Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,675 24 apr 2024 14:44
  • +0,155 (+2,81%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 282.107 Gem. (3M) 317,5K

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 2 november 2018 13:09
    Hij zei dat hij ervan overtuigd was dat de verkoop van automotive-software voor TomTom de komende drie jaar zal blijven groeien, maar sluit een overname of een verreikende samenwerking met een autofabrikant of een groter technologiebedrijf niet uit.

    Goddijn en de drie andere oprichters van TomTom hebben een belang van 44 procent in het Nederlandse bedrijf, wat sommige beleggers vrezen dat het bedrijf nooit een deal zou aangaan die betekende dat effectieve zeggenschap moest worden ingeleverd.

    "Er is altijd iets belangrijks aan oprichters en emotionele gehechtheid en wat heb je." Ik wil het verhaal rechtzetten, "zei Goddijn.

    "We zullen doen wat goed is voor het bedrijf en de mensen en de belanghebbenden en de klanten zoals elk ander bedrijf, en we zullen kijken naar hoe het zal evolueren. We zullen zien."
  2. forum rang 4 holenbeer 2 november 2018 13:11
    "It's not clear what the right economic model is going to be going forward for delivering the next generation of mapping content to the vehicle: is it best to be independent? Is it best to team up? It will take time to figure that out," Goddijn said.

    Read more at www.channelnewsasia.com/news/business...

    Bereid je dus voor op onduidelijkheid na een evt. TTT-deal.
    Bv op dat moment puts kopen of turbo's short 12.
    Ik zie ons op die TTT-deal zo naar 10 gaan, en op de onduidelijkheid daarna weer terug naar 8 of 7. Ook op die paar euro eventuele daling kan je goed nat gaan, of goed verdienen, net of je je erop voorbereidt of niet.
  3. forum rang 4 holenbeer 2 november 2018 13:12
    quote:

    ~Justin~ schreef op 2 november 2018 13:08:

    [...]

    Shareholders zijn een van de stakeholders
    Misschien zei hij wel shareholders, maar was het slecht te verstaan :-)

    Edit: zie die koers eens reageren. Grappig. Benieuwd of er nog een bommetje gegooid worden door de een of ander later vandaag.
  4. forum rang 4 Xynix 2 november 2018 13:12
    At Telematics crossroads, TomTom CEO plots next move

    Digital mapmaking company TomTom will consider whether to go it alone or pursue partnerships if it sells a fleet management business which may account for more than half its current value, its chief executive told Reuters.

