Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 226 227 228 229 230 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 december 2018 17:24
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 21 december 2018 17:22:

    Na zo een interview zit het personeel ook zwaar chagrijnig bij de kerstboom.

    Hebbie eindelijk 100-en opties gekregen vanwege keiharde noeste arbeid en jaren van trouw, kunnen ze wellicht gewoon het riool in.
    Hoezo?

    Er wordt straks dik voor betaald...
  2. [verwijderd] 21 december 2018 17:26
    quote:

    DeepSpaceHorizon schreef op 21 december 2018 17:14:

    [...]

    AB voor het plaatsen. Een heel eng en vaag verhaal dit. Deze halsstarrige en koppige vent moet weg anders wordt het nooit wat voor de aandeelhouders. Maar dat is het grote probleem. Hij gaat niet weg. Nooit. Laat de tent liever nog kapot gaan. Ik denk dat er geen verkoop van Telematics komt en al helemaal niet van TomTom als geheel. Wat een minkukel is het toch.
    Marhall Wace zal zijn kompanen en collega hedgefondsen optrommelen en de koers verder onder druk gaan zetten. Dan zal Goddijn zeggen dat een verkoop op die lage koers geen optie is en dan is de cirkel weer rond.
    Zal wel weer beticht worden van van alles en nog wat maar ik krijg nooit geen waarschuwingen hier en val ook geen personen aan, maar deel wel mijn mening.
    Heb ook met regelmaat positie gehad in TomTom en altijd weer gehoopt op rendement. Nou dan moet je een keertje geluk hebben met een ritje koop-verkoop, want meer wordt er niet aangeboden.

    Ik lees iets heel anders dan jij.

    Het gaat hier om de impact van kunstmatige intelligentie (zie ook cursief een stukje over AI). TomTom zit daar middenin. Door gebruik van AI wordt steeds meer kaarten onderhoud geautomatiseerd en softwarematig. Gevolg: er gaan bij TomTom, met name in India, veel mensen werk verliezen.

    Ik ben zelf betrokken bij een bedrijf dat een callcenter deels gaat vervangen door een Siri-achtige oplossing. Een chat-robot kan simpele vragen prima beantwoorden. Deze ontwikkeling gaat door een hele laag van de samenleving heen.

    Mensen bovenin de voedselketen (de CEO's) zien eerder wat er gebeurt dan de mensen onderin. Zij nemen ook beslissingen die bepalen in hoeverre technologie het handwerk overneemt. De medewerkers "overkomt" het ineens.

    Daarom is het goed om hier meer bewustwording over te hebben. Stel dat je nu kinderen hebt die aan het eind van de middelbare school zitten of aan het begin van hun carrière. Dan zijn dit best onderwerpen waarover je na mag denken.

    TomTom Q3 2018:

    We’re pleased with the progress we are making in mapping. Our goal is to make better maps at lower costs, faster. And every month, we see significant efficiency gains. More and more data is now open sourced, creating further opportunities for efficiency improvements.

    Last month, we processed over 1.5 billion changes to our map, which is an all-time high. And our investments in computer vision and AI have now material impact on our ability to process vast amounts of data with minimum human intervention.
  3. forum rang 6 boem! 21 december 2018 17:44
    Ik snap wat je zegt en suggereert Justin maar ik heb toch meer het vermoeden, dat TT het eerst wil laten zien.

    Ook de verbondenheid met F JdM geeft aan dat zij op geen enkele wijze behept zijn met het calimero-virus.

    Indien je de door geplaatste verwijzing naar de inkoop van FdM bij TT uit 2015 probeert te plaatsen getuigt dat enkel van ideeen die groot, groter, grootst impliceren en geen enkele capitulatie toelaten van High Tech om met een gedeelte van de opbrengst genoegen te nemen.
    Ik lees in het gedeelde interview uit de Volkskrant hetzelfde wat JdM riep in 2015: Indien je wat wilt bereiken moet je voor de hoofdprijs gaan.

