Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 223 224 225 226 227 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Brouwer285 18 oktober 2018 00:02
    Dat eventuele TT/HERE scenario maakt de situatie voor mij wel wat begrijpelijker en ook logischer.

    Tijdens de verkoop van HERE hebben de Duitsers Nokia het mes op de keel gezet, door te dreigen weg te lopen als klant, mogelijk speelt momenteel hetzelfde ten opzichte van TT.

    Synergie is er wel degelijk. Samen de Opex en Capex delen creëert een bedrijf dat tamelijk winstgevend zal zijn (paar honderd miljoen per jaar?).

    Contracten met het BAD consortium en Microsoft (was vaste HERE klant) worden openlijk gedeeld met de markt, overige contract winnings zijn er wel, maar wordt minder over gecommuniceerd.
    Combinatie TT/HERE zal waarschijnlijk naast amerikaanse klanten ook gevoelig liggen bij aziatische klanten.

    Is speculatie natuurlijk, maar verklaart voor mij een beetje het spel met de freefloat, de verkoop van Telematics en de move van apple.
  2. Mojo 18 oktober 2018 00:03
    quote:

    harrysnel schreef op 17 oktober 2018 23:25:

    [...]

    Wat deze gedachte zou kunnen ondersteunen:

    - Volvo was een 100% HERE klant en stapte over naar TomTom omdat, neem ik aan, de Duitsers geen acceptabele partij waren om de Maps van te betrekken. Nokia was dat wel. Nu komen Volvo en TomTom overeen om een contract te beëindigen dat bijna “live” gaat. Zeer vreemd. Daarbij werken de partijen ook nog intensief samen in Drive Me programma van Volvo, via Zenuity en heeft TomTom contract met Volvo Trucks (IR bevestigde overigens via mail dat dit contract met een andere entiteit is en dus niet opgezegd is). Wat nu als TT wordt “opgenomen in HERE”? Dan is Volvo opnieuw klant bij de Duitsers en dat was eerder juist reden om naar TomTom te gaan, Gaat Volvo daarom zo abrupt weg bij TT? Het zou ook verklaren waarom er geen info over de reden wordt gegeven, geen details, het gebruik van zin als “hebben overeenstemming bereiktt” en bij vragen over dit Volvo nieuws tijdens webcast werd ook snel Renault alliance erbij gehaald om het algemeen te houden.

    - Als ik hierop doorga dan kan ik het ook in de tijd plaatsen. In maart kwam dat bericht van Reuters dat “Deutsche Bank was ingeschakeld om voor een bedrijfs(onderdeel) van TomTom een koper te zoeken”. Den Drijver gaf aan dat het weleens andersom zou kunnen zijn en dat er zich al een koper gemeld had. Stel dit was HERE. Dan ging het hier over de Maps en niet Telematics waar zich, zoals TomTom aangeeft, pas in de zomer concreet partijen voor gemeld hebben. Als je Maps gaat verkopen dan is het interessant om ook Telematics te verzilveren en dat zou veranderde houding over deze BU verklaren. Eerder werd nadruk gelegd op synergie Telematics/Connected Car/Automotive. En nu zou deze tak “afleiden van wat TT eigenlijk doet. Dat is nogal een draai die daar gemaakt wordt en ik geloof dat niet. Telematics verkoop doet Barclays omdat Maps ook al verkocht zijn en daar was Deutsche Bank bij betrokken. Den Drijver zegt vandaag dat hij verrast is dat de koers daalt op dit Volvo nieuws omdat dit al in mei bekend was. Dus kort na het Reuters bericht gaat Volvo al leunen naar Google met als resultaat een persbericht in mei. Analisten waren tijdens webcast ook aan het zoeken naar de tijdlijn en vroegen wanneer TomTom hoorde dat Volvo contract wilde opzeggen (voor of juist na aankondiging strategische review Telematics?).

    - Volgend punt: Apple gaat Maps van de grond af opbouwen wordt gemeld in juni 2018. Wil niet afhankelijk zijn van data van derden ivm privacy eisen. TomTom zwijgt aanvankelijk. Goddijn zegt in webcast iets in trend van: “we hebben geen intentie om het Apple account te verliezen”. Merkwaardige formulering. Eerste Apple contract werd 6 jaar hiervoor getekend. Verlenging//uitbreiding 3 jaar later. Deze zomer Apple CEO in Amsterdam. Wellicht ook vanwege aansluiting TomTom bij HERE praten met partner Apple over mogelijke consequenties?

