Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,490 23 apr 2024 12:32
  • +0,030 (+0,55%) Dagrange 5,450 - 5,560
  • 256.965 Gem. (3M) 313,7K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 377 378 379 380 381 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. ASCFTHF11 29 november 2018 10:44
    Ik krijg sterk de indruk van velen dat ze erg gefrustreerd zijn en het Eindspel niet afwachten;vanwege geringe aandelenomzet,ook vandaag,kunnen de Drukkers nog steeds hun spel spelen,velen hebben er pagina,s aan gewijd(er is wat afgeluld!) doch de WARE reden heb ik nog niet van U vernomen(ik weet het ook niet)ik verwacht dat we binnenkort een goede verkoop verwachten van pak hem beet E 1.25 met veel nullen en incl cash op de plank is dat aandeel al 6,00 Euro waard!

    Ieder weldenkend mens met een IQ van boven de,nu vul dat zelf maar in,weet dat begin volgend jaar,na verkoop TTT dat aandeel niet op 2,2 E staat,tenminste dat is mijn gevoel.
    Uiteraard is op dit moment het aandeel in de klem van vele Opties en optie constructies,shorthandel,Warrants,Turbo,s in alle vormen,nu ja vul het zelf maar verder in.
    Toch kon ik het niet laten om vanmorgen enige(?) scherp aan de wind lopende Turbo,s te kopen,tenslotte hebben we daar niet voor gestudeerd maar wel een financieel voordelig gevoel voor gekregen.
    Misschien interessant om eens te kijken dat er ook geld was te verdienen aan de Renault geschiedenis van de afgelopen 2 weken........en ook dat spel is nog niet klaar.

    Disclaimer:stapte in op ong 6,5 niet lang geleden..........
  2. Dokus. 29 november 2018 10:45
    quote:

    Tijdrijder schreef op 29 november 2018 10:42:

    [...]

    Disclaimer: veel gis- en gokwerk
    Alles is gis en gok werk. Maar dit is wel een scenario waar op het forum al lang over wordt gesproken. Gewoon een dirty exit om het daarna voor veelvoud privé te verkopen!

    Persoonlijk denk ik dan... wil je echt je hele leven achterom kijken of er niet een dwaze TT aandeelhouder achter je staat? maakt het dan echt uit of je prive 1 miljard of 2 miljard pakt?
  3. [verwijderd] 29 november 2018 10:47
    quote:

    Boussel schreef op 29 november 2018 10:34:

    twitter bericht vanuit TomTom

    Powered by the #TomTomHDMap, the #RenaultSYMBIOZ is bringing the future of #AutonomousDriving closer! Our real-time map provides the Symbioz with an extremely accurate and realistic representation of the road ahead. #ShapeTheFutureTomTom heeft toegevoegd,

    twitter.com/TomTom
    Dit zijn toch ook PB momenten zou je zeggen..
  4. Dokus. 29 november 2018 10:47
    quote:

    doortje schreef op 29 november 2018 10:44:

    Ieder weldenkend mens met een IQ van boven de,nu vul dat zelf maar in,weet dat begin volgend jaar,na verkoop TTT dat aandeel niet op 2,2 E staat,tenminste dat is mijn gevoel.

    Lees deze zin nog eens terug en, vul dat zelf maar in, zie wat er behoorlijk krom aan is...
  5. [verwijderd] 29 november 2018 10:47
    quote:

    Dutch Fury schreef op 29 november 2018 10:27:

    [...]

    Hoe zie jij het verdere verloop NA verkoop Telematics? gaat TomTom een rol spelen in de hd maps? of komen er denk jij ook disruptive nieuwe spelers op de markt, zoals W denkt?

    De toekomst is aan partijen die heel goed kunnen samenwerken - en soms hun ego opzij zetten. Diverse technologie van sensoren tot HD maps moet allemaal feilloos op elkaar aansluiten. Met near-zero verkeersdoden als doel.

