Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 321,3K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 november 2018 22:54
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 13 november 2018 21:25:

    @ needforspeed, neen, vind gek genoeg dat ondanks dat er nu juist wat speelt bij TT wat een serieuze impact kan hebben op de koers , dat het allemaal prima onder controle is, ondanks de volatiliteit gedurende de dag

    Je ziet nog niet echt dat luchtzakken handel, waarmee ik bedoel ineens helemaal geen vraag of helemaal geen aanbod, maar dat gaat wel komen en er is geen twijfel er zit nu wel steeds meer gevoel van opwaartse druk
    Dus ik denk dat er dadelijk een moment komt dat er gewoon geen verkopers meer zitten totdat je 15% hoger staat, want de winstnemers die gekocht hebben in de 6 en in de 7 die zullen nu wel eruit zijn , dus nu moet je echt naar de 9 om die handel die in de 8 gekocht heeft te kunnen laten winstnemen
    Aan de onderkant, richting de 8 zullen nu genoeg opkopers zitten
    Het echte feest gaat pas gebeuren bij witte rook , want dan is de 10 de nieuwe 8 en mocht er een KO bod komen is het gewoon einde oefening sta je in 1 x aan 12 of hoger

    Kijk maar eens even wat Accell deed vandaag op 1 koper die naar een serieus belang wil
    Kan bij TT ook zomaar en meer

    Denk echt dat je gewoon nu moet blijven zitten, maar nogmaals we zijn vaak ontgoocheld geweest, maar NU gaan ze echt kapitaliseren en dat is echt een ander verhaal
    Mooie term, luchtzakkenhandel. Dat zie je inderdaad al soms. Ook al eens gezien meer dan 7 cent verschil tussen bied en laat en daarboven nog grotere gaten. Hedgefunds kunnen op die manier niet via de beurs posities coveren. Wel buiten de beurs om pakketten kopen natuurlijk (maar dan loop je wel wat in het oog)

    Overname geruchten hebben natuurlijk vaak een hoge mate van fantasie en wensdenken. Er is een aantal dingen dat wel zeker is. Dat Telematics in een veiling zit is een gegeven. Dat er drie of meer PE partijen op tomtom als geheel bieden, zeker weten we het niet, maar het is heel aannemelijk. Vanwege de marketcap versus de prijs voor Telematics en die drie PE-namen verzin je niet zomaar at random.

    Deze situatie is ook anders dan anders, omdat TomTom met succession planning te maken heeft. Ook voor Goddijn moet op termijn een opvolger komen. Er zijn al drie founders bijna niet meer actief en op een gegeven moment geldt dat ook voor Goddijn. De succession planning is tweeledig. Een opvolging van de CEO én voor de aandelen posities van de 4 founders. Goddijn en co gaan niet 44% van de aandelen in bezit houden als ze niet meer het bedrijf zelf besturen.

    Een opvolging (qua CEO en van de aandelen van grootaandeelhouders) moet natuurlijk wel 'smooth' gebeuren. Als TomTom aan de beurs zou staan, zou een vertrek van Goddijn de koers allerminst goed doen. Men kan hier veel klagen over de beste man, maar hij is toch een beetje mr. TomTom en ook strateeg. (in tegenstelling tot Vigreux waar de resultaten alleen maar beteren sinds haar vertrek). Wie moet het geweten van het bedrijf zijn als hij weg is? Die Strijbosch lijkt me een prima gast, maar alleen voor autonomous driving. Het zijn toch meer werknemers dan ondernemers.

    Ik denk dat het veel veiliger is als de founders hun aandelen al tegen een mooie prijs ergens kunnen verkopen en Goddijn geleidelijk kan gaan afbouwen, zonder dat dit voor hick-ups zorgt, omdat er een financial backing is. Dit speelt zeker mee in de overwegingen bij TomTom.
  2. forum rang 6 boem! 14 november 2018 03:41
    AB Justin.

    Inderdaad, de successionplanning speelt mee in de overwegingen bij Tomtom.