    - Dan: de grote TT klanten Renault en PSA komen in het nieuws. Renault lijkt te kiezen voor Google maar dit blijk beperkt tot bepaalde modellen/regio’s. Zo wordt dit niet gebracht in media. PSA spreekt juist intentie uit om een bestaand groot contract te verlengen/uit te breiden tot na 2020. Heeft TomTom net als bij Volvo gepraat over het onderbrengen van de Maps bij andere eigenaar (HERE) en ook daar gevraagd of dit acceptabel is voor deze autobouwers?

    Concluderend: de strategische review gaat over Telematics maar gezien de bovenstaande acties lijkt het in een eerder stadium (vanaf maart 2018 Reuters) al over de Maps te gaan. Wat we dan kunnen verwachten is een ontknoping ineens ipv een aangekondigde verkoop Telematics.

    NB: speculatie mijnerzijds.
    @HS wat is het belang van HERE om TT in te lijven? Dan hebben we twee kaartenmakers naast elkaar en waar zit de synergie hierin?
  3. Nait Soesen 18 oktober 2018 00:23
    quote:

    dubbel f schreef op 18 oktober 2018 00:04:

    Was het niet @oudgediende die een jaar geleden of langer vertelde dat TT met iets groots bezig was? Ik kan het niet terug vinden.
    Ja, dat klopt en hij had volgens mij connecties ingang bij een bank! Maar wilde er niet veel over kwijt.
  4. Nait Soesen 18 oktober 2018 00:28
    quote:

    Nait Soesen schreef op 18 oktober 2018 00:23:

    [...]

    Ja, dat klopt en hij had volgens mij connecties ingang bij een bank! Maar wilde er niet veel over kwijt.
    Gevonden;

    1 juli 2017 13:36;
    Tomtom is met iets heel groots bezig. Ze staan op pole position, daarom is er een complete stilte om het aandeel. Duidelijk is dat ze geen ruis willen en informatie aan derden willen verschaffen. Wat wel naar boven komt drijven is dat 90% ontwikkeling achter de rug is en dat tomtom nu de testfase zit bij diverse fabrikanten. Er zijn voldoende signalen dat tomtom de goede weg heeft en dat kan niet worden gezegd over concurrenten als Here en Mobileye. Over Here gesproken..... lees het persberich van oktober 2016 over hun platform... MS gaat er nog steeds vanuit dat er maar 1 platform zal komen die real time dient te zijn....enige voorwaarde..
  5. Pieterbell 18 oktober 2018 01:45
    quote:

    Sunshine Band schreef op 17 oktober 2018 18:23:

    [...]

    Je moet me even helpen Martin,
    - de marketmakers zijn niet de boosdoeners
    - het is HG
    - daar straks waren het de banken....

    Kunnen we het gewoon houden bij; het is de schuld van HG, hij creert bewuste een situate van onduidelijkheid.
    - goede berichten worden bewust getorpedeerd
    - slechte worden niet ontkend en worden niet uitgelegd.

    Ik schreef er gisteren al een paar
    - Reuters nieuws: keiharde ontkenning binnen 10 beursminuten
    - bericht belangstelling en mogelijke verkoop ttt: voorzien van een vlag met de text 'weet niet wat we gaan doen met het geld'
    - goede cijfers gisteren vergezeld van een bewaard negatief bericht Volvo
    - Apple gaat kaarten maken nieuws: geen reactie, daarna wijvelende
    - RNM google nieuws; wijfelende reactie zonder inhoud
    - de cc van gisteren; wat een houding; elke spreekbeurt in de brugklas ziet er beter uit

    Moet Ik verder gaan?

    Het is bewust, dit kun je niet meer bij elkaar liegen met droge ogen. Hier mogen we marketmakers of banken niet de schuld van geven, dat zijn we eens toch?

    Hallo Sunshine, Er is geen andere conclusie te trekken, Harold Goddijn is een intelligente man en mag zich natuurlijk een keer vergissen/verkijken op de situatie maar gezien de structurele wijze waarop de afgelopen jaren Harold en z'n meelopers zoals een Taco acteren kun je niet anders concluderen dat er opzet in het spel is.

