Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,840 19 apr 2024 10:40
  • -0,140 (-2,34%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 171.065 Gem. (3M) 304,1K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 201 202 203 204 205 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:03
    quote:

    harde winst schreef op 16 oktober 2018 22:00:

    [...]
    Nee, ik bedoel de 4. De 5 gaan we meteen diep in, er is nl geen enkele bodem en het vertrouwen is volledig weg. De koers kan naar elk gewenst punt worden gedirigeerd. En iedereen -behalve de longs op dit forum- wil dat die koers zo laag mogelijk gaat. Disclaimer: ik heb inmiddels putjes.
    Gezien het laatste half uur, en de belabberde cc, vrees ik het ook. Men ziet nu kansen. Maar onder de 5, met telematics in de verkoop, is wel erg laag, en verwacht dit zeker niet. Met wat paniek naar 5,50 zou kunnen. Daar koop ik weer bij evt.
  2. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:04
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 16 oktober 2018 22:02:

    Welk beursgenoteerd bedrijf maakt melding van een gedeeltelijke ontbinding van een contract en laat aandeelhouders in het ongewisse van behaalde contracten???? Dan ben je toch niet goed wijs.

    Klopt. Als je het al moet melden dan is de timing ruk. Onkunde of bewust met een doel.
  3. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:06
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 16 oktober 2018 22:02:

    Welk beursgenoteerd bedrijf maakt melding van een gedeeltelijke ontbinding van een contract en laat aandeelhouders in het ongewisse van behaalde contracten???? Dan ben je toch niet goed wijs.

    Inderdaad, je zou zeggen dirty exit, alleen kan/wil ik dit noet geloven van Hg. Wel van wakkie. Zou die hem helpen....en Hg/vigruex hebben ook veel gezien van aandeelhouders op twitter, over hun. Zoete wraak? Maar ja, er zijn er maar een paar, moet de rest daar dan ook de dupe van zijn?
  4. Jan Peter Balkenellende 16 oktober 2018 22:09
    Wanneer gekeken wordt naar de koersgrafiek van afgelopen jaar zie je dat elke keer wanneer TomTom daalt de koers bijna binnen een maand weer hersteld is. Voorbeeld:
    22 juni : 8,34
    6 juli : 6,84
    27 juli : 8,94

    Dit kan alleen wanneer enorm veel overstuurde piet particulieren in het aandeel zitten.

    PS: Geen garantie voor de toekomst natuurlijk, alleen bijna zekerheid
  5. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:10
    quote:

    Accuboor schreef op 16 oktober 2018 22:08:

    Netflix 16% omhoog na beating expectations...

    Jaja HG ik zou je ontslag maar indienen met je Volvo opmerking.
    Zonder Volvo, waren we zeker boven de 8 gekomen. Zonder dit spel, de shorters noem ik ze maar, waren we denk ik ook nog gestegen, maar niet heel veel. De eerste beweging was ook duidelijk omhoog naar 7,55. Pas na 10 minuten kwam de trein op gang naar beneden.
  6. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:12
    quote:

    Jan Peter Balkenellende schreef op 16 oktober 2018 22:09:

    Wanneer gekeken wordt naar de koersgrafiek van afgelopen jaar zie je dat elke keer wanneer TomTom daalt de koers bijna binnen een maand weer hersteld is. Voorbeeld:
    22 juni : 8,34
    6 juli : 6,84
    27 juli : 8,94

    Dit kan alleen wanneer enorm veel overstuurde piet particulieren in het aandeel zitten.

    PS: Geen garantie voor de toekomst natuurlijk, alleen bijna zekerheid
    Geloof er niets van. Die hebben maar een kleine hoeveelheid aandelen, ik zeg van de omzet van vandaag, nog geen 5%. In de naveiling 800.000, dat zijn toch geen particulieren!!!!!
  7. Moneyball 16 oktober 2018 22:15
    Als de koers zo’n gigantische dreun krijgt en je zit er long in dan is het lastig om rationeel te blijven. Negatieve speculatie wordt gevoed door koersverlies en koersverlies wordt versterkt door negatieve speculatie. Oorzaak en gevolg dat door elkaar loopt.