    Ook ik ga ervan uit dat men bij het eindspel is aangekomen.
    Consumer staat te koop, de veiling bij TTT is in volle gang.
    De interesse getoond door strategische partijen voor TTT en de shape van de BU gekoppeld aan de marktverwachtingen resulteert in een hoge verkoopprijs van de BU Telematics.
    De relatieve rust bij Consumer doet mij geloven, dat men ook voor deye BU een in hun ogen faire prijs willen behalen en het niet voor een appel en een ei wegdoen.

    Het is juist die houding die ertoe kan leiden, dat de verkoop van de BU Automotive en Enterprise nog weleens max 3 jaar kan duren.
    Consumer en TTT hadden voor FFF geen ander doel dan de opbouw te financieren van Maps.
    Men heeft zich ingevochten bij Automotive en Enterprise heeft een uitstekende positie verworven voor LBS.
    Probleem blijft echter wel, dat de behaalde resultaten niet meer dan veelbelovend zijn.
    De miljardeninvesteringen wachten nog op de daaruit te verkrijgen winsten.
    De omzetten lopen gestaag op van 221 mio naar 248 mio, 269 mio, 329 mio over 2014 tot en met 2017 om dit jaar de 370 mio te bereiken.
    Dat de deferred revenue in dezelfde periode opliep van 39 mio, 54 mio, 70 mio, 127 mio en dit jaar naar 170 mio geeft de indicatie dat je zonder zorg voor Automotive een groei met 25% kan invullen zeker als je daar de bekendgemaakte orderboeken in betrekt van 220, 300, 300 en 400 mio.
    De ontwikkeling van Enterprise is moeilijker in te schatten maar de move van Google zal zeker een positief effect hebben.

    Het duopoli lijkt door de entree van Google op de Automotive markt verdwenen.
    Of die entree een negatief dan wel positief effect zal hebben op de huidige marktwaarde van de BU valt te bezien daar de overige strategische partijen op dat speelveld nu sneller dan in het verleden moeten reageren.

    De behaalde negatieve EBIT van resp 40 mio, 33 mio, 25 mio en 40 mio over de jaren 2014 tot en met 2017 zal niet de basis zijn waarop onderhandel wordt en ook niet de positieve EBITDA van 50 mio, 62 mio, 82 mio en 100 mio.

    Het oogstseizoen van de HDmaps staat voor de deur, de grote investeringen zijn daarvoor al gedaan.
    In de onderhandelingen over HDmaps zullen de risks en rewards van de toekomstwaarde van HDmaps een centrale rol spelen.
  3. De Witte Ruiter 14 november 2018 07:27
    quote:

    Censurion schreef op 14 november 2018 07:19:

    Het is nog vrij rustig op 't hoofdkantoor van tomtom zag ik net.
    Het zal niet lang meer duren voordat er een persbericht naar buiten komt. Ik begrijp niet waarom er op deze schrikkelkoers nog wordt verkocht. Met Gemalto liep ik 16K mis omdat ik ze had verkocht met een kleine winst, 1 dag later kwam het bod, met TomTom laat ik dit niet gebeuren.
  4. forum rang 7 ketchup 14 november 2018 07:29

    het kan best zijn dat het nog 3 jaar gaat duren voordat de FFF volledig afscheid nemen, maar voor ons zijn we mi echt aan de laatste 6 - 9 - of 12 maand bezig

    dit aandeel krijgt nog 2 X een boost, de eerste keer bij verkoop Telematics en de 2e bij een exit

    indien het na verkoop Telematics aan de beurs blijft staan , dan is het risico dat de waarde weer verdampt tot iets boven het cash niveau plus een kleine premie aanzienlijk.
    het doorgaan op één divisie is een groot risico, het maakt je ongelofelijk kwetsbaar voor iedere disruptie, het spelersveld is wijd-open en er komt eerder meer dan minder concurrentie, de kosten voor R&D zijn gewoon ongoing en TT blijft een relatief klein bedrijf met een beperkte omzet en zal daardoor een speelbal blijven van speculatieve elementen en die zijn vaak negatief, elke tegenslag vergroot zich 2x in prijsuitdrukking, tegenover 1x voor goed nieuws.
    ze hebben recent even goed kunnen ondervinden wat in hun ogen toch relatief onbelangrijk was zoals de Apple en Google dump en hun aandeel kakt 30% onderuit en dat bij een schoon, schuldenvrij bedrijf die beter cijfers liet zien, above de verwachtingen.

