Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 162,130 24 apr 2024 22:00
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 262.052 Gem. (3M) 101,6M

Tesla blow-off

7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 oktober 2018 20:44
    electrek.co/2018/10/23/tesla-tsla-sho...
    Dump and pump of echt bekeerd?

    Ik hoorde trouwens dat VW nu al 28 miljard Euro kwijt is aan Diesel Gate, en dat is terwijl het juridische drama nog wel een tijdje door te etteren heeft.
    Dat helpt natuurlijk niet als je je hele aanbod wilt omklussen naar BEV en daar gemiddeld 50kWh aan cellen voor rollen en inblikken.

    Audi krijgt een nieuw prijsvoorstel voorgelegd door LG dat de batterijcellen zou gaan leveren. Omdat ze te laat de markt op gingen om die 20,000 e-trons per jaar op de weg te zetten? Audi's doel is dus voorlopig om per jaar evenveel E-trons te maken als Tesla Model X elke 4 maanden...
    Iedereen die veel Li-ion nodig heeft, krijgt te maken met leverproblemen en stijgende prijzen. Schiet niet op, zo duur het nog een tijdje voor Tesla (zeker in de westerse wereld) de absolute meerderheid in BEV's verliest. Die paar Audi's en Jaguars gaan niet maken dat Tesla ineens zonder klanten komt te zitten. Tevens levert Tesla ook al een stuk goedkoper, hun Model 3 zit qua prijs nu mooi tussen de Ioniq, i 3, Bolt en LEAF en de bovengenoemde en Tesla Model S+X. Zodra Model 3 nog goedkoper beschikbaar wordt zullen heel wat Ioniq en LEAF kopers nog eens gaan rekenen...
  2. TommyTP 23 oktober 2018 21:29
    quote:

    Skater schreef op 23 oktober 2018 20:44:

    electrek.co/2018/10/23/tesla-tsla-sho...
    Dump and pump of echt bekeerd?

    Ik hoorde trouwens dat VW nu al 28 miljard Euro kwijt is aan Diesel Gate, en dat is terwijl het juridische drama nog wel een tijdje door te etteren heeft.
    Dat helpt natuurlijk niet als je je hele aanbod wilt omklussen naar BEV en daar gemiddeld 50kWh aan cellen voor rollen en inblikken.

    Audi krijgt een nieuw prijsvoorstel voorgelegd door LG dat de batterijcellen zou gaan leveren. Omdat ze te laat de markt op gingen om die 20,000 e-trons per jaar op de weg te zetten? Audi's doel is dus voorlopig om per jaar evenveel E-trons te maken als Tesla Model X elke 4 maanden...
    Iedereen die veel Li-ion nodig heeft, krijgt te maken met leverproblemen en stijgende prijzen. Schiet niet op, zo duur het nog een tijdje voor Tesla (zeker in de westerse wereld) de absolute meerderheid in BEV's verliest. Die paar Audi's en Jaguars gaan niet maken dat Tesla ineens zonder klanten komt te zitten. Tevens levert Tesla ook al een stuk goedkoper, hun Model 3 zit qua prijs nu mooi tussen de Ioniq, i 3, Bolt en LEAF en de bovengenoemde en Tesla Model S+X. Zodra Model 3 nog goedkoper beschikbaar wordt zullen heel wat Ioniq en LEAF kopers nog eens gaan rekenen...
    Valt me zwaar tegen waar de competitie mee op de proppen komt qua TESLA Killers. Ik denk dat er over 2 jaar ook tigduizend model 3’s hier over de weg rollen. Ik ben benieuwd, misschien wel groene cojfers overmorgen. Timing vd cijfers lijkt op tactisch gekozen moment om de shortsellers een hak te zetten. Gezien de koers vandaag +12% lijkt het aardig te lukken. Als ‘grote twitteraar’ zich nou ook nog een beetje inhoud de komende maanden gast het misschien toch nog goedkomen met Tesla.
  3. [verwijderd] 23 oktober 2018 22:01
    quote:

    Mr sponge schreef op 22 oktober 2018 16:42:

    [...]

    Dit gaat in de komende kwartalen ook een probleem worden voor Tesla.
    Ze betalen de leveranciers pas na 90 dagen. En Tesla ontvangt het geld bij levering. Dat is natuurlijk erg gunstig. Tesla heeft het geld al lang op de rekening voor het aan de leverancier moet worden betaald.
    Bij het opstarten/opschalen van de productie heeft dat een positief effect op de cashpositie. Maar op het moment dat de productie stabiliseert is dat effect weg.
    Kijkend na de Model 3 tracker is de Model 3 productie nu gestabiliseerd rond de 4.500 per week. Mocht dat zo blijven, dan ben ik erg benieuwd naar de ontwikkeling van de cashpositie in het komend kwartaal...
    Mee eens, nu er eenmaal veel kosten zijn gemaakt moeten ze snel groeien om marge te maken die het cashflow inhaaleffect kan compenseren.
    Met misschien wel 30% of meer marge op de extra verkochte auto's kan dat echter redelijk vlot gaan. Bedenk je dat er blijkbaar heel veel vaste koste zijn om in Q3 waarschijnlijk ongeveer break even te zijn.
    Wel mogen we verwachten dat cashflow er nu (pas) flink op vooruit gegaan is na de grote verkopen en dikke pipeline bij het ingaan van Q3.
  4. [verwijderd] 23 oktober 2018 22:06
    quote:

    Mr sponge schreef op 23 oktober 2018 21:37:

    Ach zo heeft iedere fabrikant zijn eigen verhaal.
    Diesel gate
    Vinding secured gate
    FSD gate?
    10K model 3 per week eind 2017 gate.
    Verschil is wel dat VW de boetes kan betalen met de behaalde winst...
    10K per week was toch bedoeld voor eind dit jaar? 5K was eind vorig jaar. Ze liggen maar 3Q achter :-)

    Interessant feitje waar de fangirls mee kwamen vandaag. Na de rampup van elke mainstream auto maakte Tesla even winst. De tijd van opstart tot winst lijkt daarbij korter te worden.
    Ze haalden dit, houd je vast, SeekingAlpha MUST READ (zeg ik) artikel aan dat nogal tegen de gebruikelijke toon aldaar in gaat. seekingalpha.com/article/4211882-tesl...
  5. Dutcheon 24 oktober 2018 16:10
    quote:

    Skater schreef op 24 oktober 2018 15:31:

    Jemig...doe je goed! Hoop dat je een goed uitstappunt vindt. Optie of sprinter/turbo?

    Voorbeurs 301,50 +7,36 (2,50%)

    Ik zou klaar staan om de helft te dumpen. Hoeveel hype kan 1 winstbericht genereren? Er lijkt al een hoop ingeprijsd te worden.
    dagje daytraden inderdaad, net op 299 eruit, nu even gokken waar we instappen, denk al bij 281
  6. [verwijderd] 24 oktober 2018 18:36
    OK, GF3 bij Shanghai krijgt dus Model 3 en Model Y op het menu. Plus uiteraard de in-house parts die ervoor nodig zijn. Blijkt uit filings.
    Initieel capaciteit voor 250.000 per jaar, later tot dubbel. Eigenlijk best conservatief voor zo'n lap grond (0,85km) met de ervaring die ze al hebben vanuit GF1, maar de grond was goedkoop dus waarom je laten inbouwen door de buren als je een groeibedrijf hebt?
    Productie vooral voor de Chinese (Aziatische?) markt, export niet de eerste insteek. Versnelde bouw wegens de tarievenoorlog waardoor geen gezonde Chinees nu nog een Amerikaanse wagen koopt of kan veroorloven. Export naar Europa lijkt me voor China wel interessant. Wijs eens wat Chinese auto's aan in de straat. Ze hebben daar ruimte om hun positie als wereldfabrikant van alles te verbeteren.
  7. [verwijderd] 24 oktober 2018 22:01
    quote:

    Mr sponge schreef op 24 oktober 2018 21:03:

    Wel vreemd.
    Eerder hebben ze toch gemeld dat de Model 3 en Model Y niet op dezelfde productie lijn kunnen omdat ze zo verschillend zijn...
    Zelfde lijn kunnen we niet zeggen, alleen raden.
    Een tijd wilden ze Model Y een hele nieuwe stap maken met unieke onderdelen. Nadat ze zagen hoe lastig het was om een supply chain en productielijn op gang te brengen, zijn ze daar voor in ieder geval een deel op terug gekomen. Model 3 is een goed platform zoals ze ook vooraf hoopten. De onderdelen doen wat er van ze verwacht werd. Ik heb ook weinig grote problemen gehoord zoals eerder met deurgrepen, deuren, pedalen, etc.
    Omdat de vraag nog groter uitpakte dan optimistisch gehoopt, en ook nu nog terwijl er alleen dure varianten gebouwd worden, lijkt het verstandiger om Model Y vooral zo snel mogelijk klaar te stomen, zonder al te slimme fratsen. Zoveel mogelijk laten lijken op Model 3, misschien wat kleine verschillen om een hogere prijs te rechtvaardigen, grote stappen snel thuis.
  8. [verwijderd] 24 oktober 2018 22:28
    quote:

    Dutcheon schreef op 24 oktober 2018 16:10:

    [...]

    dagje daytraden inderdaad, net op 299 eruit, nu even gokken waar we instappen, denk al bij 281
    Je kunt je afvragen wie gekker is, Tesla en de CEO of de mensen die blijkbaar handelen in TSLA en derivaten.
    Afgelopen op een minnetje (briljant getimede exit van je)
    En toen?
    Nabeurs 317,82 +29,32 (10,16%)

    Is er nieuws dan? Waarom niet tijdens beursuren handelen?