    SAN FRANCISCO: Digital mapmaking company TomTom will consider whether to go it alone or pursue partnerships if it sells a fleet management business which may account for more than half its current value, its chief executive told Reuters.
    Dutch-based TomTom, which has a market capitalization of 1.75 billion euros (US$2 billion), with no debt and 179 million euros in cash, hired Barclays in September to conduct a review of its "Telematics" division with an eye to possible sale.
    Working out a fair price for the division, which helps businesses to save money by using software to monitor and improve the performance of their car and truck fleets, might not be straightforward, Chief Executive Harold Goddijn said.
    Telematics, which had 43 million euros in sales in the third quarter, up 6 percent from a year ago, is "a bit of a mystery" for analysts, added Goddijn, one of the company founders.
    The division has grown quietly but quickly in the shadow of a company better known to consumers for making satnav devices - a business in decline - and to analysts for serving up the digital maps built into iPhone's Apple Maps app.
    With Telematics expected to post core earnings of 60-70 million euros this year, valuations of the business range hugely, from 700 million euros to 1.4 billion euros. Sell-side analysts disagree about what multiple of earnings the business, which seems likely to extend its steady but not spectacular growth, will fetch.
    Getting a good deal for Telematics would help to underpin the TomTom share price after recent volatility.
    "If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained," Goddijn said in an interview this week in San Francisco.
    TomTom, set up in 1991, helped to pioneer navigation devices mounted on dashboards but now competes with German-owned HERE and with Google to sell digital maps integrated into the cars' own software and control panels.
    NEXT TURN?
    Goddijn declined to say what TomTom will do with proceeds if Telematics is sold, despite the dramatic change a disposal would have on the company's profile.
    TomTom shares are down 7 percent year to date after Google Maps entered its key market, supplying navigation and traffic software to carmakers. Google has so far poached several TomTom clients including Renault and Volvo.
    That's part of a broader pattern of carmakers and tech firms teaming up as they prepare for a long, expensive transition toward self-driving vehicles.
    This week alone it emerged that Ford and Volkswagen, and Volvo and Baidu are in talks on partnerships to develop and commercialize self-driving car technology, in which maps will play an important role.
    "It's not clear what the right economic model is going to be going forward for delivering the next generation of mapping content to the vehicle: is it best to be independent? Is it best to team up? It will take time to figure that out," Goddijn said.
    He said he was confident TomTom's automotive software sales will continue to grow in the coming three years, but did not rule out a takeover or far-reaching partnership with a carmaker or larger technology firm.
    Goddijn and TomTom's three other founders hold a 44 percent stake in the Dutch company, which some investors fear means the company would never enter a deal that meant surrendering effective control.
    "There's always a big thing about founders and emotional attachments and what have you. I want to set the record straight," Goddijn said.
    "We will do whatever is right for the business and the people and the stakeholders and the customers like any other business, and we’ll look at how it will evolve. We'll see."
    (US$1 = 0.8780 euros)
    (Reporting by Alexandria Sage; Writing by Toby Sterling in Amsterdam; Editing by Keith Weir)

    Read more at www.channelnewsasia.com/news/business...
  5. [verwijderd] 2 november 2018 13:17
    Reuters dus:

    SAN FRANCISCO: TomTom, dat zich bezighoudt met digitale kaarten, zal overwegen om het alleen te doen of partnerschappen na te streven als het een wagenparkbeheermaatschappij verkoopt die meer dan de helft van zijn huidige waarde vertegenwoordigt, vertelde de chief executive aan Reuters.
    Het in Nederland gevestigde TomTom, dat een marktkapitalisatie heeft van 1,75 miljard euro (US $ 2 miljard), zonder schuld en 179 miljoen euro in contanten, huurde Barclays in september in om een ??herziening van zijn "Telematics" -divisie uit te voeren met het oog op mogelijke verkoop .
    Het uitwerken van een eerlijke prijs voor de divisie, die bedrijven helpt geld te besparen door software te gebruiken voor het controleren en verbeteren van de prestaties van hun auto- en vrachtwagenvloten, is misschien niet eenvoudig, zei bestuursvoorzitter Harold Goddijn.
    Telematica, dat in het derde kwartaal 43 miljoen euro omzet had, een stijging van 6 procent ten opzichte van een jaar geleden, is "een beetje een raadsel" voor analisten, voegde Goddijn, een van de oprichters van het bedrijf, eraan toe.
    De divisie is rustig maar snel gegroeid in de schaduw van een bedrijf dat de consument beter bekend is vanwege het maken van satnav-apparaten - een bedrijf in verval - en van analisten voor het serveren van de digitale kaarten die zijn ingebouwd in de Apple Maps-app van de iPhone.
    Met Telematics die dit jaar naar verwachting een kernresultaat van 60-70 miljoen euro zullen behalen, variëren de waarderingen van het bedrijf enorm, van 700 miljoen euro tot 1,4 miljard euro. Verkopers aan de kant van de verkooppunten zijn het oneens over welk meervoud van de winst het bedrijf, dat waarschijnlijk zijn gestage maar niet spectaculaire groei lijkt te verlengen, zal ophalen.
    Een goede deal voor telematica zou de koers van het aandeel van TomTom na de recente volatiliteit helpen versterken.
    "Als je kijkt naar de som van de delen en de waardering en marktkapitalisatie, dan is er iets dat niet helemaal klopt en dat moet beter worden uitgelegd", zei Goddijn in een interview deze week in San Francisco.
    TomTom, opgericht in 1991, hielp bij het pionieren van navigatieapparaten die op dashboards waren gemonteerd, maar concurreert nu met het Duitse HERE en met Google om digitale kaarten te verkopen die zijn geïntegreerd in de eigen software en bedieningspanelen van de auto.
    VOLGENDE BEURT?
    Goddijn weigerde te zeggen wat TomTom met de opbrengsten zal doen als Telematica wordt verkocht, ondanks de dramatische verandering die een verkoop zou hebben op het profiel van de onderneming.
    Het aantal TomTom-aandelen is tot nu toe 7 procent gedaald nadat Google Maps zijn belangrijkste markt betrad en navigatie- en verkeerssoftware aan autofabrikanten leverde. Google heeft tot nu toe verschillende TomTom-klanten geprovoceerd, waaronder Renault en Volvo.
    Dat is onderdeel van een breder patroon van autofabrikanten en technische bedrijven die samenwerken bij de voorbereiding van een lange, dure overgang naar zelfrijdende voertuigen.
    Alleen al deze week bleek dat Ford en Volkswagen en Volvo en Baidu in gesprek zijn over partnerschappen om zelfrijdende autotechnologie te ontwikkelen en te commercialiseren, waarbij kaarten een belangrijke rol zullen spelen.
    "Het is niet duidelijk wat het juiste economische model is om door te gaan voor het leveren van de volgende generatie kaartinhoud aan het voertuig: is het het beste om onafhankelijk te zijn? Is het het beste om een ??team te vormen? Het zal tijd kosten om dat uit te zoeken, "Goddijn zei.
    Hij zei dat hij ervan overtuigd was dat de verkoop van automotive-software voor TomTom de komende drie jaar zal blijven groeien, maar sluit een overname of een verreikende samenwerking met een autofabrikant of een groter technologiebedrijf niet uit.
    Goddijn en de drie andere oprichters van TomTom hebben een belang van 44 procent in het Nederlandse bedrijf, wat sommige beleggers vrezen dat het bedrijf nooit een deal zou aangaan die betekende dat effectieve zeggenschap moest worden ingeleverd.
    "Er is altijd iets belangrijks aan oprichters en emotionele gehechtheid en wat heb je." Ik wil het verhaal rechtzetten, "zei Goddijn.
    "We zullen doen wat goed is voor het bedrijf en de mensen en de belanghebbenden en de klanten zoals elk ander bedrijf, en we zullen kijken naar hoe het zal evolueren. We zullen zien."
    (US $ 1 = 0,8780 euro)
    (Reporting by Alexandria Sage; Writing by Toby Sterling in Amsterdam; Editing by Keith Weir)
  6. [verwijderd] 2 november 2018 13:18
    quote:

    Xynix schreef op 2 november 2018 13:12:

    At Telematics crossroads, TomTom CEO plots next move

    Digital mapmaking company TomTom will consider whether to go it alone or pursue partnerships if it sells a fleet management business which may account for more than half its current value, its chief executive told Reuters.

