Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,870 19 apr 2024 09:22
  • -0,110 (-1,84%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 103.581 Gem. (3M) 304,1K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 188 189 190 191 192 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 december 2018 15:51
    quote:

    Jackyl schreef op 19 december 2018 15:49:

    We worden hier al jaren constant bedonderd door HG en consorten. Geen enkel PB over wat de stand van zaken is mbt TTT en dus belangrijk is voor de koers. Als de koers omhoog gaat naar 7,95 dan word deze binnen 10 min. met 7ct omlaag gedrukt terug naar ongeveer 7.88.
    Waarom in godsnaam zorgt nu HG niet voor 1x dat de koers door zijn uitspraken flink omhoog gaat. Ik ben het aandeel TomTom zo beu dat ik elke dag uitkijk naar de verkoop van TTT, zodat de koers wellicht omhoog schiet en dan moet ik mij terdege afvragen wat ik dan ga doen. Alles verkopen of hopen op meer.
    HG GA NU EENS LEVEREN ! JE BENT HET VERPLICHT AAN JE AANDEELHOUDERS !!en aan je medewerkers van TTT.

    precies, iedere keer. Inderdaad ook weer op 7,95, gelijk weer wat dumps. Pfffff. Ik wil de koers hoger, laat me niet lachen. Dit stinkt aan alle kanten. Hij zegt straks gewoon bij een dirty exit, ik heb alles geprobeerd, zelfs dat de koers te laag stond, maar zelfs dat hielp niet.
  2. HD_Erik 19 december 2018 15:55
    Hoeveel marktaandeel komen we dan obv new registrations na 2018? Kunnen we dat gaan benaderen?
    www.statista.com/statistics/263421/ma... geeft bijv. overzicht van marktaandelen van OEMs.
    Als ik zelf in een brainwave probeer een matrixje te maken, met OEMs op y as, diverse diensten/producten (categorieën) op de x-as (welke zijn dat...) en dan eens kijken of je iets kan bouwen, dat inzicht oplevert. Bijv. in termen van aantal voertuigen... Dit is niet gemakkelijk, omdat het totaaloverzicht gewoon ontbreekt. En dat overzicht heeft tomtom, maar ze vertikken het gewoon om te delen met de markt. Zo schijt gefrustreerd raak ik hiervan. Hoe moeilijk is het voor ze om een adressable market share te geven en op basis daarvan ook afgerekend te worden (renumeratie...). Refereer ik weer naar Besi die, ondanks dat ik er geen reet van snap wat ze nu precies maken, wel inzicht geeft in het marktaandeel: (https://www.besi.com/fileadmin/user_upload/Investor_Presentation_Nov_2018.pdf)

    Prima dat tomtom zegt dat het marktaandeel groeit, en ik wil dat ook wel geloven, maar als de rest van de markt het niet geloofd (600 mio automotive waarde?) dan heb ik er geen reet aan.

    HG zei in het oktober interview dat ze het beter moeten uitleggen wat de rest van de waarde van tomtom is. Begin gewoon eens met fatsoenlijke tabelletjes met marktaandeel die je langjarig kan volgen. Dan krijgen we misschien eens wat vertrouwen. pfft
  3. [verwijderd] 19 december 2018 15:57
    quote:

    Jackyl schreef op 19 december 2018 15:49:

    We worden hier al jaren constant bedonderd door HG en consorten. Geen enkel PB over wat de stand van zaken is mbt TTT en dus belangrijk is voor de koers. Als de koers omhoog gaat naar 7,95 dan word deze binnen 10 min. met 7ct omlaag gedrukt terug naar ongeveer 7.88.
    Waarom in godsnaam zorgt nu HG niet voor 1x dat de koers door zijn uitspraken flink omhoog gaat. Ik ben het aandeel TomTom zo beu dat ik elke dag uitkijk naar de verkoop van TTT, zodat de koers wellicht omhoog schiet en dan moet ik mij terdege afvragen wat ik dan ga doen. Alles verkopen of hopen op meer.
    HG GA NU EENS LEVEREN ! JE BENT HET VERPLICHT AAN JE AANDEELHOUDERS !!en aan je medewerkers van TTT.

