Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 265 266 267 268 269 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 november 2018 23:14
    quote:

    holenbeer schreef op 17 november 2018 18:22:

    [...]
    Tip: nu alvast inkopen, dan gaat de koers nu al omhoog, en dan sta je straks vooraan.
    Ik ben overigens wel benieuwd, wie gaan er nog bijkopen als TTT is verkocht voor ruim 1 miljard? De koers moet ergens van omhoog. Heb de indruk dat velen hier al redelijk maximaal zitten, soms zelfs te hoog.

    Ik denk dat er ook velen zijn van, eerst zien en dan pas geloven, anders stonden we nu allang aan 10.
  2. [verwijderd] 17 november 2018 23:24
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 november 2018 21:48:

    HG zit er relax bij (alsof kogel al door de kerk is) in het interview met Vincent (die ik 3jr geleden in Duitsland heb leren kennen net na het vorige interview met HG.) Toen ging het in z’n tesla ook over autonomous driving en TT. Voorafgaande aan het interview worden afspraken gemaakt over welke onderwerpen geen vragen mogen worden gesteld. HG zal na het interview wel gezegd hebben “Vincent verkoop je bitcoins nu ze nog iets waard zijn” ;-)
    Precies, is gewoon relaxed. Snap niet dat er hier mensen dit anders zien. Mannen kennen elkaar.
  3. loesje62 17 november 2018 23:29
    quote:

    Openbaringen schreef op 17 november 2018 22:55:

    [...]

    Ach, misschien heb je nooit gezien hoe het wel moet.
    Hier een CEO die het wel snapt hoe het moet en die de presentator doet stamelen.
    Zijn eerste woord: vertrouwen!

    www.youtube.com/watch?v=bvftDwGGgXM

    Tja daar kan niemand omheen,deze man ziet er fris en scherp uit in tegenstelling tot HG die altijd een beetje grijze wollen sokken look heeft.nonchalant op een beetje stoffige manier.komt eigenlijk ook overeen met wat de twee te zeggen hebben.de een fris en scherp,de ander stoffig en warrig. De eerste heeft er zin in.de ander is aan het eind van z n Latijn...
  4. loesje62 17 november 2018 23:41
    quote:

    Febo85 schreef op 17 november 2018 23:08:

    Het lijkt wel of het gehele interview tussen Vincent Everts en Harold G. een één-tweetje was.. Ik bedoel dat het wellicht op verzoek van Harold of Barclays is opgenomen gezien de gestelde vragen. Veel vragen zijn min of meer gelinkt aan het verkoopproces wat gaande is. Ik denk als er geen sprake is van (deels) verkoop van TomTom dat Harold deze vragen niet had beantwoord of überhaupt geen interview had gegeven.
    Gespeeld relaxed dus en waar nodig nonchalant.. de noodzaak tot verkoop is onderliggend zichtbaar...
    Als het nou op verzoek van HG of Barclays was,dan had ik iemand anders als Vincent Evers het interview laten doen. Gewoon een frisse rustige vent aan de andere kant van de microphone die niet op 10 cm afstand in je gezicht zit te hijgen, dan had het er ook al heel anders uitgezien. En dan heb ik het nog niet over het kneiterblauwe carnavals colbertje.
  5. [verwijderd] 18 november 2018 00:02
    quote:

    Openbaringen schreef op 17 november 2018 22:55:

    [...]

    Ach, misschien heb je nooit gezien hoe het wel moet.
    Hier een CEO die het wel snapt hoe het moet en die de presentator doet stamelen.
    Zijn eerste woord: vertrouwen!

    www.youtube.com/watch?v=bvftDwGGgXM
    Ik weet nog dat Onno jaren geleden behoorlijk wat kritiek kreeg. Van kritiek op de inhoud, tot kritiek op intonatie. Zijn stijl werd niet door iedereen gewaardeerd, zullen we maar zeggen. Tegenwoordig is het een stuk minder, maar je hebt ze nog steeds.

    Heb ooit uiteengezet waarom de kritiek naar mijn mening onterecht is. De topman van GLPG is een van de redenen dat ik als aandeelhouder al jaren razend enthousiast ben over het bedrijf.

    Wat Goddijn betreft gaat het me er niet om of hij een fantastische communicator is, of in andere opzichten een geweldige CEO, maar meer dat ik vind dat jullie elkaar hier in meerdere opzichten gek zitten te maken.

