Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 144,610 23 apr 2024 22:00
  • -0,070 (-0,05%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 1.858.201 Gem. (3M) 100,6M

Tesla blow-off

7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 25 oktober 2018 20:10
    Consumer Reports: Tesla, Cadillac en Volvo weinig betrouwbaar

    Autovisie 5 uur geleden

    De Tweeling: Mercury Villager - Nissan Quest

    BMW X5 krijgt M Performance Parts

    © Autovisie.nl Consumer Reports: Tesla, Cadillac en Volvo weinig betrouwbaar
    Tesla is zes plaatsten gezakt in het jaarlijkse betrouwbaarheidsonderzoek van Consumer Reports. Daarmee bevindt het zich nu onderaan de lijst met negenentwintig in de Verenigde Staten leverbare merken, net boven Cadillac en hekkensluiter Volvo.

    Tesla Model X

    Consumer Reports heeft voor zijn betrouwbaarheidsonderzoek informatie verzameld over meer dan 500.000 auto's in de VS. Tesla is een van de grootste dalers, vooral dankzij de slechte prestaties van de Model S en Model X. De Model S kreeg vorig jaar nog een score van 'Above Average', maar is nu naar 'Below Average' gezakt. De Model X behoudt zijn 'Much Worse Than Average'-score, met name door de problemen met zijn vleugeldeuren.

    Onbetrouwbaarst
    Volgens Consumer Reports is de Model X een van de onbetrouwbaarste auto's op de Amerikaanse markt, samen met de Honda Odyssey, Volkswagen Atlas, Buick Enclave, Chevrolet Silverado 2500 HD, Kia Cadenza, Chevrolet Traverse, Honda Clarity, Cadillac ATS en Ram 3500. Opvallend is dat in de merkenlijst alle Amerikaanse merken in de onderste helft zitten.

    Betrouwbaarst
    De tien betrouwbaarste modellen zijn de Lexus GX, Toyota Prius C, Toyota Prius Prime, Mazda MX-5, Toyota Corolla, Lexus NX, Toyota Prius, Honda Fit, Kia Sedona en Toyota Highlander. Het zal dan ook niemand verbazen dat Lexus, Toyota, Mazda, Subaru en Kia als de vijf meest betrouwbare merken uit de bus komen.

    Hieronder de volledige lijst:
    1. Lexus
    2. Toyota
    3. Mazda
    4. Subaru
    5. Kia
    6. Infiniti
    7. Audi
    8. BMW
    9. Mini
    10. Hyundai
    11. Porsche
    12. Genesis
    13. Acura
    14. Nissan
    15. Honda
    16. Volkswagen
    17. Mercedes-Benz
    18. Ford
    19. Buick
    20. Lincoln
    21. Dodge
    22. Jeep
    23. Chevrolet
    24. Chrysler
    25. GMC
    26. Ram
    27. Tesla
    28. Cadillac
    29. Volvo

    www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/consume...
  2. [verwijderd] 26 oktober 2018 00:22
    Ik dacht eerst aan aandrijving bij "parts" te maken in China.
    Maar Tesla heeft veel ongenoegen geuit over de medewerking van leveranciers. Zodra eentje zou uitvallen, zouden ze klaar staan om het zelf te gaan doen.

    Als je dan tóch bijna 1km² in China koopt...waarom niet kijken wat je zoal beter kunt dan je leveranciers?
    Wie weet er dure parts te noemen die ze nu inkopen. Een paar schieten mij te binnen die ze volgens mij nog niet zelf doen.
    - LCD schermen, 3 maten in gebruik
    - Stuurwielen
    - Wielen/Aero Caps (nu al meer dan een miljoen wielen per jaar nodig)
    - Remmen?
    - Pedalen?
    - Gazen daken?
    - HVACs?
    - Audio?
    - Banden
    - Boordcomputer
    - Stoelen/banken? Ze doen een deel zelf, maar ook alle voorwerk?
    - Wellicht een groot persdeel als het dashboard.
    - Thuisladers?
    - Vloermatten
    - Interieurpanelen?
    - Service Center interieur? Lounge banken, werkbanken, lichtreclames, etc.