    Ja, man! Die medewerkers! Zouden die verplicht pilletjes moeten nemen bij binnenkomst en vertrek, zodat ze in de goeroe hg blijven geloven? Je zal er toch maar voor je personeelsopties afhankelijk van zijn.... Elke dag weer netjes op tijd terwijl de grote baas zeilt en mevrouw op de loonlijst staat en elders een school runt....

    En als je dan bijvoorbeeld ook nog weet van deals en toekomst en contracten die het aandeel naar een reëlere waarde zouden kunnen tillen.... Ja, dat slaapt vast heel lekker!
  4. Jejo303 19 december 2018 15:58
    Stukje over de Renault-Nissan deal met Google destijds;

    "Alles draait om Tomtom vandaag", zo zegt beleggingsadviseur Rein Schutte van Boer & Olij tegen ABM Financial News. "Het kan niet anders dan dat het contract met Renault beëindigd gaat worden." De gebrekkige communicatie van Tomtom helpt niet, stelt hij. "Het is zorgelijk dat het bedrijf niet reageert. Er is opheldering nodig hoe een en ander gaat verlopen", aldus Schutte.

    Piet particulier is niet de enige die klaagt over de communicatie van TT. Maar ja, elkaar AB's geven helpt ons niet verder....
  5. [verwijderd] 19 december 2018 15:59
    quote:

    Xynix schreef op 19 december 2018 15:32:

    Het verhaal van Saucier is van begin oktober, de Google/RMN-aankondiging van medio september. We moeten er vanuit gaan dat Saucier dit soort aankondigingen niet kan hebben gedaan in de wetenschap dat de deal net als Volvo gecanceld zou gaan worden. Dit lijkt objectief aantoonbare misleiding door TomTom door die Nissan deal niet te melden middels een persbericht. Of anders door iets te melden op de Paris Mondial waarvan op DAT moment al bekend was dat het achterhaald was. Linksom om rechtsom is het het zoveelste voorbeeld van ongelijkwaardige informatievoorziening. Tegen alle wettelijke regels op dat gebied in.

    Mocht HG aansturen op een sort-of-dirty-exit geeft dit aanleiding om via de AFM absolute openheid te eisen rond de lopende orderportefeuille. Er blijft een zeer onsmakelijk walm van bedrog rond het aandeel hangen.
    Het bijzondere daarbij is dat de twee andere deals die Saucier in die presentatie noemt (PSA & BMW) wel een persbericht hebben gehad. Ik heb de AFM hier afgelopen maandag over bericht. Ben benieuwd of er duidelijkheid komt.
  6. [verwijderd] 19 december 2018 15:59
    quote:

    Xynix schreef op 19 december 2018 15:12:

    Ik verbaas me over de Nissan ophef hier. Die speech is toch van de Paris Mondial van oktober? Is de ophef over het feit dat die nu pas is geplaatst en dat daaruit blijkt dat TomTom alweer NIET heeft gecommuniceerd over belangrijk nieuws?

    Of mis ik iets? Extra merkwaardig dat dit niet is genoemd als reactie op het Google nieuws rond RMN. Of is met Google dit Nissan nieuws ook op losse schroeven komen te staan, net als het last-minute weggevallen Volvo-contract?

