Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,175 16 apr 2024 13:02
  • -0,100 (-1,37%) Dagrange 7,080 - 7,200
  • 74.058 Gem. (3M) 272,7K

bedankt, Ome John

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 3 november 2018 08:06

    we zijn veel dank verschuldigd aan Ome John die de Band of Brothers binnen de FFF toch heeft weten te breken

    HG maakt het nu op diplomatieke ( we houden alle opties open en doen wat best is voor bedrijf, personeel en aandeelhouders ) , doch duidelijk verstaanbare wijze wereldkundig: " TT staat te Koop " - dit gaat mega belangstelling uit de sector naar het bedrijf trekken
    het lang verwachte stappenplan ontvouwt zich

    Telematics moet het aandeel aan 10 plus zetten, daarna moet het kroonjuweel " de Kaarten" maximaal gepromoot en gepushed worden om het allerbeste qua waarde eruit te halen en dat gaat lukken

    het blijven nu bewegende doelen, een ING verlaagt haar koersdoel gebaseerd op frustratie en bitterheid ( 700 mio Telematics en 1.5 miljard voor maps, zal allemaal wel, het druipt eraf<.)
    de Bank met een belang is enthousiast , 6 euro voor Telematics, 1 euro cash en een halve euro voor consumer geeft 7.50 euro de weg voor een aandeel aan 10 euro ligt wijd open.

    de Kaarten gaan de opbrengst van Telematics overtreffen , 15 euro voor som der delen is als fair-value haalbaar, bij een serieuze biedstrijd gaat het hier overheen.

    rustig blijven zitten en aanschouw het spektakel.
  2. forum rang 7 ketchup 3 november 2018 09:10

    @ Koos, ING ? - ze halen wel even hun koersdoel na 3 jaar met 35% onderuit, het ruikt trouwens alsof de analisten geforceerd zijn geweest van hogerhand het koersdoel naar beneden te halen.
    denk dat ze super gefrustreerd zijn bij ING dat TT een Nederlands bedrijf, Barclays een Britse Bank die god betere jaar en dag zich negatief hebben uitgelaten over TT in hun analyses Telematics mogen veilen, daar waar ING een zeer trouwe sponsor is geweest.

    CFO Taco over ING " deze Bank begrijpt ons "

    laat allemaal maar eens even zien wat zich zo achter de schermen bij TT afspeelt en met welke intenties

    Taco na de verkoop van HERE en Fleetmatics " waarde gelijk aan HERE ? of Fleetmatics ? ben je wel goed wijs, wij zijn een start-up wat dat betreft "
    ja, ja ... ook al hebben we 3 jaar voorsprong op HERE, loopt Google achter en weten ze bij Apple niet wat ze doen "

    en nu de nieuwe HG, de Banker " de markt begrijpt ons niet goed, we staan voor asset waarde veel te laag wat de beursnotering betreft "

    zal allemaal wel, HG heeft gecapituleerd en TT gaat kapitaliseren, het werd verdorie tijd, ze zijn gaan inzien dat als ze niet oppassen de asset waarde straks nog verdampt zoals de koers van het aandeel.
  3. [verwijderd] 3 november 2018 09:20
    quote:

    Koos99 schreef op 3 november 2018 08:46:

    Wat ik me blijf afvragen, welke partij legt er op het slot een half miljoen stukken op EUR 7.90 in de laat (waarvan ie er ongeveer 250,000 verkoopt)? Dat is echt een serieus aantal dat kunnen er niet veel.
    Er zit nog 10% free float short las ik. Dat is 11 miljoen aandelen. Een beetje de verwachtingen temperen kan ze tijdelijk helpen. Een Goddijn met dit soort uitspraken begint wel een (nieuw soort) risico te worden voor ze.

    “If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained,” Goddijn said in an interview this week in San Francisco.
  4. [verwijderd] 3 november 2018 10:13
    quote:

    Erg chebbi schreef op 3 november 2018 09:20:

    Het geduld van John kende zijn grenzen. Hij heeft het een tijd aangezien. Na de RNM-move zullen de big boys moeten bewegen.
    De koers wordt nu langszaam opgetakeld. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen.
    Wat ik via de verwarmingsbuizen hoorde was de Mol prima tevreden op de achterbank zat. De sale van telematics was al langer in de pijplijn dan het RNM event. Baidu is een van de partijen waarvan de Mol zei dat TT daar dieper mee moet integreren, zie het stukje uit FD. Die beweging is al (sort of) gaande... Baidu heeft een technologische afhankelijkheid van TomTom gecreëerd, doordat ze TomTom's mapping faciliteiten gebruiken (zie het tweede gekopieerde tekstje). Het partnership met Baidu is dus geen licentie deal, maar echt een technologie deling. Zie het onderstreepte stuk hier onderaan.