    Als ze de duurste en potentieel meest op te besparen/ontwikkelen items kiezen, kan ze dat best wat bottom line opleveren. En flexibiliteit/planning.
    Als Tesla China dan ook nog eens een eigen bedrijf wordt en eigen schulden aangaat, een mooie oplossing wellicht. Krijgt de republiek van de mensen ook nog wat export van die grote fabriek.

    En toen stonde we ineens nog maar 17% onder ATH. Met dit aandeel, kan dat in 48 uur gedaan zijn :-D
  3. forum rang 10 voda 26 oktober 2018 21:43
    Onderzoek FBI naar mogelijke misleiding Tesla - media

    (ABM FN-Dow Jones) De FBI is een onderzoek gestart naar mogelijke misleiding door Tesla. Dit maakte The Wall Street Journal vrijdag bekend.

    De Amerikaanse federale politiedienst gaat na of de fabrikant van elektrische auto's onjuiste informatie heeft verstrekt over de productie van het Model 3 sedan type. Ook wordt onderzocht of Tesla beleggers sinds begin 2017 heeft misleid.

    Het bedrijf heeft op 18 december een verzoek van het ministerie van Justitie gekregen om op vrijwillige basis documenten af te staan. Het FBI-onderzoek staat los van de schikking die op 28 september is bereikt tussen de SEC en Tesla.

    Tesla wilde niet op het bericht in The Wall Street Journal reageren.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved
  4. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 oktober 2018 07:44
    Belastingvoordeel in vijf jaar circa 70.000 euro
    Dure Tesla slurpt subsidie

    Door Jorn Jonker
    2 uur geleden in BINNENLAND

    Den Haag - De belastingvoordelen voor prijzige, elektrische auto’s kunnen enorm oplopen. Wie vanaf dit jaar een Tesla Model S (versie P90D) leaset, krijgt de komende vijf jaar circa zeventigduizend euro subsidie. Regeringspartij CDA zegt dit ’echt over de top’ te vinden.
    Het CDA vindt het hoog tijd dat het voordeel voor prijzige elektrische auto’s wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op.

    Het CDA vindt het hoog tijd dat het voordeel voor prijzige elektrische auto’s wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op.

    Om elektrisch rijden te stimuleren, zijn er allerhande belastingvoordelen. Het CDA vroeg het ministerie van Financiën op een rij te zetten hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: „De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op €67.140, respectievelijk €73.120.”

    Het enorme belastingvoordeel ontstaat vooral doordat er voor deze elektrische auto’s geen 22 maar 4 procent bijtelling betaald hoeft te worden. Daarnaast geldt er een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting en de ’vaste voet’ in de bpm. Dat er voor de dure Tesla helemaal geen bpm betaald hoeft te worden, is nog niet eens meegenomen in de subsidieberekening van het ministerie.

    Over het voorbeeld van de luxe Tesla schrijft Snel: „Uitgaande van een gemiddeld aantal kilometers over vijf jaar van 90.000 bedraagt de gemiddelde subsidie per km 75 à 80 cent.”

    De belastingvoordelen op dure auto’s worden vanaf volgend jaar wel ingeperkt. Wie vanaf dan een auto van boven de 50.000 euro leaset, moet wél 22 procent bijtelling betalen over wat de wagen meer kost dan dat bedrag. Maar over de eerste 50.000 euro blijft het voordelige tarief van 4 procent gelden.

    "Noodzaak om allerduurste wagens zo zwaar te blijven subsidiëren is er niet"

    Regeringspartij ChristenUnie heeft gevraagd of die inperking van de belastingvoordelen niet uitgesteld kan worden, gezien de milieudoelen van het kabinet. Staatssecretaris Snel gaat daar niet in mee. Er zijn inmiddels ook genoeg goedkopere elektrische auto’s, is een van zijn argumenten daarvoor. Dus de noodzaak om de allerduurste wagens zo zwaar te blijven subsidiëren is er niet.