    Ik zie tomtom daarvoor als ‘medium sized’ partij ideaal. Ze hebben niet de arrogantie van een miljarden tech bedrijf dat denkt alles zelf te kunnen en dan in een war for talent terechtkomt met een andere silicon valley reus.

    Ze hebben ook niet het ‘groene’ van een start-up, die hebben zo hun eigen operationele perikelen. Ik heb er een aantal opgezocht, ze komen veelal direct uit de schoolbanken dus geen corporate ervaring of met partnerships en daarnaast nog groei en funding perikelen.

    Daarnaast hebben ze de technologie, de know-how, de relaties (8 op de 10 autofabrikanten test tomtom HD maps) en ze hebben de funding. Wat ik wel als optie zie gebeuren is dat tomtom opgaat in een consortium, waarmee die samenwerking nog integraler is, met als doel: betrouwbaarheid / veiligheid van de oplossing en strategische belangen.

    Wat W denkt gaat niet over disruptieve spelers, maar over een toekomstscenario - 10 jaar vooruit - dat we dan allemaal onze mobiliteit bestellen (een robot taxi) en daardoor het autobezit een enorme duikeling maakt. Ik denk zelf dat het tegen die tijd toch veel meer gaat om een installed base dat jaarlijks betaalt voor realtime data dan voor eenmalige maps sales.

    Wat bovendien vrijwel altijd het geval is is dat de impact van een transitie op korte termijn wordt overschat en op lange termijn wordt onderschat. Toen midden jaren 90 internet opkwam waren er futuristen die zeiden dat binnen afzienbare tijd winkels uit het straatbeeld zouden verdwijnen. Hun voorspellingen voor korte termijn waren te extreem, terwijl je ook kunt zeggen dat de wereld sinds medio ‘90 ingrijpend is veranderd door internet en mobiel internet - tot in alle haarvaten van de maatschappij en nu ook met impact op democratie.

    Ik denk dat het nog wel meer dan tien jaar gaat duren voordat je overal robotaxis ziet. Maar dat tegen die tijd de veranderingen veel ingrijpender zijn dan verwacht - in positieve zin voor onze leefomgeving. Ga eens de stad in en denk dan alle geparkeerde auto’s weg. Die staan buiten de ring en halen je op on demand. De straat is dan weer van de mensen. Waar moet alleen de gemeente Amsterdam dan haar geld mee verdienen?

  6. forum rang 9 objectief 29 november 2018 10:54
    quote:

    life=live schreef op 29 november 2018 10:49:

    Volgens deskundigen Moneymaker en new kids in town, zouden we vandaag naar de €9 gaan.
    Ik zie 8,14 op de borden.
    beide figuren lachwekkend en totaal ongeloofwaardig
    Beide posters hebben een belang van een hogere koers (ik ook) en dan is de wens de moeder etc...
    Zeer waarschijnlijk moeten we op die 9 euro wachten tot dat de verkoop van TTT in 2019 een feit is. (en maar duimen dat dit door gaat). Bij verkoop komt de fantasie weer los over de waarde van de resterende divisies van het bedrijf.
  7. forum rang 7 ketchup 29 november 2018 10:57
    quote:

    Tijdrijder schreef op 29 november 2018 10:42:

    [...]

    Disclaimer: veel gis- en gokwerk
    klopt

    maar denken jullie nu echt dat ze bij investment Banking niet kunnen rekenen ?
    die weten allemaal waar TT voor noteert en wat het eigenlijk waard is, maar die weten ook allemaal dat dit niet voor hier aan de beurs is

    dit hele aandeel ademt gewoon 'geheime Agenda' uit, daarom is het nog met geen forklift omhoog te tillen

    maar laten we nou maar afwachten wat het geeft, voor nu staan we nog steeds aan 8 euro dat is nog altijd 35% lager dan eind 2015 op de mooie HERE hype en dat voor een map maker die velen hier als het Arabische renpaard zien en HERE was de ezel, wel die ezel haalde basis 3.5 miljard nieuwe investeerders binnen en heel TT voor nog geen 2 miljard staan ze al 3 jaar aan de beurs uit te kotsen.