    De fictieve voorstellingen en onbeschofte reacties hebben volgens mij meer te maken met het eigen falen als belegger, dan met Goddijn.
  6. [verwijderd] 18 november 2018 01:15
    quote:

    asti schreef op 18 november 2018 00:02:

    [...]
    Ik weet nog dat Onno jaren geleden behoorlijk wat kritiek kreeg. Van kritiek op de inhoud, tot kritiek op intonatie. Zijn stijl werd niet door iedereen gewaardeerd, zullen we maar zeggen. Tegenwoordig is het een stuk minder, maar je hebt ze nog steeds.

    Heb ooit uiteengezet waarom de kritiek naar mijn mening onterecht is. De topman van GLPG is een van de redenen dat ik als aandeelhouder al jaren razend enthousiast ben over het bedrijf.

    Wat Goddijn betreft gaat het me er niet om of hij een fantastische communicator is, of in andere opzichten een geweldige CEO, maar meer dat ik vind dat jullie elkaar hier in meerdere opzichten gek zitten te maken.

    De fictieve voorstellingen en onbeschofte reacties hebben volgens mij meer te maken met het eigen falen als belegger, dan met Goddijn.
    Tsjaa, wat is falen als belegger als een CEO de koers van zijn bedrijf niet omhoog wilt hebben. Ik kan je wel een reeks voorbeelden geven, maar ik zal je 1 voorbeeld geven. Als het aandeel bijna op 10 Euro staat, dan zeggen dat TomTom een 8 Euro aandeel is. Ik geloof dat dat bij BNR was.

    Deals niet bekend maken. Justin schreef over contracten met bepaalde firma's al lang voordat TomTom met ze naar buiten kwam. Een 'contract' met Tesla niet melden en dat wel terloops in een Trouw interview zeggen.

    Harold's bedrijf wordt al bijna een decennia, of meer dan een decennia uitgelachen en beschimpt op RTL Z.
    Harold vondt het allemaal prima, dus ja, ik kijk wel kritisch naar wat die doet ja.
    En nu met de verkoop van TTT extra kritisch, want voor de gewone aandeelhouder heeft Harold nog nooit wat gedaan.
    Het zeggen dat de koers niet in verhouding staat met voor hetgeen wat er op TTT is geboden, laat me koud dit keer. Nu is het eerst zien en dan geloven.

    Dat de koers onderuit wordt geschopt als die man zijn bakkes weer eens heeft opengetrokken verbaasd me dan ook niet meer. TomTom floreert, who cares?
    Verwachtingen voor 2021. Who cares?
    De meeste beleggers willen nu gewoon cold hard cash zien
    En ja met 9.50 gemiddeld, iets daaronder per aandeel heb ik tot nu toe zeker gefaald, maar het tij kan voor mij nog keren.

  7. [verwijderd] 18 november 2018 01:46
    quote:

    Openbaringen schreef op 18 november 2018 01:15:

    [...]

    [...] ik zal je 1 voorbeeld geven. Als het aandeel bijna op 10 Euro staat, dan zeggen dat TomTom een 8 Euro aandeel is. Ik geloof dat dat bij BNR was.

    Dat de koers onderuit wordt geschopt als die man zijn bakkes weer eens heeft opengetrokken verbaasd me dan ook niet meer. TomTom floreert, who cares? Verwachtingen voor 2021. Who cares? De meeste beleggers willen nu gewoon cold hard cash zien En ja met 9.50 gemiddeld, iets daaronder per aandeel heb ik tot nu toe zeker gefaald, maar het tij kan voor mij nog keren.

    De eerste alinea is lulkoek, is nooit gezegd. Een 8 jaar oud verzinsel op dit forum

    De tweede is stoere praat over iemands ‘bakkes’ (?!?) Ga lekker naar de kermis met je ‘cold hard cash’ en gooi het in een slotmachine.
  8. [verwijderd] 18 november 2018 02:00
    quote:

    ~Justin~ schreef op 18 november 2018 01:46:

    [...]

