Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
nobahamas schreef op 25 oktober 2018 20:59 :
Keep smiling !, geen lulverhaal, duik er eens in.
Fuelcell Energy heeft een vergelijkbare technologie om CO2 te vangen en te binden aan waterstof. Kan zodoende kolencentrales 90% schoner laten produceren.
In de eerste transitie zit AMG lekker, maar over 10 tot 15 jaar ziet de wereld er toch heel anders uit.
De info moet gerelateerd zijn aan AMG en wat de redenen zijn rondom de koersvorming, niemand maakt zich druk over wat na de elektrische auto komt en dergelijke !!!
Paniekvogel schreef op 25 oktober 2018 21:04 :
[...]
Shell gaat wel investeren in waterstof maar ze kunnen beter deze tent overnemen
Laat ze AMG maar overnemen dan ben ik zeker verblijd, hahaha !!!
Dit is wel duidelijk gerelateerd aan AMG: Duik eens in de toekomst, en stel je eens voor hoe de wereld er dan uit zal zien. Bijvoorbeeld mobiliteit: Rijden we elektrisch middels accu's Elektrisch dmv een brandstofcel en waterstof als brandstof? Of rijden we met een schone verbrandingsmotor? Stel, het wordt de verbrandingsmotor met een brandstof die berust op CO2-capture? Hoe winnen we dan de energie (solar - wind?), en hoe bufferen we de energie die we omzetten naar CO2 neutrale brandstof? Ik denk dat er een grote toekomst is voor Vanadium, omdat we met de toevoeging van Vanadium de lichtste voertuigen kunnen produceren. En het beste de energie kunnen bufferen voor een continu aanvoer van energie van de netwerken en "brandstof-fabrieken"
Als het zo makkelijk was dan hadden de oliemaatschappijen het allang opgekocht,of de grote accu bouwers en dan zouden zij er voorlopig niet mee doorgaan ,de halve wereld zou falliet gaan denk maar aan olie staten,voor mij lijkt het net zo n idee als vroeger de hetelucht motor van Wardenier,dat denk ik ervan,maar ik ben maar boer cees
rene66 schreef op 25 oktober 2018 14:14 :
[...]Hierbij een print versie, je moet de pagina zelf even draaien. Ik zie niet nergens een download functie op de site van de Telegraaf. Dus ik heb even lopen rommelen.
Heel erg bedankt voor de moeite :-) Al was het meer een constatering van mij, dat het dus in de krant (de printversie) staat en niet online. Haal het maar snel weg, mag vast niet gepost worden ivm copyright en zo ;-)
& wat moet dat spel kosten denk je? Is financieel niet haalbaar (indien het al werkt)
Volgens het interview, zullen de brandstofkosten niet hoger zijn dan de huidige brandstofkosten. Ik denk dat hierin de kosten van toevoer aan renewable energie niet is meegenomen. Ik wilde deze ontwikkeling hier wel noemen, juist omdat het ook kansen biedt voor bedrijven als AMG.
boer cees schreef op 25 oktober 2018 21:17 :
Als het zo makkelijk was dan hadden de oliemaatschappijen het allang opgekocht,of de grote accu bouwers en dan zouden zij er voorlopig niet mee doorgaan ,de halve wereld zou falliet gaan denk maar aan olie staten,voor mij lijkt het net zo n idee als vroeger de hetelucht motor van Wardenier,dat denk ik ervan,maar ik ben maar boer cees
Die de nagel op de kop slaat en blijkbaar meer weet dan de rest, AB-tje van mij no-nonsens en duidelijk !!!
boer cees schreef op 25 oktober 2018 21:17 :
Als het zo makkelijk was dan hadden de oliemaatschappijen het allang opgekocht,of de grote accu bouwers en dan zouden zij er voorlopig niet mee doorgaan ,de halve wereld zou falliet gaan denk maar aan olie staten,voor mij lijkt het net zo n idee als vroeger de hetelucht motor van Wardenier,dat denk ik ervan,maar ik ben maar boer cees
Niemand zegt ook dat het makkelijk is. Hier wat uitleg.www.nature.com/articles/ncomms15174.pdf Of mag ik dat niet hier neerzetten van Dicall69?
Nog 4 dagen tot de cijfers. Vandaag een mooie koersontwikkeling. Een kleine stijging, maar met een hoog volume. Ik denk dat we vanaf nu de eindfase in gaan tot aan de cijfers. Het hoge volume doet me vermoeden dat men staat te trappelen, zo voor de cijfers. We gaan hopelijk boven de 40 naar de cijfers. Vanaf daar gaan we het zien. Zelf sta ik er positief in. Maar de praktijk leert dat het vaak niet zo makkelijk is, als het lijkt! Laat 1 november maar komen.
Teruglezen hielp niet: heeft iemand enig idee wat de stand van zaken is van de onderhandelingen met Criterion?