    verder is het gewoon een handicap voor TT dat haar beurswaarde voor iedereen duidelijk zichtbaar is en dat onderwaardeert haar assets
    HG zegt dat nu zelf luid en duidelijk, die gaat straks niet nog eens 3 jaar doormodderen aan de beurs en zijn aandeel de vernieling in laten rijden als het even tegenzit.

    aangezien ons enig belang in dit bedrijf de koers van het aandeel is, blijft de beurswaarde de focus en geen sprookjes waarderingen die later wellicht haalbaar zijn post een beurs-exit bij het aangaan van een JV of partnership door de FFF.

    voor ons gaat enkel op "wat brengt Telematics op en waar gaat de rest voor. "
    en dat TT daarna onder een ander dak met de FFF die dan hun belang pas echt gaan afbouwen over een X aantal jaren, dat is voor sommigen hier wellicht leuk om te weten, maar meer ook niet.

    we zien wel hoe het gaat lopen, ik hoop op een snelle en maximale opbrengst.
  5. I Love Melbourne 14 november 2018 07:56
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 14 november 2018 07:29:

    het kan best zijn dat het nog 3 jaar gaat duren voordat de FFF volledig afscheid nemen, maar voor ons zijn we mi echt aan de laatste 6 - 9 - of 12 maand bezig

    dit aandeel krijgt nog 2 X een boost, de eerste keer bij verkoop Telematics en de 2e bij een exit

    indien het na verkoop Telematics aan de beurs blijft staan , dan is het risico dat de waarde weer verdampt tot iets boven het cash niveau plus een kleine premie aanzienlijk.
    het doorgaan op één divisie is een groot risico, het maakt je ongelofelijk kwetsbaar voor iedere disruptie, het spelersveld is wijd-open en er komt eerder meer dan minder concurrentie, de kosten voor R&D zijn gewoon ongoing en TT blijft een relatief klein bedrijf met een beperkte omzet en zal daardoor een speelbal blijven van speculatieve elementen en die zijn vaak negatief, elke tegenslag vergroot zich 2x in prijsuitdrukking, tegenover 1x voor goed nieuws.
    ze hebben recent even goed kunnen ondervinden wat in hun ogen toch relatief onbelangrijk was zoals de Apple en Google dump en hun aandeel kakt 30% onderuit en dat bij een schoon, schuldenvrij bedrijf die beter cijfers liet zien, above de verwachtingen.

    verder is het gewoon een handicap voor TT dat haar beurswaarde voor iedereen duidelijk zichtbaar is en dat onderwaardeert haar assets
    HG zegt dat nu zelf luid en duidelijk, die gaat straks niet nog eens 3 jaar doormodderen aan de beurs en zijn aandeel de vernieling in laten rijden als het even tegenzit.

    aangezien ons enig belang in dit bedrijf de koers van het aandeel is, blijft de beurswaarde de focus en geen sprookjes waarderingen die later wellicht haalbaar zijn post een beurs-exit bij het aangaan van een JV of partnership door de FFF.

    voor ons gaat enkel op "wat brengt Telematics op en waar gaat de rest voor. "
    en dat TT daarna onder een ander dak met de FFF die dan hun belang pas echt gaan afbouwen over een X aantal jaren, dat is voor sommigen hier wellicht leuk om te weten, maar meer ook niet.

    we zien wel hoe het gaat lopen, ik hoop op een snelle en maximale opbrengst.
    Het klopt dat HG heeft gezegd dat de beurswaarde niet voor iedereen helemaal zichtbaar is, maar dat komt alleen omdat hij er op communicatief vlak een bende van heeft gemaakt. Ik begrijp goed dat het lastig is om een duidelijke toekomst visie inclusief een omzet prognose met de buitenwereld te delen voor de Maps. Maar ik vind het compleet ridicuul dat er geen normale PR afdeling is, er geen financiële deals bij het sluiten van contracten bekend worden gemaakt en dan heb ik het nog niet van het amateurisme gedurende de kwartaalcijfers elke 3 maanden. Op veel van de vragen gedurende de conference call had hij een passend antwoord kunnen bedenken, maar het zou mij niet verbazen als hij bewust er een bende van heeft gemaakt.