    Half één begint de earnings call pas meen ik.
  9. Dutcheon 25 oktober 2018 00:27
    quote:

    Skater schreef op 24 oktober 2018 22:28:

    [...]
    Je kunt je afvragen wie gekker is, Tesla en de CEO of de mensen die blijkbaar handelen in TSLA en derivaten.
    Afgelopen op een minnetje (briljant getimede exit van je)
    En toen?
    Nabeurs 317,82 +29,32 (10,16%)

    Is er nieuws dan? Waarom niet tijdens beursuren handelen?

    Half één begint de earnings call pas meen ik.
    Je handelt tegen de hedgefunds, die deden er gisteren al alles aan om te foolen... en zijn helden in manipuleren, daarom gebeurde er de rest van de dag niks.
    Ze waren heel voorzichtig aan het inslaan op momenten dat mensen uitstapten omdat ze het risico niet aandurven leveraged te zitten bij de Tesla cijfers.

    Had de 299 gisteren al gezet om af te tikken maar die haalde die dus vandaag pas. De halve dag zitten wachten op een dipje..... maar helaas kan niet alles winnen dus een nieuwe geopend op 292.

    En waarom gek? Tesla is lekker volatiel, als je daar flink tijd in steekt gebeurt er ook daadwerkelijk wat met je geld. Het is relatief voorspelbaar en er is een massive newsfeed tov veel andere aandelen, waar je vaak slaaf van de koers bent om je info te vinden!
  10. [verwijderd] 25 oktober 2018 02:13
    Meer winst dan ik verwachtte, maar het SeekingAlpha article dat ik eerder deelde was bang on the money met $300M.
    Model 3 doet al ruim 20% marge (vind ik niet veel) en kost nu pas minder arbeid per unit dan S en X. Ik wist niet dat het zo erg was nog. Maar dat er nu al dergelijke winst is terwijl er in alle richtingen nog zo veel rek in zit geeft hoop.
    Goede cashflow inderdaad als hierboven verwacht, benieuwd hoe dat in Q4 de prijs van deze ramp-up gaat opvangen als de leveranciers ineens meer betaald moeten worden.
    Met de bouw van de Chinese GF3 zonder de intentie kapitaal op te halen of schuld bij te nemen zullen verkopen wel gemaximeerd moeten blijven worden.

    Als ik het goed begrijp gaat China delen produceren voor andere fabrieken. Ik denk dan aan de aandrijvingen voor Model 3 en Y vooral. Met de bestaande expertise en blijkbaar goed lopende productie in Nevada moet dat ook wel (heel) snel online te krijgen zijn. Nog voor er een goede assemblagelijn en alles staat.
    Logisch dus om dat volume en bespaarde kosten in te zetten om andere fabrieken te ondersteunen. Europa zou in Tilburg (voorlopig) dan aandrijvingen ontvangen zoals Fremont die nu ontvangt van Nevada. Een copy-paste van Fremont's assemblagelijn en warehouse systeem kan dan in Tilburg bijgeplaatst worden. En ze zijn daar aan het uitbreiden. Wellicht eerst alleen wat laatste schroefjes toevoegen om het EU-made te maken, later meer ingrijpend werk. Maar ook kan Fremont de assemblage wellicht doen afgezien van aandrijving waarmee Nevada ontlast wordt, aandrijvingen voor bijvoorbeeld S en X kan maken, en geen cellen meer hoeft te maken voor export wat verdere Amerikaanse capaciteit vrijmaakt.
    Model Y wordt pas vanaf 2020 gemaakt, mogelijk al in China (wordt krap), maar als de aandrijvingen al eerder gemaakt worden in China (minder krap), zijn er veel manieren waardoor dit relatief makkelijk af te bouwen wordt. En tegelijk voor Model 3.
  11. [verwijderd] 25 oktober 2018 14:34
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 25 oktober 2018 10:16:

    Als Muskie slim is komt hij nu met een emissie of hij verlaagt de conversiekoers van de convertibles.
    Ben je popie jopie of ben je dikke maatjes met hem?

    Zullen we dat soort beslissingen maar aan Deepak Ahuja overlaten? Hij lijkt te weten wat hij doet, houdt Tesla al 10 jaar in leven.

    Ik heb gemist over iets over de convertibles gezegd is, maar ik hoorde dat er geen plan voor een emissie of verdere schuld is. Met goede winsten kun je groei bekostigen.
    Ze begonnen GF1 en GF2 en het meeste van het supercharger netwerk toen ze bijna alleen nog Model S en X hadden als producten. Nu in korte tijd verdriedubbeling van omzet (binnenkort). Nu eenmaal uitgevogeld hebben hoe je een Model 3/Y maakt met minder arbeid en ineens al 20% marge, is dat te herhalen. En makkelijk te bekostigen dan met alleen 100,000 vlaggenschepen in het assorti.
7.741 Posts
Pagina: «« 1 ... 94 95 96 97 98 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Alles lijkt tegen te zitten bij Tesla: waarom blijft Elon Musk optimistisch?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links