Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 14 december 2018 11:53
    Eigenlijk is beleggen vandaag de dag door het toestaan van computer/flitshandel een absurd casino geworden waar je als particulier altijd achter de feiten loopt.
    Vroeger kon je na bestudering van een aandeel/ bedrijf posities innemen en ging het de “ normale” richting op!
    Vandaag de dag ontbreekt iedere logica en bepalen algoritme gestuurde computers de koers!

    Het zou verboden moeten worden daar er geen gelijkheids mogelijkheden voor de particulier zijn!
  2. [verwijderd] 14 december 2018 12:01
    quote:

    ~Justin~ schreef op 13 december 2018 20:57:

    [...]

    Tomtom wil een eenvoudiger te besturen bedrijf zonder conflicterende belangen. TomTom verkoopt wel telematics (900.000 abonnees die EUR 13,50 per maand betalen) en ook het telematics platform. Dat weerhoudt hen er echter niet van om daarna met hun kennis activiteiten op telematics gebied te doen die voorheen als verstorend zouden werken.

    Bijvoorbeeld:

    1. Telematics bedrijven hebben allemaal maps en traffic nodig, maar kopen dat niet in bij tomtom, omdat zij ook een telematics bedrijf is. Na de verkoop kan licensing actiever worden richting telematics bedrijven. Verizon ook een grote kandidaat als koper van telematics plus een licentiedeal.

    2. TomTom kan via automotive telematics oplossingen verkopen. Zoals hier al gebeurt: “PSA Group en TomTom werken samen om waardetoevoegende fleet management-diensten aan te kunnen bieden” telematics.tomtom.com/nl_nl/webfleet/... Nu kannibaliseren dit soort initiatieven nog met de eigen telematics business. Die link van PSA gaat alleen over BeNeLux; hoe makkelijk moet het zijn daar een Europees of wereldwijde deal voor te scoren? PSA en TomTom zijn dikke matties.

    3) TomTom Licensing divisie heeft een API store voor app ontwikkelaars. Daarin zit fafaik geen telematics API; daar zou denk ik wel veel interesse voor zijn onder transportbedrijven. Het hogere segment transportbedrijven heeft eigen ICT-ers en app ontwikkelaars in dienst. Die kunnen prima uit de voeten met een software ontwikkelpakket met daarin ook maps en traffic van tomtom. Voor tomtom is het niet bewerkelijk: self service met content (business cases, webinars, instructievideo’s etc) en vrijwel zonder accountmanagers

    4. Voor de onderkant van de markt zie ik juist weer mogelijkheden voor tomtom telematics apps in een soort freemium model. Zorg eerst dat de klant tijd en geld bespaart met je app-suite en als het zich simpel terugverdient dan worden het vanzelf betalende klanten. Dit doet tt nu ook niet, omdat het kannibaliseert.

    TomTom telematics heet officieel een business to business divisie, omdat het zakelijke klanten heeft. Maar als bedieningsmodel is het wel Consumer. Namelijk direct iets kant en klaars leveren aan een eindklant in plaats van het zijn van een technologie partner. Daarom heeft telematics ook veel personeel (900 man), daar zitten accountmanagers en dergelijke tussen. Die gaan straks mee met de koper.

    Het bovenstaande natuurlijk alleen als de verkoop van Telematics niet bedoeld is als opmaat voor de verkoop van tomtom als geheel. Die kans zou ik zéker niet uitvlakken.
    Nog dank voor dezen uitleg.
    Laat er maar een hoge prijs komen. Plus een licentie voor de maps.
  3. [verwijderd] 14 december 2018 12:26
    Gaat TT in de toekomst ook Hyundai als klant verliezen?

    HYUNDAI MNSOFT and Netradyne form Partnership to Develop HD Mapping Platform/
    ..
    HYUNDAI MNSOFT, a subsidiary of the Hyundai Motor Group, recently formed a partnership with Netradyne, an Artificial Intelligence (AI) technology company focused on driver and fleet safety, to develop high definition maps for autonomous vehicles.

    Through the partnership, HYUNDAI MNSOFT plans to leverage Netradyne’s “dynamic crowd-sourced deep vision technologies” to create maps that will be used in next generation vehicles, according to a news release.

    insideunmannedsystems.com/hyundai-mns...
  4. [verwijderd] 14 december 2018 12:27
    quote:

    beeldscherm schreef op 14 december 2018 12:26:

    Gaat TT in de toekomst ook Hyundai als klant verliezen?