    Het CDA vindt het hoog tijd worden dat het voordeel wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op. Voor veel minder geld kan er meer CO2-uitstoot bespaard worden, zeggen de CDA’ers. Zo kunnen er bijvoorbeeld huizen geïsoleerd worden en zo’n maatregel komt niet vooral ten goede aan mensen die zich peperdure auto’s kunnen veroorloven.

    Eerder waren er ook op grote schaal belastingvoordelen voor plug-in hybride voertuigen, zoals bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander. Die regeling is nu meer rechtgetrokken. Terugkijkend maakt staatssecretaris Snel de grove schatting dat de fiscale voordelen voor die auto’s „rond de € 2 miljard aan gederfde inkomsten hebben gekost.” Waarmee ons de afgelopen vijf jaar wel 100.000 tot 260.000 ton CO2-uitstoot bespaard is gebleven, schat de bewindsman. Het CDA wijst er echter op dat in andere sectoren met 20 euro investering een besparing van een ton uitstoot bewerkstelligd kan worden, een fractie van wat hier is uitgegeven.
  5. [verwijderd] 29 oktober 2018 12:51
    quote:

    voda schreef op 26 oktober 2018 21:43:

    Onderzoek FBI naar mogelijke misleiding Tesla - media

    (ABM FN-Dow Jones) De FBI is een onderzoek gestart naar mogelijke misleiding door Tesla. Dit maakte The Wall Street Journal vrijdag bekend.
    De markt houdt van een bedrijf dat op het randje loopt?

    341.49 +10.59 (3.20%)
    Pre-Market: 7:47AM EDT
  6. Dutcheon 29 oktober 2018 13:17
    De eerste belangrijke vraag aan naieve Omtzigt en Mulder: Welke auto's zouden deze ondernemers (want merendeel koopt de tesla zakelijk) rijden als het Tesla alternatief er niet was.

    Mijn aantwoord, deze ondernemers zijn rekenaars, of worden hierop gewezen door anderen (boekhouder accountant). In elk ander geval reden ze een jong gebruikte Audi Q7, BMW X5, Porsche Cayenne. Allemaal diesel en ZONDER BIJTELLING, want prive een andere auto, omdat 22% over 80k belachelijk is!. Daarnaast kopen ze vaak jong gebruikt, dus flink wat minder bpm dan word geschetst. Ja je houd de mrb over.

    Daarnaast zijn er ook veel rond mij die eerder met een youngtimer reden, bar weinige bijtelling betaalden en al helemaal geen bpm.

    DE REKENSOM VAN OMTZIGT IS VEEL TE KORT DOOR DE BOCHT!

    bedenk ook even dat door deze regeling op dit moment veel tesla's in de prive sector terecht komen. Ik ken op dit moment 3 mensen uit mijn kenissenkring die de tesla van zakelijk naar privé hebben gebracht en de vrouw rijd nu met de auto.
    Daarnaast een vriend die een tweedehands tesla heeft gekocht terwijl hij in Loondienst is. Heeft wel 40k neer moeten leggen, maar lacht iedereen uit, rijd 60k in een jaar voor minder als 10ct per kilometer.

    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 29 oktober 2018 07:44:

    Belastingvoordeel in vijf jaar circa 70.000 euro
    Dure Tesla slurpt subsidie

    Door Jorn Jonker
    2 uur geleden in BINNENLAND

    Den Haag - De belastingvoordelen voor prijzige, elektrische auto’s kunnen enorm oplopen. Wie vanaf dit jaar een Tesla Model S (versie P90D) leaset, krijgt de komende vijf jaar circa zeventigduizend euro subsidie. Regeringspartij CDA zegt dit ’echt over de top’ te vinden.
    Het CDA vindt het hoog tijd dat het voordeel voor prijzige elektrische auto’s wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op.

    Het CDA vindt het hoog tijd dat het voordeel voor prijzige elektrische auto’s wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op.

    Om elektrisch rijden te stimuleren, zijn er allerhande belastingvoordelen. Het CDA vroeg het ministerie van Financiën op een rij te zetten hoe groot dat voordeel is voor een automobilist die de Tesla Model S P90D (cataloguswaarde 129.200 euro) de komende vijf jaar leaset. Staatssecretaris Snel (Financiën) antwoordt daar nu op: „De totale subsidie over vijf jaar komt in vergelijking met een auto op benzine, respectievelijk diesel, uit op €67.140, respectievelijk €73.120.”

