Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,241 23 apr 2024 17:35
  • +0,016 (+1,31%) Dagrange 1,226 - 1,248
  • 949.579 Gem. (3M) 2,2M

PostNL oktober 2018 | Return of Martijn van M.

4.387 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 220 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Porscheknakker 13 oktober 2018 10:35
    Ik ben een paar weken geleden uitgestapt en heb een ander zorgenkindje genomen. Echter het verschil tussen deze 2 is, dat het andere kindje toch wat meer vertrouwen uitstraalt. Helaas heb ik dat niet meer in PNL.
    De mail van Analyse is zeer te waarderen, echter ik denk, dat PNL er een flauw antwoord op zal geven.
    Ik ben overgestapt naar Besi, een bedrijf dat in ieder geval financieel goed in mekaar zit, meer dan 10% dividend kent en dit dividend waarschijnlijk niet zal inkorten. Echter ook dat bedrijf kent de nodige shorters en ook die zijn de afgelopen weken "goed" bezig geweest om de koers te drukken. Mij gaat het om het vertrouwen in het bedrijf en dat heb ik helaas niet meer in PNL vandaar de overstap naar Besi, die nu nog qua koers veel te laag staat.
  2. forum rang 4 Toekomstbeeld 13 oktober 2018 10:48
    Het nieuws gelezen over Alibaba en Dhr Rutte zijn inspanningen om die naar Nederland te krijgen?

    Lijkt me niet echt goed nieuws voor PostNL. Nog meer schaarste aan chauffeurs, nog meer busjes op de weg en vooral, nog meer concurrentie.

    Gesprek al in augustus plaatsgevonden en nu pas bekend....bij ons....de grote jongens zullen het al geweten hebben.
  3. Hansbeleg 13 oktober 2018 11:06
    quote:

    Toekomstbeeld schreef op 13 oktober 2018 10:48:

    Het nieuws gelezen over Alibaba en Dhr Rutte zijn inspanningen om die naar Nederland te krijgen?

    Lijkt me niet echt goed nieuws voor PostNL. Nog meer schaarste aan chauffeurs, nog meer busjes op de weg en vooral, nog meer concurrentie.

    Gesprek al in augustus plaatsgevonden en nu pas bekend....bij ons....de grote jongens zullen het al geweten hebben.

    De strijd om het distributiecentrum loopt al een tijdje, België praat ook al zeker sinds mei met Alibaba.
    Men baalde er van dat er al zoveel distributiecentra in NL stonden en amper in België, men wil het graag in België hebben.

    Als de laatste mijl aan PostNL wordt gegund tegen winstgevende tarieven dan kan het ook een kans zijn.
    Als die naar DHL gaat dan maar hopen dat die er geld op toeleggen.

    www.logistiek.nl/warehousing/nieuws/2...
  4. rene02 13 oktober 2018 11:40
    quote:

    Analyse schreef op 13 oktober 2018 09:16:

    Beste forumgenoten,

    Bijgaand de mail welke ik maandagmorgen naar IR ga mailen. Hoe meer mensen een signaal geven des te beter. Ik vond dat ik niet kon achterblijven na alle effort welke Toekomstbeeld, Prinszicht, Hansbeleg en anderen erin hebben gestoken. Allen een goed weekend.

    Geachte directie,

    Het is alweer zo’n twee jaar geleden dat er een mooi, concurrerend post- en pakkettenbedrijf in de Benelux in aantocht was. Iedereen was er klaar voor en vanwege het uitstekende bod van Belgische Post niet in de laatste plaats de aandeelhouder. Een bod van Euro 5,75. Echter toen kwam de verbijstering! Met de arrogantie ten top werd het bod, al dan niet onder druk van de politiek, afgewezen. De uitleg hierbij dat PostNL ‘op eigen kracht’ meer waard was dan de geboden Euro 5,75. De deceptie volgde zoals de heer Sem van Berkel onlangs pakkend en duidelijk omschreef in zijn column in een van de landelijke dagbladen.

    We zijn nu twee jaar verder sinds het bod van Belgische Post. De aandelenkoers bivakkeert nu op een schamele 45% van het gedane bod. Is het einde in zicht? Hier lijkt het in de verste verte niet op. Het shortersgilde ruikt meer en meer bloed met als gevolg een bizar hoog percentage short op het aandeel PostNL. Een aantal grote aandeelhouders zijn reeds uitgestapt of zijn nog aan het uitstappen. De term dat PostNL ‘onbelegbaar’ is, is hierbij reeds gevallen. Een aantal vooraanstaande analisten hebben drastische koersdoelverlagingen afgegeven waarbij aangegeven het slechtstpresterende postbedrijf van Europa. Kortom zaken waar u als directie zeer trots op kan zijn.

