu weer verkocht?
  2. [verwijderd] 24 december 2018 09:30
    quote:

    Bullish_2015 schreef op 24 december 2018 09:10:

    [...]

    Hij heeft er in augustus nog 1000 gekocht tegen 48. Dus waarom heeft hij gekocht in aug en nu weer verkocht?
    Dit zijn hoogstwaarschijnlijk bonussen die hij kreeg.
    Ik 2016 had hij al zo'n 15K aandelen aan bonussen, waar hij nu dus waarschijnlijk nog 200%+ winst op heeft.
    Dan is het toch niet onlogisch dat hij daar een deeltje van casht?
  3. forum rang 6 Tom3 24 december 2018 10:26
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 22 december 2018 17:15:

    Yup... Check nog even het forum koersdoel lijstje 31 december 2018.

    Tom3 gaat in de prijzen vallen met zo een schatting ??
    Ja de beurs heeft de bibbers en vertrouwt Heinz niet meer. Als die Criteriondeal was gerealiseerd is de huidige beurswaarde een lachertje. Een ander issue is de geringe transparantie. Bij Largo wordt precies duidelijk wat de marges zijn. Bij Heinz moet je dat maar raden. En daar houden beleggers niet van. Maw ik had me dit ook beter voorgesteld. Heb nog steeds een flinke partij aandelen hoor omdat ik denk dat olie inmiddels wel heeft afgedaan. Eerst maar eens Q4 afwachten.
  4. forum rang 7 Just lucky 24 december 2018 10:52
    quote:

    Alles kwijt schreef op 24 december 2018 10:40:

    Het is nu net 10:00 uur geweest. De koers is inmiddels 27,16 euro. Stel dat je voor die 27,50 eur. 1.000 stuk gekocht hebt, een uur geleden. Dan heb je in één uur tijd 340,-- euro verloren..
    Het hangt er maar net vanaf welk tijdframe je hanteert, ik denk dat als je het over een jaar bekijkt, je er 10 a 20k mee verdient. Is je tijdsframe 3 jaar, dan zou dat wel eens 50k kunnen zijn.
  5. Azoia 24 december 2018 10:56
    quote:

    Alles kwijt schreef op 24 december 2018 10:40:

    Het is nu net 10:00 uur geweest. De koers is inmiddels 27,16 euro. Stel dat je voor die 27,50 eur. 1.000 stuk gekocht hebt, een uur geleden. Dan heb je in één uur tijd 340,-- euro verloren..
    Beste alles kwijt, je koopt nooit op diepte punt. We gaan zien wat er gaat gebeuren de komende maanden.
  6. Umi1 24 december 2018 12:02
    Om even terug te komen op die climategate nonsense...

    Bij de nieuwe generatie EV's (middenklasse) zit het verbruik reeds onder de 15KWh (real driving conditions & niet in eco mode). & dit zal enkel dalen in de toekomst. Soit, we gaan hieronder dus uit van 15, zo hebben we toch een veiligheidsmarge.
    pushevs.com/2018/07/29/range-efficien...
    btw het verbruik van zo'n een Tesla of Jaguar moet je vergelijken met z'n ICE tegenhanger.

    De CO2 uitstoot om elektriciteit op te wekken in Nederland, zou nipt onder de 400g per kWh liggen.
    In een land als Noorwegen dat 98% vd energie uit renewables haalt, is de uitstoot 16,4g/kWh!!

    Nederland; 15kWh per 100km * 400g/kWh => Dan kom ik aan 60g CO2/km. (gemiddelde energie mix)
    Noorwegen; 15 * 16,4 => 2,46g CO2/km !!!
    Daarnaast ga ik ook van uit dat;
    - de stroommix zal enkel groener worden de komende jaren in de ontwikkelde gebieden & zelfs daarbuiten(zonne-energie & windenergie zijn nu het goedkoopste alternatief !)
    - de gemiddelde EV-gebruiker ook zonnepanelen op z'n dak heeft liggen. Als je puur op je zonne-energie zou rijden verbruik je 'theoretisch' 0g CO2 per km.

    De mens is van nature negatief ingesteld als het gaat om vernieuwing/verandering, maar er huist een gigantisch potentieel in zon, wind, getijden,... dat nog niet benut is. 100% groen zal in een verre toekomst een werkelijkheid worden, de non-believers ten spijt. Bij Off-shore windenergie verwacht met bvb. een groei van 20% per jaar tem 2030.
    Heel het gebeuren benadert zeker nog niet de perfectie, maar dat vraagt tijd, veel tijd. Het is een EVolutie geen rEVolutie.

    Ik heb zo'n gevoel dat zulke blogs gefinancierd wordt met olie geld :)

    edit; nog een leuke grafiek ivm CO2 uitstoot voor Elektriciteitsopwekking per land.
    eandt.theiet.org/content/articles/201...
  7. [verwijderd] 24 december 2018 14:11
    Het blijft nog steeds zeer onduidelijk, ook in de minutes.
    Altijd maar weer over 'de onderliggende fundamentals' praten, zonder iets te reppen over de Criterion deal.
    Natuurlijk snappen we dat door dat memorandum of understanding, AMG geen belangrijke informatie mag weergeven.
    Maar ik snap niet dat er geen timeline wordt weergegeven. Of niets kan gezegd wordt over wanneer de 'plannen' effectief zullen omgezet worden in investeringen.
  8. forum rang 4 lanciared 24 december 2018 14:35
    Neen, neen, niet onduidelijk in de laatste minuten.
    De automatische verkoopprogramma's, gegenereerd door algoritme's duwen telkenmale, en nu al xxx zovele dagen achter elkaar, de laatste minuten nog eens ferm naar omlaag.
    Om te laten zien wie de touwtjes in handen heeft , wie de baas is.
    Wie controle kan laten zien.
    Is niet onduidelijk. Is duidelijk.
    En inderdaad, aan AMG ligt het niet. Natuurlijk zijn we het eens.
    Soms beeld ik me eens in, dat er een PB zou komen dat zegt dat door criterium deal de winst nogmaals kan verdubbelen. Dan nog in de namiddag beginnen de algo's verkoopprogramma's te genereren, en duwen ze de koers vervolgens naar omlaag.
    Pessimistisch ? Neen, in 't geheel niet.
    Wanneer ik geld had, kocht ik wel bij. Dus niet pessimistisch.
    Voorzie na x aantal jaren, beslist wel hogere koersen.
    AMG hangt in de touwen aan een draadje, het ligt niet aan hun.

    En nu opletten : In de eerste 2 maanden van 2019 gaan heel wat ondernemingen (o.a. ook in de Benelux) een winstbijstelling naar omlaag gaan verkondigen, met een voorzichtigere outlook, en afwachtend, en onzekerheid verkondigen ; om zelfs nog maar te zwijgen over winstwaarschuwingen.

    De beursindexen gaan daar niet telkenmale onverschillig bij blijven, en wie daalt als 1e en bij de felste naar omlaag ?
    Juist . Vul maar in.

    Algoritmische programma's die verkooporders genereren zitten aan dit aandeel vast, zijn er gans mee gevuld, ermee verbonden.
    LR
1.326 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links