    Ik denk dat de denkwijze van JdM goed is doorgedrongen in de hoofden van de FF en hebben ertoe geleid, dat datgene wat hij wenste in 2015 voor 100% is ingevuld.
    Een samenwerking(deelname) met grote Tech kan ik me goed voorstellen omdat dat de snelheid en massa waarmee progressie kan worden geboekt ten goede komt maar ik denk dat HG toch echt in eigen persoon en gesteund door JdM het bedrijf in 5 jaar klaarstoomt om overgenomen te gaan worden door HighTech tegen koersen die nog weinigen nu als reeel zien.
  4. [verwijderd] 21 december 2018 17:46
    quote:

    ~Justin~ schreef op 21 december 2018 17:26:

    [...]

    We’re pleased with the progress we are making in mapping. Our goal is to make better maps at lower costs, faster. And every month, we see significant efficiency gains. More and more data is now open sourced, creating further opportunities for efficiency improvements.

    Last month, we processed over 1.5 billion changes to our map, which is an all-time high. And our investments in computer vision and AI have now material impact on our ability to process vast amounts of data with minimum human intervention.

    Ook relevant voor mensen die denken dat TT zulke hoge kosten gaat krijgen rondom autonoom rijden. De uitdaging is vooral om veel autofabrikanten met hun data aan te sluiten en dan de technologie van TomTom de data te laten interpreteren en verwerken. Dit is niet iets met veel handwerk.Het spannende is dus of het netwerk-effect waar TomTom nu bij traffic zo profijt van heeft, ook in autonoom rijden voor elkaar krijgt.

    Goddijn zei al dat in dat opzicht dat traffic dienst (marktleider in automotive) een soort 'proven concept' is voor autonoom rijden. Zorg eerst dat je een grote partij aan boord krijgt (Apple) en zodra je de data hebt ga je van daaruit bouwen. Dit is ook de reden dat ik verwacht dat TomTom partners gaat toelaten. Het HERE-model is zo slecht nog niet. Ik denk dat TomTom zich ofwel geheel verkoopt of o.a. Microsoft en Baidu gaat laten participeren in TT.

    Tegenover Reuters gaf Goddijn ook dikke hints dat hij dat overweegt.
  5. [verwijderd] 21 december 2018 17:54
    quote:

    life=live schreef op 21 december 2018 17:19:

    [...]

    Dit zei ik gisteren ook, en toen was de boot aan
    Waar haalde ik t lef vandaan, maar ik zie dit ook als een serieuze optie.
    Koers te laag, bla bla bla, nu niet handig in dit sentiment enz.
    1 ding weet je dan iig zeker, sta je weer laag 6
    Geweldig weer gevonden.Laat je eens nakijken!.Stumperig gedrag.

    En dat allemaal omdat je zo gepest bent hier in het verleden.En nu lekker kunt terug pesten.Nog steeds aan het puberen Harrie.

  6. forum rang 6 win some... 21 december 2018 17:55
    quote:

    ~Justin~ schreef op 21 december 2018 17:15:

    [...]

    Het huidige 'tussenmoment' is een uitgelezen moment voor Goddijn om de succession planning (opvolging) te regelen. Ik denk dat je dat beter nu kunt doen dan over een paar jaar. Het zou mij daarom niet verbazen als ze nu een koper zoeken voor het geheel of daarmee al in gesprek zijn, en daarmee direct de opvolging in het bedrijf regelend. Het kan zelfs zijn dat al bekend is dat deze partij Telematics niet wil hebben, en dat TT om die reden besloten heeft om eerst Telematics te verkopen.
    [...]
    Zou best wel een zo kunnen gaan. Een foto zegt soms meer dan duizend woorden. Foto bij het Volkskrant-artikel vindt ik ook meer bij dit scenario passen, dan bij een scenario van zelfstandig doorgaan.
5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 226 227 228 229 230 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links