Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
sommige bonden tekenden andere niet
havik of duif schreef op 19 oktober 2018 15:22 :
[...] Wil je het bewijs leveren anders gaat het op koersmanipulatie lijken en dat wil je niet aan je broek hebben.
zeker niet :) twitter eens air france zoeken daar zal je rond 14:50 vinden dat ze niet tekenden en plots dat er bonden well akkoord gaan...
Zeer nerveuze koers vandaag.
BelgFre schreef op 19 oktober 2018 15:25 :
www.latribune.fr/entreprises-finance/... Ongelooflijk ! Air France en de vakbonden ondertekenen een loonovereenkomst Door Fabrice Gliszczynski | 19/10/2018, 15:07 Na 10 maanden onrust gekenmerkt door 15 stakingsdagen die het bedrijf 335 miljoen euro kosten en een grote bestuurscrisis, ondertekende Air France, nu geleid door zijn nieuwe Canadese baas, een loonovereenkomst met vakbonden. Het is officieel. Zoals La Tribune sinds donderdagochtend heeft aangekondigd, hebben het management van Air France en een zeer groot aantal representatieve vakbonden van het bedrijf vrijdag 19 oktober een overeenkomst ondertekend over lonen die eindigen op 10 maanden turbulentie, gemarkeerd door 15 dagen staking in de eerste helft en een serieuze crisis van bestuur.
Aan koers te zien possitief onthaald dit resultaat... samenhorigheid vd bonden gebroken op deze manier ook..
CGT en SNPL hebben niet ondertekend Dus, alleen de CGT en de SNPL, de nationale vereniging van verkeersvliegers niet hebben ondertekend. De eerste omdat het voldoet aan zijn kantoor volgende week, de tweede vanwege een onenigheid over de datum van betaling van de tweede tranche van 2%. De SNPL wilde het te worden voortbewogen door een dag, 31 december 2018 en niet op 1 januari 2019. Dit voorschot toegestaan ??om een ??stijging van 4% in 2018, dicht bij de 5.1 door de Inter gevraagde% laten zien, en laat de vraag van 2019 toenemen. Er is inderdaad een dubbelzinnigheid in de overeenkomst omdat sommige vakbonden geloven dat de onderhandelingen die voor oktober worden gepland, zich zullen richten op het jaar 2019 en degenen die integendeel denken dat het jaar 2019 is geregeld en dat ze betrekking zullen hebben op jaar 2020. "De zin in de overeenkomst" volgende onderhandeling "is inderdaad erg vaag. Als de eersten gelijk hebben, zal Ben Smith rust hebben gebracht tegen lagere kosten
BelgFre schreef op 19 oktober 2018 15:30 :
Aan koers te zien possitief onthaald dit resultaat...
samen horigheid vd bonden gebroken op deze manier ook..
Belgfre, bedankt voor je link!!!
manuss schreef op 19 oktober 2018 15:32 :
[...] Belgfre, bedankt voor je link!!!
geen probleem sorry voor het vertaalwerk ;)
De koers weet nog geen richting te vinden. CEO Smith moet eerst met een verklaring komen!
BelgFre schreef op 19 oktober 2018 15:30 :
Aan koers te zien possitief onthaald dit resultaat...
samenhorigheid vd bonden gebroken op deze manier ook..
De markt heeft het heel moeilijk om deze overeenkomst op waarde te schatten. Nog even afwachten dus!