    De grote vraag is en blijft, zelfs nu na de recente ontwikkelingen met @TTT wat is de achterliggende reden om nu met de markt in het nauw en aandeel op z'n gat te verkopen! zelfs na een paar flesjes rode wijn kan ik niet anders concluderen dat het enkel eigenbelang is, Harold en de mede FFF streven naar de absolute macht! Harold wil op termijn z'n rol als CEO inruilen en de despoot van @TT worden, voor de première van die film krijgen de Piet Particuliertjes geen ticket en wordt alles uit de kast gehaald om ons af te schepen met een minimale gage voor de bewezen diensten in de afgelopen jaren.

    Gaat onverhoopt de verkoop van @TTT door voor een goudgerande prijs dan heeft Harold wellicht een klap van de giek gehad waardoor hij van z'n narcistische padje is geraakt! Maar eerst zien en dan geloven, verkoop van @TTT aan derden of een IPO! Maar ik verwacht eerder over een tijdje het bericht dat na wijs beraad wordt besloten dat @TTT onder de paraplu van @TT het beste gedijt en dan zijn de rapen gaar en gaat de koers heel diep door het putje en kunnen we ons opmaken voor delisting voor max 2 miljard euro voor de gehele toko.

    Kan zijn dat ik het te sceptisch bekijk en ben de eerste om m'n excuses aan te bieden wanneer Harold voor ons aandeelhouders de beste financiële deal eruit haalt.

    Succes............Peter
  6. forum rang 6 boem! 18 oktober 2018 02:01
    AB @harriesnel

    Zoals jij aangeeft speculatie maar dan wel een speculatie die zoveel raakpunten heeft met specifieke gebeurtenissen uit het verleden dat het bijna een calculated guess wordt.

    Bedankt voor de samenstelling en de chronologie in jouw verhaal.

    Ik blijf met 1 ding zitten en dat is de koers.

    Dat HG Telematics in de veiling heeft gezet geeft aan, dat hij wel degelijk in wil gaan op aanbiedingen die niet te weigeren zijn en de opbrengst met de overige aandeelhouders wil delen.

    Dat zou met de BAD-boys ook het geval kunnen zijn. De in het hoofd van HG vastgezette waarde bij risicovolle zelfstandige voortzetting komt redelijk in de buurt van het door BAD gedane voorstel waarbij er direct boter bij de vis wordt geleverd zonder enig risico.

    Indien dat de casus is die voorligt komt er na de verkoop van Telematics een nog veel groter schip aan cash binnen.

    De waarde van Tomtom wordt volledig zichtbaar in de kasberg.
    Ik denk dat we het in dat geval hebben over een verkoopwaarde van de maps aan 4-6 miljard.
    De totale waarde komt daardoor op 5 a 8 miljard (20 a 35 euro).

    De prangende vraag die overblijft is:
    Wie is in godsnaam de partij die het aandeel naar beneden drukt alsof het bijna failliet is.

  7. DerksVisie 18 oktober 2018 06:32
    quote:

    harrysnel schreef op 17 oktober 2018 23:25:

    [...]

    Wat deze gedachte zou kunnen ondersteunen:

    - Volvo was een 100% HERE klant en stapte over naar TomTom omdat, neem ik aan, de Duitsers geen acceptabele partij waren om de Maps van te betrekken. Nokia was dat wel. Nu komen Volvo en TomTom overeen om een contract te beëindigen dat bijna “live” gaat. Zeer vreemd. Daarbij werken de partijen ook nog intensief samen in Drive Me programma van Volvo, via Zenuity en heeft TomTom contract met Volvo Trucks (IR bevestigde overigens via mail dat dit contract met een andere entiteit is en dus niet opgezegd is). Wat nu als TT wordt “opgenomen in HERE”? Dan is Volvo opnieuw klant bij de Duitsers en dat was eerder juist reden om naar TomTom te gaan, Gaat Volvo daarom zo abrupt weg bij TT? Het zou ook verklaren waarom er geen info over de reden wordt gegeven, geen details, het gebruik van zin als “hebben overeenstemming bereiktt” en bij vragen over dit Volvo nieuws tijdens webcast werd ook snel Renault alliance erbij gehaald om het algemeen te houden.

