Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,320 25 apr 2024 12:52
  • +0,280 (+1,22%) Dagrange 22,940 - 23,400
  • 22.213 Gem. (3M) 241K

Oktober 2018

1.617 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 81 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. rendement_zoeker 13 oktober 2018 19:42
    quote:

    Bobo schreef op 13 oktober 2018 14:47:

    [...]

    Norges Bank verkleint belang in AMG
    Redactie De Aandeelhouder - zaterdag, 13 oktober 2018
    Zowel kapitaalbelang als stemrecht omlaag.

    Norges Bank heeft een kleiner belang in AMG Advanced Metallurgical Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 10 oktober 2018.

    Norges Bank meldde een kapitaalbelang van 2,64 procent met een dito stemrecht.

    Op 8 augustus dit jaar meldde AMG nog een kapitaalbelang van 3,35 procent met eenzelfde stemrecht.

    www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2018/10...
    Ze schommelen wel vaker. Niets achter zoeken!

    www.grootaandeelhouders.nl/posities/a...

    p.s. kijk eens naar 6 en 8 augustus. Eerst melden ze een lager belang en gaan op 8 augustus opeens omhoog. Mijn hoop is dat ze dit nu weer doen.
  2. forum rang 4 holenbeer 13 oktober 2018 19:46
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 12 oktober 2018 13:07:

    [...]

    Daarom kan ik me voorstellen, als je dan in Vanadium je centen wilt stoppen, dat je dit in een bedrijf doet waarin duidelijk is hoe het gefabriceerd wordt en welke winsten er per ton uit voort vloeien. Dit is bij AMG niet duidelijk. Zowel qua marges als de deal / joint-venture met Criterion.

    Het wordt tijd dat er inzichten komen. Als ik het me goed herinner is er gehint dat dit 1 november besproken wordt. Maar kan ook zijn dat het alleen de Ohio2 en Lithium projecten waren.

    Wil AMG stijgen, moet er meer inzicht komen, zodat grote partijen met meer zeker in kunnen stappen. Nu zijn de winsten er wel (wat wij doorgespeeld krijgen door UMI en Topperke), maar er zal ook inzicht moeten komen in deze deals vanuit AMG.

    AMG is duidelijk aan zet. De koers zal dan snel volgen.

    n.b. Ik weet dat veel mensen tegen een dividend zijn. Maar ook dat kan een stimulans zijn om wat grote partijen aan te trekken. Ik ben geen fan van dit middel, maar het is wel een mogelijkheid. AMG zal toch iets moeten doen om in de schijnwerpers te komen. Want kansen zijn er al, nu nog de aandacht!
    Er is toch dividend? Bijna niks, iets van 14 cent of zo? Heb het wel eens bijgeschreven gehad, kan je net de transactiekosten van betalen.
  3. rendement_zoeker 13 oktober 2018 20:04
    quote:

    holenbeer schreef op 13 oktober 2018 19:46:

    [...]
    Er is toch dividend? Bijna niks, iets van 14 cent of zo? Heb het wel eens bijgeschreven gehad, kan je net de transactiekosten van betalen.
    20 cent. Maar daar haal je grote clubs ook niet mee binnen.

    Wat ik probeer te zeggen dat er fundamenteel met het bedrijf AMG echt niets mis is! Als je je huiswerk doet, kom je daar zo achter.

    Echter, het aandeel AMG lijkt wel een imago probleem te hebben. De verkoopaantallen zijn te laag, waardoor de koers, al dan wel gemanipuleerd makkelijk naar beneden gebracht kan worden. Tevens begint het aandeel meer en meer in verband gebracht te worden met shorters / rare spelletjes. Het is daarom, mijns inziens, goed als AMG dit imago wat op poetst. Dit kan volgens mij door:

    - Meer inzicht te geven in wat men doet. Vooral de naam Vanadium zou naar voren geschoven kunnen worden
    - Inzicht geven in hoe de business in elkaar zit. Wat zijn de winsten per Ton.
    - Naamsbekendheid creëren, zodat je meer het grote publiek aan trekt en/of een grote partij
    - grote partijen zijn vaak aan diverse regels gebonden. Want als er een actief dividend beleid wordt gevoerd, mag er door grote partijen in belegd worden. Dit is dus een middel. (ik ben geen voorstander van dividend, maar het kan dus wel helpen)

    n.b. Om even aan te geven dat het echt een imago ding is. Als er lijstjes voorbij komen met grote stijgers en dalers, dan staan in veel lijstjes van diverse media AMG er op eens niet bij. Waarom? Ik denk omdat niemand het kent en dan wordt het maar even weggepoetst. Raar, maar vaak waar.