    Ik verwacht dat we een mooie prijs voor Telematics zullen krijgen, maar het zou mij niks verbazen als hij de Maps van de beurs steelt. Ik kan mij goed voorstellen dat niet iedereen het hier mee eens is, maar waarom is hij afgelopen maanden niet met een charme offensief gekomen. Hij had gemakkelijk al een aantal interviews kunnen geven en daar de toegevoegde waarde voor zijn klanten kunnen benoemen.

    Ik hoop dat het tegendeel wordt bewezen en we allemaal wat winst kunnen bijschrijven. We gaan het zien komende maanden!!
  6. forum rang 6 NewKidInTown 14 november 2018 08:03
    quote:

    €3,- PHARMING schreef op 14 november 2018 07:49:

    To € 8,00?
    En nu € 8,30 om 08.00 uur.
    het zegt allemaal niet zo veel, je niet rijk rekenen of blij zijn met een dooie mus. Waarschijnlijk nog alle kansen om op de trein te springen.
    Verwacht vandaag en morgen geen nieuws, vrijdagmiddag na een uurtje of 4 a 5 wel.

    Vandaag nog maar weer uitbreiden, verwacht ik, fors ook op het juiste moment.
  7. [verwijderd] 14 november 2018 08:14

    Gaat TomTom van de beurs?

    november 14, 2018/0 Reacties/door Robert Vermeulen
    Deze week is TomTom weer aan de beurt om de kwartaalcijfers te presenteren. Veel verrassingen worden daarbij niet verwacht. Eind september was er slecht nieuws voor het bedrijf, omdat een van de grote klanten besloot om in zee te gaan met Google voor het plaatsen van navigatie en andere systemen in nieuwe auto’s. Niet zozeer het feit dat hierdoor een klant werd verloren, maar de keuze van autofabrikanten voor Google, die ze tot die tijd buiten de deur hadden gehouden, zorgde voor een forse dip in de koers van TomTom. Hoewel de onderneming ook andere activiteiten ontplooit, is het maken van navigatiesystemen nog steeds de veruit grootste. Ook de kaarten die TomTom heeft laten maken voor dit doel zijn niet bijzonder waardevol meer, omdat Google immers haar eigen informatie heeft en de toegevoegde waarde voor derden niet meer aanwezig is. Toch is er duidelijk nog interesse voor het bedrijf.

    Online beleggen bij Markets.com
    Ongevraagde aanbiedingen
    TMT Finance maakte bekend dat TomTom minstens 3 ongevraagde overnamebiedingen heeft gekregen van investeringsmaatschappijen. De bekendste hiervan is CVG Capital Partners. Verder hebben ook Silver Lake en Cinven een bod gedaan. TomTom weigert commentaar te geven, maar geeft wel aan momenteel geen biedingen in overweging te nemen. De biedingen zouden hebben plaatsgevonden tijdens het strategische verkenningsproces van de divisie Telematics. Dit onderdeel van TomTom levert producten voor het beheer van een wagenpark. Hoewel het een interessant product biedt, past het niet langer in de toekomstvisie van het bedrijf. Indien de divisie Telematics zou worden verkocht, moet TomTom overwegen of het alleen wil doorgaan of samenwerking zal zoeken met een ander. Dat heeft Topman Harold Goddijn onlangs gemeld. Op basis van die woorden, veerde de koers behoorlijk op.