    Ja RNM en Volvo niet. Maar PSA, BMW en Daimler wel. You win some you lose some.

    Harold wordt hier verweten op veel vragen een vaag antwoord te geven. Mi ook weer niet zo heel vreemd. Er is gewoon nog veel onzeker. Ja Google is kapitaalkrachtig en treedt toe. Maar hoe groot is het risico met Google voor OEMs precies? Hoeveel beter is het platform en user interface? Wie loopt in HD echt voorop? Hoe belangrijk gaat dat straks zijn in de keten? Op welke termijn commercieel uit te nutten in volumesector? Wat levert Microsoft Azure op? Had Here op de eerste vragen wel antwoorden kunnen geven?

    Harolds strategie was de slimste zijn ipv de sterkste. Slim door onafhankelijk te zijn. Maar dat werkt alleen als je technisch en qua gebruikersgemak ook de beste bent. Wordt daaraan getwijfelt dan maakt onafhankelijkheid je ook direct veel kwetsbaarder. In onzekere tijden heb je sterke vrienden nodig..
  8. PentaGoNix 16 oktober 2018 22:17
    quote:

    TomTom 25 schreef op 16 oktober 2018 22:12:

    [...]

    Geloof er niets van. Die hebben maar een kleine hoeveelheid aandelen, ik zeg van de omzet van vandaag, nog geen 5%. In de naveiling 800.000, dat zijn toch geen particulieren!!!!!
    "Ze" verdienen het meeste aan volatiliteit en TT is enorm volatiel. Eerst de koers omhoog dirigeren en daarna naar beneden is twee keer winst voor deze partijen. En dat spel kan eindeloos herhaald worden zolang HG hier geen stokje voor steekt. Het is alleen de vraag of TT morgen nog verder down gaat of dat deze weer omhoog "mag".
  9. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:19
    quote:

    Moneyball schreef op 16 oktober 2018 22:15:

    Als de koers zo’n gigantische dreun krijgt en je zit er long in dan is het lastig om rationeel te blijven. Negatieve speculatie wordt gevoed door koersverlies en koersverlies wordt versterkt door negatieve speculatie. Oorzaak en gevolg dat door elkaar loopt.

    Ja RNM en Volvo niet. Maar PSA, BMW en Daimler wel. You win some you lose some.

    Harold wordt hier verweten op veel vragen een vaag antwoord te geven. Mi ook weer niet zo heel vreemd. Er is gewoon nog veel onzeker. Ja Google is kapitaalkrachtig en treedt toe. Maar hoe groot is het risico met Google voor OEMs precies? Hoeveel beter is het platform en user interface? Wie loopt in HD echt voorop? Hoe belangrijk gaat dat straks zijn in de keten? Op welke termijn commercieel uit te nutten in volumesector? Wat levert Microsoft Azure op? Had Here op de eerste vragen wel antwoorden kunnen geven?

    Harolds strategie was de slimste zijn ipv de sterkste. Slim door onafhankelijk te zijn. Maar dat werkt alleen als je technisch en qua gebruikersgemak ook de beste bent. Wordt daaraan getwijfelt dan maakt onafhankelijkheid je ook direct veel kwetsbaarder. In onzekere tijden heb je sterke vrienden nodig..
    Hier vaak gezegd. Wat dat betreft was Here verder, en deed dat wel. TomTom had een belang moeten laten nemen door grote bedrijven als Microsoft of baidu/Apple. Dan waren ze niet zo kwetsbaar als nu.
  10. forum rang 4 vreemdvermogen 16 oktober 2018 22:19
    Harold de bankier laat zien waar hij toe in staat is. Spijtig is alleen dat een Wies e.a. dit volkomen verkeerd hebben ingeschat.
    Alles is vooropgezet. Geen twijfel (voor mij) mogelijk.
    Wat 1 zinnetje kan doen.
    Ich bin ein Berliner (en dan ook nog fonetisch voor Kennedy uitgeschreven) bracht meer teweeg dan alle politieke onderhandelingen ( zoals de bekende zeer goed ingevoerde en deskundige mede forumgenoten)
  11. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:20
    quote:

    PentaGoNix schreef op 16 oktober 2018 22:17:

    [...]"Ze" verdienen het meeste aan volatiliteit en TT is enorm volatiel. Eerst de koers omhoog dirigeren en daarna naar beneden is twee keer winst voor deze partijen. En dat spel kan eindeloos herhaald worden zolang HG hier geen stokje voor steekt. Het is alleen de vraag of TT morgen nog verder down gaat of dat deze weer omhoog "mag".
    Laat MS of Baidu maar eens een belang nemen, dan is er een hoop gezeik opgelost.
  12. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:21
    quote:

    PentaGoNix schreef op 16 oktober 2018 22:17:

    [...]"Ze" verdienen het meeste aan volatiliteit en TT is enorm volatiel. Eerst de koers omhoog dirigeren en daarna naar beneden is twee keer winst voor deze partijen. En dat spel kan eindeloos herhaald worden zolang HG hier geen stokje voor steekt. Het is alleen de vraag of TT morgen nog verder down gaat of dat deze weer omhoog "mag".
    Die naveiling van 800.000 en 10 cent lager was niet mis.
  13. [verwijderd] 16 oktober 2018 22:24
    Ongewilde surprise
    Donkere wolken pakken zich samen boven het aandeel TomTomTOM2€6,00-16,36%, nu autofabrikanten meer en meer kiezen voor het Android-besturingsplatform van Google.
    Zo verdwijnt opeens een twee jaar oude miljoenenopdracht van Volvo uit het orderboek. Ook de Zweden hebben zich bekeerd tot de techgigant uit Silicon Valley en dat voelen ze in Amsterdam.
    TomTom is een optelsom van drie delen. Er is de consumententak die geraakt wordt door almaar dalende verkopen van 'tomtommetjes'. Er is Telematics, gespecialiseerd in een efficiënt beheer van de autovloot. Deze divisie groeit, rendeert aardig, maar moet de deur uit om kapitaal vrij te maken voor de derde pijler. Dat is het onderdeel dat zakelijke klanten zoals autoproducenten, voorziet van kaarten en navigatietechnologie.

    TomTom kortom bestaat uit een divisie die uitdooft, een divisie die mag vertrekken en een divisie die het opeens lijkt af te leggen tegen Google. Zie hier waarom beleggers het zo benauwd krijgen.
    Desalniettemin stelt de navigatiespecialist zijn omzet- en winstverwachting voor 2018 positief bij. De opbrengsten komen dit jaar €25 mln hoger uit dan waarop in de zomer werd gerekend; in totaal mikt het bedrijf op €850 mln. De winst per aandeel zal 5 eurocent hoger liggen dan de €0,30 die de onderneming in juli prognosticeerde.
    Sinds de navigatiekastjes uit de gratie zijn geraakt - we gebruiken hiervoor steeds makkelijker en vaker onze smartphone - ziet de resultatenrekening bij TomTom er grofweg als volgt uit. Tegenover dalende inkomsten bij de consumententak staat groei bij de andere twee divisies, inmiddels tot aanzienlijke proporties. En omdat het belang van de eens zo oppermachtige consumentenactiviteiten afneemt, kan TomTom de schade makkelijker beperken. Het afgelopen kwartaal noteerde het zelfs een lichte omzetstijging, een gang van zaken die het vertrouwen op de betere afloop voor geheel 2018 rechtvaardigt.
    Maar let op, die plus van zegge en schrijve €1,1 mln kwam niet alleen door de twee groeimotoren. Ook vlakte de neergang bij de consumentendivisie wat af. Analisten hielden hier rekening met een kwartaalomzet van €67 mln. Uiteindelijk stond er €83 mln in de boeken. Noem het een krimpmeevaller van €16 mln.
    Deze opbrengsten zijn bovendien lucratief. In r&d en sales & marketing hoeft TomTom amper meer te investeren. Het is de rit uitzingen, het liefst zo lang mogelijk. En dus belanden de navigatiekastjes ook dit jaar onder de kerstboom of op de stapel tijdens pakjesavond. Een surprise voor de ontvanger, maar beleggers zitten er intussen niet meer op te wachten.
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 201 202 203 204 205 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links