Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,233 25 apr 2024 09:07
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1,232 - 1,239
  • 29.794 Gem. (3M) 2,2M

Post NL November/December 2018

10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 533 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 11 november 2018 09:43
    En begin 2019 waarschijnlijk nieuws over verkoop Italie en Duitsland. Op zijn laatst in q1 verwacht ik ook duidelijkheid van de politiek/acm over een fusie/overname en een evt claim. Mijn gevoel zegt me dat het dit jaar nog komt, vooral doordat men de urgentie steeds heeft benadrukt. Ik kan dit niet onderbouwen, maar er hangt iets in de lucht.
  2. forum rang 5 Saibee 11 november 2018 10:05
    Omdat de laatste dure langlopende lening in augustus afliep lopen de rentelasten vanaf Q4 terug.
    Daarnaast is volgend jaar de laatste bijzondere bijdrage aan pensioenfonds.

    In onroerend goed zit nog veel verborgen waarde (vraag me niet hoeveel want dat weet ik ook niet)

    Ik snap de stelling/gedachtegang van LBL LM wel; heb dat zelf ook heel vaak bij andere aandelen gezien maar Postnl is een geval apart waarbij op dit moment wel heel veel negativiteit in de koers zit.

    Natuurlijk zijn er risico's:
    - tegenvallende opbrengst Postcon, Nexive of de verkoop lukt helemaal niet
    - sterk oplopende kosten bij parcels vanwege de krappe arbeidsmarkt
    - voordelen uit eventuele overname Sandd vallen tegen
    - in de parcelsector entree van een grote concurrent (voorlopig niet erg waarschijnlijk)
    En zo zijn er er nog wel meer risico's te verzinnen.

    Het punt is dat de koers al heel veel terug gevallen is, de Q3 cijfers op z'n minst redelijk waren en er voor de komende kwartalen ook een aantal (heel) positieve triggers in het verschiet liggen.

    Helaas laat de communicatie vanuit het management wel wat te wensen over.
  3. forum rang 6 Tordan 11 november 2018 10:10
    quote:

    Saibee schreef op 11 november 2018 10:05:

    Omdat de laatste dure langlopende lening in augustus afliep lopen de rentelasten vanaf Q4 terug.
    Daarnaast is volgend jaar de laatste bijzondere bijdrage aan pensioenfonds.

    In onroerend goed zit nog veel verborgen waarde (vraag me niet hoeveel want dat weet ik ook niet)

    Ik snap de stelling van LBL LM wel; heb dat zelf ook heel vaak bij andere aandelen gezien maar Postnl is een geval apart waarbij op dit moment wel heel veel negativiteit in de koers zit.

    Natuurlijk zijn er risico's:
    - tegenvallende opbrengst Postcon, Nexive of de verkoop lukt helemaal niet
    - sterk oplopende kosten bij parcels vanwege de krappe arbeidsmarkt
    - voordelen uit eventuele overname Sandd vallen tegen
    - in de parcelsector entree van een grote concurrent (voorlopig niet erg waarschijnlijk)
    En zo zijn er er nog wel meer risico's te verzinnen.

    Het punt is dat de koers al heel veel terug gevallen is, de Q3 cijfers op z'n minst redelijk waren en er voor de komende kwartalen ook een aantal (heel) positieve triggers in het verschiet liggen.

    Helaas laat de communicatie vanuit het management wel wat te wensen over.
    Ik zou als mogelijke tegenvaller ook de sneller dan verwachte krimp in de postmarkt noemen. In q3 ook al 12%. Kijk niet raar op dat ze een keer met een daling komen van boven de 15% en dan krijgen die "zwartkijkers" toch gelijk: Post is een doodlopende business.
  4. forum rang 4 Toekomstbeeld 11 november 2018 10:24
    quote:

    lucky14 schreef op 11 november 2018 09:43:

    En begin 2019 waarschijnlijk nieuws over verkoop Italie en Duitsland. Op zijn laatst in q1 verwacht ik ook duidelijkheid van de politiek/acm over een fusie/overname. Mijn gevoel zegt me dat het dit jaar nog komt, vooral doordat men de urgentie steeds heeft benadrukt. Ik kan dit niet onderbouwen, maar er hangt iets in de lucht.
    Ik sluit me erbij aan wat betreft D+I. Indien een management buy-out dan zouden die ook dit jaar rond kunnen komen.