    De eerste alinea is lulkoek, is nooit gezegd. Een 8 jaar oud verzinsel op dit forum

    De tweede is stoere praat over iemands ‘bakkes’ (?!?) Ga lekker naar de kermis met je ‘cold hard cash’ en gooi het in een slotmachine.
    Gevonden op www.woorden.org/woord/bakkes
    BAKKES

    1) Aangezicht 2) Facie 3) Gelaat 4) Gezicht 5) Ponum 6) Porum 7) Smoel 8) Smoelwerk 9) Snoet 10) Snuit 11) Tronie

  9. [verwijderd] 18 november 2018 02:12
    quote:

    ~Justin~ schreef op 18 november 2018 01:46:

    [...]

    De eerste alinea is lulkoek, is nooit gezegd. Een 8 jaar oud verzinsel op dit forum

    De tweede is stoere praat over iemands ‘bakkes’ (?!?) Ga lekker naar de kermis met je ‘cold hard cash’ en gooi het in een slotmachine.
    Hoeveel 'winst' heb jij eigenlijk op TomTom gemaakt Justin?
    Want een aantal jaar geleden zat je er volgens mij nog voor 12 a 13 Euro in, maar ik kan me vergissen met een andere Justin natuurlijk.

    Jouw ogen over Harold zullen zelfs met een dirty exit nog niet open gaan!
    Dan nog ben je in staat hem te verdedigen dat dit echt het beste voor TomTom is.
  10. Eva1960 18 november 2018 07:44
    Deel 1 van interview net gezien, en hg is relaxed. Voorsprong op techniek hd omzetten in deals komende 2 jaar, veel groei met bestaande orderportefeuille, stijgend marktaandeel en hd meer techniek dan kapitaalintensief. Kortom verfijnde hints, geen gestuntel of wegbewegende bewegingen.
  11. forum rang 7 ketchup 18 november 2018 08:05

    HG heeft nog nooit zich ene zak aangetrokken om aandeelhouderswaarde te scheppen, het is altijd geweest doelstellingen van het bedrijf en belangen van de FFF boven en over de reguliere aandeelhouder

    we moeten niet vergeten dat de mentaliteit binnen TT nog steeds een private company uitstraalt, de beursnotering is een pure financiële overweging geweest om hun doelen te bereiken met risico spreiding voor kapitaal, niet meer dan dat en daar is ook helemaal niets verkeerds mee maar dan moet je daarna wel je aanpassen, je hebt nu eenmaal als beursgenoteerd bedrijf met de belangen van derden te maken en daar hebben de Founders compleet lak aan en het is nu pas voor de allereerste keer dat ik althans hoor van HG dat hij nu ook de belangen van de aandeelhouders wil behartigen, want ze zijn uiteindelijk een beursgenoteerd bedrijf

    Ja NU, omdat ze eraf gaan en omdat hij de eensgezindheid kwijt is binnen de FFF
    Juist door nu te kapitaliseren staan alle neuzen weer dezelfde richting uit en dat is niet uit luxe

    de FFF zijn zich bewust van de enorme strijd om dit bedrijf naar de juiste waardering te krijgen, ze zien hoe ongelofelijk moeilijk dat te bereiken is met performance , het lukt ze niet of veel te traag en met veel te veel kosten en risico

    ze weten dat het spelersveld gaat veranderen, duopolie is geschiedenis, en ze weten ook dat de kans groeit dat er een disruptieve technologie kan komen die de waarde en importantie van de kaarten kan ondermijnen
    Niemand weet exact waar Apple mee bezig is, maar Apple werkt aan een compleet andere manier van mapping, wat dat ook mag betekenen en ze hebben daar 10-tallen miljarden beschikbaar voor R&D

    TT doet nu eindelijk, wel laat, maar beter laat dan nooit het enige juiste , ze gaan kapitaliseren en ze doen dat in een stappenplan

    dit is waar we op hebben gewacht, althans velen met mij, mag ik aannemen.
    nu het eindelijk staat te gebeuren is het koers-gepiel van ondergeschikt belang, de vraag is wat gaat het voor SOP opbrengen en gaan wij als reguliere aandeelhouder uiteindelijk dezelfde opbrengst krijgen als de FFF

    en dat laatste zal sterk afhangen hoe succesvol de opbrengst voor Telematics gaat zijn en wat dit voor het aandeel gaat betekenen
    mocht het aandeel niet meer doen dan de cash-compensatie plus een minieme waardering voor Maps plus, dan is de kans voor privatiseren enorm, en zelfs Banken die daar eerst niet in geloofden schrijven nu , het kan.

    beste is dus dat de koers dadelijk post Telematics zichzelf in 1x in een veilige zone zet richting de 12 euro en dan zal HG het zijn beste shot geven Maps plus zo hoog mogelijk te verkopen.