    en aan wie zou dat nou liggen, aan die idioten die in HERE investeren zoals Bosch, Continental en Intel basis 3 miljard plus ... toch niet de minsten ? .. of aan al die wise-guys waaronder ik ook die TT hebben opgeladen en het allemaal beter wisten en nu in een 2 miljard aandeel zitten wat niet vooruit is te branden, maar best in class en ze winnen overal, behalve aan de beurs daar verdampen ze.

    kan je toch gewoon opzitten wachten dat het eraf gaat.

    PS het verschil tussen mij en waarschijnlijk andere posters hier is dat mijn interesse in TT enkel is zolang het aan de beurs noteert, zodra het eraf is en hoe geweldig TT dan wel niet als bedrijf floreert als wij er niet meer inzitten is leuk voor het personeel , maar interesseert mij verder geen bal

    ik wil mijn gelijk krijgen in TT aan de beurs, niet dat het over X jaar onder een ander dak.

  8. Johan8 29 november 2018 11:02
    quote:

    Dutch Fury schreef op 29 november 2018 10:45:

    [...]

    Persoonlijk denk ik dan... wil je echt je hele leven achterom kijken of er niet een dwaze TT aandeelhouder achter je staat? maakt het dan echt uit of je prive 1 miljard of 2 miljard pakt?
    idd, en dan zal je maar een schooltje in Amsterdam hebben.
    En al dat personeel met opties.

    Nee een dirty exit zal HG toch niet doen, hij zal toch wel wijzer zijn.
  9. forum rang 4 marathon 11 29 november 2018 11:23
    Laten we wel wezen dat het totaal TT aandelenbezit hier op dit Forum waarschijnlijk nog geen 2% is van het uitstaande deel.
    Wij hebben daarom 0,0% invloed op de koers en het verloop. Als zoals hier veel wordt gesteld iedereen het met TT heeft gehad en bij € 10 op de verkoopknop drukt dan heeft dat nagenoeg geen invloed op de richting die de koers uiteindelijk kiest. Wij hebben geen enkel idee wat er in de boardroom van TT allemaal aan opties op tafel ligt. Het feit dat niemand aan zag komen dat bandenboeren op TTT zouden gaan bieden geeft al aan dat wij maar een fractie kennen en dus ook geen idee kunnen hebben wat de toko waard is.
    Dat iedereen hier op het Forum wel een beetje klaar is met de spelletjes die over de rug van de aandeelhouders wordt gespeeld moge duidelijk zijn. Op naar een koers die recht doet aan de werkelijke waarde van TT en alles wat er nog in de schatkamer ligt. Succes !!!!
  10. Watermannetje2012 29 november 2018 11:27
    quote:

    benerweer schreef op 29 november 2018 11:12:

    Executives from Nissan (NSANY), Mitsubishi Motors (MMTOF) and Renault (RNSDF) will meet Thursday in Amsterdam.
    Ok. HG hier is je kans, ga samen met je meisje voor de deur liggen.
    Met een champagnefles Carbon erbij... praat wat makkelijker.
  11. harrysnel 29 november 2018 11:29
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 29 november 2018 10:39:

    [...]

    dat haalt hij er ook wel uit, enkel niet via de Beurs.

    denk eens even mee

    telematics verkocht voor 1.250 miljard ofwel 5.50 euro per aandeel
    cash 1 euro
    consumer 0.50 euro cash equivalent ( uitfaserend)
    totaal dadelijk 7 euro cash in de tent
    aandeel noteert aan 10 euro aan de beurs, maw 3 euro voor Maps plus qua waarde weging