    SAN FRANCISCO: Digital mapmaking company TomTom will consider whether to go it alone or pursue partnerships if it sells a fleet management business which may account for more than half its current value, its chief executive told Reuters.
    Dutch-based TomTom, which has a market capitalization of 1.75 billion euros (US$2 billion), with no debt and 179 million euros in cash, hired Barclays in September to conduct a review of its "Telematics" division with an eye to possible sale.
    Working out a fair price for the division, which helps businesses to save money by using software to monitor and improve the performance of their car and truck fleets, might not be straightforward, Chief Executive Harold Goddijn said.
    Telematics, which had 43 million euros in sales in the third quarter, up 6 percent from a year ago, is "a bit of a mystery" for analysts, added Goddijn, one of the company founders.
    The division has grown quietly but quickly in the shadow of a company better known to consumers for making satnav devices - a business in decline - and to analysts for serving up the digital maps built into iPhone's Apple Maps app.
    With Telematics expected to post core earnings of 60-70 million euros this year, valuations of the business range hugely, from 700 million euros to 1.4 billion euros. Sell-side analysts disagree about what multiple of earnings the business, which seems likely to extend its steady but not spectacular growth, will fetch.
    Getting a good deal for Telematics would help to underpin the TomTom share price after recent volatility.
    "If you look at the sum of the parts and the valuation and market cap, there is something not quite right and that needs to be better explained," Goddijn said in an interview this week in San Francisco.
    TomTom, set up in 1991, helped to pioneer navigation devices mounted on dashboards but now competes with German-owned HERE and with Google to sell digital maps integrated into the cars' own software and control panels.
    NEXT TURN?
    Goddijn declined to say what TomTom will do with proceeds if Telematics is sold, despite the dramatic change a disposal would have on the company's profile.
    TomTom shares are down 7 percent year to date after Google Maps entered its key market, supplying navigation and traffic software to carmakers. Google has so far poached several TomTom clients including Renault and Volvo.
    That's part of a broader pattern of carmakers and tech firms teaming up as they prepare for a long, expensive transition toward self-driving vehicles.
    This week alone it emerged that Ford and Volkswagen, and Volvo and Baidu are in talks on partnerships to develop and commercialize self-driving car technology, in which maps will play an important role.
    "It's not clear what the right economic model is going to be going forward for delivering the next generation of mapping content to the vehicle: is it best to be independent? Is it best to team up? It will take time to figure that out," Goddijn said.
    He said he was confident TomTom's automotive software sales will continue to grow in the coming three years, but did not rule out a takeover or far-reaching partnership with a carmaker or larger technology firm.
    Goddijn and TomTom's three other founders hold a 44 percent stake in the Dutch company, which some investors fear means the company would never enter a deal that meant surrendering effective control.
    "There's always a big thing about founders and emotional attachments and what have you. I want to set the record straight," Goddijn said.
    "We will do whatever is right for the business and the people and the stakeholders and the customers like any other business, and we’ll look at how it will evolve. We'll see."
    (US$1 = 0.8780 euros)
    (Reporting by Alexandria Sage; Writing by Toby Sterling in Amsterdam; Editing by Keith Weir)

    Read more at www.channelnewsasia.com/news/business...

    YES!!!!
  7. forum rang 4 Xynix 2 november 2018 13:18
    He said he was confident TomTom's automotive software sales will continue to grow in the coming three years, but did not rule out a takeover or far-reaching partnership with a carmaker or larger technology firm.
    Read more at www.channelnewsasia.com/news/business...

    Doe nou maar gewoon Microsoft nadat je die het simpele Sum-of-the-Parts bedrag nog een keer hebt uitgelegd in relatie tot het enorme potentieel voor Azure. 20 Euro en een strik erom en definitief uit handen van de stuntelaars!
  8. [verwijderd] 2 november 2018 13:24
    KAN MEN NU ALSTUBLIEFT ALLE DELISTING (DIRTY EXIT) JAMMER VERHALEN STAKEN?

    - TOMTOM ZIET AUTOMOTIVE 3 JAAR GROEIEN
    - INDUSTRIE TREKT STEEDS MEER SAMEN OP
    - TOMTOM GAAT NADENKEN: OF GEHEEL VERKOPEN OF DIEPER PARTNERSHIP MET AUTOFABRIKANT(EN)
    - GODDIJN GEEFT ZELF AAN DAT ER ONDERWAARDERING IS BIJ SUM OF THE PARTS DIE ER UIT MOET (NETJES GEZEGD: “NEEDS BETTER EXPLAINING”)
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links