    Dan de UCOI welke tijdens de kwartaalpresentaties steeds naar beneden wordt bijgesteld. In hoeverre ben je dan de situatie binnen je organisatie meester. Althans dat vragen reeds een boel particuliere kleine beleggers, waaronder ikzelf, op beleggingssite IEX zich af. Ik nodig u dan ook uit eens een kijkje te nemen op het PostNL forum op deze beleggingssite. Zo kunt u ervaren wat er op dit moment leeft bij de kleine particuliere belegger in PostNL.

    Een dikke maand geleden leek het tij dan toch te keren voor PostNL. Ten eerste de uitspraak van het college van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb) met als uitkomst dat de concurrentie jarenlang te goedkoop gebruik heeft mogen maken van het netwerk van PostNL. De ACM werd hiermee stevig op haar plaats gezet. Dan de uitkomst van de Postdialoog waarmee de seinen op groen zijn gezet voor consolidatie. Als gevolg hiervan een korte opleving van de aandelenkoers echter helaas met de nadruk op kort.

    Van het ogenschijnlijke optimisme van de gunstige uitspraken is feitelijk niets meer over. Een fiks aantal weken verder is nul komma nul communicatie geweest vanuit PostNL. Sterker het blijft oorverdovend stil vanuit de ivoren toren. De reacties vanuit PostNL gaan niet verder dan we bestuderen de uitspraken, het is complexe materie en we moeten zorgvuldigheid betrachten. Echter de totale non-communicatie naar de buitenwereld is schrijnend met als gevolg de genoemde aandelenkoers welke nu op de door u genoemde ‘eigen kracht’ nog geen 50% meer is van het bod van Belgische Post. En dan zijn de Q3 cijfers in aantocht waarvan de verwachtingen alweer niet hooggespannen zijn.

    Prijsverhogingen kunnen blijkbaar vanuit concurrentieoverwegingen niet doorgevoerd worden. Opzienbarend is dan ook de prijsverhoging van concurrent DHL met maar liefst 4,9%. Blijkbaar gaat concurrentie om marktaandeel bij PostNL boven alles met als gevolg de steeds oplaaiende negatieve publiciteit, gedoe over uitgeklede arbeidscontracten en gedonder met onderaannemers. Wie zijn hier nu feitelijk mee gediend? Er is sprake van een ontstane situatie bij PostNL waarbij, als ik me zou verplaatsen in de directie, ik me diep zou schamen en daarbij mezelf kritisch de vraag zou stellen of ik nog wel de juiste persoon voor deze plek zou zijn.

    De vraag is dan ook wat moet er nog meer gebeuren om het bestuur van PostNL aan te zetten deze situatie om te buigen. De uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven, de Postdialoog, de markt die ogenschijnlijk klaar is voor prijsverhogingen, de hoogconjunctuur en de alsmaar groeiende online bestellingen. Zaken in het voordeel van PostNL. En dan hier tegenover gedonder over arbeidscontracten, teruglopende marges bij de groeitak pakketten, negatieve publiciteit, shorters en een lachwekkende beurswaarde.

    U zal toch ook onderkennen dat deze extreem lage beurskoers een risico vormt voor een overnamebod wat niet in de verste verte in de buurt komt van het bod van Belgische Post. Met andere woorden dat de grootste werkgever van Nederland voor een appel en een ei van de beurs wordt gehaald. En dat allemaal ‘op eigen kracht’.

    Dan de vraag in hoeverre bij deze alsmaar dalende beurskoers het progressieve dividendbeleid nog te handhaven is. De extreme verwatering vanwege stockdividend lijkt onverantwoord te zijn. Een aantal analisten uitten hierover al openlijk hun twijfel met als gevolg verlaagde koersdoelen. Aandeleninkoop zou een overweging moeten zijn waarbij dan als bijkomende vangst dat de shorters te lijf worden gegaan.

    Ik begrijp dat u vanwege de koersgevoelige informatie niet heel gericht op deze vragen cq. betoog kunt ingaan. Echter deze situatie moet u toch ook een doorn in het oog zijn.

    U bent beursgenoteerd. Hier horen verplichtingen bij zoals actieve communicatie met de aandeelhouders en het creëren van waarde voor alle stakeholders. Op dit moment lijkt het hier in de verste verte niet op. Onrust op het gebied van personeel, onderaannemers, aandeelhouders, slechte cijfers en negatieve publiciteit. Dit is de situatie PostNL anno nu.