    HYUNDAI MNSOFT and Netradyne form Partnership to Develop HD Mapping Platform/
    ..
    HYUNDAI MNSOFT, a subsidiary of the Hyundai Motor Group, recently formed a partnership with Netradyne, an Artificial Intelligence (AI) technology company focused on driver and fleet safety, to develop high definition maps for autonomous vehicles.

    Through the partnership, HYUNDAI MNSOFT plans to leverage Netradyne’s “dynamic crowd-sourced deep vision technologies” to create maps that will be used in next generation vehicles, according to a news release.

    insideunmannedsystems.com/hyundai-mns...
    Die waren ze vo,gens mij al kwijt. You win Some, you loose Some. Alleen wat we gewonnen hebben, horen we niet(nog)
  5. [verwijderd] 14 december 2018 12:36
    Deze "hanging" verkoop van Telematics geeft voor de zeer korte termijn toch een nadeel voor mijn porto.
    De 1603 stukken gemiddeld op 6,3446 staan bevroren omdat onbekend is wanneer de "koersraket" wordt gelanceerd en die heugelijke uitbarsting wil ik niet missen.
    Het inzetten van een extra investering in TomTom en alleen voor korte ritten vind ik ten opzichte van mijn porto in principe niet verantwoord en laat ik dus.
    Desondanks vind ik het jammer want er zijn genoeg dagen geweest dat er met in- en uitstappen in dit fonds aardig te verdienen viel.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 december 2018 13:02
    quote:

    vCalker schreef op 13 december 2018 13:07:

    [...]
    Zie het verschil in probe data in 2 jaar tijd. Met name in Azië
    Ja, duidelijke vooruitgang. Maar de in het plaatje prominent genoemde 4 billion probe km's per dag klopt niet. Ik denk dat iemand een rekenfoutje gemaakt heeft, want het moet ca 0,75 billion oftewel 750 miljoen km/dag zijn. Kijk maar naar een eerder plaatje in de presentatie waar ze het over 270 billion km per jaar hebben.
    register.gotowebinar.com/recording/re...

    De daar ook genoemde 21+ billion ingewonnen GPS data (positions) per dag komt overeen met het jaarverslag (pg 24), al is op kennelijk niet goed bijgehouden pagina's van de TT-site nog een getal van 11 billion data per dag te vinden.

    We hebben het hier overigens over de voor traffic bruikbare GPS-data van TT's eigen connected probes (pnd's, embedded etc.), dus niet over de 550 million 'GPS devices' waar TT steeds mee schermt. Dat zijn vooral de Apple iPhones, maar daar krijgt TT geen hoogwaardige GPS data van (wel data t.b.v mapping).

    Het is aardig om de cijfers te vergelijken met een presentatie van ene Rasmussen uit 2014.
    Toen verzamelde men ca 6,8 billion GPS data per dag over 250 miljoen km, en had men ongeveer 5 miljoen probes (dat aantal liet Peter Frans Pauwels zich in een interview een keer ontvallen, en klopte ook met andere sommetjes die ik regelmatig maak).

    Nu in 2018 dus 21 billion GPS data per dag over 750 miljoen gereden km's, dat is drie keer zoveel als in 2014. Dat duidt nu dus op ca 15 miljoen eigen probes, en dat is alweer ruim een miljoen meer dan mijn laatste schatting van een half jaartje geleden.

    Tot slot: de bij Telematics aangesloten voertuigen zijn goed voor ongeveer 5-6% van de bovengenoemde data. De verkoop van Telematics zal dus nauwelijks ten koste gaan van de data die TT dagelijks binnenkrijgt en voor traffic+mapping gebruikt.

  7. forum rang 7 bezinteergebelegt 14 december 2018 13:08
    quote:

    ajax1954 schreef op 14 december 2018 12:51:

    Wat een rare reakties toch hier. Vijandig bijna heel eng hoe sommigen reageren als je een mening hebt .Hoop werkloos PVV gehalte schat ik zo in ,jammer van deze site, een beetje respect kan toch wel .

