Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ben benieuwd wat er met de extra 3.5 miljoen shorts van afgelopen weken gaat gebeuren?
Koos99 schreef op 16 oktober 2018 08:34 :
Ik vond de adj EPS eigenlijk tegenvallen (€0,11 vs €0,16 een jaar eerder), maar daarover wordt het volgende opgemerkt:
The year on year decrease of the adjusted net result is caused by the timing of invoicing of some customers in Q3 ‘18. Dus dat rest bedrag wordt in Q4 geboekt.
ben geen boekhouder... maar kan iemand uitleggen hoe die EPS lager kan zijn dan vorig jaar q3? dit terwijl er meer omzet en meer winst is (net result) maar de adjusted net result is dan ineens lager? waardoor?
Bartdeamateur schreef op 16 oktober 2018 08:22 :
[...]
Ja wat doet u nu
U noemt zijn naam ......
Jij quote 'm, staat ie er nog een keer ;-)
Bartdeamateur schreef op 16 oktober 2018 08:31 :
[...]
Het is ook veelzeggend dat er mensen als u zijn op dit forum.
Want het negatieve mag ook gemeld worden.
Of heeft u daar baat bij ?
Het is alleen niet waar wat hij zegt. Ik hoorde viavia dat HERE enorm bezig was om proberen toch hun meest trouwe klant te behouden of verlengen. Geen idee hoe ze dat gesjeft hebben, maar het zal op relatie niveau gedaan zijn. Of het heeft met timing van nieuwe releases van modellen te maken, er komen de komende tijd weinig nieuwe modellen van Volvo, ze hebben bijvoorbeeld net de xc60 en xc40 gelanceerd met HERE daar in. Het zal op relatie zijn denk ik, want HERE heeft namelijk geen andere competenties dan TomTom. Volvo heeft al meer dan 10 jaar - de tijd toen HERE nog Navteq heette altijd HERE gebruikt en nooit iets anders. In Amerika is het andere koek voor HERE (uit een chat van mij) Here has a new strategy and are talking to analysts. Sounds like they want to go after non-auto markets (IoT, etc). Making a big move to the cloud. US auto guys don't want to work with Here (b/c of ownership) TomTom has to focus. I think auto is a big play but it's a long term play. I think Here is having trouble getting deals with US auto makers already. From what I hear, the German auto ownership makes it a non-starter. Not sure if TT will capitalize on that. I think Here has better platform capabilities. Probably more data. But the US OEMs don't like Here's german ownership. Also I heard that BMW didn't choose Here for traffic services. Interesting since they own them now. BMW refused to compromise on quality.
*Justin* schreef op 16 oktober 2018 08:32 :
Nou ja, wel mooi dat Jos bij TomTom op bezoek gaat.
Van beiden kanten mooi.
Wie weet gaan we daarna wel andere verhalen horen over TT. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Inderdaad. Dit werd pijnlijk zo. Beter de verbinding zoeken. Blijft bijzonder dat je eerst iets afbrand en je er een maand later pas in gaat verdiepen.
Laat die gek bij een friettent gaan werken......
Koos99 schreef op 16 oktober 2018 08:34 :
Ik vond de adj EPS eigenlijk tegenvallen (€0,11 vs €0,16 een jaar eerder), maar daarover wordt het volgende opgemerkt:
The year on year decrease of the adjusted net result is caused by the timing of invoicing of some customers in Q3 ‘18. Dus dat rest bedrag wordt in Q4 geboekt.
Klopt. Wat wel jammer is is dat tomtom niet meer die ‘amortization of technology and databases’ aftrekt om tot de adjusted eps te komen. Tot vorig jaar deden ze dat wel. Dit kwartaal was er 28 miljoen euro amortization.
