Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom nov '18 BUY (of bye?)
Volgen
Niets vernomen van Michelin op dit forum tot vandaag (of heb ik iets gemist?). Jammer! Vraagt om introspectie, want hoe zit het dan inhoudelijk met alle overige info? Dat puzzelstukjes ontbreken is logisch, maar niet prettig als het er teveel zouden zijn.
@ Harry en Wies. Mooie beschouwingen, ik lees ze met veel plezier en interesse. Als optimist, geloof ik nog in een stukje integriteit en denk ik dat de tweede fase wel eens een nieuwe ontwikkeling kan brengen die “eerlijk” is voor alle aandeelhouders. (Hoewel een dirt exit natuurlijk wel mogelijk blijft) Als TTT verkocht is, blijft een cashrich bedrijf over met veelbelovende technologie, maar ook met veel risicos voor disruptie etc. Ipv een superdividend, kan men ook op zoek gaan naar een overname en/of strategische partner die echt marktimpact heeft en die continuiteit brengt voor de medewerkers (zeker een stakeholder, die ik te weinig in de forumargumentatie tegenkom). Ik zie wel een Europese interesse in een samengaan van bijv de “driehoek” 1. BMW/VW/DAIMLER (duitse OEMclan plus firsttier suppliers), 2. HERE en TT. Een nieuw Europees tech-blok rondom autonoom rijden. De synergie is gigantisch. Hoe zoiets tot stand moet komen is nog te bezien. Maar een fusie met HERE, waarbij FFF naar een minderheid gaan en waarbij de Newco gedeeltelijk ad beurs blijft kan zeker uitgewerkt worden. Trouwens ik denk dat HG al weet hoe zijn 2e fase eruit gaat zien. Ik geloof niet zo in een studie die moet volgen. HG heeft idd al een “geheime agenda” denk ik. Hij verkoopt niet TTT zonder alvast een strategie te hebben mbt next phase. Misschien heeft de nieuwe potentiele partner er wel op aangedrongen dat TTT eerst de deur uit moet. HERE zit dichterbij de OEMs, TT is verder met HD en traffic. Mapmaking is voor beiden te kostbaar. Maar eerst afwachten wat TTT gaat opbrengen.
life=live schreef op 29 november 2018 12:19 :
Ja Breaking news, HG gaat leveren, bod ligt klaar van 3,3 miljard.
Slot €9, morgen 12,50
Hehe, eindelijk het licht gezien, voortschrijdend inzicht noemen ze dat, al duurt het bij sommigen wat extra lang lang lang.....
Ik lees met veel belangstelling de nuttige en met veel minder belangstelling de nutteloze teksten op dit forum. Het enige wat we vast kunnen stellen is dat niemand weet wat er gaat gebeuren en dat een koers van 5-6 in een negatief scenario net zo goed mogelijk is als een koers van 10-15 in een positief scenario. Het blijft een risicovol aandeel om te kopen, maar speculatief gezien zeer interessant. Voor degenen die speculatief mee willen doen omdat ze gouden bergen zien, maar het verlies beperkt willen houden kan het een goede strategie zijn de TOMTOM SL 7.52 HB 12.86 FN 7.52 R 1.00 Commerzbank BEST Turbo Long te kopen. De koers is momenteel rond de € 0,75 bij een koers in het aandeel van € 8,20. Voor degenen die niet bekend zijn met turbo's en de risico's van turbo's raad ik aan zich eerst in deze materie te verdiepen. Kan je alles over vinden op het internet. Wat zijn de mogelijke consequenties als je deze turbo's koopt op een koers van € 0,75? 1.Indien de koers boven de stoploss koers van € 7,52 blijft fluctueert de turbo 1 op 1 mee met het aandeel. De winstkansen zijn onbeperkt. Als bijv. de koers van het aandeel naar € 12,52 gaat zal de koers van de turbo circa € 5,- doen (investering € 0,75). De winst in het aandeel komt dus volledig in de koers van de turbo tot uitdrukking. Als de koers van het aandeel naar € 7,53 zakt zal de koers van de turbo nog circa € 0,01 tot € 0,02 zijn. 2.De koers van het aandeel gaat naar € 7,52 of lager. In dit geval raak je de volledige investering van € 0,75 kwijt omdat de turbo wordt uitgestopt en ophoudt te bestaan. Het verlies kan nooit meer worden dan de investering van € 0,75 ook niet als de koers naar bijv. € 5,- daalt of zelfs als TT failliet zou gaan. In feite accepteer je een maximaal verlies van € 0,75. Dat is op de huidige koers van het aandeel zo'n 9%. "Elk voordeel heb zijn nadeel". Een nadeel is dat het voor kan komen dat de koers van het aandeel naar € 7,52 of lager daalt door bijv. een slecht bericht en snel weer herstelt tot boven de € 7,52. In dit geval sta je met lege handen. Je bent de investering kwijt omdat de turbo is uitgestopt en doet niet meer mee met een eventueel herstel. Als je echt boven op de bal zit en de koers nauwlettend in de gaten kunt houden is de kans groot dat je tijdig een nieuwe turbo kunt kopen als je nog steeds positief op het aandeel bent. Als de koersbeweging (eerst flink naar beneden tot € 7,52 of lager en dan een fors herstel tot € 7,52 of hoger) heel snel verloopt is de kans dat je op tijd bent klein. Dit is geen koopadvies op TT, maar een strategie om met een beperkt potentieel verlies als het echt mis gaat toch volledig mee te doen met het positieve scenario van een (forse) koersstijging. Ik heb daarbij geprobeerd zo volledig mogelijk de kansen en risico's van deze strategie in kaart te brengen.
