Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 324,5K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 397 398 399 400 401 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. nestel 30 november 2018 15:06
    TT onder de 8, wie had dat nu nog gedacht en verwacht...

    Met een hele flinke kluit ingestapt 7,974 gem.
    PRIMA.

    Laat de vrijdagmiddagspike maar komen..
    Verkooporder staat...
    Gaan ze niet, dan hebben we het weekend nog, waarin BB en Wsj hun (gelekte) TT nieuws wereldkundig kunnen maken...

    Maandag dan de verkooporder aanpassen en voorbeurs veel hoger wegzetten op dit (door mij ) verwachte nieuws.

    Succes allen,
    ik zit er klaar voor...
  2. Dokus 30 november 2018 15:09
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 30 november 2018 12:57:

    [...]

    Geruchten?? Man het stond op 3 sites met namen dus zwam niet uit je nekharen
    Voor mij te complex misschien ja want ik bezit veel aandelen TomTom
    Voor jou totaal niet complex want je bezit GEEN 1 aandeel TomTom en loopt op de forums alleen maar te brabbelen en zoekt de confrontatie met personen
    maar een bijdrage leveren over het betreffende aandeel NUL KOMMA NUL
    Ga zo door en er gaan steeds meer mensen op de forums om je lachen want eigenlijk ben je niks anders dan een cl.wn
    het kan zo je broer zijn.

    nul komma nul bijdrage leveren; check
    iedereen op het forum lacht je uit; check
    clown; check
  3. Watermannetje2012 30 november 2018 15:41
    Voor de forumleden die elkaar verwijten maken, opmerkingen maken die NIETS met TT te maken hebben... ik heb een speciaal forum Fok.nl gevonden. Graag daar naar toe gaan en je gal spuien. Dan kunnen de forumleden die echt iets te melden hebben over TT hier verder hun gang gaan. Bedankt!

    forum.fok.nl/topic/1667860?token=c3ea...
  4. [verwijderd] 30 november 2018 15:52
    quote:

    ~Justin~ schreef op 30 november 2018 13:37:

    [...]

    Die vierde onbekende PE fund kan een van de drie uit het rijtje van TMT Finance zijn. Ik zou dan denken aan Silverlake. www.silverlake.com Zij zijn een tech investeerder en ze hebben ook zeker de middelen hiervoor. Zij werden genoemd als 1 van de bieders op TomTom als geheel. Ik miste in het rijtje Verizon, gezien hun Fleetmatics acquisitie, omdat ze in het verleden ook TTT wilden hebben en omdat ze nadrukkelijker in Europa actief willen zijn (al wat acquisities gedaan in Zuid-Europa).

    Meestal wordt in de finale ronde met 3 tot 5 partijen onderhandeld. Over prijs en praktische zaken zoals waar wordt precies de knip gelegd. Dat TomTom nu sollicitatie gesprekken voert met de beste mensen uit Telematics om bij Automotive te komen werken verbaast me niet. Automotive heeft vacatures en de divisie groeit. Het scheelt ook weer wat payroll kosten voor de overnemende partij. Dat is ook onderdeel van de onderhandeling, hoeveel van de generieke kosten wil de overnemende partij meenemen en welke niet? Dit betekent ook dat de multiple over een heel ander bedrag berekend kan worden dan over de ~70 miljoen ebitda dat Telematics op papier heeft.

    Dank voor die logische duiding! Het zou er ook op kunnen duiden dat de overnemende partijen ook al in deze tak van sport zitten en dat je dan als overgenomen deel moet vrezen voor de jobs die door synergie overbodig worden.

    Het zal bij zo'n telematics toch gesprek van de dag zijn, wie de overnemende partijen zijn, namens wie die vreemde mannen hun due diligence uitvoeren, waarom steeds alles achter gesloten deuren wordt vergaderd en misschien zelfs wel waarom zo vaak HG en Taco langskomen.
  5. ASCFTHF11 30 november 2018 16:03
    De 1 heeft een nog sterker verhaal dan de andere;allerlei vormen van de Eventuele uitkomst passeren de revue,eigenlijk zijn we allemaal ,,grown up,, people maar wel met kinderlijke invloeden!

