Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,500 18 apr 2024 17:35
  • +0,340 (+1,41%) Dagrange 23,840 - 24,500
  • 211.210 Gem. (3M) 245,7K

Oktober 2018

1.617 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 81 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Dicall69 25 oktober 2018 21:05
    quote:

    nobahamas schreef op 25 oktober 2018 20:59:

    Keep smiling !, geen lulverhaal, duik er eens in.
    Fuelcell Energy heeft een vergelijkbare technologie om CO2 te vangen en te binden aan waterstof. Kan zodoende kolencentrales 90% schoner laten produceren.
    In de eerste transitie zit AMG lekker, maar over 10 tot 15 jaar ziet de wereld er toch heel anders uit.
    De info moet gerelateerd zijn aan AMG en wat de redenen zijn rondom de koersvorming, niemand maakt zich druk over wat na de elektrische auto komt en dergelijke !!!
  2. nobahamas 25 oktober 2018 21:15
    Dit is wel duidelijk gerelateerd aan AMG:
    Duik eens in de toekomst, en stel je eens voor hoe de wereld er dan uit zal zien.
    Bijvoorbeeld mobiliteit:
    Rijden we elektrisch middels accu's
    Elektrisch dmv een brandstofcel en waterstof als brandstof?
    Of rijden we met een schone verbrandingsmotor?
    Stel, het wordt de verbrandingsmotor met een brandstof die berust op CO2-capture?
    Hoe winnen we dan de energie (solar - wind?), en hoe bufferen we de energie die we omzetten naar CO2 neutrale brandstof?

    Ik denk dat er een grote toekomst is voor Vanadium, omdat we met de toevoeging van Vanadium de lichtste voertuigen kunnen produceren.
    En het beste de energie kunnen bufferen voor een continu aanvoer van energie van de netwerken en "brandstof-fabrieken"
  3. [verwijderd] 25 oktober 2018 21:17
    Als het zo makkelijk was dan hadden de oliemaatschappijen het allang opgekocht,of de grote accu bouwers en dan zouden zij er voorlopig niet mee doorgaan ,de halve wereld zou falliet gaan denk maar aan olie staten,voor mij lijkt het net zo n idee als vroeger de hetelucht motor van Wardenier,dat denk ik ervan,maar ik ben maar boer cees
  4. [verwijderd] 25 oktober 2018 22:01
    quote:

    rene66 schreef op 25 oktober 2018 14:14:

    [...]Hierbij een print versie, je moet de pagina zelf even draaien. Ik zie niet nergens een download functie op de site van de Telegraaf. Dus ik heb even lopen rommelen.

    Heel erg bedankt voor de moeite :-)
    Al was het meer een constatering van mij, dat het dus in de krant (de printversie) staat en niet online.

    Haal het maar snel weg, mag vast niet gepost worden ivm copyright en zo ;-)
  5. nobahamas 25 oktober 2018 22:35
    Volgens het interview, zullen de brandstofkosten niet hoger zijn dan de huidige brandstofkosten.
    Ik denk dat hierin de kosten van toevoer aan renewable energie niet is meegenomen.
    Ik wilde deze ontwikkeling hier wel noemen, juist omdat het ook kansen biedt voor bedrijven als AMG.

  6. forum rang 4 Dicall69 25 oktober 2018 22:40
    quote:

    boer cees schreef op 25 oktober 2018 21:17:

    Als het zo makkelijk was dan hadden de oliemaatschappijen het allang opgekocht,of de grote accu bouwers en dan zouden zij er voorlopig niet mee doorgaan ,de halve wereld zou falliet gaan denk maar aan olie staten,voor mij lijkt het net zo n idee als vroeger de hetelucht motor van Wardenier,dat denk ik ervan,maar ik ben maar boer cees
    Die de nagel op de kop slaat en blijkbaar meer weet dan de rest, AB-tje van mij no-nonsens en duidelijk !!!
  7. rendement_zoeker 25 oktober 2018 23:15
    quote:

    boer cees schreef op 25 oktober 2018 21:17:

    Als het zo makkelijk was dan hadden de oliemaatschappijen het allang opgekocht,of de grote accu bouwers en dan zouden zij er voorlopig niet mee doorgaan ,de halve wereld zou falliet gaan denk maar aan olie staten,voor mij lijkt het net zo n idee als vroeger de hetelucht motor van Wardenier,dat denk ik ervan,maar ik ben maar boer cees
    Niemand zegt ook dat het makkelijk is. Hier wat uitleg.

    www.nature.com/articles/ncomms15174.pdf

    Of mag ik dat niet hier neerzetten van Dicall69?
  8. rendement_zoeker 25 oktober 2018 23:20
    Nog 4 dagen tot de cijfers. Vandaag een mooie koersontwikkeling. Een kleine stijging, maar met een hoog volume. Ik denk dat we vanaf nu de eindfase in gaan tot aan de cijfers. Het hoge volume doet me vermoeden dat men staat te trappelen, zo voor de cijfers. We gaan hopelijk boven de 40 naar de cijfers. Vanaf daar gaan we het zien. Zelf sta ik er positief in. Maar de praktijk leert dat het vaak niet zo makkelijk is, als het lijkt!