    Van een hele snelle consolidatie nog dit jaar (wat ik eerst ook verwachte/hoopte), ben ik minder zeker geworden nav de Q3 analisten call.

    Als we Herna's "summer 2019" definiëren als "juni tm augustus", en daar de "you already need to have a couple of months visibility on how a potential merger then should be effective?", vanaf trekken dan komen we uit op...


    eind maart 2019 - eind mei 2019......dat dan bekend is hoe de fusie er exact uit gaat zien. Met alle input van alle stakeholders verwerkt heeft men de basisingrediënten uitgewerkt op de tekentafel. De blueprint van hoe PostNL er na de overname gaat uitzien.

    En dat men in juni - augustus de financiële impact exact kan doorrekenen.

    Zie relevante sectie vanuit het analisten transcript:

    Herna Verhagen – CEO PostNL: Then on the time line of the postal dialogue.

    The road towards consolidation is not a straightforward merger process and it needs involvement of several stakeholders. In Q2 we also said is that we put all the efforts we can into this process to get it done and to keep speeding the process. Ultimately, in summer 2019 we will be able to show you the financial impact.

    Marc Zwartsenburg – ING: And on ‘this summer impact visible’ it means that you already need to have a couple of months visibility on how a potential merger then should be effective? So, we are not talking about that we get a press release somewhere towards the summer of next year to say that the impact is visible. That means that assuming you then sign a deal and consolidate as of next year or so.

    Herna Verhagen – CEO PostNL: We do not want to speculate on what exactly this process will look like but the assumption you take, where we have final financial details in summer, there needs to be something clear before that moment in time, is correct.

    Marc Zwartsenburg – ING: Right. Thank you very much.
  5. forum rang 6 Tordan 11 november 2018 10:31
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 11 november 2018 10:24:

    [...]

    Ik sluit me erbij aan wat betreft D+I. Indien een management buy-out dan zouden die ook dit jaar rond kunnen komen.

    Van een hele snelle consolidatie nog dit jaar (wat ik eerst ook verwachte/hoopte), ben ik minder zeker geworden nav de Q3 analisten call.

    Als we Herna's "summer 2019" definiëren als "juni tm augustus", en daar de "you already need to have a couple of months visibility on how a potential merger then should be effective?", vanaf trekken dan komen we uit op...


    eind maart 2019 - eind mei 2019......dat dan bekend is hoe de fusie er exact uit gaat zien. Met alle input van alle stakeholders verwerkt heeft men de basisingrediënten uitgewerkt op de tekentafel. De blueprint van hoe PostNL er na de overname gaat uitzien.

    En dat men in juni - augustus de financiële impact exact kan doorrekenen.

    Zie relevante sectie vanuit het analisten transcript:

    Herna Verhagen – CEO PostNL: Then on the time line of the postal dialogue.

    The road towards consolidation is not a straightforward merger process and it needs involvement of several stakeholders. In Q2 we also said is that we put all the efforts we can into this process to get it done and to keep speeding the process. Ultimately, in summer 2019 we will be able to show you the financial impact.

    Marc Zwartsenburg – ING: And on ‘this summer impact visible’ it means that you already need to have a couple of months visibility on how a potential merger then should be effective? So, we are not talking about that we get a press release somewhere towards the summer of next year to say that the impact is visible. That means that assuming you then sign a deal and consolidate as of next year or so.

    Herna Verhagen – CEO PostNL: We do not want to speculate on what exactly this process will look like but the assumption you take, where we have final financial details in summer, there needs to be something clear before that moment in time, is correct.

    Marc Zwartsenburg – ING: Right. Thank you very much.