    Het enorme belastingvoordeel ontstaat vooral doordat er voor deze elektrische auto’s geen 22 maar 4 procent bijtelling betaald hoeft te worden. Daarnaast geldt er een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting en de ’vaste voet’ in de bpm. Dat er voor de dure Tesla helemaal geen bpm betaald hoeft te worden, is nog niet eens meegenomen in de subsidieberekening van het ministerie.

    Over het voorbeeld van de luxe Tesla schrijft Snel: „Uitgaande van een gemiddeld aantal kilometers over vijf jaar van 90.000 bedraagt de gemiddelde subsidie per km 75 à 80 cent.”

    De belastingvoordelen op dure auto’s worden vanaf volgend jaar wel ingeperkt. Wie vanaf dan een auto van boven de 50.000 euro leaset, moet wél 22 procent bijtelling betalen over wat de wagen meer kost dan dat bedrag. Maar over de eerste 50.000 euro blijft het voordelige tarief van 4 procent gelden.

    "Noodzaak om allerduurste wagens zo zwaar te blijven subsidiëren is er niet"

    Regeringspartij ChristenUnie heeft gevraagd of die inperking van de belastingvoordelen niet uitgesteld kan worden, gezien de milieudoelen van het kabinet. Staatssecretaris Snel gaat daar niet in mee. Er zijn inmiddels ook genoeg goedkopere elektrische auto’s, is een van zijn argumenten daarvoor. Dus de noodzaak om de allerduurste wagens zo zwaar te blijven subsidiëren is er niet.

    Het CDA vindt het hoog tijd worden dat het voordeel wordt ingeperkt. De subsidie levert volgens Kamerleden Omtzigt en Mulder ’nauwelijks milieuwinst’ op. Voor veel minder geld kan er meer CO2-uitstoot bespaard worden, zeggen de CDA’ers. Zo kunnen er bijvoorbeeld huizen geïsoleerd worden en zo’n maatregel komt niet vooral ten goede aan mensen die zich peperdure auto’s kunnen veroorloven.

    Eerder waren er ook op grote schaal belastingvoordelen voor plug-in hybride voertuigen, zoals bijvoorbeeld de Mitsubishi Outlander. Die regeling is nu meer rechtgetrokken. Terugkijkend maakt staatssecretaris Snel de grove schatting dat de fiscale voordelen voor die auto’s „rond de € 2 miljard aan gederfde inkomsten hebben gekost.” Waarmee ons de afgelopen vijf jaar wel 100.000 tot 260.000 ton CO2-uitstoot bespaard is gebleven, schat de bewindsman. Het CDA wijst er echter op dat in andere sectoren met 20 euro investering een besparing van een ton uitstoot bewerkstelligd kan worden, een fractie van wat hier is uitgegeven.

  7. Dutcheon 29 oktober 2018 13:36
    Regeringspartij ChristenUnie heeft gevraagd of die inperking van de belastingvoordelen niet uitgesteld kan worden, gezien de milieudoelen van het kabinet. Staatssecretaris Snel gaat daar niet in mee. Er zijn inmiddels ook genoeg goedkopere elektrische auto’s, is een van zijn argumenten daarvoor. Dus de noodzaak om de allerduurste wagens zo zwaar te blijven subsidiëren is er niet.

    Welke zichzelf respecterende ondernemer die een beetje verdienstelijk zaken doet gaat in een Leaf, Ionic, Zoë of E-golf rijden.....?