@Wies, Dank voor je antwoord. Ik zie dat heel anders. Of iets een "dirty exit" is heeft wat mij betreft niets met mijn eigen positie te maken. Of ik nu al 6 jaar zit te wachten op rendement of dat ik juist een dag eerder met geluk erin gestapt ben, dat maakt niet uit. Voor mij is een exit "dirty" als het management, de partij die bedrijf van beurs haalt of een analist bewust de waarde van de assets probeert te verdoezelen. Zoals bij TenCate. Wat je bovendien ziet bij exit en overnames is dat de koers van een aandeel daarvoor bewust lager is gezet. Dat gebeurde ook bij Fleetmatics. Is het dan fair om het bedrijf af te rekenen op de huidige koers van het aandeel? Ik vind van niet. Wellicht is TT bewust lager gezet om deze reden. Jij vond de lage koers eerder juist prettig omdat de druk er dan op blijft. Als TT nu daadwerkelijk gaat opsplitsen is deze druk niet meer nodig. Goed voor de koers denk ik dan. Het is maar goed dat ieder er verschillend over denkt. Dat maakt handel mogelijk:). Zelf schat ik nu in dat er zeer beperkt downside risico zit bij TT omdat bij deze koers de beurswaarde voor merendeel uit cash zal gaan bestaan op moment van daadwerkelijke verkoop Telematics. Dat was al eerder het geval maar dat er 4 partijen door zijn naar volgende ronde maakt voor mij de kans groter dat desinvestering Telematics gaat slagen en ook tegen een goede prijs. Voor de rest van de beurs zie ik juist veel onzekerheid qua geopolitiek, mogelijke renteverhoging etc. Waarom kan een Apple niet halveren vanaf hier? Ik sluit dat niet uit als de beurs zou crashen. Daarom voor mij geen Amazon, Alphabet etc.die met de algehele beurs mee zullen bewegen. Dan blijf ik liever hangen op E7 met TT als de boel crasht;). Groet Harry
moneymaker_BX schreef op 29 november 2018 12:23 :
[...]
Ik snap dat je even dat gevoel wilt
[b]hebben [/b]wat ik altijd
hebben Uniek he
Komt goed dat jij het eff neerzette
Jij praat nu al over jezelf in meervoud , dan begint het pas echt eng te worden. 1 van jou is echt meer dan voldoende hoor!!!!
NewKidInTown schreef op 29 november 2018 12:16 :
Toch maar even alles eruit nu op 8,20 en een paar centen goedkoper er weer in proberen ;-)
Incl mooie Spread tussen bied en laat met je opties.............
Gezond Verstand schreef op 29 november 2018 12:31 :
Ik lees met veel belangstelling de nuttige en met veel minder belangstelling de nutteloze teksten op dit forum.
Het enige wat we vast kunnen stellen is dat niemand weet wat er gaat gebeuren en dat een koers van 5-6 in een negatief scenario net zo goed mogelijk is als een koers van 10-15 in een positief scenario. Het blijft een risicovol aandeel om te kopen, maar speculatief gezien zeer interessant.