    Over zinloos roeptoeteren en respect gesproken. Een dagje uit het leven van onze Ajaxfan

    nog 2 nachtjes en dan komt het nieuws

    nog een nachtje dan zijn we van deze ellende af

    spread van 2 cent tussen bieden en laten uniek en goed teken

    een van de weinigen die het begrijpt hier

    maar contante waarde begrijpen ze hier niet

    dank je black money klopte inderdaad vorige keer en nu gaat het weer kloppen succes

    rara waar komt die plotselinge vraag vandaan biedingen nemen toe

    verkooporder is van kopende partij om koers te drukken voor knock out bid maar dat zullen jullie niet begrijpen althans de meeste niet.

    eerst naar beneden zetten met 60000 stuks en dan de gekken eruit en weer inslaan chapeau

    mooi spel door Amerikanen hoor jullie grote bek niet meer

    laat ze maar lullen MMM morgenochtend even 8,334 slechte de technische weerstand en dn sky high slechte losers hier

  8. [verwijderd] 14 december 2018 13:33
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 14 december 2018 13:08:

    [...]

    Over zinloos roeptoeteren en respect gesproken. Een dagje uit het leven van onze Ajaxfan

    nog 2 nachtjes en dan komt het nieuws

    nog een nachtje dan zijn we van deze ellende af

    spread van 2 cent tussen bieden en laten uniek en goed teken

    een van de weinigen die het begrijpt hier

    maar contante waarde begrijpen ze hier niet

    dank je black money klopte inderdaad vorige keer en nu gaat het weer kloppen succes

    rara waar komt die plotselinge vraag vandaan biedingen nemen toe

    verkooporder is van kopende partij om koers te drukken voor knock out bid maar dat zullen jullie niet begrijpen althans de meeste niet.

    eerst naar beneden zetten met 60000 stuks en dan de gekken eruit en weer inslaan chapeau

    mooi spel door Amerikanen hoor jullie grote bek niet meer

    laat ze maar lullen MMM morgenochtend even 8,334 slechte de technische weerstand en dn sky high slechte losers hier


    Laat maar gaan joh. Is toch niet erg. We zitten natuurlijk in een spannende periode, waar ttt verkocht wordt, en evt tt zelf helemaal. Dan krijg je dit soort reacties nou eenmaal. Ik stoor me er niet aan. Succes!!!!
  9. [verwijderd] 14 december 2018 13:58
    quote:

    Consortium TomTom schreef op 14 december 2018 13:38:

    Ik ben weg, ik denk slot vandaag 8,499. Succes allen!!! Ze kopen hem al dagen terug omhoog smiddags, en dan nog een mooie eindveiling erbij. En nabeurs ook nog nieuws!!!!!
    De rode brillen brigade is weer rijkelijk vertegenwoordigd.
    Slot 8.499 hahaha
    Je mag blij zijn als je al richting de 8,20 komt.
    Markt heeft 0.0 vertrouwen in HG en verkoop TTT.
    Wat een believers op dit forum, samen met MM en ajaxfan
  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 14 december 2018 13:58
    VERVOLG op mijn eerdere post.
    Ik kom nog even terug op die presentatie:
    register.gotowebinar.com/recording/re...

    Vanaf 10.25 zie je een illustratie van de GPS data die TT verzamelt. Een probe bepaalt om de 2,5 à 2,6 sec de GPS positie, en bouwt daarmee een 'trace' op die na ca 2 min naar een TT-server verzonden wordt. Een trace bevat 40 à 50 GPS posities.
    De gekleurde lijntjes onderin de figuur bestaan dus uit opeenvolgende traces van elk ongeveer 2 minuten lang (met een beetje goede wil is dat ook te zien). Verschillende lijnen horen bij verschillende voertuigen.

    Bovenin de figuur zie je een momentopname (08.56 uur). Daarin zijn de aanwezige probes ingetekend op het betreffende stuk weg, en is hen ook een rijstrook toebedeeld.
    Dat viel me bij eerdere soortelijke plaatjes ook al eens op, en ik vind het verrassend. Want hoe weet TT dat? De normale GPS positiebepaling is daarvoor niet nauwkeurig genoeg. Je zou dus eerder een plaatje verwachten waarbij de (longitudinale) hm-positie van de voertuigen bekend is, maar niet de rijstrook waar ze op rijden.

    Hoe doet TT dat? Ik heb er wel een gedachte over, maar helemaal verklaren kan ik het niet. Iemand een idee?

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 143 144 145 146 147 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links