Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 147,010 19 apr 2024 22:00
  • -2,920 (-1,95%) Dagrange 146,220 - 150,940
  • 87.074.500 Gem. (3M) 100,7M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 16 oktober 2018 22:03
    Elon Musk refutes claims James Murdoch will Replace Him as Tesla Chair – Reports

    Sputnik reported that earlier, Mr Musk reached a settlement deal with the US Securities and Exchange Commission statements of Tesla going private, which the SEC found fraudulent. According to the deal, both Mr Musk and Tesla would each pay a USD 20 million fine, but Mr Musk would be allowed to retain his position as CEO. While the FT report says that external options for the position of chairman are being considered, Mr James Murdoch, who is already serving as Tesla's independent director, has been named to be the top candidate by two unnamed sources close to the issue.

    Mr Murdoch himself has reportedly already signaled he would like to take this job. The company has until November 13 to appoint a new chairman, reads a report by Reuters.

    Mr James Murdoch joined Tesla's board last year, following years of work at various media companies. Prior to that, he had no experience working at car maker companies in particular, or manufacturing in general.

    This, however, is not the only argument against his appointment. Reuters notes that earlier this year, proxy adviser companies Glass Lewis & Co and Institutional Shareholder Services, as well as union-affiliated investment adviser CtW Investment Group, all recommended Tesla investors to vote "against his appointment" citing a number of reasons.

    First, Mr Murdoch at the time was serving on too many boards already, the companies said: he serves on the boards of 21 Century Fox and News Corporation. At the time of the report he also served at Sky Plc, from which he stepped down following Comcast's takeover of the broadcasting company.

    Besides that, Mr Murdoch's history of service is "troubled," according to CtW, as he was forced out of Sky back in 2012 following Britain's phone-hacking scandal. James left Sky for four years and returned to in 2016 after the dust had settled down.

    Apart from these reasons, Murdoch will also face a mighty challenge in the face of Mr Musk himself, Reuters notes, saying that "any chairman would have to contend with [Mr Musk's] powerful personality."

    Source : Sputnik
  2. [verwijderd] 17 oktober 2018 00:37
    Typisch detractor bericht van jou juist. Fuzzy math.
    Hoe kom je er bij door 5 werkdagen te delen als het expliciet gaat om de 11 kalenderdagen in Q4? Heb je geen kalender ter beschikking? Valt niet op, maar leuk geprobeerd weer...

    4100/11.5 dag = 356 per dag.
    X365 sagen = 130.130 bj 7-daagse werkweek.

    Als je consequent had willen zijn met je 5 daagse werkweek die je oppert, zeg dan 9,5 werkdagen voor 4100 stuks. Dan kom je overigens op 112,000 per jaar.

    quote:

    Mr sponge schreef op 15 oktober 2018 15:48:

    [...]

    Kijk dit is nu echt een Tesla berichtje.
    Ik vraag mij af of dit echt een "fangirl redacteur" is, of Tesla zelf...
    Net als die "interne mails" die seeds uitlekken.
    Maar even goed kijken en rekenen.
    11,5 dag / 5 werkdagen/week = 2,3weken
    4.100 /2,3 x 52weken =92.700
    Vergis je niet Model 3 wordt 24/7 geproduceerd. Dat is na de opstartproblemen geïntroduceerd. Voor zover ik weet worden de Model S en X slechts 5 dagen per week geproduceerd. Er zijn ook maar ca 100.000 accupakketten/jaar beschikbaar voor de S en X...
    Ze zullen nu best een weekend hebben doorgewerkt om de cijfers wat op te poetsen tijdens de Q3 presentatie. In Q4 hebben we al....Bla bla bla
    Ze moeten natuurlijk wel een afleiding hebben voor de heel lage productie van de Model 3. Die productie blijft steken iets boven de 4K per week als ik Bloomberg moet geloven... Eind augustus zouden ze toch op 6K per week zitten?
  3. [verwijderd] 17 oktober 2018 00:44
    quote:

    Dutcheon schreef op 16 oktober 2018 12:01:

    [...]

    Ik vraag me serieus af hoe jij het zou aanpakken... hij heeft al heel vaak uitgelegd dat het hem niet om winst maken te doen is...

    Echter de aandeelhouders blijven er om roepen en zeuren. Ook jij hebt de focus op de uiteindelijk marge.... Terwijl hij veel liever een perspectief neerzet van de besparing op uitstoot die ze met Tesla aan het realiseren zijn.