    - Als ik hierop doorga dan kan ik het ook in de tijd plaatsen. In maart kwam dat bericht van Reuters dat “Deutsche Bank was ingeschakeld om voor een bedrijfs(onderdeel) van TomTom een koper te zoeken”. Den Drijver gaf aan dat het weleens andersom zou kunnen zijn en dat er zich al een koper gemeld had. Stel dit was HERE. Dan ging het hier over de Maps en niet Telematics waar zich, zoals TomTom aangeeft, pas in de zomer concreet partijen voor gemeld hebben. Als je Maps gaat verkopen dan is het interessant om ook Telematics te verzilveren en dat zou veranderde houding over deze BU verklaren. Eerder werd nadruk gelegd op synergie Telematics/Connected Car/Automotive. En nu zou deze tak “afleiden van wat TT eigenlijk doet. Dat is nogal een draai die daar gemaakt wordt en ik geloof dat niet. Telematics verkoop doet Barclays omdat Maps ook al verkocht zijn en daar was Deutsche Bank bij betrokken. Den Drijver zegt vandaag dat hij verrast is dat de koers daalt op dit Volvo nieuws omdat dit al in mei bekend was. Dus kort na het Reuters bericht gaat Volvo al leunen naar Google met als resultaat een persbericht in mei. Analisten waren tijdens webcast ook aan het zoeken naar de tijdlijn en vroegen wanneer TomTom hoorde dat Volvo contract wilde opzeggen (voor of juist na aankondiging strategische review Telematics?).

    - Volgend punt: Apple gaat Maps van de grond af opbouwen wordt gemeld in juni 2018. Wil niet afhankelijk zijn van data van derden ivm privacy eisen. TomTom zwijgt aanvankelijk. Goddijn zegt in webcast iets in trend van: “we hebben geen intentie om het Apple account te verliezen”. Merkwaardige formulering. Eerste Apple contract werd 6 jaar hiervoor getekend. Verlenging//uitbreiding 3 jaar later. Deze zomer Apple CEO in Amsterdam. Wellicht ook vanwege aansluiting TomTom bij HERE praten met partner Apple over mogelijke consequenties?

    - Dan: de grote TT klanten Renault en PSA komen in het nieuws. Renault lijkt te kiezen voor Google maar dit blijk beperkt tot bepaalde modellen/regio’s. Zo wordt dit niet gebracht in media. PSA spreekt juist intentie uit om een bestaand groot contract te verlengen/uit te breiden tot na 2020. Heeft TomTom net als bij Volvo gepraat over het onderbrengen van de Maps bij andere eigenaar (HERE) en ook daar gevraagd of dit acceptabel is voor deze autobouwers?

    Concluderend: de strategische review gaat over Telematics maar gezien de bovenstaande acties lijkt het in een eerder stadium (vanaf maart 2018 Reuters) al over de Maps te gaan. Wat we dan kunnen verwachten is een ontknoping ineens ipv een aangekondigde verkoop Telematics.

    NB: speculatie mijnerzijds.
    Fusreren is geen gekke gedachte om het tegen de Big Tech op te nemen. Samen hebben TomTom en HERE zoveel data dan heeft Google gewoon verloren.

    Maar waarom zou je daarvoor TeleMatics moeten verkopen? Enige reden dat ik kan bedenken is om bij de fusie een gelijkwaardige verdeling van de aandelen te verwezenlijken.

    Een fusie met HERE verklaart opeens de recente contracten met de Bad-boys en de quote van HG "wake-up call voor de sector" oftewel een betoog naar HERE van wij kunnen niet zonder elkaar.

    Ook is HERE dan direct weer beursgenoteerd waar ook al over werd gespeculeerd.

    Kortom het zou een geniale zet zijn van HG.

  8. forum rang 7 ketchup 18 oktober 2018 06:44

    @ Harry en anderen - als we dan toch brein-stormen en deze 'piste' voor mogelijk houden - lees dan mijn eerdere posts over INTEL

    INTEL heeft en de kracht en de macht het aandeel laag te houden
    waarom ?

