Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,810 19 apr 2024 16:21
  • -0,170 (-2,84%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 356.860 Gem. (3M) 304,1K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 11 december 2018 17:42
    @koos99, prima posting en dan lees ik liever meer regels dan minder.

    Helemaal eens dat Goddijn het volledig heeft laten afweten om het verdienmodel na verkoop TT Telematics te schetsen vwb HDMaps/autonoom rijden. Het “traditionele orderboek” kennen wij en daar is CAGR 2020 voor afgegeven. Maar hoe zit het met de toekomstige business? Als je focus legt op autonoom rijden en daar honderden miljoenen in geïnvesteerd hebt afgelopen jaren (HDMaps, Autonomos) dan moet er een idee zijn van de opbrengsten die hier tegenover staan. In het laatste interview met ADHD-er Vincent Everts zegt Goddijn verdorie dat “hij niet precies weet waar Bosch mee bezig is”. Alsof hij niet weet hoe RRS zich ontwikkeld heeft. Bovendien noemde hij in het interview met Everts van een paar jaar eerder (met de Bandit opgenomen, het “we zitten in de sweetspot” interview”) als belangrijkste partners op het gebied van autonoom rijden voor TomTom expliciet: VW en Bosch. En nu weet Goddijn zogenaamd niet waar Bosch mee bezig is.

    Ik deel jouw vrees dat we kijken naar een vooropgezet toneelstukje waarbij pas later de buit verdeeld gaat worden vwb “HDMaps/autonoom rijden” en wij als “gewone aandeelhouder” daar niet van kunnen profiteren.

    Maar net zo belangrijk: het zijn ook de analisten die m.i. aan dit smerige spelletje meewerken. Ik zal het nu niet eens specifiek over Den Drijver hebben, de man waarvan ik verwacht dat hij het voorzetje to de-listing gaat geven, maar over alle 10 de analisten die TomTom volgen volgens haar website.

    TomTom heeft op 6 februari 2018 haar eerste outlook afgegeven voor het lopende jaar. Verwachte omzet destijds 800 mln en adj wpa van 0,25. De koers van TomTom voor deze cijferdag: E8,40. Na het bekend maken van cijfers en outlook hebben sommige analisten advies/koersdoel aangepast. Resultaat na aanpassing: een gemiddeld koersdoel voor TomTom van E10,50.

    Huidige situatie: de outlook voor het lopende jaar is in twee stappen verhoogd naar omzet 850 mln en adj wpa 0,35. Daarnaast loopt er een verkoopproces van TT Telematics dat voortvarend lijkt te verlopen met een verwachte opbrengst van E700 -E1,3 miljard. Zowel op basis van gerapporteerde resultaten als assetwaarde van Telematics heeft TomTom na het afgeven van de eerste outlook positief verrast. Koers staat nu op hetzelfde niveau als bij de oorspronkelijke outlook van 6 februari 2018. Kijk ik in naar het gemiddelde koersdoel van de 10 analisten: E8,50.

    Dus: ondanks het verhogen van de outlook tot 2x toe door TT, de onverwachte waardering voor asset TT Telematics en de bereidheid om het bedrijf te splitsen....zijn de analisten dit jaar gemiddeld E2 omlaag gegaan met hun koersdoel.

    Waanzin. Mijn mening: hoort bij het vastzetten van koers in bandbreedte E7 - E9 wat we al drie jaar zien inmiddels en dat als bedoeling heeft om exit op bv E13 mogelijk te maken.
  2. [verwijderd] 11 december 2018 17:50
    quote:

    Accuboor schreef op 11 december 2018 17:44:

    [...]
    Nissan Connnect is dus TomTom volgens Joost Eijsink op twitter. Schijnt ook nog niet gemeldt te zijn via een persbericht...
    ‘Adding to the appeal is the way NissanConnect also features TomTom Premium Traffic, which delivers dynamic, up-to-the-minute information on road conditions, including congestion and road works reports.’
  3. [verwijderd] 11 december 2018 18:49
    Beste Harry ,
    Ik ben er ook bang voor dat er een vies spel gespeeld word.
    Het voordeel is wel dat op dit forum er altijd al op gewezen is dat er gedownplayd wordt door H Godijn. Ook het achter
    Wegen laten van deals is iets wat een beursgenoteerd bedrijf niet kan maken. Ze gaan er in het bestuur en vrienden veel te veel van uit dat het hun bedrijf is. Dat klopt ook , maar ook een beetje van ons. Ieder zijn deel. Alleen heb ik het nadeel dat ik niet op de loonlijst sta bij TT en tevens wordt mij kennis onthouden over het reilen en zeilen van het bedrijf. Dat de financiële wereld verrot is blijkt uit vele voorbeelden in d samenleving. Helaas doet een AFM en de NB hier totaal niets aan. Alleen bij kleine bedrijven boetes opleggen dat lukt dan nog.
    Een aantal leden van het iex forum heeft een waslijst van zaken die bij een smerige delisting aangehaald kunnen worden. Dit hou ik mezelf ook voor. Alleen gaat er veel tijd en energie mee aan de haal mocht het zover komen. Maar we doen het wel we laten het kaas na zoveel jaren niet van brood eten.
  4. [verwijderd] 11 december 2018 18:52
    quote:

    harrysnel schreef op 11 december 2018 17:42:

    Waanzin. Mijn mening: hoort bij het vastzetten van koers in bandbreedte E7 - E9 wat we al drie jaar zien inmiddels en dat als bedoeling heeft om exit op bv E13 mogelijk te maken.

    Uit je stuk blijkt maar weer dat analisten in feite helemaal geen analisten zijn. Het zijn puppets van de grote jongens: 'u wilt een koersdoelverlaging? Dat kost u dan zoveel...'
    Helaas, dat is de beurs anno 2018. Kan allemaal, mag allemaal...
  5. [verwijderd] 11 december 2018 18:55
    quote:

    life=live schreef op 11 december 2018 18:43:

    [...]

    ik ook, morgen weer onder de 8 te koop
    Jammer dat het lastig is voor je om aandacht te houden bij postings van meer dan een paar woorden.
    Het ware beter je van commentaar te onthouden als je zelf al in de gaten hebt dat je er geen snars van begrijpt.

    De posting van Harrysnel maakt wel heel duidelijk wat het risico is voor de LT aandeelhouder, zeker de aandeelhouder die bereid is nog een jaar of 34 te wachten op een volledige ontplooiing van de mogelijkheden van de HD-maps en road-DNA.

    Voor de MLT aandeelhouder is de ruimte tussen 8 Euro nu en een mogelijke 12,50 to 17,50 ruim voldoende om met heel weinig risico aandelen te kopen Dirty exit of verkoop aan derden.

    Voor de gokker (opties, turbo's) zijn er grote winsten mogelijk, met nog steeds ook een hevig risico van uitstel en daardoor dips met uitstoppen van turbo's en het weglopen van waarde uit de opties.

    Voor de shorters die veelvuldig actief zijn op dit forum: de mooiste tijd is wel geweest. Gelukkig zijn jullie blij met elke paar cent daling in de stijgende trend waarin Tomtom zit sinds eind september.

    Ik ben bijna volledig om naar long aandelen. De calls december 18 en mrt 19 zal ik volledig omzetten in aandelen .... als het zover komt
  6. [verwijderd] 11 december 2018 18:56
    quote:

    TX 7 schreef op 11 december 2018 18:49:

    Beste Harry ,
    Ik ben er ook bang voor dat er een vies spel gespeeld word.
    Het voordeel is wel dat op dit forum er altijd al op gewezen is dat er gedownplayd wordt door H Godijn. Ook het achter
    Wegen laten van deals is iets wat een beursgenoteerd bedrijf niet kan maken. Ze gaan er in het bestuur en vrienden veel te veel van uit dat het hun bedrijf is. Dat klopt ook , maar ook een beetje van ons. Ieder zijn deel. Alleen heb ik het nadeel dat ik niet op de loonlijst sta bij TT en tevens wordt mij kennis onthouden over het reilen en zeilen van het bedrijf. Dat de financiële wereld verrot is blijkt uit vele voorbeelden in d samenleving. Helaas doet een AFM en de NB hier totaal niets aan. Alleen bij kleine bedrijven boetes opleggen dat lukt dan nog.
    Een aantal leden van het iex forum heeft een waslijst van zaken die bij een smerige delisting aangehaald kunnen worden. Dit hou ik mezelf ook voor. Alleen gaat er veel tijd en energie mee aan de haal mocht het zover komen. Maar we doen het wel we laten het kaas na zoveel jaren niet van brood eten.
    HG verzwijgt niet alles hoor. Bij het afketsen van de 'Volvo deal' was hij er als de kippen bij om dat te melden...
5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 123 124 125 126 127 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links