Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Zijn consumenten nog wel merkentrouw?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Jack Neele

Jack Neele is sinds 2006 portefeuillemanager bij Robeco. Hij is fondsmanager van de Robeco Global Consumer Trends Equities. Hij studeerde econometrie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Meer over Jack.

Meer over Jack Neele

Recente artikelen van Jack Neele

  1. dec '20 Trendbeleggen: Drie Trends voor 2021 2
  2. nov '20 Onderwijs is een interessante groeimarkt 5
  3. jun '20 Maaltijdbezorgdiensten: eten of gegeten worden! 1

Reacties

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 oktober 2018 14:06
    Kortom; je gebruikt exceptionele voorbeelden om een "trend" te bewerkstelligen...

    Logistiek is een vlak dat je geheel niet raakt.
    Een Heineken en Coca Cola zal nog steeds enorme schaalvoordelen hebben t.o.v. de concurrentie. Hier is wel iets meer dan nodig dan digitale advertizing en de eenvoudiger toegang tot product(ie)inovatie...

  2. Jack Neele 19 oktober 2018 14:07
    Natuurlijk behouden de grote topspelers een groot gedeelte van hun verkregen voordeel. Ik zie overigens dat mijn conclusie dat grote merken de opwaartse trend mijns inziens wel weten te behouden niet geplaatst is, dus dat probeer ik nog te laten aanpassen...

    Ik probeer alleen duidelijk te maken dat merken met hun tijd mee moeten gaan en digitale innovatie moeten omarmen om relevant te blijven bij hun "achterban". Starbucks doet dat uitstekend met bijv. Mobile Order & Pay.

    Het blijft echter een feit dat de concurrentievoordelen van de grote merken (dure advertentiecampagnes op TV, distributievoordelen, etc.) minder groot zijn dan voorheen omdat kleine merken tegen lage kasten klanten kunnen winnen via sociale media en via webshops ook overal klanten kunnen bedienen. Concurrentievoordelen worden alleen wat uitgehold, niet tenietgedaan!
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links