    Laat 1 november maar komen.
  9. nobahamas 25 oktober 2018 23:33
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 25 oktober 2018 23:15:

    [...]

    Niemand zegt ook dat het makkelijk is. Hier wat uitleg.

    www.nature.com/articles/ncomms15174.pdf

    Of mag ik dat niet hier neerzetten van Dicall69?
    Jij mag alles hier plaatsen rendement_zoeker.
    Voorlopig zit AMG sterk in een markt van grondstoffen die gewild is.
    En voor de toekomst zie ik ook best wat kansen.
    Co2 winning uit de omgevingslucht gaat op dit moment via membraamsystemen die vaak opgebouwd zijn uit bijzondere verbindingen, en vaak silica verbindingen.
    Grondstoffen die AMG volop produceert.
  10. rendement_zoeker 25 oktober 2018 23:37
    quote:

    nobahamas schreef op 25 oktober 2018 23:33:

    [...]
    Jij mag alles hier plaatsen rendement_zoeker.
    Voorlopig zit AMG sterk in een markt van grondstoffen die gewild is.
    En voor de toekomst zie ik ook best wat kansen.
    Co2 winning uit de omgevingslucht gaat op dit moment via membraamsystemen die vaak opgebouwd zijn uit bijzondere verbindingen, en vaak silica verbindingen.
    Grondstoffen die AMG volop produceert.
    Qua AMG maak ik me ook geen zorgen! Dat komt wel goed.
  11. forum rang 4 moneypocket 25 oktober 2018 23:45
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 25 oktober 2018 23:37:

    [...]

    Qua AMG maak ik me ook geen zorgen! Dat komt wel goed.
    Ik idem, rendement_zoeker; morgen eerst lager gezien de standen in Amerika, waar plots de koers naar beneden ging. Verwacht opening rond de aex stand van 508,5.
  12. Umi1 25 oktober 2018 23:56
    "CE’s engineering work shows that AIR TO FUELS™ technology can produce fuels for less than $1.00 /L once scaled up, making them cost competitive with biodiesels''

    Gas price in de USA = +- 0,76 $/L (dat is incl. taxes)

    Ze halen dus CO2 uit de lucht om brandstof te synthetiseren als ik het goed begrijp (maar snel overgekeken). Zo'n proces vraag enorm veel energie, tel daarbij het inefficiënte proces van de verbrandingsmotor... met als gevolg stoten ze dus CO, CO2, NOX & andere partikels uit...

    Nee, dat lijkt me niet de oplossing. Dan zie ik nog meer in waterstof.
  13. Purr 26 oktober 2018 00:03
    Leading The Charge: Battery-Electric Locomotives Will Be Pushing US Freight Trains Further

    The new locomotive will use a battery cell similar to what you might find under the hood of an electric car. It is a lithium-ion energy storage unit with cells that contain a combination of nickel, manganese and cobalt. In terms of scale and packaging, however, “this train battery is a different animal,” Peters says.

    A standard electric-car battery usually holds a few hundred storage cells — each around the size of a mini tablet computer. But the prototype of the new locomotive will have a battery with approximately 20,000 cells, and future versions may have as many as 50,000 cells. The cells also must be able to weather the heavy-going environment of a locomotive, with all its jolts and shocks.

    Adding even one battery-powered locomotive to the train could reduce the consist’s total fuel consumption by up to 15 percent, according to Alan Hamilton, general manager of systems engineering at GE Transportation. Given that diesel prices globally have hovered between $2 to $4 per gallon for most of the last decade, an operator could save tens of thousands of dollars per consist on its annual fuel bill. “It’s a big deal,” Hamilton says. “Fuel costs are typically the largest component in a rail operator’s costs.”

    www.ge.com/reports/leading-charge-bat...
  14. rendement_zoeker 26 oktober 2018 00:06
    quote:

    Umi1 schreef op 25 oktober 2018 23:56:

    "CE’s engineering work shows that AIR TO FUELS™ technology can produce fuels for less than $1.00 /L once scaled up, making them cost competitive with biodiesels''

    Gas price in de USA = +- 0,76 $/L (dat is incl. taxes)

    Ze halen dus CO2 uit de lucht om brandstof te synthetiseren als ik het goed begrijp (maar snel overgekeken). Zo'n proces vraag enorm veel energie, tel daarbij het inefficiënte proces van de verbrandingsmotor... met als gevolg stoten ze dus CO, CO2, NOX & andere partikels uit...

    Nee, dat lijkt me niet de oplossing. Dan zie ik nog meer in waterstof.
    Ze geven ook aan dat het veel energie kost. Komt ook eigenlijk.alleen in aanmerking voor een 'te veel aan energie'. Dit kan omgezet worden om tijdens te korten weer via een motor terug te winnen. Voordeel.tenopzichte van waterstof is dat het makkelijker te gebruiken is in bestaande verbrandingsmotoren. De therorie er achter is wel geinig. De haalbaarheid? Lijkt me nog ver gezocht.
1.617 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 81 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links