Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 november 2018 13:50
    quote:

    Gerome77 schreef op 3 november 2018 13:40:

    Hi Wies,

    Heb jij een idee waarom TT zou kiezen voor Barclays met dat lage koersdoel ipv Ing en Abnamro - NL banken met hoger koersdoel?

    Dank

    Gerome
    Je vroeg het niet aan mij, maar als je een Europese investment bank zoekt voor fusies en overnames met een groot netwerk, dan zijn Barclays en Deutsche Bank logische kandidaten.

    Grootste investment banks (meeste fusie en overname deals)

    1. JPMorgan Chase. (VS)
    2. Goldman Sachs. (VS)
    3. Bank of America Merrill Lynch. (VS)
    4. Morgan Stanley. (VS)
    5. Citi Group. (VS)
    6. Credit Suisse. (Zwitserland)
    7. Barclays Investment Bank. (UK)
    8. Deutsche Bank (Duitsland)

    ABN AMRO staat niet eens in de lijst, is inmiddels een Nederlandse bankje zonder noemenswaardige zakentak.
  2. forum rang 7 ketchup 3 november 2018 14:16
    Barclays wellicht TT als eerste informatie heeft gegeven dat zij kopers hebben voor Telematics
    Barclays waarschijnlijk goed ligt bij het bestuur en connecties hebben met sommige adviesleden bij TT, verder heeft Barclays denk ik wel een indrukwekkend adressenboek en natuurlijk veel ervaring
    Niet iedereen gunt alles aan Goldman of Morgan

    ING en ABN zijn wat dat betreft ook geen lichtgewichten , maar zitten toch in een wat lagere categorie

    De koersdoelen vd analisten moet je wel wat afzijdig zien van mergers & acquisitions , ook al is het dezelfde bank, maar voelt wel vreemd aan omdat Barclays niet echt koersvriendelijk is geweest voor TT , dus ik begrijp wel de frustratie bij een ING of ABN

    Kan ook zijn omdat juist Barclays geen Nederlandse Bank is en dit al heel lang speelt, buiten Nederland en Duitsland
    staat TT niet zo in de schijnwerpers

    Doet verder aan het biedproces niets af, Barclays gaat dit perfect regelen voor TT en dit zit nu in een stroomversnelling
  3. forum rang 4 Jopie1962 3 november 2018 14:32
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 november 2018 12:35:

    Personen die in staat zijn om te kopen als iedereen negatief is en te verkopen als iedereen positief is, worden stinkend rijk.
    Grijp je kans ! Ik ben vanochtend met het verkeerde been uit bed gestapt, en ben nu zéér negatief.
    Dit is dus voor jou het signaal om te kopen !!
  4. [verwijderd] 3 november 2018 14:35
    Topman TomTom hint op overname of partnerschap
    Staat TomTom op het punt om te worden overgenomen? Beleggers rekenen er op, na uitspraken van topman Harold Goddijn die zegt dat grootaandeelhouders - waaronder hijzelf - niet hechten aan zelfstandigheid.

    Door: Herman Stil 03-11-18, 14:21 Laatste update: 14:22
    Goddijn sluit tegenover persbureau Reuters een overname of diepgaande samenwerking met een autofabrikant of technologiepartner niet uit.

    De uitspraken voeden overnamegeruchten die al een tijd rondwaren. Analisten zouden het liefst zien dat Apple, dat achterloopt op het gebied van navigatie, zich over TomTom ontfermt. Het kaartmateriaal dat Apple gebruikt, is nu al afkomstig uit Amsterdam.

    "We zullen doen wat goed is voor de onderneming, de werknemers, klanten en aandeelhouders," aldus Goddijn. "Wat is het beste economische model: zelfstandig blijven of samenwerking zoeken. Het zal tijd kosten om dat uit te vinden."

