Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

BAM oktober 2018

2.544 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 128 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 19 oktober 2018 15:49
    Keerdok- en Eandissite (Mechelen) - Fase 1: parkeergebouw en Rode Kruisplein
    19 oktober 2018 - Kairos nv / BAM Contractors Ltd
    Eandis – parkeergebouw

    (Nieuwsbericht Stad Mechelen:) Mechelen, 5 oktober 2018 - In 2017 startte de stad Mechelen samen met Eandis de zoektocht naar investeerders voor haar eigendom aan het Rode Kruisplein en de vrij te komen eigendommen van Eandis (Eandiswijk en -tip).

    In de laatste ronde bleven nog twee kandidaten over. Het consortium Kairos/Mont-real/Immo BAM/Vanderstraeten/BAM Contractors kwam als winnaar uit de bus. Zij zullen het parkeergebouw op de Eandistip realiseren en het Rode Kruisplein omvormen tot een publiek plein met een appartementsgebouw.
    Duurzaam parkeergebouw

    Eind 2019 start ontwikkelaarsgroep Kairos/Mont-Real met de bouw van een duurzaam parkeergebouw met 537 parkeerplaatsen (333 meer dan op het Rode Kruisplein), 110 fietsenstallingen, elektrische laadpalen en auto- en fietsdeelplaatsen. Door de aansluiting op het warmtenet onttrekt het gebouw in de zomer koude aan de bodem en warmte in de winter. En als bijna-energieneutraal gebouw verbruikt het heel weinig energie. De energie die nodig is, komt uit groene energiebronnen zoals zonnepanelen.

    Naast parkeerplaatsen vind je in het gebouw een buurtwinkel, kantoren en een afhaalpunt voor postpakketten. Op het dak geeft het groene, openbare stadsbalkon een prachtig uitzicht over de stad. Het gebouw steekt ook heel slim in elkaar. Zo kunnen parkeerverdiepingen makkelijk omgevormd worden naar bijvoorbeeld kantoren of kan er een tijdelijke invulling aan gegeven worden. Een flexibel gebouw dus, dat makkelijk kan inspelen op toekomstige noden.

    In 2021 kunnen de eerste auto’s in het parkeergebouw parkeren. Die rijden vlot binnen via de N16. Vanaf de parking kan je makkelijk te voet of met de fiets over de nieuwe voetgangersbrug richting de binnenstad.
    Kwaliteitsvol wonen

    Van zodra het parkeergebouw af is, volgt de bouw van 54 appartementen op de huidige parking van het Rode Kruisplein. De materiaalkeuze van de drie verdiepingen sluit aan bij die van de Ouwen Dok en is van zeer hoge kwaliteit. De uitsparing geeft ruimte aan de Ouwen Dok en voldoende lichtinval op het binnenplein van het appartementsgebouw. Ook het appartementsgebouw is bijna-energieneutraal en CO2-neutraal dankzij zonnepanelen. Aan de kant van de Ouwen Dok is er op het gelijkvloers ruimte voor buurtwinkels, restaurants en cafés.
    Rode Kruisplein wordt een écht plein

    Samen met de bouw van de appartementen ondergaat het Rode Kruisplein een ware metamorfose. De autoparking maakt plaats voor een stedelijk, autovrij plein met bomen en centraal een ondiepe waterpartij als spelelement. Het wordt er aangenaam vertoeven met aan de kant van het Keerdok een meer industrieel uitzicht als knipoog naar het verleden. Aan de oever van de Afleidingsdijle is er dan weer volop groen met spelelementen. Ondergronds komen er een 90-tal parkeerplaatsen voor de appartementsbewoners en bezoekers van het nieuwe hotel in de Ouwen Dok.