    Samenwerking met partijen als Baidu en Tencent, een Chinese internetgigant waarmee De Mol al internettelevisie ontwikkelt, maar ook Facebook, Uber en Amazon, moet TomTom in de ogen van De Mol vooruithelpen om de kaartinformatie te verbeteren en werelddekkend te maken. Daarbij kan ook gedacht worden aan een 'ASML-concept', waarbij dergelijke partijen een belang nemen in het navigatiebedrijf en gezamenlijk investeren in toekomstige activiteiten. De chipfabrikanten Intel, Samsung en TSCM stapten in 2012 in ASML om de ontwikkeling van nieuwe chipmachines zeker te stellen.

    fd.nl/ondernemen/1113892/john-de-mol-...

    TOMTOM AND BAIDU JOIN FORCES TO DEVELOP UNIFIED HIGH DEFINITION MAPS FOR AUTONOMOUS DRIVING
    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    Baidu Create AI Developer Conference, Beijing, China, July 5 2017

    TomTom (TOM2) and Baidu (BIDU) announced today that they have joined forces to develop high definition (HD) maps for autonomous driving. Their collaboration on the development of a global HD map service combines TomTom and Baidu’s expertise in HD map-making and artificial intelligence (AI). Baidu will leverage TomTom’s Real-Time Map Platform to improve HD map-related technologies utilised in China.

    TomTom’s HD Map and RoadDNA are two revolutionary, highly accurate, digital map products helping automated vehicles precisely locate themselves on the road and plan manoeuvres, even when traveling at high speeds. TomTom’s HD Map already covers the USA* and Western Europe**, with over 360,000km of highways and interstates mapped. TomTom already sets a worldwide standard with TomTom real-time mapping technology that helps enable safe autonomous driving.

    Harold Goddijn, CEO, TomTom, said: “With Baidu moving to TomTom’s map making platform for high definition maps, we’re creating a globally unified HD map service for OEMs and technology companies who are working on the future of driving. We are convinced that we can accelerate this future with smart partners like Baidu.”

    Qi Lu, COO, Baidu, commented: “Autonomous driving is a paradigm shift for the automotive industry, and engineering and testing the systems to make it a reality is much less effort when those systems are globally identical. Our collaboration with TomTom creates a uniform global component in the form of a single HD map service, and further advances our open source self-driving car programme, Apollo.”

    Baidu is a leading artificial intelligence company and a major mapping service provider in China. Leveraging its resource and capabilities in AI, the company has been developing HD maps since 2013, using smart technologies such as deep learning to help automate data processing and map creation. This past April, Baidu announced its open source autonomous driving platform, Apollo. The project aims to build a collaborative ecosystem for companies to work together and to promote the development and popularisation of autonomous driving technology.

    This announcement will not have a material financial impact on the current fiscal year. Entering into this partnership is in line with TomTom’s strategy and is beneficial to its long-term development.



    *Mainland/Contiguous US: 48 states + Washington DC. Does not include Hawaii and Alaska.

    **19 Countries: France, Germany, UK, Spain, Italy, Ireland, Switzerland, Portugal, Austria, Czech Republic, Poland, Belgium, Netherlands, Luxembourg, Denmark, Norway, Sweden, Finland and San Marino.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 november 2018 10:22
    quote:

    Wielerfanaat schreef op 3 november 2018 10:19:

    Ketchup/Wies, waar is jouw stelling op gebaseerd dat het JdM is geweest die de boel nu recent heeft geforceerd? Ik acht het niet onwaarschijnlijk maar heb nog nergens onderbouwing hiervoor gevonden.
    Het is allemaal fantasie.
  6. [verwijderd] 3 november 2018 10:28
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 3 november 2018 08:06:

    we zijn veel dank verschuldigd aan Ome John die de Band of Brothers binnen de FFF toch heeft weten te breken

    HG maakt het nu op diplomatieke ( we houden alle opties open en doen wat best is voor bedrijf, personeel en aandeelhouders ) , doch duidelijk verstaanbare wijze wereldkundig: " TT staat te Koop " - dit gaat mega belangstelling uit de sector naar het bedrijf trekken
    het lang verwachte stappenplan ontvouwt zich

    Telematics moet het aandeel aan 10 plus zetten, daarna moet het kroonjuweel " de Kaarten" maximaal gepromoot en gepushed worden om het allerbeste qua waarde eruit te halen en dat gaat lukken

    het blijven nu bewegende doelen, een ING verlaagt haar koersdoel gebaseerd op frustratie en bitterheid ( 700 mio Telematics en 1.5 miljard voor maps, zal allemaal wel, het druipt eraf<.)
    de Bank met een belang is enthousiast , 6 euro voor Telematics, 1 euro cash en een halve euro voor consumer geeft 7.50 euro de weg voor een aandeel aan 10 euro ligt wijd open.

    de Kaarten gaan de opbrengst van Telematics overtreffen , 15 euro voor som der delen is als fair-value haalbaar, bij een serieuze biedstrijd gaat het hier overheen.

    rustig blijven zitten en aanschouw het spektakel.
    Alsof ik Nico dijkshoorn hoor samenvatten bij de wereld draait door, over de uiteenzetting van TomTom.
  7. forum rang 7 ketchup 3 november 2018 11:01