    Het is zeer waarschijnlijk dat voorlopig nog een aantal jaren minimaal 90kw accupakketten nodig zijn om met een flinke auto, Audi E-tron, Mercedes EQ, Jaguar E-Pace. Die auto's komen allemaal aangekleed met wat opties rond de 100k te liggen

  8. [verwijderd] 29 oktober 2018 13:47
    Mijn vriendinnetje rijdt privé nu een dorstige Mazda 3, oa nodig voor haar werk. Benzine automaat. Iemand een tip hoe ze per maand zou kunnen overhouden met een (nu nog) overprijsde BEV, nieuw of gebruikt? Omdat ze geregeld haar ouders opzoekt in Limburg en over de grens gaat shoppen, liefst een goede 250km actieradius bij normaal gebruik.
    Wat zijn de private leasing opties? Kan dat icm gebruikte? Valt er te sparen op meer dan de benzine alleen? Dan kan ze proberen regelen dat er een laadpaal in haar parkeergarage komt.

    Dank je!
  9. Dutcheon 29 oktober 2018 14:32
    Gebruikte lease is moeilijk, en je wilt controle over wat je in gebruik neemt van een ander... ik denk dat je beste optie een DK is waar je geen afsluitkosten voor betaald en bijvoorbeeld 20k leent tegen een rente die gelijk is aan de MRB van die Mazda.

    Vriend van me heeft voor 40k incl btw een hele mooie gebruikte Model-s gekocht met 130.000 gelopen van 2014.

    Heeft nog wel naar alternatieven gekeken, maar jong gebruikte Leaf, Ionic en een nieuw te bestellen Model-E waren allemaal relatief duur voor wat je krijgt.

    Heeft zijn diesel auto voor 16.000 euro verkocht en had zelf al 7000 euro voor een volgende auto gespaard.
    Hij heeft voor 18k een DK bij freo afgesloten tegen 4.2% rente.
    Kost hem 750 euro rente op jaarbasis.
    Standaard lost hij 250euro per maand af en verhoogd dit met 400 euro per maand
    voor de wegenbelasting en besparing op brandstofkosten waar hij normaal per maand zo'n 500 euro aan kwijt is.
    Hij is nu naast het gratis superchargen onderweg zo'n 100 euro per maand kwijt aan stroom die hij thuis afneemt.

    Hij heeft voorgenomen om zijn eindejaarsbonus te gebruiken als extra afbetaling en hij verwacht zo binnen 20 maanden zijn DK afbetaald te hebben.

    Vanaf dat moment rijd hij tegen zeer geringe kosten en kan hij nog levenslang gratis superchargen. Hij heeft dan ook nog 2 jaar Tesla garantie op de aandrijflijn van zijn Model-S.
    Wel word er naar verwachting weer wegenbelasting heffing ingevoerd door BV Nederland.

  10. forum rang 10 voda 29 oktober 2018 20:19
    Tesla maakt winst, maar opschaling productie zonnedakpannen vertraagd tot 2019

    Na vele kwartalen van recordverliezen is het Tesla gelukt om een kwartaal af te sluiten met winst. Wel is er slecht nieuws over de zonnedakpan: de massaproductie is nog altijd niet op gang gebracht.

    Het bedrijf sloot de maanden juli, augustus en september af met 312 miljoen dollar winst. In het eerste kwartaal van 2013 boekte Tesla de eerste winst ooit en nu zijn er opnieuw zwarte cijfers. De verkoop van zonnepanelen steeds met 11 procent tot 93 megawattpiek.

    Tesla meldde bij de presentatie van de vorige kwartaalcijfers al dat de productie van de zonnedakpannen vertraagd was. De productie zou pas later in het jaar opgeschaald worden. Dat is nu echter nog steeds niet het geval. De orderboeken voor de zonnedakpannen liepen na de opening al snel vol, maar de redactie van Solar Magazine meldde afgelopen maart al dat de Nederlandse vestiging van Tesla nog niet weet wanneer de eerste Nederlanders die Tesla’s solar roof besteld hebben hun nieuwe dak mogen verwachten.