    De aankondiging van een fusie/overname gaat dan wellicht naar q2 toe. Was ik iets te positief. Een claim en verkoop Internationaal kan natuurlijk veel sneller.
  6. forum rang 6 Tordan 11 november 2018 10:43
    Werknemers, vakbonden, beleggers, klanten, politiek … BPost wordt omringd door negativiteit en ontevredenheid. Het verplicht ceo Koen Van Gerven tot een buiklanding met een nog onduidelijk prijskaartje.Het enige lichtpuntje, na een dramatische week voor Bpost, was het bericht van donderdagavond laat dat vakbonden en directie ‘iets’ op tafel hebben liggen dat de contouren van een akkoord kan worden. Koen Van Gerven, die er in 2014 ceo werd nadat Johnny Thijs de vernederingen van voogdijminister Pascal Labille (PS) beu was, heeft zo’n akkoord dringend nodig.De rotatiestaking, een eufemisme voor een zo goed als algemene staking van vijf dagen, zet de top van Bpost met de rug tegen de muur. Het jaagt klanten, politiek en beleggers de gordijnen in. Wie er goed garen bij spint is PostNL, de grootste concurrent. Bpost probeerde de Nederlanders in 2016 nog tevergeefs over te nemen.Zonder snelle oplossing dreigt het conflict te ontaarden in de zwanenzang van Koen Van Gerven. ‘Van Gerven ontslag, personeel opslag’. De boodschap aan de muur in het postkantoor in Leuven laat in dat verband niets aan de verbeelding over. De hardheid van de actie heeft de directie aan zichzelf te danken, zegt Jean-Pierre Nyns van de socialistische ACOD. ‘Alleen hiermee deden we ze naar ons luisteren.’ De onderhandelingspositie van Van Gerven is wellicht nog nooit zo zwak geweest, sinds hij in 2014 Johnny Thijs opvolgde. Het toont de kloof aan tussen de werknemers van Bpost en de directie. Die krijgt het verwijt arrogant te zijn. Van Gerven en zijn zorgvuldig uitgekozen directiecomité delen dezelfde karakteristieken: hoog IQ, ondermaats EQ. Dat probleem wordt nog versterkt doordat Van Gerven niet snel toegeeft, als hij overtuigd is van een analyse, ook al is de druk vanuit alle hoeken groot.In de eerste jaren van zijn Bpost-carrière leekt Van Gerven het succesparcours van Johnny Thijs te kunnen voortzetten. Toen een tweede poging om PostNL over te nemen eind 2016 roemloos mislukte, werd de vraag al gesteld of Van Gerven de weg voldoende had geëffend op menselijk vlak. Maar het debat verstomde al voor het gevoerd werd.Op zich was de overname van PostNL een goed plan. Nederland had zich opgeworpen als hét e-commerceland van de ­Benelux. Het slaagde erin de grote verdeelcentra van de webwinkels naar zich toe te trekken dankzij uitgesproken soepele arbeidscontracten. De Nederlandse consument omarmde de e-commerce ook sneller dan de conservatievere Belg. Bol.com speelde Colli Shop (Colruyt) met verbluffend gemak naar huis.Van Gerven hoopte via de overname zelf hét pakjesbedrijf van de Benelux te worden, wat Deutsche Post hem met de overname van DHL op grotere schaal voorgedaan had. De strategie van PostNL is