    deelnemingen zie ik persoonlijk niet zitten, want als ze dat doen, waarom zouden ze dat doen met ons erin, een MSFT, Baidu ,wie dan ook , zie ik geen interesse hebben een aandeel te nemen in een beursgenoteerd bedrijf ,aan een kleine beurs met een stel FFF en ook nog eens een 35% aan private beleggers.

    verder wat Justin schrijft dat de Founders via deelnemingen dan hun aandeel kunnen afbouwen, aan welke prijs en moet dan dan in een onderhandse akte waar verder niemand van weet, de bekende put/call optie strategie op een settlement date, want dit valt namelijk niet onder aandeelhouders melding ?

    voorbeeld
    MSFT krijgt een call optie aan 15 euro voor X% uit de FFF
    de FFF krijgt een put optie aan 15 euro voor X% aan MSFT
    uitvoerdatum 30.12.2020
    resultaat er is dus altijd een transfer, enkel niet geweten door de markt.

    en de rest ( als die er nog is) bepaald men dan op een earn-out , dus de FFF lopen zo op een mooie premie al uit het aandeel en wij stonden erbij, weten niets en kijken verbaasd over 2 jaar als TT aan 12 noteert en wij eruit gedrukt worden, dat de FFF al grotendeels afscheid had genomen ?

    een Nina Brink - Goldman gevarieerd opzetje ?

    of moeten wij er dan nu maar uit en de nieuwe partners vervangen ons en de FFF doen daarna een constructie om af te bouwen, maw eerst privatiseren en dan partners erin ?

    of schrijft TT dadelijk voor 25% nieuwe aandelen uit aan 10 euro en verwateren wij op zo'n ongelofelijke manier, dat ze daarna alle cash uitbetalen, het aandeel zakt door zijn hoeven na de cash adjustment met 75% en dan kopen ze aan 25% premie het bedrijf uit ?

    hoe had je je dit voorgesteld ?

  12. jessebrown 18 november 2018 08:08

    Volkwagen CEO says Waymo has one-two year headstart in autonomous cars

    Volkwagen, Europe's largest carmaker, is up to two years of development work behind Alphabet Inc's Waymo in the area of self-driving cars but is committed to catching up, the German group's chief executive told newspaper Welt am Sonntag.
    17 Nov 2018
  13. loesje62 18 november 2018 08:33
    quote:

    Eva1960 schreef op 18 november 2018 07:44:

    Deel 1 van interview net gezien, en hg is relaxed. Voorsprong op techniek hd omzetten in deals komende 2 jaar, veel groei met bestaande orderportefeuille, stijgend marktaandeel en hd meer techniek dan kapitaalintensief. Kortom verfijnde hints, geen gestuntel of wegbewegende bewegingen.
    Iemand die relaxed is zit niet met z n handen in elkaar geknepen met z n vingers te draaien. Die zit met een open houding handen bv rustig op elkaar,of gebruikt ze op een rustige manier om z n argumenten te ondersteunen. Het is het net als de sport horloges en de actie camera net niet.( hoewel ik die camera eigenlijk best een tof ding vond). De setting is het net niet,de camera positie is het net niet,Vincent Evers is het niet.had je van die drie dingen nu eens iets leuks gemaakt,( leuke interviewer,leuke locatie,behoorlijke camera positie. ADHD verruilen voor wat rust en stijl.)dan had dat HG wat meer tot z n recht doen komen.
  14. forum rang 9 objectief 18 november 2018 08:44
    quote:

    Eva1960 schreef op 18 november 2018 07:44:

    Deel 1 van interview net gezien, en hg is relaxed. Voorsprong op techniek hd omzetten in deals komende 2 jaar, veel groei met bestaande orderportefeuille, stijgend marktaandeel en hd meer techniek dan kapitaalintensief. Kortom verfijnde hints, geen gestuntel of wegbewegende bewegingen.
    Vergelijk dit interview maar eens met die van de CEO van Galapagos, dan zie je een wereld van verschil. Deze CEO Onno weet zijn onderneming en aandeelhouders dat te brengen waarbij elke toeschouwer onmiddellijk vertrouwen krijgt om zijn bezit uit te breiden. Bij HG zakt de moed in je schoenen door zijn zwakke optreden.
  15. [verwijderd] 18 november 2018 09:25
    quote:

    objectief schreef op 18 november 2018 08:44:

    [...]