Voor degenen die speculatief mee willen doen omdat ze gouden bergen zien, maar het verlies beperkt willen houden kan het een goede strategie zijn de TOMTOM SL 7.52 HB 12.86 FN 7.52 R 1.00 Commerzbank BEST Turbo Long te kopen. De koers is momenteel rond de € 0,75 bij een koers in het aandeel van € 8,20. Voor degenen die niet bekend zijn met turbo's en de risico's van turbo's raad ik aan zich eerst in deze materie te verdiepen. Kan je alles over vinden op het internet.
Met alle respect voor je visie: 1) ja, we posten hier verschillende visies en dikwijls is daarbij de hoop op snelle winst de drijfveer; terwijl anderen denken het bedrijf beter te kennen dan de CEO zelf (dat moet kunnen). 2) de veronderstelling dat de koers 5-6 gaat doen onder de huidige omstandigheden is wel heel extreem 3) bij handel in Turbo's op lage (beurs)koersen als TT ben je al bij voorbaat de verliezer.(ik hoef dit toch niet uit te leggen??) 4) wil je met minder risico een winstje halen verkoop dan putopties als de koers van het aandeel weer op circa 7,50 komt..zie ik wel gebeuren. (maar vooral je eigen beslissing maken..dit is geen advies)
~Justin~ schreef op 29 november 2018 12:02 :
[...]
Startup deepmap met 60 miljoen funding, amper assets, honderden km HD maps en 3 miljoen omzet wordt gewaardeerd op 500 miljoen dollar
Tomtom mapping assets met 500 miljoen omzet, met langjarige contracten en relaties. met zowel reguliere en hd maps en adas, met traffic, met miljarden inkomende data, met hoogopgeleide teams van engineer, een nieuw platform (5 jaar werk en veel opex/capex), traffic leiderschap, 450.000 km HD maps, road dna, autostream en een groot patent portfolio zou dan na de Telematics verkoop iets van 700 mio waard zijn? Geloof er geen reedt van.
Ik geloof niet dat tomtom zich van de beurs gaat halen. Teveel moeite na eerst de verkoop van Telematics. Er zijn belangrijker zaken te doen. Wel zie ik een kans voor me dat tomtom haar apollo partners laat deelnemen om diepere banden te smeden; daarvoor moet eerst de market cap omhoog en Telematics sale kan daarvoor zoegen.
Het is nog veel simpeler: -Aanschaf 3 miljard en uitbreiding naar wereldwijde dekking (inclusief China via Baidu) en nieuw real-time kaartenfabriek (HD-maps + RoadDNA + Autostream) = 5 miljard kostprijs. -Zelf maken kost partijen als Google, Apple, Intel, Uber, Bosch etc.etc. minimaal 5 jaar en een slordige 10 miljard. Met alle risico's van dien. Minimale kostprijswaarde TomTom-maps is 20 euro p/a. De omzet HD-maps is nog nul (kost gaat voor de baat; die 2 miljard is al weggeboekt in de afgelopen jaren). HD-maps is een nieuwe miljardenmarkt. Nu noodzakelijk voor de veiligere auto (ADAS) en straks de zelfrijdende auto (HAD. TomTom haalt volgens Goddijn 50% marktaandeel, maar ook bij 10%-20% marktaandeel stromen de miljarden binnen (en kijk wat er nu bij Apollo gebeurt; die gaan met het open karakter van de technologie Google dik en dik voorbij) Overigens is alleen al Traffic minimaal 1 miljard waard als je dat los zou verkopen. Dus dan zou je -300 voor de Maps overhouden? Maps die 5 miljard hebben gekost en binnen 3-5 jaar goud waard zijn (10-20 miljard? en over 10 jaar nog veel en veel meer)? Apollo gaat sowieso 50% van de markt pakken. Misschien wel 80%-90%. TomTom-software is daarbinnen de nieuwe HD-softwarestandaard omdat die nu ook in China wordt neergezet via Baidu-Apollo. De huidige minimale waarde van de Maps al veel hoger dan die 5 miljard kostprijs. Ondertussen wordt er al jaren volop gemanipuleerd. Door wie? Waarom? Hoe? Het plan zal binnenkort wel duidelijk worden. Dirty exit tegen een prikkie? Of een partij als Apple?
NewKidInTown schreef op 29 november 2018 12:14 :
[...]