    Lees ook: Corinne Vigreux: 'TomTom heeft duizenden huwelijken gered'

    Topman Harold Goddijn van TomTom
    Topman Harold Goddijn van TomTom © anp
    TomTom ligt op de beurs al tijden onder vuur nadat een van de grootste klanten, Renault, in augustus aankondigde voor navigatiediensten in zee te gaan met Google. Eerder koos het Zweeds/Chinese Volvo al voor de Amerikanen. Volgens Goddijn zal de verkoop van navigatiesoftware aan autofabrikanten de komende drie jaar echter blijven groeien.

    Telematics
    TomTom laat momenteel de toekomst van zijn Telematics-divisie, die actief is voor de leaseautowereld, onderzoeken. Onderdeel van dat onderzoek is de vraag of bij een verkoop het resterende deel van TomTom zelfstandig doorgaat of partnerschappen zoekt.

    Telematics bepaalt ongeveer de helft van de totale beurswaarde van TomTom (1,75 miljard euro) maar analisten rekenen op een prijs tussen de 700 miljoen en 1,4 miljard euro. Wat volgens Goddijn maar aangeeft dat het vaststellen van een waarde voor de activiteit speculatie is.

    Hij wil desgevraagd niet zeggen wat er met een eventuele opbrengst van een verkoop van Telematics zal gebeuren.

    Goddijn, die TomTom in 1991 opzette, houdt met de twee mede-oprichters van TomTom nog altijd 44 procent van de aandelen in het bedrijf. Lange tijd was het bedrijf met Garmin alleenheerser op het gebied van autonavigatie. Maar inmiddels moet het om lucratieve contracten van autobouwers de strijd aangaan met Google en het eveneens Nederlandse Here, de voormalige kaartendivisie van Nokia.

    Zelfrijdende auto's
    Autofabrikanten staan nu voor de keuze om zich op het gebied van zelfrijdende auto's aan te sluiten bij een navigatiedienst die nauwkeurig genoeg kan werken. Google heeft daarbij een voorsprong op 'kaartenmakers' TomTom en Here, omdat de Amerikanen zelf al experimenteren met zelfrijdende auto's.

    TomTom sloot na de uitspraken van Goddijn vrijdag bijna 5 procent hoger op 7,90 euro. Het aandeel is daarmee hard op weg om de koersklap van 19 september, toen het fonds onderuit ging nadat Renault overstapte, in te lopen

    www.ad.nl/amsterdam/topman-tomtom-hin...
  5. Gerome77 3 november 2018 14:49
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 3 november 2018 14:16:

    Barclays wellicht TT als eerste informatie heeft gegeven dat zij kopers hebben voor Telematics
    Barclays waarschijnlijk goed ligt bij het bestuur en connecties hebben met sommige adviesleden bij TT, verder heeft Barclays denk ik wel een indrukwekkend adressenboek en natuurlijk veel ervaring
    Niet iedereen gunt alles aan Goldman of Morgan

    ING en ABN zijn wat dat betreft ook geen lichtgewichten , maar zitten toch in een wat lagere categorie

    De koersdoelen vd analisten moet je wel wat afzijdig zien van mergers & acquisitions , ook al is het dezelfde bank, maar voelt wel vreemd aan omdat Barclays niet echt koersvriendelijk is geweest voor TT , dus ik begrijp wel de frustratie bij een ING of ABN

    Kan ook zijn omdat juist Barclays geen Nederlandse Bank is en dit al heel lang speelt, buiten Nederland en Duitsland
    staat TT niet zo in de schijnwerpers

    Doet verder aan het biedproces niets af, Barclays gaat dit perfect regelen voor TT en dit zit nu in een stroomversnelling

    Dank Wies/Justin!
    Ik denk ook dat nu gaat gebeuren. Zit al 8 jaar in Tomtom. Soms wat winst kunnen pakken, maar ook veel teleurstellingen. Recent weer flink uitgebreid op 6.10. Gewoon omdat op basis van de som van de verschillende onderdelen dit een bodemprijs is. Inmiddels is de prijs alweer opgelopen en ik betrap mezelf erop dat ik nog steeds bang ben dat het weer een deceptie gaat worden: tegenvallende telematics opbrengst, toch zelfstandig verder etc. We gaan het zien. Ik blijf in ieder geval met een ijzeren voorraad zitten tot de ontknoping.