    Vergelijk dit interview maar eens met die van de CEO van Galapagos, dan zie je een wereld van verschil. Deze CEO Onno weet zijn onderneming en aandeelhouders dat te brengen waarbij elke toeschouwer onmiddellijk vertrouwen krijgt om zijn bezit uit te breiden. Bij HG zakt de moed in je schoenen door zijn zwakke optreden.
    Alleen TomTom maakt wel winst en Galapagos alleen maar verlies..
  16. Watermannetje2012 18 november 2018 09:36
    Goedemorgen, Absoluut mijn waardering voor jouw kwaliteitsbijdrage! Meer dan een AB waard.

    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 18 november 2018 08:05:

    HG heeft nog nooit zich ene zak aangetrokken om aandeelhouderswaarde te scheppen, het is altijd geweest doelstellingen van het bedrijf en belangen van de FFF boven en over de reguliere aandeelhouder

    we moeten niet vergeten dat de mentaliteit binnen TT nog steeds een private company uitstraalt, de beursnotering is een pure financiële overweging geweest om hun doelen te bereiken met risico spreiding voor kapitaal, niet meer dan dat en daar is ook helemaal niets verkeerds mee maar dan moet je daarna wel je aanpassen, je hebt nu eenmaal als beursgenoteerd bedrijf met de belangen van derden te maken en daar hebben de Founders compleet lak aan en het is nu pas voor de allereerste keer dat ik althans hoor van HG dat hij nu ook de belangen van de aandeelhouders wil behartigen, want ze zijn uiteindelijk een beursgenoteerd bedrijf

    Ja NU, omdat ze eraf gaan en omdat hij de eensgezindheid kwijt is binnen de FFF
    Juist door nu te kapitaliseren staan alle neuzen weer dezelfde richting uit en dat is niet uit luxe

    de FFF zijn zich bewust van de enorme strijd om dit bedrijf naar de juiste waardering te krijgen, ze zien hoe ongelofelijk moeilijk dat te bereiken is met performance , het lukt ze niet of veel te traag en met veel te veel kosten en risico

    ze weten dat het spelersveld gaat veranderen, duopolie is geschiedenis, en ze weten ook dat de kans groeit dat er een disruptieve technologie kan komen die de waarde en importantie van de kaarten kan ondermijnen
    Niemand weet exact waar Apple mee bezig is, maar Apple werkt aan een compleet andere manier van mapping, wat dat ook mag betekenen en ze hebben daar 10-tallen miljarden beschikbaar voor R&D

    TT doet nu eindelijk, wel laat, maar beter laat dan nooit het enige juiste , ze gaan kapitaliseren en ze doen dat in een stappenplan

    dit is waar we op hebben gewacht, althans velen met mij, mag ik aannemen.
    nu het eindelijk staat te gebeuren is het koers-gepiel van ondergeschikt belang, de vraag is wat gaat het voor SOP opbrengen en gaan wij als reguliere aandeelhouder uiteindelijk dezelfde opbrengst krijgen als de FFF

    en dat laatste zal sterk afhangen hoe succesvol de opbrengst voor Telematics gaat zijn en wat dit voor het aandeel gaat betekenen
    mocht het aandeel niet meer doen dan de cash-compensatie plus een minieme waardering voor Maps plus, dan is de kans voor privatiseren enorm, en zelfs Banken die daar eerst niet in geloofden schrijven nu , het kan.

    beste is dus dat de koers dadelijk post Telematics zichzelf in 1x in een veilige zone zet richting de 12 euro en dan zal HG het zijn beste shot geven Maps plus zo hoog mogelijk te verkopen.

    deelnemingen zie ik persoonlijk niet zitten, want als ze dat doen, waarom zouden ze dat doen met ons erin, een MSFT, Baidu ,wie dan ook , zie ik geen interesse hebben een aandeel te nemen in een beursgenoteerd bedrijf ,aan een kleine beurs met een stel FFF en ook nog eens een 35% aan private beleggers.

    verder wat Justin schrijft dat de Founders via deelnemingen dan hun aandeel kunnen afbouwen, aan welke prijs en moet dan dan in een onderhandse akte waar verder niemand van weet, de bekende put/call optie strategie op een settlement date, want dit valt namelijk niet onder aandeelhouders melding ?