    Alles draait om de zelfrijdende auto
    De interesse in TomTom van investeringsmaatschappijen is niet zozeer bepaald door de navigatie-activiteiten van het bedrijf. Tomtom is echter ook een van de partijen die bezig is om de software te ontwikkelen die zelfrijdende auto’s moet aansturen. Hoe ver het bedrijf daarmee is, weet niemand. Het is wel duidelijk dat een partij die in staat is op korte termijn betrouwbare software te leveren veel waard zal zijn. Voor investeringsmaatschappijen is TomTom daarom wel een gokje waard. Wilt u nog profiteren van de interesse in TomTom door een positie in te nemen voordat het van de beurs verdwijnt? Het aandeel is erg volatiel geworden. Kies in ieder geval voor een betrouwbare online broker. Op deze site staan er een aantal vermeld.

    www.onlinebeleggen.nl/gaat-tomtom-van...
  8. forum rang 4 No-nonsense 14 november 2018 08:23
    Hoe lang is het nou geleden dat HG een deel van de tent in de aanbieding heeft gegooid? Er wordt op dit forum steeds maar van uit gegaan dat de aanbiedingen op zeer korte termijn binnenrollen. Hebben bedrijven die echt belangstelling hebben (behalve een paar investeringsmaatschappijen die wel een gokje durven wagen) in de techniek en de mensen van TT, niet meer tijd nodig om een goed doordacht bod uit te kunnen brengen?
    Bijvoorbeeld minimaal een half jaar? En dat vind ik al aan de korte kant.
  9. [verwijderd] 14 november 2018 08:23
    quote:

    Eva1960 schreef op 14 november 2018 08:21:

    zonebourse 8,225
    Eva, momenteel RT 8,40 met 10.000 bied op 8,444 en ruim 8000 op 8,30. Maar ja, om 09.00 zal het we, heel anders zijn. Aex nu min 1% volgens de futures. Tja, de olie ging gisteren 7% omlaag, dus zal RDS wel wat lager gaan, en die telt zwaar in de aex.
  10. forum rang 9 objectief 14 november 2018 08:31
    quote:

    No-nonsense schreef op 14 november 2018 08:23:

    Hoe lang is het nou geleden dat HG een deel van de tent in de aanbieding heeft gegooid? Er wordt op dit forum steeds maar van uit gegaan dat de aanbiedingen op zeer korte termijn binnenrollen. Hebben bedrijven die echt belangstelling hebben (behalve een paar investeringsmaatschappijen die wel een gokje durven wagen) in de techniek en de mensen van TT, niet meer tijd nodig om een goed doordacht bod uit te kunnen brengen?
    Bijvoorbeeld minimaal een half jaar? En dat vind ik al aan de korte kant.
    Goeie bijdrage...HG heeft zelf gezegd dat de waardeberekening van Telematics een langdurig proces is...het blijft natuurlijk de vraag: hoe lang zijn ze al bezig en lang is voor de een 1 week en de andere 6 maanden.
    Kortom: het blijft uitzien naar de publicatie van het bod op dit deel van TT.
  11. [verwijderd] 14 november 2018 08:32
    quote:

    No-nonsense schreef op 14 november 2018 08:23:

    Hoe lang is het nou geleden dat HG een deel van de tent in de aanbieding heeft gegooid? Er wordt op dit forum steeds maar van uit gegaan dat de aanbiedingen op zeer korte termijn binnenrollen. Hebben bedrijven die echt belangstelling hebben (behalve een paar investeringsmaatschappijen die wel een gokje durven wagen) in de techniek en de mensen van TT, niet meer tijd nodig om een goed doordacht bod uit te kunnen brengen?
    Bijvoorbeeld minimaal een half jaar? En dat vind ik al aan de korte kant.
    Vertel mij dan eens waarom? Als je denkt, dat ze eerst de boeken moeten bekijken, of het wel allemaal financieel klopt, heb je het mis. Je plaatst in principe eerst een bod. Pas bij evt acceptatie door tt, kunnen de boeken enz bekeken worden. Dus in principe gaat het eerst alleen over de interesse en de hoogte vh bod.
  12. ballie2 14 november 2018 08:33
    quote:

    objectief schreef op 14 november 2018 08:31:

    [...]

    Goeie bijdrage...HG heeft zelf gezegd dat de waardeberekening van Telematics een langdurig proces is...het blijft natuurlijk de vraag: hoe lang zijn ze al bezig en lang is voor de een 1 week en de andere 6 maanden.
    Kortom: het blijft uitzien naar de publicatie van het bod op dit deel van TT.
    Zolang we rustig doorstijgen mag het van mij een paar jaar duren!
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links