    HG keert 3.5 euro super dividend uit ( alhoewel men opties adjust, kan je dan beter aandelen hebben dan opties in mijn ervaring)

    aandeel zakt na uitkering super dividend terug naar 6 euro
    omzet voor TT keldert verder onderuit en de wpa gaat omlaag
    de markt verkoopt het aandeel naar 5
    HG delist het aan 50% premie voor 7.50 euro

    over tijd in de luwte weg van beursnotering gaat de assetwaarde vergeleken worden met peers zoals HERE 3 miljard en Cruise en anderen
    waarde gaat naar 2.5 miljard voor maps plus en HG laat partners toe met een optie tot totale overame aan later nog eens 50% premie

    HG en de FFF vangen uiteindelijk voor Maps 3.250 miljard euro en niet over 50% doch 100%

    Beurs in optima forma weten te gebruiken in een 14 jarige oorlog.

    hats off to HG, well done, de perfecte money manager.

    Ha Wies,

    Voor mij onbegrijpelijk dat jij bovenstaande zo makkelijk lijkt te "accepteren" als een mogelijk scenario. En dan bedoel ik niet vanuit financieel oogpunt en jouw strategie om geld te verdienen maar ik zeg dit met de ethische bril op. Weet natuurlijk ook dat dit soort praktijken plaatsvinden op de beurs en daarom is veel van wat ik schrijf op dit forum afkomstig vanuit de motivatie om er alles aan te doen om dit juist niet te laten gebeuren.

    Ik wil als aandeelhouder hetzelfde voor mijn aandelen krijgen als de Founders. Het scenario dat jij schetst "zou verboden moeten worden". Dat meen ik serieus en een afwikkeling zoals bij TenCate maakt mij kwaad. Zelfs terwijl ik er wel wat aan verdiend heb.

    Er zit wat mij betreft ook iets inconsequents in jouw schrijven van vanochtend als je het bedrijfsmatig bekijkt.

    Je stelt enerzijds dat de TT een enorm gevaar loopt van disruptie en dat daardoor de Maps niet meer "de 75% waarde
    van HERE hebben". Gaan we na verkoop Telematics volgens jou naar E10 dan betekent dit dat de Maps nog geen E900 mln waard zijn. Reden: er komen nieuwe grote spelers in Automotive. Maar: waarom hebben de Maps dan wel waarde over aantal jaar als je TT eerst van de beurs haalt? Over 2/3 jaar zijn die nieuwe grote spelers er nog steeds en inmiddels een aantal jaren verder qua disruptie. Als er dan een partij is die TT over 2/3 jaar koopt/zich inkoopt dan kan TT blijkbaar toch iets wat die partij zelf niet kan. Dus die disruptie heeft dan toch niet plaatsgevonden?

    Mijn punt: het is geen noodzaak om TT eerst van de beurs te halen vanwege het dynamische speelveld met concurrenten/partners/nieuwe partijen. Dat zou slechts een dirty exit zijn door de Founders.

    Kortom: vind het vreemd om het eventuele smoesje om TT goedkoop te jatten uit de mond van een aandeelhouder te horen die dit ook nog normaal vindt:). Ik vergelijk namelijk nu al de assetwaarde van TT met HERE, Cruise Automation, Autonavi, Waze (wie heeft het nog over de superieure Traffic van TT?), Zenrin etc. Daar heb ik de luwte na een exit niet voor nodig.

    Groet Harry.
  12. forum rang 6 NewKidInTown 29 november 2018 11:30
    Even een tussen-bericht met koers-view. Dit wegens misinterpretatie van een enkeling van mijn visie hedenochtend.

    Net als ik gisteren toen we nog rond de 7,85 koersten, postte dat ik een slot BOVEN de ACHT niet uitsloot, was en IS mijn verwachting voor het slot van vandaag BOVEN de 8,50. Dat was en BLIJFT mijn verwachting voor vandaag. (dit bij real-time 8,15)
    Is dat belangrijk ? Nou, nee, het zijn slechts dagkoersen en alleen interessant voor day-traders. Veel belangrijker is hoe het aandeel en de koers er na het verkoop-proces bij ligt.

    Ik sluit een koers rond de TWINTIG EUR niet uit over enkele maanden.
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 377 378 379 380 381 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links