    Marge moet niet nu al de focus zijn voor een bedrijf dat net zijn eerste Mass Production model op de wereld aan het zetten is. Daarom is hij ook zo klaar met de aandeelhouders. Ook ik zou alleen maar groter en groter en meer willen lenen zodat je harder kunt opschalen. de markt vraagt en de andere spelers leveren niet dus hij wil dat gat vullen.

    Volgens mij zeuren vooral de shorts, analisten en journos om winst. De aandeelhouders zijn Musk en co en voor een significant deel rijke hippies, Tesla rijders. Daar zijn er al 400.000 van he. De Tesla is lang niet altijd de duurste auto in de garage.
  4. Mr sponge 17 oktober 2018 08:46
    quote:

    Skater schreef op 17 oktober 2018 00:37:

    Typisch detractor bericht van jou juist. Fuzzy math.
    Hoe kom je er bij door 5 werkdagen te delen als het expliciet gaat om de 11 kalenderdagen in Q4? Heb je geen kalender ter beschikking? Valt niet op, maar leuk geprobeerd weer...

    4100/11.5 dag = 356 per dag.
    X365 sagen = 130.130 bj 7-daagse werkweek.

    Als je consequent had willen zijn met je 5 daagse werkweek die je oppert, zeg dan 9,5 werkdagen voor 4100 stuks. Dan kom je overigens op 112,000 per jaar.

    [...]
    Je kan ook gewoon lezen!!
    Normaal werken ze 5 dagen per week en nu hebben ze dus 11,5 dagen op een rij gewerkt. Ze hebben gewoon een weekend doorgewerkt. dus zijn er 356 x 2 dagen = 712 auto's extra geproduceerd.
    En die 130k bij 7 werkdagen per week komt dus overeen met een kleine 100K bij 5 werkdagen per week.
    Tel daarbij op dat Tesla heeft aangegeven dat er per jaar voldoende accu's zijn voor 100K Model S en X. Dan heeft het geen zin om 7 dagen per week te werken.
    Let op! In de Model S en X zit een andere type accu waarvoor ze voorlopig geen nieuwe productielijn gaan plaatsen, heeft.
  5. Mr sponge 17 oktober 2018 09:43
    quote:

    Skater schreef op 17 oktober 2018 00:44:

    [...]
    Volgens mij zeuren vooral de shorts, analisten en journos om winst. De aandeelhouders zijn Musk en co en voor een significant deel rijke hippies, Tesla rijders. Daar zijn er al 400.000 van he. De Tesla is lang niet altijd de duurste auto in de garage.
    Ik weet niet of het zeuren is.
    De aandeelhouders (de eigenaren van het bedrijf) is beloofd dat de groei betaald gaat worden met de winst die gemaakt wordt met de eerdere modellen. En daar zit het probleem. Ze maken lang niet voldoende winst om de groei te financieren.

    Musk heeft steeds lekker kletsen, die krijgt al zijn aandelen voor $0,- via bonussen.
    En de overige aandeelhouders die dik betalen voor hun aandelen kunnen iedere keer bijlappen als Musk al het geld weer over de balk heeft gegooid en van de ene hel in de andere beland.

    Ik ben erg benieuwd naar de Q3 cijfers. Ik las gisteren trouwens nog een berichtje dat Tesla voorlopig geen geld hoeft op te halen. Goed nieuws voor de Longs...!
  6. Mr sponge 17 oktober 2018 12:08
    Tesla buys new plot for its first China factory

    Tesla acquired a plot in Shanghai's Lingang area for the electric car maker's new factory.
    Tesla expects the factory to produce its first cars in three years, according to an earnings release in August.

    www.cnbc.com/2018/10/17/tesla-buys-ne...

    Nou daar gaan we weer met de planning.
    De eerste auto’s rollen over 3 jaar van de band (dus eind 2021)
    Wat ze wel beter doen is de vermelde capaciteit:
    “The facility will initially have capacity for about 250,000 vehicles and battery packs a year, and plans to eventually double that, the release said.”
    Dus nee ze verdubbelen de productie niet in 2021. Dan wordt de productie pas opgestart.
    De capaciteit uitbreiding in 2022 voor Tesla is wel fors 250K, maar geen verdubbeling. Ik vind deze publicatie overigens wel een stuk realistischer dan de eerste meldingen. Nu geven ze netjes aan dat ze 250K auto’s/per jaar gaan maken en dan daarna mogelijk gaan proberen op te schalen richting 500K.
    Ik zie dat ze ervan hebben geleerd. Of heeft de PR afdeling het eindelijk overgenomen van Musk?

