Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 november 2018 14:33
    quote:

    Xynix schreef op 2 november 2018 14:31:

    "Is het het beste om onafhankelijk te zijn? Is het het beste om samen te werken? Het zal tijd kosten om dat uit te zoeken", aldus Goddijn.

    Ook weer zo'n waardeloze uitspraak! Als je aan het veilen bent moet het voor iedereen duidelijk zijn dat het tijd is om te beslissen. NU OF NOOIT!
    Nee man. Je stelt je zelf open voor partners of overname. Je sluit niets uit.
  2. forum rang 6 boem! 2 november 2018 14:34
    Even terug naar af.

    Een aantal berichten gaven aan dat TT het zwaar zou kunnen krijgen met hun verdichting richting Automotive driving, waarvan de opkomst op dit toneel van Google de meeste indruk maakte.
    Ter bevestiging van dit negatieve sentiment kan de koers tot op heden dit jaar dienen tw -4,5%.

    Daar staat volgens mij veel meer tegenover:
    De drie kwartaal cijfers die we dit jaar mochten bekijken waren alle ver boven verwachting.
    Belangrijker waren echter de uitspraken gedaan door HG dat zij gevolg zouden geven aan aanbiedingen die zij niet kunnen weigeren.
    Het meest in het oog springende is dat TT niet aarzelt om te reageren indien die situatie zich voordoet en daarop direct Barclais inschakelt om daaruit de hoogste waarde te verkrijgen voor TTT.

    Nog belangrijker zijn de uitspraken gedaan in het interview met Reuters waarin zij aangeven dat de huidige koers geen recht doet aan de waarde die opgesloten zit in Tomtom.

    Ik kan me de frustratie bij sommige posters begrijpen omdat die waarde er al een lange tijd in zit maar er tot op heden niet uit is gekomen en zij met afgeleide producten enorm veel geld hebben verloren.
    Mijn vraag aan jullie is of dat de schuld is van HG of de financiele boefjes.

    Na TTT komt de rest aan de beurt en ik voel me almaar zekerder dat HG cs best bereid zijn om afscheid te nemen van de overige BU's maar dan wel tegen een prijs die hoger ligt dan wat zij er zelf aan kunnen verdienen.

  3. [verwijderd] 2 november 2018 14:39
    quote:

    Xynix schreef op 2 november 2018 14:31:

    "Is het het beste om onafhankelijk te zijn? Is het het beste om samen te werken? Het zal tijd kosten om dat uit te zoeken", aldus Goddijn.

    Ook weer zo'n waardeloze uitspraak! Als je aan het veilen bent moet het voor iedereen duidelijk zijn dat het tijd is om te beslissen. NU OF NOOIT!
    Eens, maar je praat tegen een muur. HG blijft HG ...
  4. [verwijderd] 2 november 2018 14:41
    quote:

    Snaarwegger schreef op 2 november 2018 14:38:

    Krijgen zo denk ik eerst een kleine terugval ( winstnemers) en daarna knallend omhoog einde dag.
    Zoals elke uptick in het verleden altijd direct werd geneutraliseerd door die shorters, zal nu ook een klein tikje naar beneden direct worden opgekocht.

    Niet alle shorters onder 0,5 % zullen al helemaal eruit zijn.
  5. Jaap76 2 november 2018 14:44
    SAN FRANCISCO (AFN) - Navigatiedienstverlener TomTom moet bij een verkoop van zijn Telematics-divisie nadenken of het bedrijf alleen door wil gaan of samenwerkingen aan wil gaan. Dat zei topman Harold Goddijn tegen persbureau Reuters. TomTom bekijkt de mogelijkheden voor de divisie die producten voor het beheer van een wagenpark aanbied.

    De Telematics-divisie groeit niet spectaculair maar wel gestaag door en is volgens Goddijn ,,een beetje een mysterie voor analisten''. Het vaststellen van een verkoopprijs is dan ook niet eenvoudig.
    Advertentie



    Ondanks toenemende concurrentie van onder meer Google is Goddijn overtuigd dat TomTom de komende jaren winst kan maken. Dat wil niet zeggen dat hij een overname door of verregaande samenwerking met een techbedrijf of automaker uitsluit.

    Dat Goddijn en zijn drie mede-oprichters 44 procent van TomTom in bezit hebben, hoeft volgens de topman niet te betekenen dat ze de controle over het bedrijf niet willen opgeven. ,,We zullen doen wat goed is voor het bedrijf, de mensen en de aandeelhouders.''
  6. [verwijderd] 2 november 2018 14:46
    Hulde aan de LT shareholders die vertrouwen hielden in Tomtom. Nu de fantasie en het pessimisme eruit, wees reeel en trots op een bedrijf als tomtom. Het downplayen heeft lang genoeg geduurd en nu is er voldoende ruimte om opwaarts potentieel te benutten. Het stuk van Reuters zorgt misschien ook voor meer bekendheid in de US.

    Het kan hard gaan met positieve verwachtingen en een goed uitgespeelde strategie voor verkoop de komende maanden. Nu even de aandelen allemaal in de verkoop tegen een fors hogere prijs dan de huidige waarde en we zien misschien wel een squeeze verschijnen. Wishfull thining misschien maar eindelijk weer positieve berichten en een koers boven de 8, op naar de 9!
  7. [verwijderd] 2 november 2018 14:48
    quote:

    Nait Soesen schreef op 2 november 2018 14:07:

    [...]

    Eerst zien, dan geloven!

    Je ziet het nu toch? Als tomtom zich goedkoop van de beurs zou willen halen, dan gaat goddijn niet het aandeel hoger zetten door te vertellen dat er onderwaardering is en dat telematics meer dan de helft van de market cap gaat opleveren (miljard plus) en dat de zelfstandigheid of diep partnership duidelijk punten zijn van discussie en dat tomtom zakelijk zal opereren en niet met founders die handelen op basis van hun emotionele betrokkenheid.

    Dit is iemand die (zonder Corinne die nog iets met Consumer wil) nu echt tomtom in de vaart der volkeren wil meevoeren en van tomtom een gefocuste onderneming maken.

    Dat Automotive nog drie jaar groeit geeft hem onderhandelingsruimte (leverage). Je wilt te allen tijde laten weten dat je business goed loopt en daf je opties hebt. TomTom heeft straks veel cash, was sowieso al cash positief, heeft een groeiende automotive business en heeft partijen voor het uitkiezen. Dat is de boodschap die je wilt brengen.
  8. [verwijderd] 2 november 2018 14:48
    Vrij vertaald heeft HG nu internationaal (Reuters. CNBC) geroepen dat de onderneming zwaar ondergewaardeerd is (binnenkort met Telematics veiling opgelost) en dat ze open staan voor verkoop of partnerships. Uiteraard niet voor
    Lowball getallen als 2,5mrd. Ook nieuwswaardig is dat de founder niet uit zijn op behoud van controle, dat geeft hogere waarderingen. De discount kan er af!
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links