    Dus ik zou zeggen, schijn eens een helder licht op AMG! En wie kan dat beter doen dan AMG zelf!!!
  4. forum rang 4 holenbeer 13 oktober 2018 20:22
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 13 oktober 2018 20:04:

    [...]

    20 cent. Maar daar haal je grote clubs ook niet mee binnen.

    Wat ik probeer te zeggen dat er fundamenteel met het bedrijf AMG echt niets mis is! Als je je huiswerk doet, kom je daar zo achter.

    Echter, het aandeel AMG lijkt wel een imago probleem te hebben. De verkoopaantallen zijn te laag, waardoor de koers, al dan wel gemanipuleerd makkelijk naar beneden gebracht kan worden. Tevens begint het aandeel meer en meer in verband gebracht te worden met shorters / rare spelletjes. Het is daarom, mijns inziens, goed als AMG dit imago wat op poetst. Dit kan volgens mij door:

    - Meer inzicht te geven in wat men doet. Vooral de naam Vanadium zou naar voren geschoven kunnen worden
    - Inzicht geven in hoe de business in elkaar zit. Wat zijn de winsten per Ton.
    - Naamsbekendheid creëren, zodat je meer het grote publiek aan trekt en/of een grote partij
    - grote partijen zijn vaak aan diverse regels gebonden. Want als er een actief dividend beleid wordt gevoerd, mag er door grote partijen in belegd worden. Dit is dus een middel. (ik ben geen voorstander van dividend, maar het kan dus wel helpen)

    n.b. Om even aan te geven dat het echt een imago ding is. Als er lijstjes voorbij komen met grote stijgers en dalers, dan staan in veel lijstjes van diverse media AMG er op eens niet bij. Waarom? Ik denk omdat niemand het kent en dan wordt het maar even weggepoetst. Raar, maar vaak waar.

    Dus ik zou zeggen, schijn eens een helder licht op AMG! En wie kan dat beter doen dan AMG zelf!!!

    Helemaal eens. Zag nu in het premium deel een artikel van Nico over AMG. Veel woorden over lithium dat nog niet bij heeft gedragen aan de cijfers, het woord vanadium noemt hij niet eens. Je zou verwachten dat men een beter beeld heeft van de beusrlieveling van afgelopen jaren.
  5. rendement_zoeker 13 oktober 2018 21:46
    quote:

    holenbeer schreef op 13 oktober 2018 20:22:

    [...]
    Helemaal eens. Zag nu in het premium deel een artikel van Nico over AMG. Veel woorden over lithium dat nog niet bij heeft gedragen aan de cijfers, het woord vanadium noemt hij niet eens. Je zou verwachten dat men een beter beeld heeft van de beusrlieveling van afgelopen jaren.
    Is het premium artikel het lezen waard?
  6. forum rang 7 Just lucky 14 oktober 2018 00:03
    quote:

    holenbeer schreef op 13 oktober 2018 20:22:

    [...]
    Helemaal eens. Zag nu in het premium deel een artikel van Nico over AMG. Veel woorden over lithium dat nog niet bij heeft gedragen aan de cijfers, het woord vanadium noemt hij niet eens. Je zou verwachten dat men een beter beeld heeft van de beusrlieveling van afgelopen jaren.
    Is niet van Nico, is van Paul Weeteling en stuk is al van 2 augustus. Of heb jij het over een ander stuk, wat is de datum daarvan?
  7. forum rang 4 holenbeer 14 oktober 2018 00:10
    quote:

    Just lucky schreef op 14 oktober 2018 00:03:

    [...]Is niet van Nico, is van Paul Weeteling en stuk is al van 2 augustus. Of heb jij het over een ander stuk, wat is de datum daarvan?