  2. forum rang 6 OnoMatopee 19 oktober 2018 15:50
    Generieke Poortinstructie (GPI) nu al geaccepteerd op veel bouwplaatsen
    19 oktober 2018 - BAM Bouw en Vastgoed Nederland bv / BAM Infra Nederland bv
    bouwhelm

    (Nieuwsbericht Governance Code Veiligheid in de Bouw (GCVidB):) 11 oktober 2018 - Over zes maanden wordt de Generieke Poortinstructie (GPI) verplicht op alle bouwplaatsen in Nederland. Een aantal organisaties accepteert deze veiligheidsinstructie om toegang te krijgen tot de bouwplaats nu al. Het initiatief voor de GPI werd eind vorig jaar door de Governance Code Veiligheid in de Bouw (GCVidB) gestart en richt zich op het verhogen en stimuleren van veiligheid en veilig gedrag op bouwplaatsen. Sindsdien hebben steeds meer organisaties zich aangesloten bij de Governance Code.
    Wat gaat veranderen?

    Tot de verplichte invoering van de GPI op 1 april 2019 handhaven de bij de GCVidB aangesloten organisaties hun eigen veiligheidseisen nog, maar accepteren de nieuwe veiligheidsinstructie ook al. Vanaf die datum moeten alle eigen medewerkers en medewerkers van alle onderaannemers en toeleveranciers die werkzaamheden verrichten op de bouwplaats hun GPI gehaald hebben en laten zien om toegang te krijgen tot de bouwplaats. Overigens behouden de aangesloten partijen ook de mogelijkheid om per bouwplaats aanvullende specifieke veiligheidseisen te stellen.
    Hoe doe je de gpi?

    Om de GPI te halen moeten modules worden gevolgd en getoetst. Hiervoor kunnen medewerkers terecht op de website gpi.explainsafe.nl. Iedere medewerker kan dit doen vanaf een eigen werkplek, thuis of zelfs op een mobiele telefoon. Wanneer de GPI is gevolgd en behaald, geldt deze een jaar. Het betekent dat medewerkers met de poortinstructie op alle bouwplaatsen van bij de Governance Code aangesloten bedrijven terecht kunnen. Op dit moment kent de GPI een module Infra en een module Bouw en Utiliteit en later dit jaar volgt een module Installatie.
    Wie zijn al aangesloten bij de GCVidB?

    Tot de ondertekenaars van de Governance Code behoren de bouw- en installatiebedrijven Ballast Nedam, BAM, Dura Vermeer, Heijmans, Strukton, TBI, Van den Herik, VolkerWessels en Unica. Daarnaast hebben ook ProRail, Rijksvastgoedbedrijf en Rijkswaterstaat de Code ondertekend, evenals acta Safety Professionals, AKD, KIVI en Witteveen+Bos. Deze organisaties willen binnen de bouwsector voorop lopen in de keten om veiligheid naar een hoger plan te tillen. Het doel is om te komen tot nul dodelijke en zeer ernstige ongevallen in de sector.

    De bouwsector realiseert schitterende projecten. Wanneer de wijze waarop dat gebeurt, nog professioneler en veiliger wordt gemaakt, vergroot dat de aantrekkelijkheid voor de huidige en potentiële medewerkers.
  3. forum rang 6 b.west.invest 19 oktober 2018 15:51
    Bam heeft een eigen vermogen van 450 miljoen . Dit was de waarde op 1 januari dit jaar . Verwachte winst voor dit jaar 150 miljoen . Waarde op de beurs 271 miljoen aandelen maal 3.01 euro is 815 miljoen euro . Conclusie indien je alle aandelen Bam bezit , heb je je geld in 15 maanden terug . Conclusie BAM is hiermee verre weg het goedkoopste aandeel van de beurs . Oja wat ook altijd fijn is ze hebben ruim 600 miljoen aan liquide middelen op de bank staan . Ook ik vind het pijnlijk dat de koers niet stijgt , echter met deze wetenschap komt het vanzelf goed .
  4. forum rang 6 OnoMatopee 19 oktober 2018 15:52

    Herfstvakantie: Bergen spoorwerk bij Utrecht
    19 oktober 2018 - BAM Infra bv

    (Persbericht ProRail:) Utrecht, 18 oktober 2018 - De herfstvakantie is de laatste bouwmijlpaal voor de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn. Van 20 tot en met 28 oktober werken ProRail en BAM negen dagen met 300 man per dag om sporen en bovenleiding aan te sluiten. En ... er worden vier wissels 'hergebruikt'. Lees verder voor meer cijfers en weetjes.
    Veel hergebruik van materialen