    @ wielerfanaat en DZR

    JdM heeft en de middelen en de media om het aandeel te sturen en dat hebben er voor de rest niet veel, als je denkt dat de berichtgeving ( inseinen Reuters) zowel als de koersontwikkeling van het aandeel niet gedreven is door krachten die loodrecht staan tegenover de fundamentele ontwikkelingen binnen TT , want in dit jaar van de grote draai bij TT, het bedrijf is fundamenteel compleet geschoond en dan gaat het voor koers zomaar even naar 3 jaar low, we hebben zelfs even onder de 6 gestaan , bij beterende cijfers en je denkt dat dit normaal koersgedrag is ?

    dit alles is geweest om iets te forceren en dat is gelukt, Telematics is al 2 jaar belangstelling voor en ze zeggen bij TT men heeft ons gezocht, maar wie zegt dat JdM niet gewoon kandidaten heeft ingeseind ?

    dit is spel op ander niveau en het heeft gewerkt, HG de man die het allemaal alleen ging doen, want dit was veel beter is nu ineens helemaal om, dat geloof je zelf toch niet
    he was pushed.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 november 2018 11:38
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 3 november 2018 11:01:

    @ wielerfanaat en DZR

    JdM heeft en de middelen en de media om het aandeel te sturen en dat hebben er voor de rest niet veel, als je denkt dat de berichtgeving ( inseinen Reuters) zowel als de koersontwikkeling van het aandeel niet gedreven is door krachten die loodrecht staan tegenover de fundamentele ontwikkelingen binnen TT , want in dit jaar van de grote draai bij TT, het bedrijf is fundamenteel compleet geschoond en dan gaat het voor koers zomaar even naar 3 jaar low, we hebben zelfs even onder de 6 gestaan , bij beterende cijfers en je denkt dat dit normaal koersgedrag is ?

    dit alles is geweest om iets te forceren en dat is gelukt, Telematics is al 2 jaar belangstelling voor en ze zeggen bij TT men heeft ons gezocht, maar wie zegt dat JdM niet gewoon kandidaten heeft ingeseind ?

    dit is spel op ander niveau en het heeft gewerkt, HG de man die het allemaal alleen ging doen, want dit was veel beter is nu ineens helemaal om, dat geloof je zelf toch niet
    he was pushed.

    Ik denk dat John de Mol volkomen ten onrechte als een mythische en actieve belegger beschouwd wordt.
    In werkelijkheid laat hij alles over aan een beheerder.
  9. forum rang 4 eduardo3105 3 november 2018 11:46
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 november 2018 11:38:

    [...]

    Ik denk dat John de Mol volkomen ten onrechte als een mythische en actieve belegger beschouwd wordt.
    In werkelijkheid laat hij alles over aan een beheerder.
    Klopt, maar hij heeft wel de contacten, natuurlijk in de mediawereld maar ook in de wereld van het geld.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 november 2018 12:02
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 3 november 2018 11:48:

    @ DZR, natuurlijk, kan, maar die doen het wel in opdracht
    JdM lijkt mij juist helemaal geen passieve belegger, kijk naar zijn verleden wat hij allemaal met beursgenoteerde bedrijven heeft gedaan/

    hij is mi ook nog niet klaar met PostNL , wacht maar af
    John heeft niks zelf gedaan, hij had destijds een zeer actieve en agressieve beheerder (Frank Botman) die later een enorme ruzie heeft gehad met Marcel Boekhoorn over aandelen Telegraaf (die JdM met groot verlies heeft moeten verkopen).
  11. forum rang 7 ketchup 3 november 2018 13:37

    Natuurlijk kleunen ze er wel eens naast en ze krijgen zeker niet altijd hun zin, maar neem nou maar aan dat dit soort mensen niet rijk geworden is om er een gewoonte van te maken stomme dingen te doen

    Kijk naar een WB die heeft ook compleet er naast gezeten met Tesco en dat is toch iemand vd lange adem, zo ook met zijn beleggingen in IBM en GE
    Niet alles is prijs

    Maar waar beleg jij nu zoal in, want je bent vaak negatief en daar is niets mis mee, maar wat hou jij nu in je porto voor de LT ?
  12. forum rang 10 DeZwarteRidder 3 november 2018 14:43
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 3 november 2018 13:37:

    Natuurlijk kleunen ze er wel eens naast en ze krijgen zeker niet altijd hun zin, maar neem nou maar aan dat dit soort mensen niet rijk geworden is om er een gewoonte van te maken stomme dingen te doen

    Kijk naar een WB die heeft ook compleet er naast gezeten met Tesco en dat is toch iemand vd lange adem, zo ook met zijn beleggingen in IBM en GE
    Niet alles is prijs

    Maar waar beleg jij nu zoal in, want je bent vaak negatief en daar is niets mis mee, maar wat hou jij nu in je porto voor de LT ?
    De enige waar ik reclame voor wil maken is AMG.
20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links