duidelijk: het rolt zijn marktpositie in Nederland in de pakjesmarkt ook uit in België en belooft de webwinkels één tarief voor de Benelux, waarbij de pakjes binnen de 24 uur aan de eindklant geleverd worden.Bpost, dat in Nederland geen betekenisvol netwerk heeft, heeft het lastig om daar een antwoord op te formuleren. Op de Belgische thuismarkt ondervindt het steeds meer prijzendruk. Niet alleen omwille van andere koerierbedrijven, maar ook van de webwinkels zelf. Ondertussen zijn die zo groot geworden dat ze scherpe prijzen kunnen eisen van de pakjesbedrijven.‘Er zit iets structureel fout in de markt’, zegt Ruben Devos, postanalist bij KBC Securities. ‘De helft van de pakjes van Zalando zijn retours. Die webwinkels bieden de consument in hun gevecht om marktaandeel zeer gunstige leveringsvoorwaarden aan. Het verwennen van de consument gaat ten koste van de koerierbedrijven.’Die zitten achteraan in de ketting en de webwinkels willen die kostenpost zo klein mogelijk houden. De snelle groei brengt bij spelers als Bpost dan weer een kostenexplosie en lage marges teweeg. PostNL, met zijn zelfstandige koeriers die per pakje betaald worden, doet Bpost pijn. Files of klanten die niet thuis zijn, zijn in principe het risico van de zelfstandige koerier. De postbodes van Bpost zijn bedienden en werken volgens een strikt berekend tijdschema. Bij eerdere acties maakten de bonden al duidelijk dat Bpost er niet aan moest dénken om ook met zelfstandigen te gaan werken. De bonden waarschuwden er al in 2016 voor dat de limieten van performanter en effi­ciënter werken bereikt waren.Op sociaal vlak is de bom al gebarsten, zakelijk kan het nog erger. Afgelopen kwartaal daalde de brievenpost bij Bpost met 6,4?procent, de pakjes groeiden met 25 procent. PostNL groeide met meer dan 20 procent bij de pakjes en zag zijn brievenpost met bijna 12 procent dalen. Bij Deutsche Post was er over de eerste negen maanden van het jaar een krimp van 4,4 procent.Dat betekent nog niet dat daar alles koek en ei is. Deutsche Post stuurde, net als Bpost eerder dit jaar, een winstwaarschuwing uit. De winst voor belastingen zou dit jaar niet langer 4,15 miljard euro bedragen maar slechts 3,2 miljard. Het postbedrijf nam een herstructureringslast van 500 miljoen, vooral voor de vervroegde pensioneringen van werknemers. Daarnaast wordt extra in automatisering geïnvesteerd. ‘Alle postbedrijven hebben het lastig’, zegt Marcel Achterberg, analist bij Bank Degroof ­Petercam. En overal om dezelfde reden: de brievenpost krimpt en in de pakjessector heerst een moordende concurrentie.De analisten van Berenberg gaven het management van Bpost afgelopen zomer nog goede punten. Volgens hen zijn de binnenlandse activiteiten nog bij de beste van Europa. De daling van de brievenpost verloopt bij Bpost tot nu toe op een meer gecontroleerde manier dan bij andere Europese postbedrijven.
  7. forum rang 6 Tordan 11 november 2018 10:43
    Deel 2:

    Berenberg liep ook hoger op met het team van Van Gerven dan met bijvoorbeeld de tegenvoeters bij PostNL. Die laatsten zijn slecht in het verbeteren van hun marges. PostNL moet hopen dat het in eigen land kan fuseren met Sandd, een privéconcurrent die de bedrijvenmarkt bedient. Royal Mail is al helemaal te mijden, heet het. Het is de zwakste speler van de beursgenoteerde postbedrijven en opereert in de meest concurrentiële markt. Berenberg is wel fan van Deutsche Post en Bpost, maar evident is dat niet: post­bedrijven zijn om duidelijke redenen te mijden. Ze zijn nog te afhankelijk van hun dalende brievenpost, brieven verdelen is arbeidsintensief en het aandeel vaste kosten is hoog. Het geld wordt dus verdiend met de laatste brieven. Overheidsregulering kan te allen tijde voor negatieve verrassingen zorgen en veel van de bedrijven hebben sterke vakbonden, waardoor ruimte om te saneren beperkt is.Tot nu toe staat de Belgische overheid aan de kant van Bpost. Toen de regulator van de sector in 2017 een prijsverhoging afblokte en Bpost in beroep wandelen gestuurd werd, wijzigde de regering de postwet. Daardoor kon Bpost begin dit jaar toch nog een inhaalslag maken en de postzegels duurder maken. Dat moet het inkomstenverlies uit de dalende volumes deels compenseren. De duurdere zegel was de belangrijkste reden om het aandeel in maart naar de recordkoers van 28,3 euro te sturen. De Belgische overheid steunt Bpost ook met een vergoeding voor de kranten- en tijdschriftendistributie. Dat tot grote woede van de Vlaamse federatie van persverkopers.Zelfs als de overheid meedanst, blijft het neerwaartse risico reëel. Bijvoorbeeld als de brievenpost sneller gaat krimpen. Is een daling met dubbele cijfers van de brievenpost, zoals in Nederland, iets dat bij Bpost nog moet komen? ‘Het zou kunnen en daar is maar één antwoord op: nog meer kostenbesparingen’, zegt Achterberg (Degroof Petercam).Van Gerven wil zich wapenen tegen zo’n versnelde daling door over te schakelen op een duaal model: een snelle, duurdere brief die de volgende dag in de bus valt en een brief die er drie dagen over doet. Op die manier bundelt hij de resterende volumes en kunnen ze kostenefficiënter verdeeld worden. Het plan moet in 2020 voor besparingen zorgen. De socialistische vakbond bekijkt het met groot wantrouwen.De vraag is hoeveel toegevingen Van Gerven aan de bonden moet doen, nu hij kwetsbaar is. Minister van Post Alexander De Croo (Open VLD) is bijvoorbeeld niet ongevoelig voor de noodkreet van pakjesklanten als Torfs Schoenen. De onderhandelingspositie van Van Gerven is wellicht nog nooit zo zwak geweest, sinds hij Thijs opvolgde. Toegevingen zullen zijn kostenprobleem bij de pakjes niet kleiner maken én het zal lastiger worden om de kasstromen van zijn krimpende melkkoe (de brievenpost) te verdedigen.Ook de steun van de analisten, tot nu toe de grootste fans van Van Gerven, brokkelt af. Zijn biecht dat een vijfde van de brutowinst van het derde kwartaal vorig jaar te danken was aan eenmalige meevallers, werd niet in dank afgenomen door zijn fanclub. Niet toevallig heeft Van Gerven tussen 13 november en half december zeven internationale roadshows met analisten door Europa en de VS gepland. De man heeft iets uit te leggen.Dat Bpost gisteren nog maar eens 5 procent zakte, de dag na de biecht, zegt alles. In twee dagen tijd zakte het aandeel met 11 procent. Bpost is al 60 procent van zijn waarde kwijt tegenover de jaarpiek, ofte bijna 3,5 miljard euro.Het vertrouwen herwinnen zal niet eenvoudig zijn. ‘Vooral risicoschuwe beleggers die geïnteresseerd waren in het dividend kochten dit aandeel. Dat zijn de partijen wier vertrouwen je moet herwinnen’, zegt Achterberg.Ook Berenberg, dat het aandeel ook na de biecht nog op kopen heeft staan met een koersdoel van 17 euro, wijst op de tanende credibiliteit. Die was al aangetast door het klunzige onderzoek van de boeken bij de (dure) overname van het Amerikaanse dienstenbedrijf Radial. 700 miljoen euro betalen voor een verlieslatend bedrijf in problemen, het blijft behoorlijk ongezien.Ironisch genoeg is die slechte aankoop –?die de crash van het aandeel?veroorzaakte – nu de bron van een beetje hoop. Het nieuws dat Bpost een minder groot deel van de overnameprijs als ‘lucht’ moet boeken in de rekeningen –?analisten hebben het over ‘goodwill’?– reduceert het risico dat er een knip in het dividend komt. Dat bedraagt sinds 2016 zo’n 1,31 euro per aandeel. Tegen de beurskoers van gisteren, een nieuw dieptepunt, levert dat een rendement van bruto 11,8 procent op.Hoe kleiner de kans dat Bpost een deel van de aankoopprijs van Radial moet afboeken, hoe groter de kans dat de winst en reserves volstaan om het dividend te blijven uitbetalen. Is zo’n hoog dividend uitbetalen dan wel verstandig? ‘Bpost genereert genoeg cash en kan het betalen. Het staat ook niet voor zware investeringen’, zegt Achterberg. ‘En als Radial in de cruciale laatste zes weken van het jaar bewijst dat het zijn klanten kan houden, wordt het aandeel misschien weer aantrekkelijk om te kopen.’Maar om te weten of Bpost van Radial echt een normaal renderend bedrijf kan maken, is het wachten tot 2022. Met een brievenpost die ondertussen krimpt, moeten beleggers hopen dat het goed komt. Waarnemers wijzen ondertussen op de opvallende stilte rond kleine overnames als Bubble Post, Parcify en CityDepot. Met andere woorden: Bpost en overnames, het is niet evident.Op korte termijn zet Van Gerven zijn ­pokerspel verder om de jaarprognose van een bruto bedrijfswinst van 560 miljoen euro te halen. Eenmalige maatregelen, zoals de verkoop van het oude sorteercentrum Brussel X voor 15 miljoen euro, moeten daarbij helpen. Maar het management blijft in een netelige situatie.