Piloten onderhandelen over een aanvullende verhoging De piloten zullen een extra verhoging bilateraal onderhandelen met het management. Zelfs als ze niet op de daken schreeuwden, vroegen de piloten altijd om een ??loonstijging van 10,7%: + 6% in de context van de algemene, intercategorieverhogingen (een claim verminderd tot 5,1% daarna) en + 4,7% in het categorische kader, waarin de piloten een verhoging van de vergoeding zouden krijgen in ruil voor maatregelen die het bedrijf in staat stellen om geld te besparen. Als het categorische deel echter naar 4% gaat in plaats van 6% waar oorspronkelijk op gehoopt werd, zal het 2% in de totale envelop missen, behalve om het categorische deel met 2% te verhogen tot + 10,7%. In de tussentijd is deze overeenkomst niet zo ver verwijderd van het voorstel van Jean-Marc Janaillac toen hij in 2018 een verhoging van 2% voorstelde, gevolgd door een gemiddelde stijging van 1,65% in de komende drie jaar. Desalniettemin staat het de vakbonden toe om niet drie jaar vast te zitten en hopen ze meer te verdienen. "Dat allemaal," betreuren degenen die moeite hebben met het verteren van de 335 miljoen euro die het bedrijf heeft verloren met de 15 dagen van de staking. Ben Smith, een bliksemsucces De ondertekening van deze overeenkomst zou uiteraard in het voordeel zijn van Benjamin Smith, de nieuwe CEO van Air France-KLM en, tijdelijk, tot 31 december, Air France. Slechts een maand geleden werd de 47-jarige Canadees unaniem gesteund door de vakbonden en werknemers die hij ontmoette door zijn toewijding, zijn luistervaardigheden en zijn kennis van de sector. "Door te ondertekenen, is het ook een weddenschap in Ben Smith die we willen doen, een vertrouwenscontract dat we met hem willen uitgeven", zei een vakbondsofficier die anoniem wil blijven. Omdat, voorbij deze overeenkomst, iedereen wacht op het herstelplan dat Ben Smith zal verzinnen. Op dit punt kan een overeenkomst ook belangrijk zijn in het kader van de Air Transport Conference. Het zou de regering inderdaad kunnen aanmoedigen om maatregelen te nemen om de concurrentiepositie van de Franse vlag te verbeteren. Ben Smith heeft echter ook geprofiteerd van een veel gunstiger economisch klimaat dan zijn voorgangers. De vakbonden waren zich er goed van bewust dat ze moeite zouden hebben om de troepen te mobiliseren om een ??nieuw conflict opnieuw te lanceren. En na twee jaar de hoofden van de twee bazen van Air France-KLM (Alexandre Juniac, vervolgens Jean-Marc Janaillac) en Air France (Frédéric Gagey en Franck Terner) te hebben laten vallen, zou het ingewikkeld zijn geweest om dat van Ben Smith snel te hebben.
ok, nu naar groen graag :)
manuss schreef op 19 oktober 2018 15:36 :
De koers weet nog geen richting te vinden. CEO Smith moet eerst met een verklaring komen!
In de MidKap leverde luchtvaartcombinatie Air France-KLM een deel van de winst van een dag eerder weer in en zakte 4,6 procent. Volgens sommige Franse media zal er vrijdag nog geen akkoord tussen piloten van Air France en het bedrijf worden gesloten over een nieuwe cao. Op donderdag zorgden berichten over een naderend akkoord voor opluchting onder beleggers.www.iex.nl/Nieuws/ANP-191018-238/Rand...
voda schreef op 19 oktober 2018 15:51 :
[...]
In de MidKap leverde luchtvaartcombinatie Air France-KLM een deel van de winst van een dag eerder weer in en zakte 4,6 procent. Volgens sommige Franse media zal er vrijdag nog geen akkoord tussen piloten van Air France en het bedrijf worden gesloten over een nieuwe cao. Op donderdag zorgden berichten over een naderend akkoord voor opluchting onder beleggers.
www.iex.nl/Nieuws/ANP-191018-238/Rand... Ja, die piloten, daar gaat het eigenlijk om! T'is te hopen dat er spoedig ook met de piloten een akkoord wordt gesloten. Het is dus weer afwachten.
Loonsverhoging met terugwerkende kracht en per 1 januari 2019 (ABM FN-Dow Jones) Air France heeft een akkoord bereikt met de vakbonden over een loonsverhoging voor het cabine- en grondpersoneel. Dit maakte luchtvaartmaatschappij Air France-KLM vrijdag bekend. De vakbonden vertegenwoordigen 76,4 procent van de werknemers, die hebben gestemd bij de laatste vakbondsverkiezingen. Het akkoord is daarom bindend. Het akkoord behelst onder meer een loonsverhoging van 2 procent, met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2018. Ook komt er een loonsverhoging van nog eens 2 procent per 1 januari 2019. Het Franse personeel legde eerder dit jaar al meerdere dagen het werk neer om een loonsverhoging af te dwingen. Door: ABM Financial News.info@abmfn.nl
Mooi dat er een akkoord is. Nu aanpakken, laten zien dat je je salaris waard bent en goede resultaten voor AF/KLM neerzetten.