    Met vriendelijke groet,
  5. rene02 13 oktober 2018 11:40
    Mooi en alles omvattend verwoord! Ik zit al een tijdje in Postnl en ook op dik verlies. iedere keer denk ik van het komt ooit wel goed en koop ik maar weer wat stukken bij. Helaas is er altijd een helft vooral bij Postnl. Degene die het aandeel postnl helemaal naar de knoppen helpen zijn de shorters die worden telkens weer beloond!
  6. forum rang 4 Toekomstbeeld 13 oktober 2018 11:45
    quote:

    Hansbeleg schreef op 13 oktober 2018 11:06:

    [...]
    De strijd om het distributiecentrum loopt al een tijdje, België praat ook al zeker sinds mei met Alibaba.
    Men baalde er van dat er al zoveel distributiecentra in NL stonden en amper in België, men wil het graag in België hebben.

    Als de laatste mijl aan PostNL wordt gegund tegen winstgevende tarieven dan kan het ook een kans zijn.
    Als die naar DHL gaat dan maar hopen dat die er geld op toeleggen.

    www.logistiek.nl/warehousing/nieuws/2...
    Yep, en of het Luik word of Weert maakt niet veel uit voor PostNL.
    Roze bril af en kijken naar wat dit soort jongens uiteindelijk gaan betekenen.

    Een mega hub opzetten welke beoogd word om een groot gedeelte van Noordelijk Europa te beleveren, goedkope zooi uit China naar de hub transporteren en het werk laten uitvoeren door grote vervoerders die een aangesloten netwerk in Noord Europa hebben.
    DHL of GLS zijn dan de meest logische omdat die die netwerken hebben. Ligt tig keer meer voor de hand dan dat ze afzonderlijk per land met PostNL, BPost, DHL, DPD, etc gaan schakelen.

    Het belangrijkste aspect is echter dat er grote concurrentie gaat ontstaan voor de Bol.coms van deze wereld. Voor de lokale webshops. En die transporteren nu via PostNL. Daar gaat financieel de schoen wringen voor PostNL. De huidige webshop klanten van PostNL krijgen marge druk door de komst van Alibaba (en eventueel ook Amazon) en daardoor gaan die de keten nog verder afknijpen, laat staan dat er ruimte komt om tarieven voor pakketvervoerders te verhogen.

    Voor bovenstaande twee aspecten maakt Luik of Weert niet heel veel uit maar wel iets. Luik-Weert is slechts 60 minuten met een vrachtwagen.

    Een derde aspect is schaarste aan chauffeurs (en schaarste drijft de kosten per parcel omhoog). Daarom mogen ze wat mij betreft naar Luik. Indien GLS of DHL de klus moeten klaren dan zie ik liever de al bestaande schaarste vergroot worden in de omgeving van Luik dan in de omgeving van Limburg/Noordbrabant.

  7. forum rang 6 gpjf 13 oktober 2018 12:10
    Analyse, mag ik je complimenteren met deze meer dan uitstekende brief. Ik verwacht inderdaad hooguit een vlakke reactie maar het signaal wederom naar het management dat er steeds meer imago problemen ontstaan die nog wel eens straks om kunnen slaan in weerstand tegen Post.nl in zijn algemeenheid , zal ze door het frappér toujours geen goed gevoel geven. Je maakt mij niet wijs dat als de hele wereld je zo loopt af te kraken, dat je met plezier naar je werkt gaat. Vroeg ( hopelijk) of laat haakt men dan af en neemt men de kuierlatten.
    Kortom ik steun je schrijven van harte !
  8. [verwijderd] 13 oktober 2018 12:30
    quote:

    perry1 schreef op 13 oktober 2018 12:22:

    Om einge impactt te hebben moete iedereen een mail sturen
    Haha waarom zo veel moeite doen? Sta je op verlies? Ik heb het iedereen dat je nu pas merkt wie de amateurs en de pro’s zijn. Klaagbrieven sturen Haha hoe bedenk je het. Misschien kan je ook pamfletten maken
  9. forum rang 5 Go Go Go ! 13 oktober 2018 12:41
    quote:

    Patrick D schreef op 13 oktober 2018 12:30:

    [...]