  6. [verwijderd] 3 november 2018 15:11
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 3 november 2018 14:45:

    Harold heeft gewoon een 'Muskie' gedaan, voor de rest heeft zijn verhaal niet veel waarde.
    Dat is op zichzelf ook nieuwswaardig. Een hogere marketcap is nu ook bij tomtom gewenst ihkv de biedingen. Daarmee wordt tomtom gevaarlijk voor shortsellers. NB: interview was in San Francisco.
  7. [verwijderd] 3 november 2018 15:21
    quote:

    Gerome77 schreef op 3 november 2018 14:49:

    [...]

    Dank Wies/Justin!
    Ik denk ook dat nu gaat gebeuren. Zit al 8 jaar in Tomtom. Soms wat winst kunnen pakken, maar ook veel teleurstellingen. Recent weer flink uitgebreid op 6.10. Gewoon omdat op basis van de som van de verschillende onderdelen dit een bodemprijs is. Inmiddels is de prijs alweer opgelopen en ik betrap mezelf erop dat ik nog steeds bang ben dat het weer een deceptie gaat worden: tegenvallende telematics opbrengst, toch zelfstandig verder etc. We gaan het zien. Ik blijf in ieder geval met een ijzeren voorraad zitten tot de ontknoping.

    Was het niet op € 5,85?
  8. forum rang 7 bezinteergebelegt 3 november 2018 15:33
    En toch blijft het merkwaardig, of iig iets om over na te denken, dat niet ieder1 zich helemaal vol aan het laden is tegen deze koersen.

    Met de alhier geuite wetenschap dat minimaal 10, maar wss gewoon 15, op de borden komt, is het toch voor ieder1 nu gratis geld ? En ram je toch alles wat je nu nog hebt liggen aan cash in Tommie ?

    Maar ik geloof niet in gratis geld op een beurs, ondanks mijn eigen ingenomen positie. Want de schijnbare euro's die nu gewoon voor het oprapen liggen sinds de koerschange van Goddijn, is feitelijk too good to be true.

    Denk dus toch dat er nog een klein kooltje gestoofd gaat worden voor Jan lul de belegger ( wij allemaal dus ).

    Want dat je ogenschijnlijk vanaf dit niveau gewoon nog 2 3 4 o mss wel 5 of 6 gratis euro's op kunt halen p/a, wil er bij mij niet echt in.

    Zou voor het eerst zijn.

  9. [verwijderd] 3 november 2018 15:38
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 3 november 2018 15:33:

    En toch blijft het merkwaardig, of iig iets om over na te denken, dat niet ieder1 zich helemaal vol aan het laden is tegen deze koersen.

    Met de alhier geuite wetenschap dat minimaal 10, maar wss gewoon 15, op de borden komt, is het toch voor ieder1 nu gratis geld ? En ram je toch alles wat je nu nog hebt liggen aan cash in Tommie ?

    Maar ik geloof niet in gratis geld op een beurs, ondanks mijn eigen ingenomen positie. Want de schijnbare euro's die nu gewoon voor het oprapen liggen sinds de koerschange van Goddijn, is feitelijk too good to be true.

    Denk dus toch dat er nog een klein kooltje gestoofd gaat worden voor Jan lul de belegger ( wij allemaal dus ).

    Want dat je ogenschijnlijk vanaf dit niveau gewoon nog 2 3 4 o mss wel 5 of 6 gratis euro's op kunt halen p/a, wil er bij mij niet echt in.

    Zou voor het eerst zijn.

    Is wel mede het effect / gevolg van overmatig shorten dat de koers zo los staat van de waarde van de onderneming. En vanwege het feit dat het HG nu pas uitkomt, dat iedereen dat ook in gaat zien.
  10. forum rang 7 bezinteergebelegt 3 november 2018 15:43
    quote:

    Overtake schreef op 3 november 2018 15:38:

    [...]