TomTom verhoogt verwachtingen Door ANP PRODUCTIES Updated 29 min geleden 48 min geleden in FINANCIEEL AMSTERDAM - Navigatiedienstverlener TomTom is positiever gestemd over de financiële prestaties dit jaar. Het bedrijf verhoogde bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers zowel de winst- als de omzetverwachting. Recent afgesloten overeenkomsten met automakers als Peugeot-moeder PSA en BMW helpen het bedrijf vooruit, aldus topman Harold Goddijn. TomTom gaat voor het hele jaar nu uit van een omzet van 850 miljoen euro. Eerder werd gerekend op circa 825 miljoen euro. De aangepaste winst per aandeel werd met 0,05 euro verhoogd tot minstens 0,35 euro. Naast de stijgende omzet, speelt ook de verbeterde winstmarge TomTom hier in de kaart. TomTom sloot het derde kwartaal af met een omzet van 220 miljoen euro. Dat was 1 miljoen euro meer dan een jaar eerder. De consumententak van TomTom zag de omzet wel weer lager uitvallen. Het totale bedrijfsresultaat verbeterde tot 62 miljoen euro van 35 miljoen euro in het derde kwartaal van 2017. Onder de streep resteerde ruim 17 miljoen euro, ten opzichte van een tekort van 1,2 miljoen euro een jaar geleden. Toelichting Goddijn erkende in een toelichting dat het bedrijf opereert in een omgeving met de nodige turbulentie de afgelopen tijd. TomTom stond volop in de belangstelling toen auto-alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi een deal sloot met techbedrijf Google om diens software Android de basis voor de boordcomputer te maken. Goddijn sprak destijds, toen de aandelenkoers van TomTom een flinke dreun kreeg, van een 'wake-up call' voor de autosector. Volgens hem willen techreuzen als Google de controle in die sector in handen krijgen en nemen automakers veel risico door die controle op te geven. De onderneming verwacht uiterlijk in het eerste kwartaal volgend jaar, maar mogelijk eerder, meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over zijn divisie Telematics. TomTom onderzoekt de strategische opties voor het onderdeel dat zich onder meer bezighoudt met voertuigvolgsystemen. Volgens het bedrijf is er de nodige belangstelling van partijen die Telematics over willen nemen.
*Justin* schreef op 16 oktober 2018 08:41 :
[...]
Het is alleen niet waar wat hij zegt. Ik hoorde viavia dat HERE enorm bezig was om proberen toch hun meest trouwe klant te behouden of verlengen. Geen idee hoe ze dat gesjeft hebben, maar het zal op relatie niveau gedaan zijn. Of het heeft met timing van nieuwe releases van modellen te maken, er komen de komende tijd weinig nieuwe modellen van Volvo, ze hebben bijvoorbeeld net de xc60 en xc40 gelanceerd met HERE daar in. Het zal op relatie zijn denk ik, want HERE heeft namelijk geen andere competenties dan TomTom. Volvo heeft al meer dan 10 jaar - de tijd toen HERE nog Navteq heette altijd HERE gebruikt en nooit iets anders.
In Amerika is het andere koek voor HERE
(uit een chat van mij)
Here has a new strategy and are talking to analysts. Sounds like they want to go after non-auto markets (IoT, etc). Making a big move to the cloud. US auto guys don't want to work with Here (b/c of ownership) TomTom has to focus. I think auto is a big play but it's a long term play. I think Here is having trouble getting deals with US auto makers already. From what I hear, the German auto ownership makes it a non-starter. Not sure if TT will capitalize on that. I think Here has better platform capabilities. Probably more data. But the US OEMs don't like Here's german ownership. Also I heard that BMW didn't choose Here for traffic services. Interesting since they own them now. BMW refused to compromise on quality. Dank je voor de toelichting. Jammer dat er zulke mensen gewoon onwaarheden mogen opschrijven en dat dat mensen op een verkeerd been kunnen zetten
*Justin* schreef op 16 oktober 2018 08:46 :
[...]
Klopt. Wat wel jammer is is dat tomtom niet meer die ‘amortization of technology and databases’ aftrekt om tot de adjusted eps te komen. Tot vorig jaar deden ze dat wel. Dit kwartaal was er 28 miljoen euro amortization.