    Haha waarom zo veel moeite doen? Sta je op verlies? Ik heb het iedereen dat je nu pas merkt wie de amateurs en de pro’s zijn. Klaagbrieven sturen Haha hoe bedenk je het. Misschien kan je ook pamfletten maken
    Ken jij een ook een rem, Patrick D ? ....Voor wat betreft de doorlopend zuigende opmerkingen die je hier plaatst.

    Werkelijk geen idee waarom je zo veel plezier beleeft aan de financiële strop van beleggers die hier posten. Misschien kun je eens uitleggen waarom je dat er telkens weer bij iedereen wenst in te wrijven.

  10. forum rang 6 prinszicht 13 oktober 2018 13:48
    quote:

    Hans_K schreef op 13 oktober 2018 10:10:

    [...]
    Beste Analyse,

    Wat wil je nu bereiken? Applaus krijgen voor het feit dat je een nette brief kunt schrijven? Je denkt toch niet werkelijk dat deze brief enige invloed zal hebben? PNL heeft heel veel kleine aandeelhouders die zich niet als business owner, maar als speculant gedragen. Zolang die kleine aandeelhouders zich niet verenigen tot een meerderheid met stem, rest hen niets dan af te wachten hoe het proces verder verloopt.
    Beste Hans, een applaus of een compliment is zeker op zijn plaats. Wat jij zegt klopt. Over mobiliseren en dergelijke. Maar hiervoor is het goed om de argumenten voor of tegen helder uiteen te zetten. Dat heeft Analyse voor zichzelf gedaan en ik kan er, helaas, geen speld tussen krijgen. En dan kan ik het alleen maar waarderen dat hij dit met ons wilt delen in het kader van informatie voorziening. En vele kleine beetjes worden vanzelf iets groter en daarmee zichtbaar. En als je een helder betoog schrijft aan iemand die in principe door jou betaald wordt, mag je er ergens vanuit gaan dat je een net antwoord krijgt. Is het niet nu, dan wel met enkele dagen of weken. Verder valt het ook te prijzen om ir dan wel het bestuur op een waardige manier te adresseren. Respect moet van 2 kanten komen. Dus deze hele nette en feitelijk correcte brief verdiend gewoon een helder antwoord wat verder gaat als de standaard riedel. We wachten het af!

  11. forum rang 6 prinszicht 13 oktober 2018 14:08
    quote:

    Ritageld schreef op 13 oktober 2018 09:05:

    [...]
    Ik denk dat iedereen wel achter de inhoud staat. Van de AFM verwacht ik niet veel. Maar het moest gewoon gedaan worden. Mijn echtgenoot heeft twee keer een klacht ingediend bij de AFM. De eerste keer kregen we keurig antwoord dat de klacht in behandeling was genomen. Daarna hebben we er nooit meer iets van gehoord. De tweede keer was er helemaal geen reaktie. De vraag blijft wel wat je met de klacht wilt bereiken. Persoonlijk denk ik dat het gaat om het geven van een signaal aan PostNL, dat het zo niet langer kan doorgaan met het gebrek aan wezenlijke communicatie.
    Ik denk persoonlijk dat iets veelvuldig aangekaart moet worden door meerdere personen. Dat zie je ook bij dit bedrijf als het gaat om de dienstverlening. Op het moment dat meerdere personen contact opnemen met bv. Kassa, wordt het een item. Waar we in deze periode tegenaan lopen is al langer een issue. Geen of niet consistente communicatie en / of strategie. En deze 2 zaken liggen in elkaars verlengde. Men past elk kwartaal de strategie bij zonder helder of consistent te communiceren. De ACM is in de communicatie al 2 jaar een boosdoener, om vervolgens te roepen dat de opgelopen schade niet te verhalen is of heel moeilijk. Waar ben je dan aan toe? Als medewerker, als bedrijf en als aandeelhouder. Dit geldt ook voor International. In 2 jaar tijd van een beloofde marge groei, naar een bijstelling naar beneden, naar helemaal niets leveren ondanks investeringen naar verkoop onder de kostprijs. Parcels idem. Wel extra investeren. Wel groeien in omzet maar dalen in marge zonder een mogelijkheid te hebben om prijzen te verhogen. Dit terwijl de markt er eigenlijk om schreeuwt. Van pakketbezorgers, tot onderaannemer, tot concurrent en de aandeelhouder. En dan tot slot consolidatie. Wat houdt het in als je een dialoog aangaat waar je als ceo naar verlangt, waar je grootste concurrent voor buigt, de politiek akkoord gaat als je vervolgens het zelf niet meer weet?