    Bron: De Standaard
  8. forum rang 4 Toekomstbeeld 11 november 2018 10:45
    quote:

    lucky14 schreef op 11 november 2018 10:10:

    [...]

    Ik zou als mogelijke tegenvaller ook de sneller dan verwachte krimp in de postmarkt noemen. In q3 ook al 12%. Kijk niet raar op dat ze een keer met een daling komen van boven de 15% en dan krijgen die "zwartkijkers" toch gelijk: Post is een doodlopende business.
    Daarom was 1 vd 4 vragen die ik had voor Marc Zwartsenbrug om te stellen aan H&P (en niet beantwoord heb gekregen), gericht op het PostNL alternatief voor de fysieke post.

    Fysiek krimpt en hun 100% dochter Adeptiv zou moeten groeien/tegenwicht bieden.

    Deze club is een zelfstandige BV met eigen omzet/winst bijdrage.

    Nieuw data gedreven marketingbureau Adeptiv

    ´s- Hertogenbosch, 14 december 2017 – De digital marketingbureaus Yourzine en Searchresult gaan per 14 december 2017 gezamenlijk verder onder de nieuwe bedrijfsnaam Adeptiv. De namen Yourzine en Searchresult blijven labels onder het nieuwe merk Adeptiv. Adeptiv is een marketingbureau dat voor zowel grote organisaties als het MKB datagedreven campagneprogramma’s ontwikkelt en realiseert. Het bureau werkt met ruim 225 medewerkers vanuit het nieuwe kantoor in Den Bosch, Londen en in Utrecht.

    Adeptiv is een combinatie van twee woorden: adept (very skilled or proficient at something) en to adapt (conform oneself to new or different conditions). Michiel van Riemsdijk, directeur marketing & sales van Adeptiv: “Met de keuze voor de bedrijfsnaam Adeptiv geven we aan dat we enorm gedreven experts zijn. Wij willen de beste zijn en blijven in ons vak. Wij investeren voortdurend in nieuwe kennis, zijn nieuwsgierig en leergierig, soms eigenwijs maar bovenal heel erg betrokken. Wij staan open voor vernieuwing en voor andere meningen. Niet af en toe, maar continu, elke dag opnieuw.”

    Adeptiv gelooft in de kracht van datagedreven persoonlijke marketing: precision marketing. Alle contactmomenten tussen merken en hun klant worden in kaart gebracht. Michiel van Riemsdijk: “Onze opdrachtgevers zoeken een bureau dat zowel inzicht geeft in de mogelijkheden die datadriven marketing hen biedt, over de as van technologie, maar ook een bureau dat haar klanten begrijpt en die technologie dienstbaar maakt aan de unieke wensen van iedere klant. Juist met die combinatie creëren we waarde voor klanten.”

    Gert Jan Delcliseur, algemeen directeur: “Adeptiv werkt vanuit een kern van data scientists die nauw samenwerken met onze creatieven. De combinatie van technologie, data en creatie is noodzakelijk om onze dienstverlening verder te optimaliseren en mee te laten groeien met de vraag van onze opdrachtgevers op het gebied van datadriven marketing.”