Dan toch wel de Crossclimate, dan kun je er nog eens uit naar de Lemeler- of Vaalserberg de komende maanden ;-)
www.michelin.nl/banden/michelin-cross... Of Mheer...Noorbeek ;-)
Mindsetter schreef op 29 november 2018 12:34 :
[...] Jij praat nu al over jezelf in
meervoud , dan begint het pas echt eng te worden. 1 van jou is echt meer dan voldoende hoor!!!!
Wat zegt ons vrouwtje nu weer allemaal...
Negatief scenario. De opbrengst van TTT valt tegen en HG gaat volledig zelfstandig door en met de volledige opbrengst van TTT een risicovolle investering doen met een onzekere uitkomst op de lange termijn. Tegelijkertijd gaan er ook nog een paar automotive contracten naar Google of een ander en wordt TT technologisch geëvenaard of ingehaald door 1 of meer andere partijen. Dan kan de koers niet terug naar 5-6? Ik geloof dat we het ook al eerder hebben meegemaakt en dat echt alles mogelijk is zonder dat je daar veel fantasie voor nodig hebt. Maar als jij een garantie afgeeft hoor ik het graag...
Hoop.... schreef op 29 november 2018 12:48 :
Of Mheer...Noorbeek ;-)
Kwam een "lichting" van mij vandaan, xxx Noorbeek uit Noorbeek. Vast mooi daar in het Zuiden des lands. On topic, ga nog even handelen, anders verveel ik me en de bank moet ook verdienen :-) EDIT: gelukt lagere turbo's verkocht hogere gekocht.
Gedachten oefening Stel dat er een exacte kopie van telematics zou rondlopen. Ook rond de 180 miljoen omzet, 850.000 abonnees en 70 miljoen ebitda. Wat zouden we ervan vinden als tomtom die tweelingbroer/zus zou kopen voor 1 miljard? Zouden we dan vinden dat tomtom een mooie deal heeft gedaan met een absoluut leiderschap in telematics, schaal- en synergie voordelen en een mooie +25% op de omzet en +40% op de winst? Of zouden we dat een overpriced acquisitie vinden? Op deze manier ernaar kijken geeft een beeld bij op zich subjectieve en relatieve begrippen als ‘duur’ of ‘goedkoop’.
~Justin~ schreef op 29 november 2018 10:47 :
[...]
....
Wat bovendien vrijwel altijd het geval is is dat de impact van een transitie op korte termijn wordt overschat en op lange termijn wordt onderschat. Toen midden jaren 90 internet opkwam waren er futuristen die zeiden dat binnen afzienbare tijd winkels uit het straatbeeld zouden verdwijnen. Hun voorspellingen voor korte termijn waren te extreem, terwijl je ook kunt zeggen dat de wereld sinds medio ‘90 ingrijpend is veranderd door internet en mobiel internet - tot in alle haarvaten van de maatschappij en nu ook met impact op democratie.
Ik denk dat het nog wel meer dan tien jaar gaat duren voordat je overal robotaxis ziet. Maar dat tegen die tijd de veranderingen veel ingrijpender zijn dan verwacht - in positieve zin voor onze leefomgeving. Ga eens de stad in en denk dan alle geparkeerde auto’s weg. Die staan buiten de ring en halen je op on demand. De straat is dan weer van de mensen. Waar moet alleen de gemeente Amsterdam dan haar geld mee verdienen?