    Met al deze onzekerheden kun je gewoon praten van een wanprestatie of zelfs verwijtbaar handelen onder de noemer misleiding. Dan horen consequenties bij. Vul die zelf maar in.
  12. [verwijderd] 13 oktober 2018 14:11
    quote:

    prinszicht schreef op 13 oktober 2018 13:48:

    [...]

    Beste Hans, een applaus of een compliment is zeker op zijn plaats. Wat jij zegt klopt. Over mobiliseren en dergelijke. Maar hiervoor is het goed om de argumenten voor of tegen helder uiteen te zetten. Dat heeft Analyse voor zichzelf gedaan en ik kan er, helaas, geen speld tussen krijgen. En dan kan ik het alleen maar waarderen dat hij dit met ons wilt delen in het kader van informatie voorziening. En vele kleine beetjes worden vanzelf iets groter en daarmee zichtbaar. En als je een helder betoog schrijft aan iemand die in principe door jou betaald wordt, mag je er ergens vanuit gaan dat je een net antwoord krijgt. Is het niet nu, dan wel met enkele dagen of weken. Verder valt het ook te prijzen om ir dan wel het bestuur op een waardige manier te adresseren. Respect moet van 2 kanten komen. Dus deze hele nette en feitelijk correcte brief verdiend gewoon een helder antwoord wat verder gaat als de standaard riedel. We wachten het af!
    Misschien een idee om de VEB ook een kopie te sturen? Niet iedereen op het Forum is een fan van hen, maar zij kunnen veel bereiken.
  13. forum rang 5 manuss 13 oktober 2018 14:14
    quote:

    Analyse schreef op 13 oktober 2018 09:16:

    Beste forumgenoten,

    Bijgaand de mail welke ik maandagmorgen naar IR ga mailen. Hoe meer mensen een signaal geven des te beter. Ik vond dat ik niet kon achterblijven na alle effort welke Toekomstbeeld, Prinszicht, Hansbeleg en anderen erin hebben gestoken. Allen een goed weekend.

    Geachte directie,

    Het is alweer zo’n twee jaar geleden dat er een mooi, concurrerend post- en pakkettenbedrijf in de Benelux in aantocht was. Iedereen was er klaar voor en vanwege het uitstekende bod van Belgische Post niet in de laatste plaats de aandeelhouder. Een bod van Euro 5,75. Echter toen kwam de verbijstering! Met de arrogantie ten top werd het bod, al dan niet onder druk van de politiek, afgewezen. De uitleg hierbij dat PostNL ‘op eigen kracht’ meer waard was dan de geboden Euro 5,75. De deceptie volgde zoals de heer Sem van Berkel onlangs pakkend en duidelijk omschreef in zijn column in een van de landelijke dagbladen.

    We zijn nu twee jaar verder sinds het bod van Belgische Post. De aandelenkoers bivakkeert nu op een schamele 45% van het gedane bod. Is het einde in zicht? Hier lijkt het in de verste verte niet op. Het shortersgilde ruikt meer en meer bloed met als gevolg een bizar hoog percentage short op het aandeel PostNL. Een aantal grote aandeelhouders zijn reeds uitgestapt of zijn nog aan het uitstappen. De term dat PostNL ‘onbelegbaar’ is, is hierbij reeds gevallen. Een aantal vooraanstaande analisten hebben drastische koersdoelverlagingen afgegeven waarbij aangegeven het slechtstpresterende postbedrijf van Europa. Kortom zaken waar u als directie zeer trots op kan zijn.

    Dan de UCOI welke tijdens de kwartaalpresentaties steeds naar beneden wordt bijgesteld. In hoeverre ben je dan de situatie binnen je organisatie meester. Althans dat vragen reeds een boel particuliere kleine beleggers, waaronder ikzelf, op beleggingssite IEX zich af. Ik nodig u dan ook uit eens een kijkje te nemen op het PostNL forum op deze beleggingssite. Zo kunt u ervaren wat er op dit moment leeft bij de kleine particuliere belegger in PostNL.

    Een dikke maand geleden leek het tij dan toch te keren voor PostNL. Ten eerste de uitspraak van het college van Beroep voor het Bedrijfsleven (CBb) met als uitkomst dat de concurrentie jarenlang te goedkoop gebruik heeft mogen maken van het netwerk van PostNL. De ACM werd hiermee stevig op haar plaats gezet. Dan de uitkomst van de Postdialoog waarmee de seinen op groen zijn gezet voor consolidatie. Als gevolg hiervan een korte opleving van de aandelenkoers echter helaas met de nadruk op kort.