    Intel heeft al een enorme commitment in de sector
    aankoop MBLY 15 miljard $
    investering HERE 15%

    we weten dat BAD wil afbouwen en we weten dat MBLY gecharmeerd is wat TT kan bieden en een luisterend oor heeft bij Intel

    Intel strategie : HERE-MBLY-TT onder één dak , met het uiteindelijke doel voor een ipo in de US
    Intel weet dat Cruise een waardering kan krijgen van 35 miljard ( Morgan )
    Intel weet dat Waymo een waardering kan krijgen van wellicht 100 miljard ( UBS en anderen)
    dit zijn bedragen/waarderingen die Intel moet krijgen om hun investeringen in de sector over tijd zelf te kunnen verantwoorden aan hun aandeelhouders

    waarom gaat het Bestuur bij TT niet op de barricades voor de koers van hun aandeel en gaan ze wel vechten voor de beste prijs voor Telematics

    omdat Telematics een cash exercitie is die ze gaan uitkeren
    en omdat de koers van het aandeel niet gelieerd is aan het %-belang wat de FFF dadelijk krijgen via hun ( of een op te zetten ) investeringsvehikel in "newco van HERE-TT , maar het is Intel er wel aangelegen dat de transferprijs van TT maps ( maw de koers vh aandeel nadat alles eruit is behalve de Kaarten) zo laag mogelijk naar HERE gaat

    het moment dat HERE en TT gefuseerd zijn, tilt Intel haar aandeel van zeg even 15% naar 65% en brengt MBLY in als compensatie, de Duitsers hebben afgebouwd, de rest heeft een procentueel kleiner percentage ( Continental-Bosch en FFF ) maar van een veel grotere koek en Intel brengt het over tijd via een ipo naar de beurs.

    en daar zit de echte kers op de taart voor te cashen
    gelukkig herhalen tot vervelends toe de analisten dat de SOP voor TT echt ergens tussen de 13 - 17 euro zou moeten opbrengen, want anders zouden we nog wel eens uit dit aandeel gezet kunnen worden op een schandalige prijs
    indien Telematics 6 euro opbrengt en deze cash keert men uit
    consumer gaat naar de FFF private voor zero
    Maps fuseert men naar HERE op een transfer prijs van 4 euro
    dan is het hek van de dam, ook al zou de beurskoers dat kunnen verantwoorden, want de SOP waardering zal men als tegen argument voeren en dan krijgen we toch hopelijk nog wel 8 euro om ergens aan die 13-17 range te komen
    maar 20 euro plus wat het wellicht had kunnen opbrengen bij een totaal andere approach de laatste jaren, dat is vrees ik niet voor ons

    puur speculatie, dat wel natuurlijk

    maar dat er iets staat te gebeuren mag duidelijk zijn, dit geweld aan de beurs uit deze beperkte free float is ongehoord.
  9. Grey01 18 oktober 2018 06:54
    quote:

    harrysnel schreef op 17 oktober 2018 23:25:

    [...]

    Wat deze gedachte zou kunnen ondersteunen:

    - Volvo was een 100% HERE klant en stapte over naar TomTom omdat, neem ik aan, de Duitsers geen acceptabele partij waren om de Maps van te betrekken. Nokia was dat wel. Nu komen Volvo en TomTom overeen om een contract te beëindigen dat bijna “live” gaat. Zeer vreemd. Daarbij werken de partijen ook nog intensief samen in Drive Me programma van Volvo, via Zenuity en heeft TomTom contract met Volvo Trucks (IR bevestigde overigens via mail dat dit contract met een andere entiteit is en dus niet opgezegd is). Wat nu als TT wordt “opgenomen in HERE”? Dan is Volvo opnieuw klant bij de Duitsers en dat was eerder juist reden om naar TomTom te gaan, Gaat Volvo daarom zo abrupt weg bij TT? Het zou ook verklaren waarom er geen info over de reden wordt gegeven, geen details, het gebruik van zin als “hebben overeenstemming bereiktt” en bij vragen over dit Volvo nieuws tijdens webcast werd ook snel Renault alliance erbij gehaald om het algemeen te houden.