    Door nu de krachten te bundelen heeft Adeptiv alle marketingdisciplines in huis. Dat is essentieel want het speelveld van marketing blijft zich op alle fronten snel ontwikkelen: van klant-targeting, tot personaliseren van de dialoog en daarmee het creëren van toegevoegde (klant)waarde. Die kernfilosofie van zowel de specialisten van Searchresult als van Yourzine blijft geborgd in het nieuwe bedrijf Adeptiv.

    PostNL is eigenaar van het bedrijf Adeptiv. Eind 2016 nam PostNL zowel Yourzine als Searchresult over. Samen met PostNL’s dochterbedrijven Marvia en Cendris Inzicht & Campagnes vormen de twee verworven bureaus het nieuwe marketingbureau Adeptiv.

    Linda van Zomeren, directeur Groei PostNL: “Een jaar na de overname van Yourzine en Searchresult zien we al de gewenste synergie. Op diverse fronten is samengewerkt met collega’s van PostNL en hebben we onze klanten meerwaarde kunnen bieden met de in huis gehaalde marketingkennis en creativiteit. PostNL is van oudsher sterk in het vinden en bereiken van de juiste doelgroepen. Nu hebben we datadriven digital marketing toegevoegd aan onze portfolio. Met multichannelcampagnes kunnen we onze klanten helpen groeien, gericht op behoud en het vinden van nieuwe klanten.

    Ik ben overtuigd van het potentieel van Adeptiv, in groei door de uitbreiding van diensten voor hun bestaande klanten en voor de klanten van PostNL.”

    www.yourzine.com/nl/
    www.searchresult.nl/
  9. forum rang 4 Gaston Lagaffe 11 november 2018 10:56
    quote:

    BW2017 schreef op 11 november 2018 10:49:

    [...]

    Gaat veel belovend worden denk.

    Voor de reclame werd al aangekondigd,
    - Hoe waardeloos hij de koers vind en dat Herna beter op kan stappen.
    Tsja......... dat krijg je als het gaat zoals het nu al maanden gaat. Op een gegeven moment is iedereen het zat. Was ook al een beetje aan de analisten te merken. De communicatie van PostNL is ook werkelijk erbarmelijk. Wat mij betreft maakt ze plaats voor iemand anders. Dit heeft nu lang genoeg geduurd.
  10. Ir en Largo 11 november 2018 11:12
    quote:

    Dr. Oogkloot schreef op 7 november 2018 10:52:

    Pensioenfonds PostNL ziet dekkingsgraad oplopen
    (ABM FN-Dow Jones) Het pensioenfonds van PostNL heeft de dekkingsgraad in het derde kwartaal zien oplopen. Dit maakte de Stichting Pensioenfonds PostNL woensdag bekend.

    Aan het eind van het derde kwartaal stond de zogeheten beleidsdekkingsgraad op 116,4 procent tegen 115,6 procent aan het einde van het tweede kwartaal. De beleidsdekkingsgraad is het gemiddelde van de actuele dekkingsgraden van de laatste 12 maanden.

    De actuele dekkingsgraad steeg van 116,1 procent aan het einde van juni 2018 naar 118,0 procent aan het einde van september. De actuele dekkingsgraad is berekend op basis van de actuele rentetermijnstructuur, zoals door de De Nederlandsche Bank (DNB) vastgesteld.