    Het blijft bizar hoe extreem slecht TomTom communiceert. Dat kun je toch gewoon niet anders interpreteren dan heel bewust de kluit belazeren.
    Ik geef je een advies en meld je ongenoegen met compleet verhaal bij afdeling communicatie TomTom.
    Geef ze een kans om te reageren wellicht zit er een addertje onder het gras.
  7. Meryntje 19 december 2018 16:03
    quote:

    Xynix schreef op 19 december 2018 15:40:

    Ik denk dat de AFM alle reden heeft om te eisen van TomTom dat er een statement komt over het wel/niet nog bestaan van deze deal. Als die WEL nog bestaat is het evident dat TomTom zelf willens en wetens heeft meegewerkt aan de extreme koersval na de Google/RNM-aankondiging door dit zeeeeeeeer belangrijke nieuws te verzwijgen, dat een totaal ander licht zou hebben geworpen op die aankondiging.

    Het kan niet anders dan dat hier weer heel snel allerlei drogredeneringen zullen verschijnen om uit te leggen dat dit allemaal heeeeeeeel "normaal" is. De kanalen daarvoor zijn wel bekend.

    Tenenkrommend dat de instantie die hier tegen zou moeten optreden werkelijk NOOIT thuis geeft.

    Als het echt zo is dat dat Nissan contract er wel is dan komen de termen oplichting, zwendel, bedrog en flessentrekkerij toch wel heel gemakkelijk op om dit allemaal te verklaren! En wordt het vrij simpel uit te leggen aan een groot publiek in een daarvoor geschikt actualiteitsprogramma. Laat de Goddijntjes dan maar eens uitleggen waarom ze GEEN Nina Brink 2.0 zijn.

    En hoe zit het dan met de veronderstelde integriteit van Peter-Frans en Pieter?
    Misschien mogen ze dat een keer aan een rechter uitleggen, als we na een dirty exit een no cure no pay advocaat achter ze aansturen. Die zijn er genoeg. En hier in de kelders van IEX ligt genoeg munitie opgeslagen.

    Groet uit Schildwolde
  8. forum rang 4 Xynix 19 december 2018 16:03
    Het lijkt duidelijk dat oftewel Saucier willens en wetens heeft staan te liegen op de Mondial, danwel dat de bestuurders van TomTom willens en wetens de niet-inner-circle van aandeelhouders op informatieachterstand hebben gezet op een heel cruciale fase voor de koersvorming. Beide lijken me zaken die zowel civiel-rechtelijk als strafrechtelijk behoorlijk goede papieren hebben. En als het hier om bewuste malversaties gaat zijn die objectief aantoonbaar.

    De eerste stap zal moeten zijn dat TomTom NU openheid geeft over de status van deze door Saucier gemelde deal. Ik zal daar een verzoek toe sturen naar IR met afschrift aan de AFM en VEB. Ik weet vooraf dat IR het zal verrekken om te antwoorden, maar dan ligt het wel gedocumenteerd vast bij de AFM. Daar weten we ook van dat die oftewel te zeer zijn "ingepakt" door de financiële Maffia (laat we het niet hopen!) danwel te lamlendig zijn om hun toezichthoudende taak naar behoren te vervullen.

    Uiteindelijk is dan de pers/politiek de enige weg om dit aan de kaak te stellen (ondersteund door Follow-the-money?). Gelukkig lijkt het in dit geval wel heel evident dat er linksom of rechtsom vuil spel is gespeeld.
  9. [verwijderd] 19 december 2018 16:07
    quote:

    Xynix schreef op 19 december 2018 16:03:

    Het lijkt duidelijk dat oftewel Saucier willens en wetens heeft staan te liegen op de Mondial, danwel dat de bestuurders van TomTom willens en wetens de niet-inner-circle van aandeelhouders op informatieachterstand hebben gezet op een heel cruciale fase voor de koersvorming. Beide lijken me zaken die zowel civiel-rechtelijk als strafrechtelijk behoorlijk goede papieren hebben. En als het hier om bewuste malversaties gaat zijn die objectief aantoonbaar.