    13 oktober
    En om je volgende vraag te beantwoorden: 2018.
    Je kan toch ook gewoon zelf even kijken, in plaats van ervan uit te gaan dat ik het over iets van 2 augustus heb?

    Nico heeft het zelfs over de prijs van koper, en industriële metalen waarvan de prijs daalde.
    Heb Nico normaal hoog zitten, maar hier slaat hij de plank fors mis.
  8. forum rang 7 Just lucky 14 oktober 2018 00:17
    quote:

    holenbeer schreef op 14 oktober 2018 00:10:

    [...]
    13 oktober
    En om je volgende vraag te beantwoorden: 2018.
    Je kan toch ook gewoon zelf even kijken, in plaats van ervan uit te gaan dat ik het over iets van 2 augustus heb?

    Nico heeft het zelfs over de prijs van koper, en industriële metalen waarvan de prijs daalde.
    Heb Nico normaal hoog zitten, maar hier slaat hij de plank fors mis.
    Sorry, je hebt gelijk, stond niet gelinkt aan AMG en keek er daarom overheen.
  9. ikweethetnietzekermaar 14 oktober 2018 14:42
    Ik verbaas me erg over het aantal keer dat er hier wordt gesuggereerd dat AMG zijn naam naar iets met vanadium zou moeten veranderen.

    In 2017 haalde AMG volgens mij slechts 5% van zijn omzet uit vanadium. In 2018 zal dat hoger liggen, puur door de prijsstijgingen. Omdat de verkoopprijs van vanadium sterk stijgt, en de productie kosten mijns inziens gelijk zouden moeten blijven, zal het in 2018 sterker doorwegen in de EPS/EBITDA dan in de omzet, maar zou het nog steeds slechts verantwoordelijk zijn voor minder dan 10% van de winst.

    Natuurlijk gaat AMG investeren in het vergroten van de capaciteit, maar dat zal de concurrentie ook doen waardoor de vanadium prijs na 2019 weer zal gaan dalen. Op dit moment beginnen vanadium mijnen weer op te starten maar het zal nog wel even duren voordat die ook echt produceren.

    Op dat moment zal de koers van Pure play vanadium bedrijven weer gaan dalen, terwijl mijns inziens de koers van AMG zal blijven stijgen omdat andere onderdelen van het bedrijf ook groeien en niet alleen vanadium.

    Echter, mocht de vanadium prijs in 2019 rond de 25$/lbs liggen zal in 2019 het bedrijfsresultaat van AMG voor volgend jaar wel sterk verbeterd worden. Dat is wel afhankelijk van de contracten die AMG heeft. Het vanadium onderdeel zou met 25$/lbs wel eens een resultaat kunnen boeken van 50$ miljoen in 2019 tegen 5$ miljoen in 2017, ervan uitgaande dat de productiecapaciteit en productiekosten gelijk blijven, en een gemiddelde verkoopprijs van 25$/lbs.
    Voor Largo zou een vanadium prijs van 25$/lbs waarschijnlijk een vertienvoudiging van het bedrijfsresultaat betekenen, vandaar dat de koers van dat bedrijf veel harder stijgt, aangezien Largo een veel groter deel van zijn omzet uit vanadium haalt. Ik vraag me wel af welke multiple je daarop zou moeten plakken omdat het resultaat niet de komende jaren constant blijft maar de prijs weer zal gaan zakken als er meer aanbod komt.

    AMG publiceert volgens mij niet per onderdeel de resultaten. Voor 2017 ben ik uitgegaan van 6 miljoen lbs vanadium @ 10$/lbs, en dat heb ik afgezet tegen de omzet en EBITDA en EPS uit 2017. Volgens Umi is de productie in 2018 6.5 miljoen lbs/jaar. Voor 2018 ga ik uit van een gemiddelde van 15$/lbs en voor 2019 is een gemiddelde van boven de 20$/lbs waarschijnlijk maar natuurlijk niet zeker. Een prijs van 25$/lbs lijkt me zelfs haalbaar. De leveranciers van gebruikte katalysatoren zouden natuurlijk door kunnen krijgen dat die dingen geld waard zijn en er meer voor gaan vragen waardoor de kosten oplopen.