Afgelopen zomer heb ik met de trein een rondreis gemaakt door Europa. Dan merk je nog extremer hoeveel makkelijker de wereld is geworden. Ten eerste overal mobiel internet, maar nog belangrijker alle online diensten. Ik zat vaak in de trein op Booking.com om naar hotels te zoeken, keek via Google Maps waar ik ongeveer moest uitstappen, zocht via Google naar de naam van een rivier, maakte een foto van een buitenlandse taal om het te vertalen, huurde een fiets via Donkey Republic, bestelde een Uber vanaf het Centraal station naar het hotel, keek op Tripadvisor naar welke kroeg ik moest. Nauwelijks voorbereiding nodig: een volle portemonnee, een volle accu en gaan. Oke, Uber, robottaxi's en elektrificatie gaan inderdaad zo'n gigantische impact op de leefomgeving hebben. Auto's kunnen worden verboden in het centrum, parkeerplekken kunnen worden vervangen voor groen en/of huisvesting. Voor een stinkende stad zoals Boedapest ideaal. De mooiere leefomgeving komt natuurlijk wel met een prijs. Elektrificatie en SDC gaat ook ten koste van een gigantisch aantal banen. Taxi's, bussen, treinen, bezorgdiensten, vrachtwagens: banen gaan allemaal weg. Daarnaast nog een hele vracht aan diensten die daar aan leveren. Autogarages zijn er door elektrificatie (minder onderhoud) minder nodig, automerken zullen verdwijnen door dalende verkoop van auto's. Dan heb ik het alleen nog maar over verandering in de mobiliteit. De hele wereld staat op zijn kop. AI gaat er voor zorgen dat advocaten, accountants & HRM overbodig worden. Niet alleen de laagopgeleiden moet het straks ontgelden, maar ook de hoogopgeleiden. MKB is de motor van de economie? Die dieselmotor wordt straks gewoon vervangen door de AI's van de Googles van deze wereld. Vervolgens gaat de pensioenleeftijd in 2050 hoogstwaarschijnlijk ook nog naar 71. Hoe dan? Uiteraard, er komen nieuwe banen, maar is de generatie van 30+ nog in staat om die verandering te ondergaan? Waar hebben wij het in godsnaam over? De leefomgeving in de stad. Wat is die waard als er straks een miljard klimaatvluchtelingen zijn? Wat is die waard als de inkomensverschillen straks nog groter worden? Wat is die waard als er überhaupt geen inkomen is? Het wordt tijd dat er groot publieke belangstelling komt voor de echte problemen van deze tijd. Maak die piet 100 kleuren en geef de populisten eens een jaar geen podium. Oh, en zet je geld in de tussentijd op TomTom, maar kijk niet teveel naar de dagkoersen. Ook die heeft nauwelijks meer te maken met menselijk handelen. Naja, een bod uitbrengen gaat waarschijnlijk nog wel gepaard met een heel leger aan advocaten.
~Justin~ schreef op 29 november 2018 13:01 :
Gedachten oefening
Stel dat er een exacte kopie van telematics zou rondlopen. Ook rond de 180 miljoen omzet, 850.000 abonnees en 70 miljoen ebitda. Wat zouden we ervan vinden als tomtom die tweelingbroer/zus zou kopen voor 1 miljard? Zouden we dan vinden dat tomtom een mooie deal heeft gedaan met een absoluut leiderschap in telematics, schaal- en synergie voordelen en een mooie +25% op de omzet en +40% op de winst? Of zouden we dat een overpriced acquisitie vinden? Op deze manier ernaar kijken geeft een beeld bij op zich subjectieve en relatieve begrippen als ‘duur’ of ‘goedkoop’.
1 miljard is diefstal; HG vindt de overnameprijzen echter te hoog. Vanwege die gedachte 'hoge prijs' staat ttt ook te koop. Gezien de groeimogelijkheden de komende 5-7 jaar zou ik het graag houden; ben alleen overtuigd dat HG te weinig ambitie heeft en liever gaat zeilen
vCalker schreef op 29 november 2018 13:02 :
[...]
Het wordt tijd dat er groot publieke belangstelling komt voor de echte problemen van deze tijd. Maak die piet 100 kleuren en geef de populisten eens een jaar geen podium.
Het probleem is nu juist dat ook alle niet-populistische partijen zich maar al te graag mengen in zo'n discussie om de kleur van zwarte piet; terwijl men in plaats daarvan inderdaad met de hoogste urgentie de echte aankomende problemen op de agenda zou moeten krijgen. De Nederlandse politiek is al jaren geleden van elke langere termijn visie ontdaan.. diep triest.
Kan er nu nog wel een bod op heel Tom Tom komen?
janrobert schreef op 29 november 2018 13:21 :
Kan er nu nog wel een bod op heel Tom Tom komen?
Altijd! Groeten uit Schildwolde
~Justin~ schreef op 29 november 2018 12:02 :
[...]
Ik geloof niet dat tomtom zich van de beurs gaat halen. Teveel moeite na eerst de verkoop van Telematics. Er zijn belangrijker zaken te doen. Wel zie ik een kans voor me dat tomtom haar apollo partners laat deelnemen om diepere banden te smeden; daarvoor moet eerst de market cap omhoog en Telematics sale kan daarvoor zoegen.
Dit acht ik ook het meest waarschijnlijke scenario. Niet zozeer vanwege de benodigde investeringen in technologie, maar omdat je in belangen aan je wilt binden. Neutraal is kwetsbaar, overname/deelname door 1 of 2 sterke partijen is ook strategisch niet handig. Opgaan in een ecosysteem van een breed consortium maakt sense voor mij.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)