    Tesla meldt nu het volgende over de opschaling van de productie van het ‘solar roof’: ‘Vanwege de complexiteit van solar roof gaan we verder om het ontwerp van het product te herhalen via intensieve betrouwbaarheidstesten. We gaan ook door met het verfijnen van het installatieproces. Daarom verwachten we dat de opschaling van de productie in de eerste helft van 2019 sneller op gang komt.’

    solarmagazine.nl/nieuws-zonne-energie...
  11. forum rang 5 DNFTT 30 oktober 2018 09:57
    quote:

    Skater schreef op 29 oktober 2018 13:47:

    Mijn vriendinnetje rijdt privé nu een dorstige Mazda 3, oa nodig voor haar werk. Benzine automaat. Iemand een tip hoe ze per maand zou kunnen overhouden met een (nu nog) overprijsde BEV, nieuw of gebruikt? Omdat ze geregeld haar ouders opzoekt in Limburg en over de grens gaat shoppen, liefst een goede 250km actieradius bij normaal gebruik.
    Wat zijn de private leasing opties? Kan dat icm gebruikte? Valt er te sparen op meer dan de benzine alleen? Dan kan ze proberen regelen dat er een laadpaal in haar parkeergarage komt.

    Dank je!

    Ik heb zowel een diesel Kangoo als ook de elektrische en per saldo is de diesel flink goedkoper.
    Verzekering van een EV is duurder, onderhoud van een EV iets goedkoper.
    Opladen is alleen interessant als je om wil rijden naar en dan stil wil staan bij een snellader (Maingo of gratis superchargen) want publiek laden is totaal generaal even duur als brandstof rijden.
  12. [verwijderd] 30 oktober 2018 11:50
    quote:

    japio,o schreef op 30 oktober 2018 09:57:

    [...]

    Ik heb zowel een diesel Kangoo als ook de elektrische en per saldo is de diesel flink goedkoper.
    Verzekering van een EV is duurder, onderhoud van een EV iets goedkoper.
    Opladen is alleen interessant als je om wil rijden naar en dan stil wil staan bij een snellader (Maingo of gratis superchargen) want publiek laden is totaal generaal even duur als brandstof rijden.
    Interessant, dank je voor de input.
    Nu is de Kangoo Electric natuurlijk niet de meest actuele of zuinige, letterlijk dubbel zo duur als de Diesel in aanschaf? Voor een kleine accu en motor, schandalig eigenijk. Dat zal over 5 jaar niet meer kunnen. En zeker niet meer verkopen.

    Laden moet je gewoon thuis doen of bij een gekke service die dat gratis aanbiedt. Een publieke is duur ja.

    Rijd je ze privé of zakelijk? Hoe bevalt het rijden verder?
  13. forum rang 10 voda 30 oktober 2018 12:29
    Elon Musk koopt voor miljoenen Tesla-aandelen

    Gepubliceerd op 30 okt 2018 om 12:11 | Views: 612

    PALO ALTO (AFN/BLOOMBERG) - Elon Musk heeft voor meer dan 9,9 miljoen dollar aan aandelen van de door hem opgerichte autofabrikant Tesla ingekocht. Dat komt naar voren uit een melding bij de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC.

    Musk zegde onlangs al toe voor 20 miljoen dollar aan aandelen van Tesla in te kopen, maar deze miljoenentransactie staat daar los van. Musk is met een belang van bijna 20 procent momenteel de grootste aandeelhouder in Tesla.

    De topman van Tesla zorgde onlangs voor opschudding toen hij via Twitter aankondigde het bedrijf van de beurs te willen halen, iets wat uiteindelijk niet werd waargemaakt. De SEC verdacht Musk daarop van fraude en trof een schikking met hem.

    Ondanks de problemen die Musks twittergedrag hebben opgeleverd, blijft hij steekjes uitdelen aan de SEC. Zo schreef hij maandag al zijn officiële titels bij Tesla te hebben gewist, om te kijken of het verwarring oplevert bij de autoriteiten. Eerder noemde hij de SEC in een tweet de ,,Shortseller Enrichment Commission'', waarmee hij suggereerde dat de toezichthouder speculanten op koersdalingen helpt.
  14. Dutcheon 30 oktober 2018 12:39
    quote:

    japio,o schreef op 30 oktober 2018 09:57:

    [...]

