Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 337 338 339 340 341 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. VanillaSky 29 oktober 2018 15:09
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 29 oktober 2018 14:30:

    HERE en Bosch zijn private companies

    Dit is echt het meest waarschijnlijke scenario. Dan zijn ze ook uit de schijnwerpers gezien het privaat is en is het niet zo opzichtig wat de heren in een paar jaren nog extra beuren.

    Daarbij het in een combinatie opnieuw naar de beurs brengen over een tijdje gaat sowieso veel meer waarde brengen.

    Ik betwijfel alleen of we echt die 13-15 euro krijgen, vooralsnog loopt de markt er nog niet zo warm voor. Je kunt zeggen bij 10 of 11 euro krijgen ze een hoop gezeik maar bij 13 of 15 zullen er ook aandeelhouders zijn die klagen. Met 10 of 11 euro komen ze juridisch gezien denk ik prima weg, aandeel zit al 3 jaar in een downtrend en is toch 50% premie.
  2. forum rang 6 boem! 29 oktober 2018 15:10
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 29 oktober 2018 14:30:

    Martin, maar neem nu eens even de "helicopter-view" en niet te dicht op wat nu speelt, maar de ontwikkeling de laatste jaren

    -het aandeel is in 3 jaar gehalveerd bij uitmuntende beurzen en een zeer gevraagde en gezochte sector
    -TT stelt diep teleur voor waarde afzetting versus peers
    -TT heeft continue afschrijvingen gedaan op investeringen, intrinsiek heeft men het aandeel zeer laag in de boeken staan
    - het aandeel heeft men geschoond van bleeders en cash positief gemaakt

    - BAD geeft biz weg aan TT, ondanks dat ze HERE als captive account zien
    - MBLY is zeer gecharmeerd van TT, eigenlijk meer dan van HERE
    - INTEL heeft enorme bedragen voor investment exposure in de sector

    HERE en Bosch zijn private companies

    Intel weet wat de waarderingen geeft voor Cruise en Waymo

    Apple wil het toch uiteindelijk allemaal liefst zelf doen en zijn super gierig voor acquisities
    Google is de aartsvijand

    MSFT heeft na zich genaaid te voelen door de phones van Nokia wel even genoeg van acquisities die ze niet kunnen inschatten, ze hebben geen voet aan de grond gekregen tegen Apple met de phones en hebben ze dan nu zin het tegen Google op te nemen ?
    ze draaien zelf als een tierelier en de nieuwe CEO heeft de marktwaarde doen dubbelen

    als je alles rustig overloopt dan weet je dat de Founders wellicht nu eerder rijp zijn als investment Managers dan als uitvoerende Bestuurders

    die mogelijkheid is er nu en daar werkt men volgens mij al een jaar aan en nu komt het allemaal eigenlijk best goed uit

    een private equity bedrijf zijn niet enkel een asset-break up Managers ( value Managers) ze kunnen ook als parkeerplaats dienen voor een Meester

    de enorme koersdruk op dit aandeel in dit jaar van verandering waar alle seinen op groen staan is van zulke proporties dat dit echt gepland is voor een take out van TT en niet één onderdeel, doch de hele company.

    da's mijn mening en denk dat ik er niet naast zit, maar nogmaals het enige wat voor ons telt is
    aan welke prijs worden wij uit het aandeel gezet en ik denk dat we een fair-value gaan krijgen en we gaan niet rock-bottom genaaid worden
    lees fair-value natuurlijk wel versus de huidige beursnotering en dan is 100% te verdedigen hier aan 7.50 euro.

    Oke, ik neem zoals gewoonlijk in ieder geval afstand van de koers op dit moment.
    Dat tomtom underperformed qua koers tov wat we zien bij in de markten waar zij actief zijn is een understatement.

    Maar verplaats je eens in de FFF met jouw risk/reward mantra.
    Wat hebben zij te winnen/verliezen.
    De markten waar zij actief in zijn zijn oververhit.
    Zij hebben al melding gemaakt van het voornemen dat TTT via Barclas verkocht kan worden.
    Daarnaast is er ook interesse voor heel Tomtom, ik snap dat wel zeker in het licht van de uitspraak dat de indicatieve biedingen op TTT boven verwachting waren.
    Maar zelfs zonder de profit op TTT blijft de BU Automotive/Enterprise zeer gewild voor eenieder die zich een plaatsje wil veroveren in de nieuwe device.

    De founders bezitten 11% van de aandelen die nu een waarde vertegenwoordigen van ruwweg 195 mio.
    Het zijn geen van alle sloebers die dat geld nodig hebben om de rest van hun leven een invulling te geven.
    Daarnaast zijn ze reeds rond de zestig jaar dus met een mooi slotaccoord het werkzame leven afsluiten komt hun denk ik goed uit.

    Indien zij de kans krijgen om TTT boven hun verwachtingswaarde te verkopen zullen zij die met beide handen aangrijpen juist vanuit dat risk/reward principe.
    De interesse in de overige BU's zal hen op basis van dat zelfde principe ook sturen naar de hoogst mogelijke waarde met het minste risico.