    Als de EBTIDA van AMG hoger dan 200 miljoen $ ligt in 2019 en vanadium draagt 50 $ miljoen bij (wat nog maar de vraag is). Moet AMG-vanadium dan echt als het belangrijkste bedrijfsonderdeel worden gezien? Vooral als de bijdrage van vanadium aan de winst in 2020 wel weer eens een stuk lager zou kunnen zijn? Op dit moment is de vraag veel groter dan het aanbod maar door het heropenen van vanadium mijnen zullen vraag en aanbod zullen vanzelf weer in balans komen.

  10. ikweethetnietzekermaar 14 oktober 2018 14:45
    AMG levert de grondstoffen en materialen om duurzamere productie en transport mogelijk te maken. Het bedrijf levert onderdelen en materialen voor vliegtuigmotoren, auto’s (niet alleen EV’s), materialen voor chips, en infrastructuur, zonnepanelen en energieopwekking uit gas. Zolang de wereld zijn CO2 uitstoot zal willen verlagen maar nog steeds in auto’s en vliegtuigen en treinen wil reizen en computers wil gebruiken zal AMG klanten hebben. Wat mij betreft is AMG een goed “Picks and shovels” aandeel wat betref de energie transitie. Waard om in te beleggen zelfs zonder de vanadium fantasie. Hoewel het natuurlijk wel leuk zou zijn als vanadium opeens een positieve verassing van laten we zeggen 30 eurocent per aandeel in 2019 zou bijdragen.

    Wat betreft het dividend, AMG heeft een nieuwe dividend policy voorgesteld die in de volgende aandeelhoudersvergadering zou moeten worden bevestigd. Hopelijk helpt het inderdaad om wat institutionele beleggers binnen te halen.
    amg-nv.com/release/?id=2208767&da...
  11. awater 14 oktober 2018 17:09
    AMG is inderdaad een totaal van metalen en niet alleen lithium of vanadium. AMG naam voor in het alfabet en Vanadium komt ergens achteraan. Telt nog steeds mee in de beurs. Onderzoeken wijzen uit dat de langjarige performance van namen voor in het alfabet het beter doen. Ik zou dus zeggen lekker AMG houden.
  12. rendement_zoeker 14 oktober 2018 17:13
    quote:

    ikweethetnietzekermaar schreef op 14 oktober 2018 14:42:

    ...
    De reden dat gesuggereerd wordt om de naam naar AMG vanadium te hernoemen is tweeledig. De eerste is omdat het moeilijk te doorgronden is wat AMG doet. Het wordt nu in de Lithium hoek geplaatst. Dit is een nog kleiner onderdeel als je naar de totaalopbrengst kijkt. Zeker als je je realiseert dat er nog 0 ton in de bedrijfscijfers is verwerkt. Als je dan uit wilt leggen wat je doet, is AMG Vananadium het leeuwendeel van je business.

    Het tweede deel is de suggestie om de AMG Vanadium af te splitsen van de andere onderdelen. Plak er nog een NASDAQ notering aan en je hebt goud in handen. En dan kan je met de overige onderdelen weer verder. En als je dan in de Lithiumhoek zit, dan zit je al een heel eind meer in de richting, omdat dit dan weer het grootste bedrijfsonderdeel is.

    En het is maar een suggestie. Maar aan de andere kant. AMG zal iets moeten doen om in een mooi daglicht te komen. Iets wat dus wel lijkt te lukken bij Largo.
  13. rendement_zoeker 14 oktober 2018 17:17
    quote:

    ikweethetnietzekermaar schreef op 14 oktober 2018 14:45:

    AMG levert de grondstoffen en materialen om duurzamere productie en transport mogelijk te maken. Het bedrijf levert onderdelen en materialen voor vliegtuigmotoren, auto’s (niet alleen EV’s), materialen voor chips, en infrastructuur, zonnepanelen en energieopwekking uit gas. Zolang de wereld zijn CO2 uitstoot zal willen verlagen maar nog steeds in auto’s en vliegtuigen en treinen wil reizen en computers wil gebruiken zal AMG klanten hebben. Wat mij betreft is AMG een goed “Picks and shovels” aandeel wat betref de energie transitie. Waard om in te beleggen zelfs zonder de vanadium fantasie. Hoewel het natuurlijk wel leuk zou zijn als vanadium opeens een positieve verassing van laten we zeggen 30 eurocent per aandeel in 2019 zou bijdragen.