    - Als ik hierop doorga dan kan ik het ook in de tijd plaatsen. In maart kwam dat bericht van Reuters dat “Deutsche Bank was ingeschakeld om voor een bedrijfs(onderdeel) van TomTom een koper te zoeken”. Den Drijver gaf aan dat het weleens andersom zou kunnen zijn en dat er zich al een koper gemeld had. Stel dit was HERE. Dan ging het hier over de Maps en niet Telematics waar zich, zoals TomTom aangeeft, pas in de zomer concreet partijen voor gemeld hebben. Als je Maps gaat verkopen dan is het interessant om ook Telematics te verzilveren en dat zou veranderde houding over deze BU verklaren. Eerder werd nadruk gelegd op synergie Telematics/Connected Car/Automotive. En nu zou deze tak “afleiden van wat TT eigenlijk doet. Dat is nogal een draai die daar gemaakt wordt en ik geloof dat niet. Telematics verkoop doet Barclays omdat Maps ook al verkocht zijn en daar was Deutsche Bank bij betrokken. Den Drijver zegt vandaag dat hij verrast is dat de koers daalt op dit Volvo nieuws omdat dit al in mei bekend was. Dus kort na het Reuters bericht gaat Volvo al leunen naar Google met als resultaat een persbericht in mei. Analisten waren tijdens webcast ook aan het zoeken naar de tijdlijn en vroegen wanneer TomTom hoorde dat Volvo contract wilde opzeggen (voor of juist na aankondiging strategische review Telematics?).

    - Volgend punt: Apple gaat Maps van de grond af opbouwen wordt gemeld in juni 2018. Wil niet afhankelijk zijn van data van derden ivm privacy eisen. TomTom zwijgt aanvankelijk. Goddijn zegt in webcast iets in trend van: “we hebben geen intentie om het Apple account te verliezen”. Merkwaardige formulering. Eerste Apple contract werd 6 jaar hiervoor getekend. Verlenging//uitbreiding 3 jaar later. Deze zomer Apple CEO in Amsterdam. Wellicht ook vanwege aansluiting TomTom bij HERE praten met partner Apple over mogelijke consequenties?

    - Dan: de grote TT klanten Renault en PSA komen in het nieuws. Renault lijkt te kiezen voor Google maar dit blijk beperkt tot bepaalde modellen/regio’s. Zo wordt dit niet gebracht in media. PSA spreekt juist intentie uit om een bestaand groot contract te verlengen/uit te breiden tot na 2020. Heeft TomTom net als bij Volvo gepraat over het onderbrengen van de Maps bij andere eigenaar (HERE) en ook daar gevraagd of dit acceptabel is voor deze autobouwers?

    Concluderend: de strategische review gaat over Telematics maar gezien de bovenstaande acties lijkt het in een eerder stadium (vanaf maart 2018 Reuters) al over de Maps te gaan. Wat we dan kunnen verwachten is een ontknoping ineens ipv een aangekondigde verkoop Telematics.

    NB: speculatie mijnerzijds.
    Bingo! En als Galileo in werking treedt wordt auto-navigatie wereldwijd een Europeesch feestje en kan ook op Android draaien (als ze aardig blijven bij Google).

    Mijn mening
  10. forum rang 6 pwijsneus 18 oktober 2018 07:16
    quote:

    martinmartin schreef op 18 oktober 2018 02:01:

    De waarde van Tomtom wordt volledig zichtbaar in de kasberg.
    Ik denk dat we het in dat geval hebben over een verkoopwaarde van de maps aan 4-6 miljard.
    De totale waarde komt daardoor op 5 a 8 miljard (20 a 35 euro).

    De prangende vraag die overblijft is:
    Wie is in godsnaam de partij die het aandeel naar beneden drukt alsof het bijna failliet is.
    Hoe kom je aan een waarde van 4 - 8 miljard? Dit is natuurlijk grote onzin, en wensdenken.

    Op de eerste plaats heb je een koper nodig. Strategische partijen genoeg. Maar tomtom is alles bij elkaar misschien nét 1.5 miljard waard. De stap naar 4, of zelfs 8 miljard is niet serieus te nemen.

    Het is een patstelling.

    Het aandeel staat waar het staat, en gaat op eigen kracht niet veel verder komen. Zie de wilde rit van afgelopen jaar, kunnen we wel dramatisch noemen.

    Maar als de founders en MartinMartin echt deze belachelijke waardes willen halen, kom je nooit tot zaken. Er is geen partij in de wereld die zo'n buitenproportionele premium gaat betalen.