    Nu nog even wachten op een tweet van Musk dat ze daar over 2 jaar gaan produceren ;-)
  7. Dutcheon 17 oktober 2018 12:21
    Over opnieuw geld ophalen gesproken, Porsche haalt geld op bij de dealers, en verplichten ze om per dealer flinke investeringen te doen om laadpalen beschikbaar te maken. zomaar 400.000 dollar voor amerikaanse dealerships, zal in europa waarschijnlijk vergelijkbaar gaan maar nog niks over gelezen...
  8. forum rang 10 voda 17 oktober 2018 16:10
    Elon Musk koopt voor 20 miljoen dollar aandelen Tesla bij

    (ABM FN-Dow Jones) Elon Musk gaat voor 20 miljoen dollar aandelen Tesla bijkopen. Dat bleek woensdag uit een document van beurswaakhond SEC over de schikking met Tesla.

    De aandelenaankoop staat overigens los van de schikking, zo stelde het document. Dinsdag keurde een Amerikaanse federale rechter de schikking goed.

    Volgens deze schikking moet Musk zijn rol als voorzitter van Tesla opgeven en een bedrag van 20 miljoen dollar betalen, maar mag wel CEO blijven van de fabrikant van elektrische auto's. Ook Tesla betaalt een boete van 20 miljoen dollar.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  9. forum rang 10 voda 17 oktober 2018 16:20
    Tesla zet volgende stap in China

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft letterlijk voet aan de grond in de grootste markt voor elektrische auto's, nu het bedrijf land heeft aangekocht voor zijn nieuwe fabriek in het Chinese Shanghai. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

    De autofabrikant wil in de Chinese stad zijn volgende 'Gigafactory' bouwen en betaalde naar verluidt 140 miljoen dollar voor het perceel.

    De fabriek, die geheel in handen van Tesla blijft, moet tegen het einde van het decennium tot 500.000 auto's per jaar afleveren.

    Tesla stelde eerder deze maand, toen er productiecijfers werden gepubliceerd, de bouw van de fabriek in Shanghai te willen versnellen, vanwege het handelsdispuut tussen de Verenigde Staten en China.

    China heeft een importheffing van 15 procent op buitenlandse auto's en doet daar 25 procent bovenop voor auto's die in de VS zijn gemaakt, in reactie op hogere Amerikaanse invoerheffingen op Chinese producten.

    Tesla verkocht vorig jaar 17.000 auto's in China. Het land is de tweede markt voor het bedrijf uit Californië, na de VS, waar 50.000 auto's werden verkocht. Mondiaal verkocht Tesla iets meer dan 100.000 auto's.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
  10. [verwijderd] 17 oktober 2018 18:02
    quote:

    voda schreef op 17 oktober 2018 16:20:

    Tesla zet volgende stap in China

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft letterlijk voet aan de grond in de grootste markt voor elektrische auto's, nu het bedrijf land heeft aangekocht voor zijn nieuwe fabriek in het Chinese Shanghai. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

    De autofabrikant wil in de Chinese stad zijn volgende 'Gigafactory' bouwen en betaalde naar verluidt 140 miljoen dollar voor het perceel.

    De fabriek, die geheel in handen van Tesla blijft, moet tegen het einde van het decennium tot 500.000 auto's per jaar afleveren.

    Klinkt als het perfecte excuus voor een nieuwe emissie!

    Kunnen ze meteen geld ophalen om de in maart 2019 aflopende convertible af te lossen (omvang $920 miljoen). De conversieprijs van afgerond $360 is ondanks alle fraaie tweets namelijk behoorlijk uit beeld geraakt.

    Er staan overigens nog wel wat meer "probleemgevallen" uit:

    ir.tesla.com/static-files/6db4f56e-15...

    Maar goed, volgens sommigen zal binnenkort het geld op structurele basis met bakken tegelijk binnen gaan stromen, dus wellicht is er geen vuiltje aan de lucht.

    Gezien de yield van meer dan 8% waartegen de vorig jaar uitgegeven reguliere obligatie inmiddels noteert is echter nog niet iedereen daar heilig van overtuigd...

    finra-markets.morningstar.com/BondCen...
  11. Mr sponge 17 oktober 2018 18:53
    quote:

    voda schreef op 17 oktober 2018 16:10:

    Elon Musk koopt voor 20 miljoen dollar aandelen Tesla bij

    (ABM FN-Dow Jones) Elon Musk gaat voor 20 miljoen dollar aandelen Tesla bijkopen. Dat bleek woensdag uit een document van beurswaakhond SEC over de schikking met Tesla.