    De eerste stap zal moeten zijn dat TomTom NU openheid geeft over de status van deze door Saucier gemelde deal. Ik zal daar een verzoek toe sturen naar IR met afschrift aan de AFM en VEB. Ik weet vooraf dat IR het zal verrekken om te antwoorden, maar dan ligt het wel gedocumenteerd vast bij de AFM. Daar weten we ook van dat die oftewel te zeer zijn "ingepakt" door de financiële Maffia (laat we het niet hopen!) danwel te lamlendig zijn om hun toezichthoudende taak naar behoren te vervullen.

    Uiteindelijk is dan de pers/politiek de enige weg om dit aan de kaak te stellen (ondersteund door Follow-the-money?). Gelukkig lijkt het in dit geval wel heel evident dat er linksom of rechtsom vuil spel is gespeeld.
    Zeer goede akties en een dikke AB van mij.
  10. forum rang 6 pwijsneus 19 december 2018 16:15
    quote:

    Xynix schreef op 19 december 2018 16:03:

    Het lijkt duidelijk dat oftewel Saucier willens en wetens heeft staan te liegen op de Mondial, danwel dat de bestuurders van TomTom willens en wetens de niet-inner-circle van aandeelhouders op informatieachterstand hebben gezet op een heel cruciale fase voor de koersvorming. Beide lijken me zaken die zowel civiel-rechtelijk als strafrechtelijk behoorlijk goede papieren hebben. En als het hier om bewuste malversaties gaat zijn die objectief aantoonbaar.

    De eerste stap zal moeten zijn dat TomTom NU openheid geeft over de status van deze door Saucier gemelde deal. Ik zal daar een verzoek toe sturen naar IR met afschrift aan de AFM en VEB. Ik weet vooraf dat IR het zal verrekken om te antwoorden, maar dan ligt het wel gedocumenteerd vast bij de AFM. Daar weten we ook van dat die oftewel te zeer zijn "ingepakt" door de financiële Maffia (laat we het niet hopen!) danwel te lamlendig zijn om hun toezichthoudende taak naar behoren te vervullen.

    Uiteindelijk is dan de pers/politiek de enige weg om dit aan de kaak te stellen (ondersteund door Follow-the-money?). Gelukkig lijkt het in dit geval wel heel evident dat er linksom of rechtsom vuil spel is gespeeld.
    NDA....
  11. [verwijderd] 19 december 2018 16:17
    quote:

    Jackyl schreef op 19 december 2018 16:12:

    En daar was de DUMP weer van € 7.92 binnen 3 min. naar € 7.86 en zo gaat het de hele dag door. Wie heeft hier belang bij ?
    ja en een midkap die groener en groener wordt en TT met volop nieuws vandaag zowel zelf als bij VW, kan het amper groen houden
  12. [verwijderd] 19 december 2018 16:17
    En de aex intussen weer flink nog, en tt weer met blokken van meer dan 20.000 stuks de kop ingedrukt, van 7,93 naar 7,85. Pffff. En het drukken gebeurd ook met redelijke blokken. En dat met deze free float, dan weet je het wel. Tis hopen op een grotere koper. Dan is het wel klaar.
  13. Johan8 19 december 2018 16:36
    HG,
    Respect voor zijn carriere, Tom Tom omgeturnt naar
    een fantastisch bedrijf met grote mogelijkheden,
    al zichtbaar woordend in de financieele resultaten.
    Zie laatste 3 kwartalen.

    Alleen HG begeeft zich ook als (witte boorden)
    crimineel door het leven.
    Ja als crimineel, als we witte boorden weglaten.

    Het is te hopen dat hij voor personeel, de
    aandeelhouders niet op deze manier de eind-
    afrekening gaat presenteren.

    Dan zal hij ongetwijfelt, 1 verkeerde tegenkomen,
    niet mijn persoontje, dat is niet mijn aard.

    Maar hij zal dan ongetwijfeld zijn huis verkopen en
    schooltje sluiten en vertrekken uit Nederland.
5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 188 189 190 191 192 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links