    Dus wordt het zelfstandig doormodderen, en met angst en beven op naar de volgende klant die met Google in zee gaat. Gelukkig zijn de cijfers van Tomtom nu nog wel stabiel, maar daar kijkt niemand naar.

    Of ingaan op een realistische en gebruikelijke Premium.
  11. forum rang 7 ketchup 18 oktober 2018 07:20

    zou trouwens wat zijn krijgt TT toch nog indirect een Amerikaanse notering, waar men de echte waarde eruit weet te halen, iets wat de reguliere aandeelhouder zolang op hoopte, en het bestuur van TT enkel maar een hoop gedoe vond.

    doen ze uiteindelijk toch wat common-sense maakt, dus daar scoren we dan toch nog tussen de oren, maar niet in de portemonnee, da's voor de happy few.

    toch een slimme Bankier die HG, dat moet ik hem toegeven

    allemaal speculatie...
  12. forum rang 6 pwijsneus 18 oktober 2018 07:40
    quote:

    harrysnel schreef op 17 oktober 2018 23:25:

    [...]

    Wat deze gedachte zou kunnen ondersteunen:

    - Volvo was een 100% HERE klant en stapte over naar TomTom omdat, neem ik aan, de Duitsers geen acceptabele partij waren om de Maps van te betrekken. Nokia was dat wel. Nu komen Volvo en TomTom overeen om een contract te beëindigen dat bijna “live” gaat. Zeer vreemd. Daarbij werken de partijen ook nog intensief samen in Drive Me programma van Volvo, via Zenuity en heeft TomTom contract met Volvo Trucks (IR bevestigde overigens via mail dat dit contract met een andere entiteit is en dus niet opgezegd is). Wat nu als TT wordt “opgenomen in HERE”? Dan is Volvo opnieuw klant bij de Duitsers en dat was eerder juist reden om naar TomTom te gaan, Gaat Volvo daarom zo abrupt weg bij TT? Het zou ook verklaren waarom er geen info over de reden wordt gegeven, geen details, het gebruik van zin als “hebben overeenstemming bereiktt” en bij vragen over dit Volvo nieuws tijdens webcast werd ook snel Renault alliance erbij gehaald om het algemeen te houden.
    Beste Harry,

    Begrijp ik het nu goed dat je veronderstelt dat Volvo het contract heeft beëindigd vanwege een naderende fusie tussen TomTom en HERE? Dat kan niet, simpelweg omdat deze beursgevoelige info niet bekend is bij Volvo (en het niet waar is).

    Het ligt toch veel meer voor de hand dat dit de oorzaak is:
    7 mei 2018 - Volvo Cars to embed Google Assistant, Google Play Store and Google Maps in next-generation infotainment system

    Volvo Cars, the premium car maker, today announced it is working with Google to embed the voice-controlled Google Assistant, Google Play Store, Google Maps and other Google services into its next-generation Sensus infotainment system, based on Google’s Android operating system.

    Volvo Cars’ intended partnership with Google will further enhance the way Volvo customers engage with and interact with their cars. Apps and services developed by Google and Volvo Cars are embedded in the car, plus thousands of additional apps are available through the Google Play Store that is optimised and adapted for Android-based car infotainment systems.

    Since the next generation of Sensus will run on Android, new apps and software updates will be available in real-time and can be automatically applied. This allows future Volvo cars to react to customer needs and offer drivers up-to-date information and predictive services.

    “Bringing Google services into Volvo cars will accelerate innovation in connectivity and boost our development in applications and connected services,” said Henrik Green, senior vice president of research and development at Volvo Cars. “Soon, Volvo drivers will have direct access to thousands of in-car apps that make daily life easier and the connected in-car experience more enjoyable.”

    The Google Assistant provides a central voice interface for the car that allows drivers to control in-car functions such as air conditioning, and use apps to play music and send messages. This integration contributes to reducing driver distraction, helping drivers keep their eyes on the road at all times.

    Google Maps will also enable the next generation of Sensus to provide refreshed map and traffic data in real time, keeping drivers informed about upcoming traffic situations and proactively suggesting alternative routes.

    Today’s announcement builds on the strategic relationship between Volvo Cars and Google, which began in 2017 when Volvo Cars announced the new generation of its infotainment system will be based on Google’s Android platform. The first Android-based system is intended to be launched in a couple of years from now.