    Zij hebben voor alle BU's hun waarde reeds bepaald op basis van wat zij verwachten in de toekomst.
    Indien zij de kans krijgen om rond of hoger dan die waarde nu af te rekenen zullen zij dat niet nalaten.
    Een onzeker avontuur onder een ander dak waar zij niet meer de regie hebben keuren zij mi af.
  3. [verwijderd] 29 oktober 2018 15:13
    quote:

    Kopjethee schreef op 29 oktober 2018 15:10:

    Als TomTom de koers van Nvidia had gevolgd, zeg maar grofweg vanaf 1-8-2015, dan stond het nu aan €100.
    Wat is dit voor een een K88 met Peren bedrijf.
    Speciaal een accountje aangemaakt om ons deze diepzinnige inzichten vandaag te kunnen geven?

    Deze tent gaat gewoon de deur uit ver boven de huidige koers ;-)
  4. [verwijderd] 29 oktober 2018 15:17
    quote:

    Accuboor schreef op 29 oktober 2018 15:13:

    [...]
    Speciaal een accountje aangemaakt om ons deze diepzinnige inzichten vandaag te kunnen geven?

    Deze tent gaat gewoon de deur uit ver boven de huidige koers ;-)
    Ja klopt inderdaad. Accountje aangemaakt vandaag.
    Ik probeer het te begrijpen.
    Wat ik niet begrijp is dat de particuliere aandeelhouders zich tot dusverre zo in de luren hebben laten leggen door die meneer Goddijn c.s. plus Mr. Wakkie?
  5. forum rang 7 ketchup 29 oktober 2018 15:22
    quote:

    VanillaSky schreef op 29 oktober 2018 15:09:

    [...]

    Dit is echt het meest waarschijnlijke scenario. Dan zijn ze ook uit de schijnwerpers gezien het privaat is en is het niet zo opzichtig wat de heren in een paar jaren nog extra beuren.

    Daarbij het in een combinatie opnieuw naar de beurs brengen over een tijdje gaat sowieso veel meer waarde brengen.

    Ik betwijfel alleen of we echt die 13-15 euro krijgen, vooralsnog loopt de markt er nog niet zo warm voor. Je kunt zeggen bij 10 of 11 euro krijgen ze een hoop gezeik maar bij 13 of 15 zullen er ook aandeelhouders zijn die klagen. Met 10 of 11 euro komen ze juridisch gezien denk ik prima weg, aandeel zit al 3 jaar in een downtrend en is toch 50% premie.
    bedenk wel aan 10-11 euro hebben ze toch een probleem, als HG 3 jaar geleden toen er verschillende adviezen waren van je kan nu verkopen aan 17 euro voor break-up-value en je was absoluut zeker dat er via zowel verdienmodel als toekomstige waarde veel meer uit te halen was, dan kan je ons 3 jaar later na een mega pak rammel aan de beurs niet zomaar zonder slag of stoot uit het aandeel zetten, uiteindelijk is TT geen failliete boedel het is een geschoond bedrijf dat volgend jaar 0.48 euro voor eps gaat laten zien en dat aan een multiple van x20 geeft een 10 euro aandeel

    trek je dan maar uit alles terug en ga gewoon door met keihard te werken en ontsla alles en iedereen die niet direct aan het bedrijfsresultaat meewerkt

    dus als Madame over de afdelingen loopt met een map onder haar arm, een beetje te dirigeren zonder verantwoordelijk te zijn voor een divisie omdat die er niet meer is, van die verdomde pay-roll af en zo lopen er daar nog wel wat neem ik zomaar aan.

    verder weet ook je krijgt bij een transfer waar jezelf meegaat met de banken geen probleem die krijgen compensatie business, je hebt het dus over 30% die je moet tevreden houden, dan denk ik voor 3 euro verschil tussen 10-12 of 13-15 heb je het over 240 mio euro .. dan ga je die toch geen oor aannaaien ?... waar jezelf over tig jaar meedoet aan een ipo die miljarden kan geven ?
  6. forum rang 7 ketchup 29 oktober 2018 15:28

    @ Martin, je schrijft exact hetzelfde als ik - exact

    enkel jij met de FFF bril op en ik met die van ONS ( wij de reguliere aandeelhouder)
    ik zie voor de FFF geweldige upside in een ipo scenario waar ze eventueel een Cruise of Waymo waardering kunnen krijgen, maar what about us ?

    waar zijn wij in dit verhaal van je als TT dadelijk onder een ander dak zit met de founders erin en wij eruit.
  7. forum rang 4 marathon 11 29 oktober 2018 15:33
    quote:

    Executive schreef op 29 oktober 2018 15:08:

    Waze een vent en geeft het toe... Geen interesse zou kunnen ;-)
    Alles kan natuurlijk maar ik denk wel dat er een aantal mensen de boot hebben gemist en nu onzin posten om er in ieder geval een beter gevoel zelf aan over te houden. De koers omlaag posten gaat niet lukken als ook de progjes daar inmiddels geen kans meer voor zien. Succes en ook op 7,65 kun je nog steeds veel winst maken
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 337 338 339 340 341 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links