    Wel erg toevallig dat Tesla een boete krijgt van 20 miljoen door toedoen van Musk en dat Musk vervolgens voor 20 miljoen aan nieuwe aandelen koopt.
    Zou Musk de koers daarom omlaag hebben gemanipuleerd met zijn leugens? Zodat hij goedkoper kon bijkomen. Haha
  12. [verwijderd] 17 oktober 2018 19:02
    quote:

    Dutcheon schreef op 17 oktober 2018 12:21:

    Over opnieuw geld ophalen gesproken, Porsche haalt geld op bij de dealers, en verplichten ze om per dealer flinke investeringen te doen om laadpalen beschikbaar te maken. zomaar 400.000 dollar voor amerikaanse dealerships, zal in europa waarschijnlijk vergelijkbaar gaan maar nog niks over gelezen...
    Ook een manier om elektrificatie een beetje te remmen. "Tja, wat moeten we, er is gewoon niet zoveel vraag naar onze elektrische wonderauto, we hebben het echt geprobeerd!". Tesla bekostigde hoeveel Supercharger locaties reeds? Plus installeerde veel destination chargers.
    www.tesla.com/findus?v=2&bounds=5... Kijk eens hoeveel supercharger locatie er al zijn in Duitsland alleen. Een land waar Tesla niet snel voet aan de grond krijgt. carsalesbase.com/european-car-sales-d...
    3.332 auto's verkocht in 2017.
    Porsche gaat er zeker veel douwen. En er komen ook heus wel openbare palen waar je snel kunt laden. Maar daarvoor ben je deels afhankelijk van de laad-commercie.
    De meeste Porsche klanten zullen toch wel ergens een laadpaal aan hun huis kunnen klussen of in hun posh underground garage. Je wagen is dus gewoon vol als je uit je bed komt rollen. Pas 200-300km later moet je gaan nadenken over een strategische stop (waar schenken ze de beste koffie?). Bij een vlotte lader liefst.

    Ik zie de eerste Audi e-tron reviews vanuit Namibië. Lijkt een dijk van een auto te zijn. Niet bepaald afzien daar je andere Audi voor thuis te laten.
  13. [verwijderd] 17 oktober 2018 20:51
    quote:

    Mr sponge schreef op 17 oktober 2018 18:53:

    [...]

    Wel erg toevallig dat Tesla een boete krijgt van 20 miljoen door toedoen van Musk en dat Musk vervolgens voor 20 miljoen aan nieuwe aandelen koopt.
    Zou Musk de koers daarom omlaag hebben gemanipuleerd met zijn leugens? Zodat hij goedkoper kon bijkomen. Haha
    Niets toevallig aan natuurlijk. En ik vraag me af of dit de netste manier is om het op te lossen. Een druppel natuurlijk maar, maar toch verwatering en versterking van Musk's positie. Die ik grappig genoeg voorspelde :-D zij het niet in exact deze context.
  14. fausto1 18 oktober 2018 10:42
    musk kreeg zelf ook een boete van 20 miljoen, maar die laat hij betalen door Tesla. Dus Tesla heeft uiteindelijk een nadeel van 40 miljoen. Musk heeft blijkbaar met Tesla afgesproken dat hij Tesla 20 miljoen betaald en in ruil daarvoor 20 miljoen aan aandelen krijgt. Zo is de schade voor Tesla 20 miljoe cash en ze geven 20 miljoen aan aandelen uit. Dat is een verwatering maar doet geen aanslag op de toch al zeer slechte cashpositie
  15. Mr sponge 19 oktober 2018 10:35
    Even een samenvatting van het “Tesla nieuws”. Het verhaal van twee kanten.

    Het positieve verhaal van Tesla/de longs
    Musk announces release of lower-cost, mid-range Model 3
    Along with that, tweets Musk is a "super simple new order page."

    With federal and state tax rebates, says Musk, the cost is $35K in California, with a truer cost of ownership closer to $31K if gasoline savings are counted.