Jammer. Voor vandaag te laat. Maandag dan maar positief reageren!? En dan langzaam terug naar het niveau van eind januari? € 14,30? Dát zou lekker zijn. Ik zie de reactie's al voor me: dream on. Maar ja. Wie weet!
Ben Smith doorbreekt impasse bij Air France na cao-akkoord Luchtvaartmaatschappij Air-France en vijf Franse vakbonden hebben vrijdag een nieuw cao-akkoord ondertekend, waarover donderdagavond al overeenstemming was bereikt. Het akkoord voorziet in een loonsverhoging van 4% voor 2018 en 2019. Het nieuwe cao-akkoord wordt algemeen gezien als een groot succes voor de kersverse nieuwe topman van Air France-KLM, de Canadees Ben Smith. De zustermaatschappij van KLM is maandenlang het doelwit geweest van stakingsacties. De vakbonden vertegenwoordigen 76,4% van alle werknemers bij Air France. De overeenkomst is gesloten met de vakbonden voor grond- en cabinepersoneel. De grootste pilotenvakbond, SNPL AF, heeft zich nog niet bij het cao-akkoord aangesloten. Niettemin maakte Air France vrijdagmiddag bekend dat de bereikte cao-overeenkomst zal worden uitgevoerd. Het akkoord biedt een 'nieuw perspectief', verklaarde Ben Smith. 'Ik hoop dat dit het toekomstige succes van onze luchtvaartmaatschappijen zal waarborgen.' Air France was al meer dan een half jaar verwikkeld in een slepend loonconflict met de vakbonden. Die eisten een loonsverhoging van 5,1% voor dit jaar. Air France wilde uiteindelijk niet verder gaan dan een salarisverhoging van 7% in vier jaar tijd. Honderden miljoenen schade Het conflict leidde tot vijftien stakingsdagen en een financiële schadepost van € 355 mln. Bovendien moesten ook topman Jean-Marc Janaillac en een voorganger van hem opstappen en had het cao-conflict een nadelige invloed op de situatie bij zusterbedrijf KLM. Het cao-akkoord bij Air France voorziet in een loonsverhoging van 2% met terugwerkende kracht tot 1 januari 2018. Vanaf 1 januari 2019 komt daar nog eens 2% bij. Bovendien krijgen de laagstbetaalde werknemers nog een extraatje. De volgende cao-onderhandelingsronde begint in oktober volgend jaar. Franse media spraken vrijdag over het 'eerste succes' voor topman Ben Smith. De Franse zakenkrant La Tribune noemde het 'ongelooflijk' dat de vakbonden en Air France het eens zijn geworden over een nieuw loonakkoord. Het cao-akkoord zal in elk geval tijdelijk en waarschijnlijk voor langere tijd voor arbeidsrust zorgen bij Air France. Essentieel voor de Canadese topman, die na zijn aantreden meteen al onder vuur van de vakbonden kwam te liggen vanwege zijn fors hogere salaris dan zijn voorgangers. Smith moet laten zien dat de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep het kan opnemen tegen de goedkopere concurrenten EasyJet en Ryanair en snelgroeiende spelers op de markt voor intercontinentale vluchten, zoals Emirates en Norwegian. Smith wist als chief operating officer bij Air Canada met succes langjarige arbeidsovereenkomsten te sluiten met het personeel. Nu herhaalt hij die truc, die in Frankrijk echter veel lastiger was, omdat de Franse vakbonden veel meer macht hebben dan de Canadese vakbonden.
Dat zal de koers toch maandag hoger zetten; vreemd dat de koers er vrijdagmiddag laat nauwelijks op reageerde. Was ieder al naar huis?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)