    Wat betreft het dividend, AMG heeft een nieuwe dividend policy voorgesteld die in de volgende aandeelhoudersvergadering zou moeten worden bevestigd. Hopelijk helpt het inderdaad om wat institutionele beleggers binnen te halen.
    amg-nv.com/release/?id=2208767&da...
    Dit draadje begint ook met de uitleg wat AMG doet. Dit kun je niet uit de naam halen. En bij gebrek aan bekendheid, weten de meeste mensen dit ook niet.

    www.iex.nl/Forum/Topic/1354509/AMG_Ni...

    AMG zit echt in de juiste takken voor verduurzaming. Maar wij weten dat. De rest van de beleggers volgens mij nog niet. Dit moet nog breed uitgedragen worden en dan komen de investeerders van zelf.
  14. rendement_zoeker 14 oktober 2018 17:18
    quote:

    awater schreef op 14 oktober 2018 17:09:

    AMG is inderdaad een totaal van metalen en niet alleen lithium of vanadium. AMG naam voor in het alfabet en Vanadium komt ergens achteraan. Telt nog steeds mee in de beurs. Onderzoeken wijzen uit dat de langjarige performance van namen voor in het alfabet het beter doen. Ik zou dus zeggen lekker AMG houden.
    AMG - Vanadium staat ook vooraan in het alfabet :)
    Maar oke, het zijn maar suggesties he. Ik heb niet het idee dat het management dit allemaal op gaat pakken.

    Zeker niet als we er straks achter komen dat 'ikweethetnietzekermaar' gewoon Heinz zijn alieas is.
  15. [verwijderd] 14 oktober 2018 17:55
    Ik denk dat iemand zijn huiswerk niet heeft gemaakt... Vanadium telt voor +- 50% vd gross profit, geen 10% hoor.
    Vanadium is dus wel degelijk ZEER belangrijk voor AMG aan deze prijzen. Het maakt zelfs meer winst dan dat beide lithiumprojecten samen zouden maken.
    We zitten waarschijnlijk al in 2020 voordat er nieuwe vanadiummijnen zullen produceren. Ik zie ook geen probleem hierin voor de prijs, aangezien de voorraden letterlijk uitgeput zijn en dat er serieus meer vraag is door de regelgeving die in november in werking treedt.
    Huidige productie is gewoon veel te laag om te voldoen aan de vraag. Extra productie zou de prijs wat onder druk kunnen zetten, maar niet zo veel volgens mij.
    Ofdat het slim is om de vanadiumbusiness af te splitsen: misschien wel ja. Zeker indien Ohio 2 er komt & AMG dus echt wel een enorme grote speler wordt. Dit zou inderdaad een mogelijkheid zijn om veel aandeelhouderswaarde te creëren!

  16. [verwijderd] 14 oktober 2018 17:59
    Volgens mij is de huidige koersreactie inderdaad 100% te wijten aan het sentiment.
    Ik heb er nog eens goed over gelezen/nagedacht.
    Het blijkt dat de voorbije weken grote fondsen hun posities afbouwen in small/midcap aandelen en in cyclische aandelen. Helaas voor ons valt AMG in beide categorieën. De daling wordt dan nog eens aangescherpt door shorters en stop-losses die afgaan.

    Er moeten echter nu toch wel grote investeerders zijn die hun oog laten vallen op de uitzonderlijk lage waardering van AMG. En vooral op de enorme groei van de ebitda: +- 100%!!
    Dan kan het weer snel omhoog gaan, zeker indien AMG de komende weken meer uitleg geeft over de toekomstige investeringen. (please, start Ohio asap op!)
1.617 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 81 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links