    Beste Mensen,wij hebben geen pest te vertellen,niemand,maar dan ook niemand heeft inside information wat er zich in die tent afspeelt,maarrrrrr velen willen interessant doen alsof ze de wereld en die Tent zoals TT in pacht hebben,eigenlijk is het 1 pot armoede......

    but time is on my side.
  6. [verwijderd] 30 november 2018 16:13
    quote:

    doortje schreef op 30 november 2018 16:03:

    De 1 heeft een nog sterker verhaal dan de andere;allerlei vormen van de Eventuele uitkomst passeren de revue,eigenlijk zijn we allemaal ,,grown up,, people maar wel met kinderlijke invloeden!

    Beste Mensen,wij hebben geen pest te vertellen,niemand,maar dan ook niemand heeft inside information wat er zich in die tent afspeelt,maarrrrrr velen willen interessant doen alsof ze de wereld en die Tent zoals TT in pacht hebben,eigenlijk is het 1 pot armoede......

    but time is on my side.
    Nee hoor, iedereen zit hier te gissen en gezamenlijk komen we soms tot wat meer dan giswerk. Alleen jij bent stellig in je diskwalificatie van de meesten hier.

    Maar als jij dat interessant vindt om wat stellig te zijn of als je coach je dat aanraadt, prima hoor!
  7. forum rang 4 No-nonsense 30 november 2018 16:28
    Voor hen die het nog niet doorzien: na de verkoop van TTT kan TT echt niet zelfstandig verder. Als de eerste zelfrijdende auto's eenmaal op de weg zijn, zal TT als zelfstandige kaartenmaker niet meer nodig zijn. De kaarten zullen onderhouden worden door de informatie die door de zelfrijdende auto's zelf wordt aangeleverd en zal dus altijd up-to-date zijn. Google, die de hele keten beheerst (op de productie van de auto's na) kan dit verwezenlijken. Google zal dus samenwerkingsverbanden aangaan met autobedrijven, of bedingen dat de gegevens vanuit de voertuigen naar Google worden verzonden. TT, die slechts een onderdeel van de benodigde keten levert kan dit niet en is dus gedwongen samen te werken met andere bedrijven zodat de hele keten betrokken is. Of het moet verkocht worden aan een bedrijf dat ook de hele keten beheerst, of dit d.m.v. samenwerking doet. Zelfstandig doorgaan is geen optie. Het bestuur van TT zal dit toch ook wel inzien. Ze kunnen misschien niet communiceren, maar dat wil nog niet zeggen dat ze verder zonder gezond verstand door het leven gaan. Ik maak me wel zorgen om het hoge gehalte van narcisme waarmee de CEO behept lijkt en dat van de video's op You Tube afdruipt. Daardoor krijg je makkelijk blinde vlekken en wordt logisch redeneren een stuk lastiger.
  8. [verwijderd] 30 november 2018 16:30
    Bandenfabrikanten azen op TomTom’s telematica
    Zowel Michelin als concurrent Bridgestone hebben belangstelling om de telematica divisie van TomTom over te nemen.

    De Franse bandenfabrikant ontwikkelt kaartmateriaal en biedt digitale diensten via Michelin Solutions en zou de kennis van TomTom op het gebied van software voor fleet-management goed kunnen gebruiken. Hoewel Bridgestone minder specifiek in die richting werkt, geldt voor het Japanse bandenbedrijf vermoedelijk hetzelfde. Verder zijn ook twee investeringsbedrijven doorgedrongen tot de tweede ronde voor TomTom Telematica, meldt het Financieel Dagblad.
    TomTom heeft de divisie telematica, waar 800 mensen werken, al enige tijd geleden in de etalage gezet omdat het zich volledig wil concentreren op de kaarten en locatietechnologie die nodig is om auto's autonoom te laten rijden. De navigatiekastjes waarmee het vaderlandse bedrijf oor
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 397 398 399 400 401 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links