    De bevindingen van de Short:
    Tesla's $4,000 Model 3 Price Cut Implies A Higher Battery Price Than Nissan

    Tesla knocks $4,000 off the Model 3 price by cutting the range by 50 miles, an estimated 12 kWh. That’s $333 per kWh.
    Nissan’s 60 kWh LEAF version pricing leaked, and it’s $5,500 or $6,000 extra to go from 40 kWh. That’s $275 or $300 per kWh.
    In other words, it looks like Tesla’s battery cost structure is not quite as favorable as Nissan’s. That’s a bad sign for Tesla’s future.
    Adding insult to injury, Tesla has thrown in the towel on Autopilot Full Self Driving, removing that option on the Model 3.
    That means your Model 3 will never be hands/eyes-off or driverless. So much for those “Robotaxi” dreams. This should sink Tesla’s valuation a lot.
  16. [verwijderd] 19 oktober 2018 13:43
    Grappig die onverwachte mid range Model 3. MAar wel in lijn met wat ik voorzag, een iets goedkopere versie om mensen die eigenlijk de $36K versie willen, nu toch al overstag te krijgen. Zeker nu voor Yanks de rich people subsidy op Tesla's na dit kwartaal halveert van $7500 naar $3750.
    Dat de korting/meerprijs van de mid range iets zou zeggen over de kostprijs van Tesla cellen, zegt denk ik juist iets over degenen die daar durven opperen en hun verstand van automotive. Opties hebben nauwelijks te maken met kostprijs, maar alles met "wat de gek ervoor geeft". Tesla kopers maximeren hun financiering, tweeten bedankjes aan de CEO als ze hun auto misschien morgen op mogen halen. Hoe gaat dat met Nissan kopers? Hun beslissing wordt op een iets andere plek van het lichaam en geest genomen. Of omdat de Tesla gewoon te duur is voor ze, natuurlijk.
    En is er ooit overwogen of die mid range wel een andere accu is? Ze hebben een geschiedenis met software beperkte accu's. Je betaalt minder bij aanschaf, kunt later nog upgraden. De software beperking maakt dat je sneller laadt en meer duurzaamheid hebt dan bij een accu die echt kleiner is. Wanneer duurzaamheid een issue is (nog niets over gehoord met 100,000 stuks op de weg), zal software beperking garantiegevallen schelen. Zoals altijd met Tesla, de tijd zal leren hoe het precies zit.

    Dat ze FSD van het menu halen is gewoon 2 jaar te laat. Nooit oké geweest geld te vragen voor een software (en hardware) versie die nog in ontwikkeling is. Hoeveel zou je NU betalen om, wanneer die uitkomt, de nieuwe Windows versie met een beetje korting te krijgen? Het wordt een versie die je wilt, echt! Goede beslissingen duren heel lang bij Tesla, maar het lijkt of er de laatste tijd meer vallen, wat een goed teken kan zijn, dat er een ommekeer in beleid en benadering is.
    Of kijk eens hoeveel je extra betaalt voor de S/X 100kWh ipv 75kWh. 27kWh aan cellen voor een gigantisch bedrag. Met wat in begrepen andere opties. Maar over kostprijs zegt dat ook niets. Wie denkt er oprecht dat een fully loaded BMW dezelfde marge heeft als een bare bones BMW? Of bij enig merk? Vertel me vooral meer over auto's, dan kan ik daar mijn automotive portefeuille op afstemmen :-D

    Die mid range Model 3 wordt in RWD geleverd, long range binnenkort alleen nog maar met dual motor. Lange range is dus voorlopig $54+1K minimum geworden. Niet dat er veel kopers de $5K dual motor optie lieten staan na $9K extra te betalen voor long range en $5K voor een premium interieur.

    De beslissing die eraan ten grondslag ligt zal wel te maken hebben met het willen tegemoet komen van Yank reservisten die door de vertraging in productie nu minder overheidssubsidie krijgen. Nog eventjes zoveel mogelijk wagens in de VS leveren, voor er (eindelijk) begonnen wordt met export afgezien van Canada. Er zullen er iets van 150.000 gemaakt zijn voor er eentje Noord-Amerika verlaat voor verkoop. Van de 100.000 Model S+X per jaar exporteren ze geloof iets van de helft? Het Model 3 export orderboek is gigantisch. Genoeg kopers zullen zo snel mogelijk willen happen, en dure opties accepteren ook als ze die eigenlijk niet nodig hebben. Ik ben benieuwd welke versies er op welke tijdlijn beschikbaar komen voor Europese reservisten. Eerst alleen de (nu) $55K versie lijkt logisch. Met als opties wielen, performance packages en dure kleuren. En ik vraag me af in hoeverre er assemblage in Tilburg gedaan zal worden, wat het Fremont aan werk scheelt dat de productiecapaciteit opschroeft. Geld zal later na initiële inkoop/productie binnen komen, maar de limieten van de Amerikaanse vraag wordt zo ongeveer bereikt nu, orderboek van origineel 200.000-300.000 zal bijna gehalveerd zijn nu, met louter dure versies.