    Ik heb zowel een diesel Kangoo als ook de elektrische en per saldo is de diesel flink goedkoper.
    Verzekering van een EV is duurder, onderhoud van een EV iets goedkoper.
    Opladen is alleen interessant als je om wil rijden naar en dan stil wil staan bij een snellader (Maingo of gratis superchargen) want publiek laden is totaal generaal even duur als brandstof rijden.
    Ik hoef vrijwel nooit onderweg te laden, onze Tesla staat 'sochtend altijd vol, voor ongeveer 17 euro.
    Daarmee rijden we vrijwel altijd ruim 350km met uitschieters naar 450 en af en toe ook net minder als 300 als ik een slechte bui heb en de a15 leeg is op de terugweg.

    Vorige jaar reed ik met de diesel 1:13 nog elke dag amsterdam heen en weer (170km) 3400km per maand. Dat kostte maandelijks rond de 350 euro.
    Nu puur op thuis laden aan 19 cent kost me dit 140 euro.
    (feitelijk is mijn voordeel nog groter doordat ik regelmatig nog wat werk op de laptop doe en even een half uurtje gratis supercharge, verder heb ik 75zonnepanelen, waarvan ik ongeveer 2000kw niet privé gebruik en dus in de Tesla stop.

    Uiteindelijk zit ik rond de 110 euro per maand aan stroomverbruik thuis om dus 3500km per maand te rijden!

  15. [verwijderd] 30 oktober 2018 20:12
    quote:

    Dutcheon schreef op 30 oktober 2018 12:39:

    [...]

    Ik hoef vrijwel nooit onderweg te laden, onze Tesla staat 'sochtend altijd vol, voor ongeveer 17 euro.
    Daarmee rijden we vrijwel altijd ruim 350km met uitschieters naar 450 en af en toe ook net minder als 300 als ik een slechte bui heb en de a15 leeg is op de terugweg.

    Vorige jaar reed ik met de diesel 1:13 nog elke dag amsterdam heen en weer (170km) 3400km per maand. Dat kostte maandelijks rond de 350 euro.
    Nu puur op thuis laden aan 19 cent kost me dit 140 euro.
    (feitelijk is mijn voordeel nog groter doordat ik regelmatig nog wat werk op de laptop doe en even een half uurtje gratis supercharge, verder heb ik 75zonnepanelen, waarvan ik ongeveer 2000kw niet privé gebruik en dus in de Tesla stop.

    Uiteindelijk zit ik rond de 110 euro per maand aan stroomverbruik thuis om dus 3500km per maand te rijden!

    Grappig dat je met nog snel even een halfuurtje laptoppen in de auto ipv thuis een tientje spaart. Enige betere is als FSD ooit een ding wordt en je heel de rit kunt doorwerken of écht chillen met een koud biertje en een TV serie of forum ofzo :-)
  16. forum rang 5 DNFTT 31 oktober 2018 00:17
    quote:

    Skater schreef op 30 oktober 2018 11:50:

    [...]
    Interessant, dank je voor de input.
    Nu is de Kangoo Electric natuurlijk niet de meest actuele of zuinige, letterlijk dubbel zo duur als de Diesel in aanschaf? Voor een kleine accu en motor, schandalig eigenijk. Dat zal over 5 jaar niet meer kunnen. En zeker niet meer verkopen.

    Laden moet je gewoon thuis doen of bij een gekke service die dat gratis aanbiedt. Een publieke is duur ja.

    Rijd je ze privé of zakelijk? Hoe bevalt het rijden verder?
    Zakelijk en ook nog een originele Ampera.
    Een Opel Ampera-e kost bijna het dubbele van een Crossland, de Ioniq EV 50% meer t.o.v. de hybride (+BPM) en vul zelf maar verder aan.
    Voor stadsverkeer is een EV de beste optie en in Amsterdam is er vaak nog een laadplek voor de deur ook, qua rijcomfort is EV geweldig.
    60% van NL woningen heeft geen eigen oprit en dit percentage loopt alleen maar verder op, dit gaat in de toekomst één grote valkuil worden.
    Door de salderingsregeling rij ik nu extreem goedkoop, maar daar is de einddatum al van bekend.

    Ik heb er 120k elektrische kilometers opzitten en ben redelijk tevreden, maar het is niet vanzelfsprekend dat ik bij een volgende auto onmiddelijk weer voor elektrisch kies.