    Omdat duurzaamheid bij ProRail hoog in het vaandel staat, gaan we vier wissels verplaatsen en hergebruiken, net als ballast, spoorstaven, dwarsliggers en seinen. Hergebruik van wissels is niet nieuw. Al eerder, bijvoorbeeld op Utrecht Centraal gaven we oudere wissels een nieuw leven. Bijzonder ditmaal is dat de wissels ter plaatse naast de baan worden gereviseerd, zodat ze als nieuw weer worden terug gelegd. Al het werk doen we met 100 man per dienst. Dus 300 man per dag, negen dagen lang.
    Even wat cijfers:

    3.000 m spoorstaaf wordt hergebruikt
    5.000 m spoorstaaf nieuw aangevoerd en ingebouwd (aanvoer per werktrein)
    4.500 dwarsliggers worden hergebruikt
    800 nieuwe dwarsliggers nieuw aangevoerd en ingebouwd
    7.500 ton ballast nieuw aangevoerd en verwerkt (grotendeels aanvoer per werktrein)
    15.000 m oude bovenleidingdraden slopen en afvoeren
    9.000 m nieuwe bovenleidingdraden trekken
    24 nieuwe seinen plaatsen en in dienst stellen
    10.000 m oude vervallen kabels saneren
    45.000 m nieuwe kabels trekken, aansluiten en in dienst stellen

    Van twee naar vier sporen, mét een nieuwe spoorbrug

    Na de werkzaamheden, op maandag 29 oktober, nemen we vier sporen in gebruik tussen Utrecht en Leidsche Rijn. Tussen Leidsche Rijn en Vleuten waren er sinds 2010 al vier sporen in gebruik en met de afronding van de spoorverdubbeling Utrecht Centraal - Leidsche Rijn geldt dat straks voor het hele traject Utrecht – Vleuten - Woerden. Intercity's en Sprinters hebben dan ieder een eigen brug over het Amsterdam-Rijnkanaal: een nieuwe spoorbrug en de oude brug die is opgehoogd en stiller gemaakt. De plaatsing van de nieuwe spoorbrug tussen twee bestaande spoorbruggen in, was een hoogtepunt in dit project. Kijk hier voor een terugblik.
    Waar zit de winst voor de reiziger?

    De winst van de spoorverdubbeling tussen Utrecht Centraal en Leidsche Rijn zit hem in een robuustere treinverbinding, met snellere treinen en minder kans op vertraging door meer flexibiliteit. Tussen Utrecht en Gouda wordt de rijtijd van de sprinter zo’n 8 minuten korter. Bovendien maakt die flexibiliteit vanaf de nieuwe dienstregeling in december de inpassing van een heel nieuw station in de dienstregeling mogelijk: Lansingerland-Zoetermeer, met vier keer per uur een sprinter.
    Werkzaamheden herfstvakantie, gevolgen voor het treinverkeer

    Van zaterdagnacht 20 oktober tot maandagochtend 29 oktober 05.00 uur werken we dag en nacht aan de afrondende werkzaamheden van de spoorverdubbeling. Er kunnen geen treinen rijden.
    De gevolgen voor het treinverkeer:

    Reizigers op de trajecten Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal, Den Haag Centraal-Utrecht Centraal en Leiden Centraal-Utrecht Centraal kunnen omreizen via Schiphol Airport.
    Tussen Rotterdam Centraal/Den Haag Centraal en Woerden is de dienstregeling aangepast.
    Tussen Woerden en Utrecht Centraal rijden bussen.

    Afhankelijk van het gereisde traject varieert de geschatte extra reistijd van een kwartier tot drie kwartier. Reizigers kunnen voor een reisadvies op maat hun reis van tevoren plannen op ns.nl of in de NS-app.
  5. forum rang 6 OnoMatopee 19 oktober 2018 15:55
    quote:

    bambricks schreef op 19 oktober 2018 14:45:

    [...]

    Volgens mij is de rode draad het caisson.
    Zonder caisson geen sluis!!