    Volvo Cars is committed to developing strategic relationships with third parties to broaden the range of connected services offered to Volvo customers, embracing the disruption currently underway in the car industry.

    The company also continues to develop its own apps, software and connected services within the Volvo Car Group, using its growing force of software engineers.

    “The Google partnership to be entered into is an important strategic alliance for Volvo Cars,” Henrik Green said. “The Android platform, Google services and Google’s working relationship with app developers in-house and worldwide will help us further improve the Volvo car experience.”


    Lijkt er wat mij betreft op dat ze zijn gepasseerd door Google. En TomTom had geen clausule in de overeenkomst meegenomen voor compensatie/penalty bij eenzijdige opzegging - Taco beaamde dat nog in de CC - dus ja, als je er zo makkelijk onderuit komt.

    Het drive-me programma is R&D, leuk - maar levert vooralsnog geen rooie cent op. Bovenstaande deal had wel pegels kunnen opleveren...
  13. Grey01 18 oktober 2018 07:47
    quote:

    pwijsneus schreef op 18 oktober 2018 07:40:

    [...]

    Beste Harry,

    Begrijp ik het nu goed dat je veronderstelt dat Volvo het contract heeft beëindigd vanwege een naderende fusie tussen TomTom en HERE? Dat kan niet, simpelweg omdat deze beursgevoelige info niet bekend is bij Volvo (en het niet waar is).

    Het ligt toch veel meer voor de hand dat dit de oorzaak is:
    7 mei 2018 - Volvo Cars to embed Google Assistant, Google Play Store and Google Maps in next-generation infotainment system

    Volvo Cars, the premium car maker, today announced it is working with Google to embed the voice-controlled Google Assistant, Google Play Store, Google Maps and other Google services into its next-generation Sensus infotainment system, based on Google’s Android operating system.

    Volvo Cars’ intended partnership with Google will further enhance the way Volvo customers engage with and interact with their cars. Apps and services developed by Google and Volvo Cars are embedded in the car, plus thousands of additional apps are available through the Google Play Store that is optimised and adapted for Android-based car infotainment systems.

    Since the next generation of Sensus will run on Android, new apps and software updates will be available in real-time and can be automatically applied. This allows future Volvo cars to react to customer needs and offer drivers up-to-date information and predictive services.

    “Bringing Google services into Volvo cars will accelerate innovation in connectivity and boost our development in applications and connected services,” said Henrik Green, senior vice president of research and development at Volvo Cars. “Soon, Volvo drivers will have direct access to thousands of in-car apps that make daily life easier and the connected in-car experience more enjoyable.”

    The Google Assistant provides a central voice interface for the car that allows drivers to control in-car functions such as air conditioning, and use apps to play music and send messages. This integration contributes to reducing driver distraction, helping drivers keep their eyes on the road at all times.

    Google Maps will also enable the next generation of Sensus to provide refreshed map and traffic data in real time, keeping drivers informed about upcoming traffic situations and proactively suggesting alternative routes.

    Today’s announcement builds on the strategic relationship between Volvo Cars and Google, which began in 2017 when Volvo Cars announced the new generation of its infotainment system will be based on Google’s Android platform. The first Android-based system is intended to be launched in a couple of years from now.

    Volvo Cars is committed to developing strategic relationships with third parties to broaden the range of connected services offered to Volvo customers, embracing the disruption currently underway in the car industry.

    The company also continues to develop its own apps, software and connected services within the Volvo Car Group, using its growing force of software engineers.

    “The Google partnership to be entered into is an important strategic alliance for Volvo Cars,” Henrik Green said. “The Android platform, Google services and Google’s working relationship with app developers in-house and worldwide will help us further improve the Volvo car experience.”


    Lijkt er wat mij betreft op dat ze zijn gepasseerd door Google. En TomTom had geen clausule in de overeenkomst meegenomen voor compensatie/penalty bij eenzijdige opzegging - Taco beaamde dat nog in de CC - dus ja, als je er zo makkelijk onderuit komt.

    Het drive-me programma is R&D, leuk - maar levert vooralsnog geen rooie cent op. Bovenstaande deal had wel pegels kunnen opleveren...
    Op boete clausules gaan zitten in zo'n klein wereldje lijkt me funest. Vroeg of laat kom je elkaar toch weer tegen
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 223 224 225 226 227 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links