    Is wel mede het effect / gevolg van overmatig shorten dat de koers zo los staat van de waarde van de onderneming. En vanwege het feit dat het HG nu pas uitkomt, dat iedereen dat ook in gaat zien.
    Dat klopt en begrijp ik maar dan verw8 je nu toch wel gewoon een stormloop op het aandeel ?

    Want als men maandag voor beurs zegt dat Tele weg is vor 1,5 mrd open je op 10 en heb je de boot gemist. Toch ?

    Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

    Voor mij is HG nog altijd een vos.
  11. DerksVisie 3 november 2018 15:55
    Zo het nieuwsbericht kwam iets eerder deze vrijdag dan we gewend zijn. Maar een kniesoor die daar op let.

    Het is echt top nieuws want nu worden de geruchten zelfs door Goddijn ondersteund. En het punt waar iedereen het meest bang voor is, namelijk door ploeteren want we zijn zo excited bezig, is ook van tafel!

    Enige minpunt is dat de shorters nu keurig een kans krijgen om af te bouwen. Die hebben dus nooit risico gelopen.

    Al met al erg goed nieuws. Op naar de volgende overname kandidaat binnenkort. Ik zet mijn geld op DPA-groep.
  12. [verwijderd] 3 november 2018 15:55
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 3 november 2018 15:43:

    [...]

    Dat klopt en begrijp ik maar dan verw8 je nu toch wel gewoon een stormloop op het aandeel ?

    Want als men maandag voor beurs zegt dat Tele weg is vor 1,5 mrd open je op 10 en heb je de boot gemist. Toch ?

    Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.

    Voor mij is HG nog altijd een vos.
    Luister oa het BNR bericht terug, van die twee sukkels. En kijk naar veel analisten zoal de josti band Versteeg, dan weet je eigenlijk al genoeg. Men weet gewoon niet hoe het gesteld is met de waarde van TomTom. Op BNR zeiden ze zelfs, dat je al op deze koers moest verkopen. Ik denk dat wij op dit forum, en sommige analisten het wel weten, en velen niet, of deze zijn beurs geworden vh aandeel. Succes!
  13. forum rang 5 DNFTT 3 november 2018 16:00
    quote:

    Overtake schreef op 3 november 2018 15:38:

    [...]

    Is wel mede het effect / gevolg van overmatig shorten dat de koers zo los staat van de waarde van de onderneming.
    Hou ajb toch eens op met dat slachtoffergedrag, er zijn 235,318,516 aandelen in omloop en daar veranderen ook de shortsellers helemaal niets aan.
  14. forum rang 6 pwijsneus 3 november 2018 16:00
    quote:

    Was here schreef op 3 november 2018 08:04:

    Ik benijd HG niet. Als hij in gesprek moet met Microsoft, Apple, Uber, Psa, Nvidia, Ibm, Intel, Bosch, Here, Softbank, GM, Baidu, Renault, Continental, ZF of met consortia dan krijgt hij het druk.

    Kan me bijna niet voorstellen dat maps voor minder dan 3miljard verkocht gaat worden als deze grote namen zich aandienen.
    Het is de vraag wie er zich gaat aandienen. Het is nu 2018, en TomTom staat te koop, tegen de juiste condities.

    In 2015 waren er meedere partijen geinteresseerd in HERE. Dat is uiteindelijk naar BAD gegaan, en later zijn Pioneer, Intel, Bosch en Continental ook ingestapt door een deel van het belang van BAD over te nemen.

    De partijen die hebben misgegrepen, zullen TomTom ook wel benaderd hebben, is mijn eigen speculatie.

    Voor Telematics is ook al jaren interesse, in dat geval zou het logisch zijn dat er ook partijen interesse hebben gehad, of nu ook nog hebben in de (HD)-kaarten.

    We. Shall. See.
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links