    Deuren zouden nu geladen moeten worden. Wel hopen dat de curator de deuren niet in gijzeling neemt.. Daar ben je klaar mee als dat gebeurd.
    deur is eigendom Bam
  6. Lady GakGak 19 oktober 2018 15:58
    quote:

    b.west.invest schreef op 19 oktober 2018 15:51:

    Bam heeft een eigen vermogen van 450 miljoen . Dit was de waarde op 1 januari dit jaar . Verwachte winst voor dit jaar 150 miljoen . Waarde op de beurs 271 miljoen aandelen maal 3.01 euro is 815 miljoen euro . Conclusie indien je alle aandelen Bam bezit , heb je je geld in 15 maanden . Conclusie BAM is hiermee verre weg het goedkoopste aandeel van de beurs . Oja wat ook altijd fijn is ze hebben ruim 600 miljoen aan liquide middelen op de bank staan . Ook ik vind het pijnlijk dat de koers niet stijgt , echter met deze wetenschap komt het vanzelf goed .
    Zeggen ze hier al drie jaar...
  7. Putrided 19 oktober 2018 16:35
    quote:

    GTLH2 schreef op 19 oktober 2018 13:59:

    Lekker blijven zitten! En wat is vol? 100 stukjes!??
    Mmmm, een paar honderd duizend Eurootjes.
    Gelukkig kan ik ze momenteel best missen, maar zou leuk zijn als het 2 keer een paar honderduizend zou worden.
    Groot denken jochie anders wordt het nooit wat.....
  8. forum rang 7 boldie 19 oktober 2018 16:44
    quote:

    Woefdram schreef op 19 oktober 2018 15:56:

    Geniaal dit: “De parkeergarage bezweek twee weken voor de oplevering door BAM en een paar uur nadat er nog bouwvakkers aan het werk waren geweest. “ En nog steeds hebben de mensen hier vertrouwen in dit rukfonds. Over twee jaar praten we verder...
    zijn ook complete fabrieken die de lucht in gaan en die bedrijven staan de koersen ook veel hoger dan op moment dat het gebeurde.
  9. ro1946 19 oktober 2018 16:46
    Vrienden van de Bataafsche Aanneming Maatschappij.

    LABBERDEPOEPIE.
    Dit woord gebruikte mijn vader zaliger altijd om aan te duiden dat iets teleurstellend slecht was. Bijvoorbeeld als onze club de Volewijckers thuis (weer eens) niet had kunnen winnen van lager geplaatste clubs zoals Rigtersbleek, EBOH of Limburgia.
    Labberdepoepie vind ik dus uitstekend passen bij het koersverloop van ons aller BAM. Lager, lager, lager en dan, een vreugdevolle stijging met een paar centen. Niets helpt blijkbaar de koers naar boven te krijgen. Zelfs mijn handelsmissie naar Sicilië heeft geen geïnteresseerden opgeleverd. Het is om moedeloos van te worden. En gezien de lage omzet zijn velen van ons dat ook geworden. Die hebben het hoofd in de schoot gelegd. Gelukkig heb ik het geld niet nodig, maar als het zo doorgaat heb ik dat zelfs niet eens meer. Maar goed, ik wacht maar af wat er gaat komen. Ze zullen daar in Bunnik de koers toch wel volgen? Is daar niemand die zegt zoals de kasteelheer Olivier B. Bommel tegen Tom Poes: "jongeheer verzin een list".? Ok, genoeg geouwehoerd. Sterkte allen en tot ziens hier op dit forum.
    Met vriendelijke groet.
    RD.

    ps. hoe zat dat ook alweer met dat gratis geld?

  10. forum rang 4 Doemebest 19 oktober 2018 16:53
    quote:

    Woefdram schreef op 19 oktober 2018 15:56:

    Geniaal dit: “De parkeergarage bezweek twee weken voor de oplevering door BAM en een paar uur nadat er nog bouwvakkers aan het werk waren geweest. “ En nog steeds hebben de mensen hier vertrouwen in dit rukfonds. Over twee jaar praten we verder...
    Fijn dat je ons ff bijgepraat hebt, bedankt en tot over 2 jaar dan maar...
2.544 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 128 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links