    voorbeeld
    MSFT krijgt een call optie aan 15 euro voor X% uit de FFF
    de FFF krijgt een put optie aan 15 euro voor X% aan MSFT
    uitvoerdatum 30.12.2020
    resultaat er is dus altijd een transfer, enkel niet geweten door de markt.

    en de rest ( als die er nog is) bepaald men dan op een earn-out , dus de FFF lopen zo op een mooie premie al uit het aandeel en wij stonden erbij, weten niets en kijken verbaasd over 2 jaar als TT aan 12 noteert en wij eruit gedrukt worden, dat de FFF al grotendeels afscheid had genomen ?

    een Nina Brink - Goldman gevarieerd opzetje ?

    of moeten wij er dan nu maar uit en de nieuwe partners vervangen ons en de FFF doen daarna een constructie om af te bouwen, maw eerst privatiseren en dan partners erin ?

    of schrijft TT dadelijk voor 25% nieuwe aandelen uit aan 10 euro en verwateren wij op zo'n ongelofelijke manier, dat ze daarna alle cash uitbetalen, het aandeel zakt door zijn hoeven na de cash adjustment met 75% en dan kopen ze aan 25% premie het bedrijf uit ?

    hoe had je je dit voorgesteld ?

  17. MG76 18 november 2018 10:15
    Net op Twitter dit artikel in het Frans

    www.challenges.fr/automobile/actu-aut...

    Vertaling via google translate:

    GPS: TomTom klaar om te concurreren met Google en Waze

    Het is een feit: zelfs bestuurders van auto's die zijn uitgerust met een ingebouwd GPS-gebruik voor de meeste smartphonetoepassingen, worden als effectiever beschouwd. Bovendien neemt de mobiele GPS-markt niet meer toe. Wat verzwakt TomTom, een historische speler in de sector, die de aandelenmarkt zag haperen na twee aankondigingen. Aan de ene kant die van Renault, die zei in september te wenden tot Google, en vervolgens van Volvo een maand later, die ervoor gekozen om zijn contract met TomTom stoppen.

    Achter deze onvrede schuilt een tweesnijdend probleem voor autofabrikanten. Ze willen een service aanbieden op het hoogtepunt van hun concurrenten op smartphone. Maar aan de andere kant willen ze geen vrije toegang geven tot voertuiggegevens aan reuzen zoals Google of Apple. Een moeilijke keuze die ervoor zorgde dat ze een moeilijke vertraging opliepen om bij te praten. Er zijn veel nieuwe voertuigen met verouderde navigatie, verkeerde snelheidsbeperkingen (lees ons artikel waarom uw auto nog niet klaar is voor 80 km / u). Niets is zo ergerlijk voor de bestuurder om te zien van de auto negeerde een rotonde net uit de grond, terwijl hij alleen maar meer dan duizend euro in de optie navigatie heeft doorgebracht. Terwijl naast, een gratis applicatie zoals Waze in staat is om in real time de geringste verandering van koers te volgen dankzij een verstrekte gemeenschap.
    Auto's niet voldoende verbonden

    Volgens Harold Goddijn, CEO van TomTom, komt het probleem voort uit de constructie van embedded automotive-systemen. "Bouwers zijn nu pas te beseffen dat ze systemen kan zichzelf bijwerken in real time moet voorstellen. Vandaag de dag is de sleutel tot het verstrekken van dezelfde kwaliteit van de dienstverlening dan de voorgestelde toepassingen op smartphone" . Hij noemde het voorbeeld van Tesla, vanwege de totaal andere aanpak en de resultaten daarvan cultuur van Silicon Valley, was in staat om een ??aantal vooraf te nemen.

    Als de GPS-fabrikanten geen voldoening geven, zijn ze tot nu toe niet voldoende verbonden. Omdat TomTom zeker is van de kwaliteit van de aangeboden service. "In termen van rekenkracht Natuurlijk zijn we altijd sneller dan Waze om van punt A naar punt B. vele tests bewijzen", zegt Harold Goddijn. "We zijn klaar om onze klanten uitstekende service te bieden, zonder de deur naar Google te hoeven openen."