    Ik vraag me nog steeds af of er voor Tesla ook de noodzaak zal komen om de $35+1K versie ook beschikbaar te houden voor niet-reserveringen. Als ze Model 3 zo snel maken als ze kunnen en de vraag voor mid- en long range die volledig blijft opeisen...waarom zouden ze? Met deze mid-range optie beperken ze het aantal short range (low margin) dat ze moeten maken, zeker als ze van zins zijn die alleen aan reserveringen te leveren.

    En ze maken hun eigen regels natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat ze met het oog op de e-mobility doelstellingen, zodra Full Self Driving echt werkt, die basis versie misschien wel maken, maar dan alleen met de $8K FSD optie die louter software is, alle ontwikkelingskosten reeds afgeboekt. Dan is het een $43+1K bare bones auto die de kinderen voor je naar school kan brengen en erna Uber ritten doet tot de kids uit school komen, etc, etc. Die wagen zal zeer veel rijden in urban omgeving, mbv zelflaadrobots zichzelf op gang houden, een echte heilige melkkoe. Kan nog jaren duren voor het zover is, maar tegelijk kan het ook nog jaren duren voor Tesla meer Model 3's kan maken dan er wereldwijde vraag is voor mid- en long range versies.
    Ze hebben nog een verdere troef qua prijs: dat premium interieus van $5K. Zonder is er nog geen wagen geleverd. Als ze het basis interieur niet te aantrekkelijk maken, er echt serieus veel geld op besparen, kan dat de meeste kopers doen besluiten toch maar die $5K op te hoesten. Zo maak je de $35+1K wagen wel, maar wil bij nader inzien bijna niemand ze hebben. Alleen degenen met een private Uber fleet. Overigens, Tesla heeft aangegeven dat hun Superchargers niet beschikbaar zijn voor commercieel gebruik. Het zal wel niet lang duren voor er her en der alternatieve snelle laders staan, al zullen die vast duurder blijven dan Tesla. En Tesla zal vast ook tzt commerciële laders gaan aanbieden voor taxi/Uber ondernemers. Of zelfs een heel commercieel netwerk er voor uitrollen. Bijvoorbeeld dubbel zo duur voor particulieren en daardoor onaantrekkelijk, fair tarief voor taxi's en self driving Ubers.

    Als ik Tesla was zou ik zo weinig mogelijk basis Model 3's maken, en die mid range optie, die ik niet aan zag komen, lijkt die doelstelling goed te dienen.

    De 60kWh Nissan Leaf versie is ronduit nodig. De 40kWh accu, die niet eens actieve koeling heeft, maakt lange afstanden, zeker in de zomer, gewoon onmogelijk zonder extreem lange laadstops. De 60kWh zou zonder actieve koeling al minder problemen moeten geven, maar dat is gewoon niet meer van deze tijd. Nissan kan hun bescheiden autootje niet even gigantisch veel duurder maken voor een grotere accu, want Kia en Huyndai komen uit met geweldig goede en betalabare mid size SUV's met 67kWh die retezuinig rijden. Jaja, Tesla topmodel achtige actieradius voor een derde van de prijs in een ruime Koreaan die deugt er niet uitziet als 22e eeuws clowntransportvoertuig... Nissan moet met meer modellen gaan komen en ze zo aantrekkelijk maken ook voor niet e-hippies dat er veel van verkocht kunnen worden. Ook qua prijs. Als ze meer zouden reken voor die 60kWh LEAF hadden ze hem helemaal niet hoeven ontwikkelen. Wie precies is er zó trouw aan Nissan dat ze er een op alle vlakken betere Kia of Hyundai voor laten staan?
  17. [verwijderd] 19 oktober 2018 14:05
    Ik lees net dat de mid range echt minder cellen zal hebben. Op de korte termijn kan dat de bottle neck van cel productie íetsjes verlichten, een paar auto's meer mogelijk per week. Of heel misschien dat ze één 13.5kWh PowerWall maken voor elke mid range auto die ze verkopen. Prachtig product met vol orderboek, maar gewoon niet de capaciteit om ze te maken. En die Energy tak moet niet een ondergeschoven kindje blijven. Meer mensen die een PowerWall willen/moeten willen dan een Tesla boven een andere wagen. In auto's hebben ze geen echte concurrentie, maar in Energy is het relatief makkelijk ertussen te komen. Die markt niet uit handen geven in zo'n vroeg stadium....
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links