THMS. schreef op 25 oktober 2018 23:24 :
Teruglezen hielp niet: heeft iemand enig idee wat de stand van zaken is van de onderhandelingen met Criterion?
Hopelijk horen we 1 november meer. Maar dat is zelfs niet zeker.
rendement_zoeker schreef op 25 oktober 2018 23:15 :
[...]
Niemand zegt ook dat het makkelijk is. Hier wat uitleg.
www.nature.com/articles/ncomms15174.pdf Of mag ik dat niet hier neerzetten van Dicall69?
Jij mag alles hier plaatsen rendement_zoeker. Voorlopig zit AMG sterk in een markt van grondstoffen die gewild is. En voor de toekomst zie ik ook best wat kansen. Co2 winning uit de omgevingslucht gaat op dit moment via membraamsystemen die vaak opgebouwd zijn uit bijzondere verbindingen, en vaak silica verbindingen. Grondstoffen die AMG volop produceert.
nobahamas schreef op 25 oktober 2018 23:33 :
[...]
Jij mag alles hier plaatsen rendement_zoeker.
Voorlopig zit AMG sterk in een markt van grondstoffen die gewild is.
En voor de toekomst zie ik ook best wat kansen.
Co2 winning uit de omgevingslucht gaat op dit moment via membraamsystemen die vaak opgebouwd zijn uit bijzondere verbindingen, en vaak silica verbindingen.
Grondstoffen die AMG volop produceert.
Qua AMG maak ik me ook geen zorgen! Dat komt wel goed.
rendement_zoeker schreef op 25 oktober 2018 23:37 :
[...]
Qua AMG maak ik me ook geen zorgen! Dat komt wel goed.
Ik idem, rendement_zoeker; morgen eerst lager gezien de standen in Amerika, waar plots de koers naar beneden ging. Verwacht opening rond de aex stand van 508,5.
"CE’s engineering work shows that AIR TO FUELS™ technology can produce fuels for less than $1.00 /L once scaled up, making them cost competitive with biodiesels'' Gas price in de USA = +- 0,76 $/L (dat is incl. taxes) Ze halen dus CO2 uit de lucht om brandstof te synthetiseren als ik het goed begrijp (maar snel overgekeken). Zo'n proces vraag enorm veel energie, tel daarbij het inefficiënte proces van de verbrandingsmotor... met als gevolg stoten ze dus CO, CO2, NOX & andere partikels uit... Nee, dat lijkt me niet de oplossing. Dan zie ik nog meer in waterstof.
Leading The Charge: Battery-Electric Locomotives Will Be Pushing US Freight Trains Further The new locomotive will use a battery cell similar to what you might find under the hood of an electric car. It is a lithium-ion energy storage unit with cells that contain a combination of nickel, manganese and cobalt. In terms of scale and packaging, however, “this train battery is a different animal,” Peters says. A standard electric-car battery usually holds a few hundred storage cells — each around the size of a mini tablet computer. But the prototype of the new locomotive will have a battery with approximately 20,000 cells, and future versions may have as many as 50,000 cells. The cells also must be able to weather the heavy-going environment of a locomotive, with all its jolts and shocks. Adding even one battery-powered locomotive to the train could reduce the consist’s total fuel consumption by up to 15 percent, according to Alan Hamilton, general manager of systems engineering at GE Transportation. Given that diesel prices globally have hovered between $2 to $4 per gallon for most of the last decade, an operator could save tens of thousands of dollars per consist on its annual fuel bill. “It’s a big deal,” Hamilton says. “Fuel costs are typically the largest component in a rail operator’s costs.”www.ge.com/reports/leading-charge-bat...
Umi1 schreef op 25 oktober 2018 23:56 :
"CE’s engineering work shows that AIR TO FUELS™ technology can produce fuels for less than $1.00 /L once scaled up, making them cost competitive with biodiesels''
Gas price in de USA = +- 0,76 $/L (dat is incl. taxes)
Ze halen dus CO2 uit de lucht om brandstof te synthetiseren als ik het goed begrijp (maar snel overgekeken). Zo'n proces vraag enorm veel energie, tel daarbij het inefficiënte proces van de verbrandingsmotor... met als gevolg stoten ze dus CO, CO2, NOX & andere partikels uit...
Nee, dat lijkt me niet de oplossing. Dan zie ik nog meer in waterstof.
Ze geven ook aan dat het veel energie kost. Komt ook eigenlijk.alleen in aanmerking voor een 'te veel aan energie'. Dit kan omgezet worden om tijdens te korten weer via een motor terug te winnen. Voordeel.tenopzichte van waterstof is dat het makkelijker te gebruiken is in bestaande verbrandingsmotoren. De therorie er achter is wel geinig. De haalbaarheid? Lijkt me nog ver gezocht.
Meestal krijgen we vlak voor de cijfers een voorbeschouwing maar nu nog niets gezien.. Waar blijft; VIPER ONE? . .
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)