    Volgens zijn CEO heeft TomTom kunnen anticiperen op marktomkeringen. Zeker, de verkoop van nomadische GPS daalt. Maar het Nederlandse bedrijf is vandaag in staat om alle soorten diensten met betrekking tot cartografie aan te bieden. De belangrijkste klanten zijn de fabrikanten, te beginnen met de autofabrikanten die TomTom-services integreren, of het nu gaat om eenvoudige cartografie of om verbonden services zoals verkeersinformatie. En in dit opzicht, als de Renault en Volvo advertenties kunnen gaan om hard te stoten, partnerschap recent opgerichte met PSA en BMW verschijnen als troostprijs meer dan geldig. Tot op het punt dat TomTom zijn omzetverwachting voor 2018 naar 850 miljoen euro naar boven heeft herzien, 25 miljoen meer dan oorspronkelijk gepland.
    De autonome auto in de rij van zicht

    TomTom kijkt met vertrouwen naar de toekomst van geïntegreerde navigatie, eenvoudigweg onder het bewustzijn van fabrikanten. Een op handen zijnde bewustwording volgens Harold Goddijn. Maar de maatschappij kijkt nog verder, met de komst van de autonome auto. Niemand is vandaag in staat om nauwkeurig de marketing te voorspellen van modellen die volledig zonder bestuurder kunnen. Maar de automatisering van niveau 3, met snelheid controllers kan voorbereiden hun aankomst op een snelweg, moet worden gemaakt om 2021. En zij zullen een beroep moeten doen op het in kaart brengen.

    TomTom heeft al kaarten met een hoge resolutie die kunnen worden gebruikt als ondersteuning voor hulp bij het rijden. Gecomprimeerd kunnen ze in realtime aan boord van de auto arriveren met een eenvoudige 4G- of 3G-verbinding. De enige beperkende factor betreft de feedback van sensoren, of dit nu afbeeldingen of afstandsmetingen zijn. De vergelijking tussen deze (veel zwaardere) gegevens en de mapping is noodzakelijk voor de nauwkeurigheid van de assistentie. Als het op een externe server moet staan, hebt u een sterkere verbinding nodig. Als dat niet gebeurt, moet dit aan boord gebeuren, wat een berekeningsvermogen vereist dat duur is. In alle gevallen is TomTom klaar om de services te leveren, met name met al aanwezige clouds. Wat te nemen op de volgende auto revoluties. De nomadische GPS-maker is erg veranderd.
  18. [verwijderd] 18 november 2018 10:28
    quote:

    objectief schreef op 18 november 2018 08:44:

    [...]

    Vergelijk dit interview maar eens met die van de CEO van Galapagos, dan zie je een wereld van verschil. Deze CEO Onno weet zijn onderneming en aandeelhouders dat te brengen waarbij elke toeschouwer onmiddellijk vertrouwen krijgt om zijn bezit uit te breiden. Bij HG zakt de moed in je schoenen door zijn zwakke optreden.
    Een ceo, die op een forum gaat praten met beleggers, om aan te geven, dat het wel goed gaat, vind ik persoonlijk niet kunnen. Slaat helemaal nergens op. En dat heeft hij wel gedaan.

    Beste Forum lezers,
    Sinds we het jaar 2015 afsloten op een koers van €57,70 zijn we de afgelopen weken met 28% gedaald. In de tussentijd hebben we positief nieuws (closing van de Gilead overeenkomst en €10 miljoen milestone van AbbVie voor CF) en negatief nieuws (GLPG1205 werkt niet in ulcerative colitis) gecommuniceerd met de markt. In deze periode is het sentiment voor beleggen in biotech aandelen verslechterd. Algemene (olie, China), alsook specifieke sector factoren (uitspraken van Hillary Clinton over prijzen van farmaceutische middelen) hebben de prijzen van biotech aandelen sterk onder druk gezet. De NASDAQ Biotechnology Index (NBI) is in deze periode 22% gedaald.
    Het is frustrerend voor ons als management en voor jullie als aandeelhouders om te zien dat de mooie overeenkomst voor filgotinib met Gilead zich niet vertaald heeft in de beurskoers, maar met €1 miljard op de bank en naast filgotinib en taaislijmziekte een brede portfolio aan programma’s, staat Galapagos er beter voor dan ooit. Wij hebben vertrouwen in de toekomst en 2016 belooft een jaar te worden met veel nieuws, niet alleen op het gebied van filgotinib en taaislijmziekte, maar ook een aantal ander (pre)klinische programma’s.
    Ik dank jullie voor het vertrouwen in Galapagos,
    Onno
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 265 266 267 268 269 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links