Je ziet gelukkig aan de free cashflow hoe goed het gaat. Nu al 179mln net cash..
Tatje, vertekent de daling van Consumer niet doordat er gewindow-dressed wordt met de Daimler deal?
duprogres schreef op 15 oktober 2018 17:38 :
[...]
Zo eindspel ,vlug nog een (laatste 1/2 h + eindvieling)500.000 stukjes verpatst met een 10 centjes in de zak.
Morgenvroeg als treug opvissen met de nodig intresten (een start onder de 7 ) zou mij niet verwonderen.
Zal wel wat duurder worden om TT weer aan te kopen om een Corendon reisje te bemachtigen,waarschijnlijk 4 maal per jaar naar een of ander park in dit landje met familie en de kleintjes. TEVREDEN mooie cijfers,ook dank voor de professionele info van sommige Schrijvers,daarop heb ik mij ook (ten dele)gebaseerd,ik heb te weinig know how wat er technisch zoal speelt!. Ik geloof werkelijk in het feit dat dit aandeel een kanjer wordt.
TomTom 25 schreef op 16 oktober 2018 08:36 :
[...]
Wel een hoop opties. Gaat dit nog invloed hebben? Wies???
lees me even door de eerste reacties heen overall leest het goed Volvo is wel een domper -> Google ? Telematics kan wel eens meer opbrengen dan de 1 miljard nu voor consensus CC kan bij Q&A wellicht meer duidelijkheid geven voor nu 8.50 euro max haalbaar - steun (cijfers) nu aan 7 euro ( 0.35 @ multiple van X20) na confirmatie Telematics 10 plus ( 6 euro vd huisbankier moet zeker mogelijk zijn, wellicht meer als Barclays het goed weet te brengen ) zie zelf het Volvo nieuws juist als zeer goed, dat kan de FFF als eenheid minder sterk maken om alles straks op één kaart te zetten ben 100% voor een stappen-exit en zie dit dus als een plus. succes allemaal, mijn interesse is puur voor de hoogst mogelijke opbrengst.
Gemiddelde consensus !!!! Automotive 59 wordt 59,4 Enterprise 32 wordt 33,9 Telematics 43 wordt 43,4 Consumer 67 wordt 83 Omzet 200 wordt 220 ebitda 41 wordt 62 ebit 4 wordt 23,8 Ebit gemiddelde consensus 4 en het wordt 23,8 Tja !!
Zo te zien mooie cijfers dus en veel interesse voor Telematics. Grote vraag blijft wat de koers gaat doen want mi is dat toch wel het belangrijkste. Tenminste, neem aan dat ieder1 er inzit voor de poen. wordt het dan toch een 10% up ? Zou mooi zijn.
"De onderneming verwacht uiterlijk in het eerste kwartaal volgend jaar, maar mogelijk eerder , meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over zijn divisie Telematics." mogelijk eerder, kan dus ook eerder zijn, praat je over BINNEN 2,5 maand. Lama komme dan. Pre: mijn bank zegt om 08:51: 7,40
Misschien wordt de omzet van Daimler wel geboekt onder Automotive Hardware. Dat zou ook de verklaring kunnen zijn voor het doorlopen van deze door Tomtom benoemde uitfaserende omzet.
"De onderneming verwacht uiterlijk in het eerste kwartaal volgend jaar, maar mogelijk eerder , meer duidelijkheid te kunnen verschaffen over zijn divisie Telematics." mogelijk eerder, kan dus ook eerder zijn, praat je over BINNEN 2,5 maand. Lama komme dan. Pre: mijn bank zegt om 08:54: 7,46
TT is een solide bedrijf dat winst maakt, veel cash heeft, interessante assets heeft, lean en mean gemaakt is, Telematics gaat verkopen en een zeer hoge marge realiseert. Ik zie weinig downside vanaf deze koers.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)