  17. [verwijderd] 31 oktober 2018 03:01
    Op een gegeven moment kom je toch geen zichzelf respecterende stad meer in met een uitlaat aan je auto?
    Het hebben van een oprit moet eruit als noodzaak inderdaad al zal de laadmaffia daar anders over denken. Net als Vereniging Eigen Huis en dergelijke.
    In London is er al een tijdje een initiatief waarbij ze oude lantaarnpalen aan de stoep gewoon open snijden en er een laadpunt in schroeven. De stroom ligt er toch al en heel veel prut is niet nodig om 's nachts je dagelijkse woon-werk ritje terug te laden. Die kant moet heel de wereld op, overdaad aan laadstations. En als werkgever moet je ook nadenken of je graag je beste mensen bij je houdt. De concurrent heeft vast meer gratis laadpalen op de parkeerplaats. Misschien zelfs alleen de beste parkeerplaatsen, zoals bij mijn laatste opdrachtgever. En de dikke Audi hybride van de CEO staat er natuurlijk ook te laden.

    Gelukkig komen de prijzen van BEV's even hard omlaag als de stimuleringen. De Hyundai Kona is een 500km auto van €47.000 ofzo. Model 3 zal er niet veel boven zitten voor nog langere actieradius, een kleinere accu zal er goed onder komen en gewoon voor iedereen die niet elk weekend op wintersport moet.

    Als je er sec naar kijkt, BEV's kunnen met de opkomende concurrentie niet duur blijven. Je hoort het Musk zeggen, en je weet hij krijgt gelijk, een jaar of 2 later dan hij zelf verwacht. Overigens gesteund door insiders van andere merken. Cellen gaan nu naar $100/kWh voor hen die op tijd en groot inkochten/fabrieken bouwden. Tesla heeft een horizon waarbij dat voor het hele accupak zal gelden. Ze hebben overigens een lichtere goedkopere oplossing voor Model 3 bedacht (een kwastie van packaging, wellicht gewoon in de lengte stapelen van rijtjes van 13x70mm cellen voor 48V ritsen bijvoorbeeld, 1 plus en 1 min. In plaats van elke cel apart solderen. Te bundelen in bijvoorbeeld lichte zwaar geperforeerde ronde composiet buizen (of krimpkous) per 3 of 7. Wat ze ook bedacht hebben, ze bouwen er nieuwe machines voor.
    Met maar 31kWh nodig voor een forensenautto waar 95% genoeg aan moet hebben (Hyundai Ioniq bijvoorbeeld) is dat maar $3100 aan cellen danwel het hele pack.
    De Model 3 motor (meer dan genoeg voor iedereen die geen bijbaan als straatracer heeft) kost volgens sccepttische reserve engineers nog geen $800. Bij massaproductie lopen de kosten gewoon niet zo op. Een verbrandingsmotor en tank kost natuurlijk bij huidige techniek nog wel minder, maar op bovenstaande bedragen kun je niet veel meer besparen.

    Elektrische aandrijving is, eenmaal uitgevogeld, zo simpel en comfortabel dat je als merk geen 10 of 20 verschillende motoren meer hoeft te hebben zodat klanten zich kunnen onderscheiden. Model 3 performance heeft simpelweg geselecteerde units achterin die een langere testcycle te verduren kregen. Kostte geen cent meer te maken, alleen wat QC en hoppa het is een $5K duurdere.

    Zijn er makers van versnellingsbakken en/of verbrandingsmotoren die we lekker kunnen shorten? Voor ik met pensioen ga bestaan die niet meer, of zijn ze totaal over op elektrisch. Daar is echter een stuk minder in te verdienen. Tesla zegt op de testbank al een miljoen mijl uit een Model 3 motor gegeseld te hebben. Nu is 200.000km nog best een "mijl"paal voor Model S en X zonder onder garantie vervangen motor of accu, maar dat zal natuurlijk niet zo blijven. Amper draaiende delen, geweldige goede data vanuit de vloot.

    Welke versnellingsbakboeren kunnen we long term shorten?
7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 95 96 97 98 99 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links