    De beleidsdekkingsgraad bevindt zich per eind september 2018 boven de grens van 110 procent. Bij een waarde hoger dan 110 procent kan een (gedeeltelijke) toeslag worden verleend, bij een beleidsdekkingsgraad van circa 123 procent kan een volledige toeslag worden verleend. Het bestuur beslist over de toekenning van een toeslag, zo legde het pensioenfonds woensdag uit.
    Nog even de uitspraak afwachten van de Rechter over de leeftijd van Emile Ratelband. Wanneer Emile Ratelband in het gelijk wordt gesteld en hij inderdaad i.p.v. 69 als 49 jarige wordt gezien dan zie ik mogelijkheden.
    1- In Emile zijn geval zal hij dan de onterechte AOW weer terug moeten storten.
    2- In mijn geval, ik ben 35 maar voel me dan officieel een oude maar wel fitte en kwieke 100 jarige, ik krijg dan met terugwerkende kracht AOW vanaf 66 jaar.
    Tsjakka Wat een heerlijk land en dit kan ook allemaal via een rechter en OM die dit uiterst serieus nemen.
    Ik ben bang dat de Rechter besluit tot een gedwongen opname, naareen geïsoleerde inrichting, van Emile voor onbepaalde tijd.
    Wat weer tot een ramp zal leiden in media land want over wie moeten ze het dan hebben.
  11. forum rang 6 Tordan 11 november 2018 11:20
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 11 november 2018 11:11:

    @Lucky

    2 delen = 2 * een AB!

    Supergoed verhaal met prima verslaggeving! Eindelijk eens een goed gebalanceerd, eerlijk verhaal over de sector.
    Geen wild opportunistisch schreeuwend artikel.

    Helemaal eens! Trouwens dit stukje van Beursig.com geplukt. Ik ben geen Belg en heb dus niets met de Standaard of De Tijd. Ik heb Wierda niet gezien, maar heeft hij nog iets gezegd over Postnl? Ik neem het programma op, m,n vriendin kijkt nu een serie.
  12. forum rang 4 Toekomstbeeld 11 november 2018 11:20
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 11 november 2018 10:56:

    [...]Tsja......... dat krijg je als het gaat zoals het nu al maanden gaat. Op een gegeven moment is iedereen het zat. Was ook al een beetje aan de analisten te merken. De communicatie van PostNL is ook werkelijk erbarmelijk. Wat mij betreft maakt ze plaats voor iemand anders. Dit heeft nu lang genoeg geduurd.
    Maar Koen, die altijd op handen werd gedragen (ook door ons vele malen bewierookt voor zijn uitspraken).......zit nu wel met een bedrijf wat 5 dagen plat ligt.

    Hier zijn de bonden niet verenigd. Alleen de FNV piept en zelfs dat heeft meer met hun eigen verloop te maken.

    Ik lees in dat artikel zelfs dat de keuze voor veel externe krachten (afrekening per pakketje ipv vast salaris) in Parcels bij PostNL als een groot (kosten)voordeel gezien word. Ook word de PostNL Benelux prijsstrategie herkend als een goede strategie.
    Royal Mail moet je al helemaal niet in zitten. Bpost was het lieverdje maar valt nu snel vh voetstuk. Hun omzet in Parcels is slechts klein en verliesgevend.

    Straks slaat de mening om.....PostNL raapt de brokstukken op bij Bpost en word outperformer.

    Is Herna plots Keizerin, Koningin en Adminiraal! Vreet ik graag mijn schoen op.

  13. forum rang 4 BW2017 11 november 2018 11:26
    quote:

    lucky14 schreef op 11 november 2018 11:20:

    [...]

    Helemaal eens! Trouwens dit stukje van Beursig.com geplukt. Ik ben geen Belg en heb dus niets met de Standaard of De Tijd. Ik heb Wierda niet gezien, maar heeft hij nog iets gezegd over Postnl? Ik neem het programma op, m,n vriendin kijkt nu een serie.
    Hij moet nog komen. Waarschijnlijk komt die hierna.
  14. forum rang 4 Toekomstbeeld 11 november 2018 11:32
    quote:

    lucky14 schreef op 11 november 2018 11:20:

    [...]

    Helemaal eens! Trouwens dit stukje van Beursig.com geplukt. Ik ben geen Belg en heb dus niets met de Standaard of De Tijd. Ik heb Wierda niet gezien, maar heeft hij nog iets gezegd over Postnl? Ik neem het programma op, m,n vriendin kijkt nu een serie.
    Vriendin effe de keuken insturen..... Wierda komt nu....
10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 533 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links