Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • -1,090 (-14,98%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 307 308 309 310 311 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 november 2018 13:36
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 21 november 2018 13:18:

    [...]
    Ik verwacht ook een strategische belangname van een of meer partijen. Daarom wordt de koers ook in bedwang gehouden. Belangname gebeurt vaak op basis van de gemiddelde koers van de afgelopen xx periode. Belangnemer heeft er dus alle baat bij dat die koers niet te hoog is gedurende het grootste deel van die periode.
    Indien uw verwachting uitkomt??
    De 750 trol is al vanaf begin augustus actief.
  2. hangklok 21 november 2018 13:59
    TOMTOM heeft de stijgende trend verbroken, wat in eerste instantie een minder snelle stijging voorspelt. Heeft een reactie terug laten zien na een mogelijk valse doorbraak van een dubbele-bodem patroon. Een slot boven 7.57 zal het aandeel weer nieuwe positieve impulsen geven. Laat maar komen die 7,57
  3. [verwijderd] 21 november 2018 13:59
    Er zitten wel waarheden - maar wel eenzijdig - in de post van openbaringen:

    - “omdat mensen in mijn omgeving geen tomtom pnd en sportswaches hebben en niet weten wat ADAS is moet je niet in tomtom beleggen. Het gaat toch juist om innovaties waarin tomtom actief is, en die hoeft je buurman ook niet te kennen. Vind dat geen graadmeter.

    - er wordt aangehaald dat tomtom afschrijvingen heeft gedaan. Vertel er dan ook bij dat tomtom drie maal op rij veel betere kwartaalcijfers heeft laten zien

    - google kwam binnen bij renault. Ja en tomtom bij bmw. Dat had men ook niet verwacht want “de eigenaren van here gaan vast geen deals gunnen aan tomtom”. Dat gebeurt dus wel. Ook is PSA getekend tot 2025

    - technologische voorsprong. Die haalt goddijn nog steeds aan. Maar zegt erbij dat de komende 24 maanden cruciaal zijn om technologische voorsprong om te zetten in een dominante marktpositie. Volgens hem gaat automotive omzet sowieso nog jaren groeien dankzij marktgroei, marktaandeel groei en penetratie groei, maar “there is more to be had” en dan gaat het om contracten voor semi-autonoom rijden.

    - transitie. Transitie is mijns inziens geen tapijt waar je alles onder veegt wat even niet goed oogt. Ook is transitie niet iets tijdelijks. Ten onrechte heb ik in het verre verleden regelmatig (aan tomtom) gevraagd wanneer die transitie voorbij is. Houd er maar rekening mee dat deze permanent is; verandering is de enige constante.

    - hebben ze bij consumer lopen kloten, met o.a. een actiecamera, terwijl GoPro er al was met 90% marktaandeel? Mijn antwoord daarop is ja. Kwam er daarna een flop product met een wearable die ook je vet meet? Zeker. Het was geen mooi apparaat en ging ook niet voldoende in op echte behoeften van consumenten.

    De eerdere sporthorloges met hartslagmeters liepen daarentegen wel. Die waren zelfs compleet uitverkocht met wachtlijsten. Het probleem - in consumentenmarkt - is echter dat je een jaar later alweer “the next thing” moet hebben. Het is te vluchtig en het was tomtom niet gegeven om na die ene hit met een nieuwe hit te komen. Ze waren ook te traag (elke twee jaar product updates)

    Misschien had tomtom er ook zwaarder op in moeten zetten (meer mensen, meer marketing, meer designers), maar daarvoor had Consumer te weinig strategische prioriteit. En dat is wellicht ook terecht, als tomtom veel grotere kansen heeft in autonoom rijden en mensen niet meer snapten wat TT allemaal doet. Het leerpunt is: of je doet iets niet of je gaat er volledig voor.

    Mijn vermoeden is dat TT (te) veel potjes op het vuur had in die tijd, omdat ze niet wisten wat er zou doorbreken. En misschien ook dat het voor enkele founders een te leuke hobby was.

    Dat is natuurlijk niet zo fraai, maar er zijn wel maatregelen genomen: sports is gestaakt en medewerkers ontslagen of verhuisd, consumer PND gekortwiekt tot winstgevendheid, een van de founders (Corinne) is geen Managing Director meer voor de Consumer divisie en Telematics staat nu in de verkoop.

    Het is dus niet zo dat er geen keuzes worden gemaakt.
  4. [verwijderd] 21 november 2018 14:00
    quote:

    Grey01 schreef op 21 november 2018 13:35:

    [...]

    Hoewel ik me uw verontwaardiging kan voorstellen zegt gezond verstand mij dat het door u ingeslagen pad uw verlies en dat van de andere bekende posters niet gaat terugdraaien.
    Ik kan het ook niet terug draaien, alleen de rit uitzitten.
    Maar de enige emotie wat ik hier op dit forum ooit heb gelezen over de familie Goddijn, was toen de vrouw van Goddijn op een aandeelhoudersvergadering door een 'belegger' keihard werd aangevallen met woorden over haar 'fraudileuze' gedrag.
    Ik was er zelf niet bij, dus moet het doen wat ik hier gelezen hebt, maar er werd geschreven dat dat haar echt aan leek te raken.
    Dus misschien is de 'schandpaal' wel de enige oplossing.
  5. [verwijderd] 21 november 2018 14:24
    @Openbaringen: ik zie veel AB's, maar ik vind het maar een jankverhaal, sorry, een compilatie van de wijd en zijd bekende frustraties. Het verhaal Sports werd hier trouwens van den beginne nauwelijks ondersteund.

    Onderliggende fout zal wel zijn dat TomTom geregeerd wordt en blijkbaar kan worden alsof het een private company is. Verder kan de toko nooit op zichzelf succesvol worden, omdat het verschil met de groten der aarde te groot is. Ajax voetbalt dit seizoen best aardig, maar de Champions League winnen....mwwwahhhh, verwaarloosbare kans. Dus rest alleen maar jezelf zo duur mogelijk uitverkopen, en dat zie ik wel gebeuren, en daarmee is nu nog steeds een fraai beleggingsresultaat te halen, en voor sommige ongelukkigen zal het slechts verliesvermindering opleveren, wat nog altijd anders is dan een totale afschrijving en drama.

    Voor wat betreft Dylan: "Idiot Wind". Hopelijk zó idioot dat-ie de koers naar ongekende hoogte stuwt.
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 307 308 309 310 311 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links