    Van het ogenschijnlijke optimisme van de gunstige uitspraken is feitelijk niets meer over. Een fiks aantal weken verder is nul komma nul communicatie geweest vanuit PostNL. Sterker het blijft oorverdovend stil vanuit de ivoren toren. De reacties vanuit PostNL gaan niet verder dan we bestuderen de uitspraken, het is complexe materie en we moeten zorgvuldigheid betrachten. Echter de totale non-communicatie naar de buitenwereld is schrijnend met als gevolg de genoemde aandelenkoers welke nu op de door u genoemde ‘eigen kracht’ nog geen 50% meer is van het bod van Belgische Post. En dan zijn de Q3 cijfers in aantocht waarvan de verwachtingen alweer niet hooggespannen zijn.

    Prijsverhogingen kunnen blijkbaar vanuit concurrentieoverwegingen niet doorgevoerd worden. Opzienbarend is dan ook de prijsverhoging van concurrent DHL met maar liefst 4,9%. Blijkbaar gaat concurrentie om marktaandeel bij PostNL boven alles met als gevolg de steeds oplaaiende negatieve publiciteit, gedoe over uitgeklede arbeidscontracten en gedonder met onderaannemers. Wie zijn hier nu feitelijk mee gediend? Er is sprake van een ontstane situatie bij PostNL waarbij, als ik me zou verplaatsen in de directie, ik me diep zou schamen en daarbij mezelf kritisch de vraag zou stellen of ik nog wel de juiste persoon voor deze plek zou zijn.

    De vraag is dan ook wat moet er nog meer gebeuren om het bestuur van PostNL aan te zetten deze situatie om te buigen. De uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven, de Postdialoog, de markt die ogenschijnlijk klaar is voor prijsverhogingen, de hoogconjunctuur en de alsmaar groeiende online bestellingen. Zaken in het voordeel van PostNL. En dan hier tegenover gedonder over arbeidscontracten, teruglopende marges bij de groeitak pakketten, negatieve publiciteit, shorters en een lachwekkende beurswaarde.

    U zal toch ook onderkennen dat deze extreem lage beurskoers een risico vormt voor een overnamebod wat niet in de verste verte in de buurt komt van het bod van Belgische Post. Met andere woorden dat de grootste werkgever van Nederland voor een appel en een ei van de beurs wordt gehaald. En dat allemaal ‘op eigen kracht’.

    Dan de vraag in hoeverre bij deze alsmaar dalende beurskoers het progressieve dividendbeleid nog te handhaven is. De extreme verwatering vanwege stockdividend lijkt onverantwoord te zijn. Een aantal analisten uitten hierover al openlijk hun twijfel met als gevolg verlaagde koersdoelen. Aandeleninkoop zou een overweging moeten zijn waarbij dan als bijkomende vangst dat de shorters te lijf worden gegaan.

    Ik begrijp dat u vanwege de koersgevoelige informatie niet heel gericht op deze vragen cq. betoog kunt ingaan. Echter deze situatie moet u toch ook een doorn in het oog zijn.

    U bent beursgenoteerd. Hier horen verplichtingen bij zoals actieve communicatie met de aandeelhouders en het creëren van waarde voor alle stakeholders. Op dit moment lijkt het hier in de verste verte niet op. Onrust op het gebied van personeel, onderaannemers, aandeelhouders, slechte cijfers en negatieve publiciteit. Dit is de situatie PostNL anno nu.

    Met vriendelijke groet,
    OK, wil je even het juiste e-mail vermelden, waar dit naar toe moet?! Dan verstuur ik het ook!
  14. [verwijderd] 13 oktober 2018 14:15
    Ben nieuw op dit forum en heb dit afgelopen vrijdag naar ir gestuurd...eens kijken hoe ze reageren,of niet

    Beste Heer/Mevrouw

    In 2016 heeft Postnl Bpost de deur gewezen op een overnamebod van €5,75 met het verhaal dat Postnl die waarde makkelijk zelf kan creëren.
    We moeten bij een overname rekening houden met alle stakeholders en een overname lijkt ons niet goed op dit moment...was toen het verhaal.

    Nu ruim twee jaar verder hebben we een kwartaal verlies achter de rug,staken de postbezorgers en postvoorbereiders steeds vaker en staat het aandeel op een dramatisch lage koers van €2,55...Postnl is het slechts presterende aandeel van 2018 en de schlemiel van de AMX.het dividend is dan ook maar een pleister op een slagaderlijke bloeding als je het hebt over het koersverlies.

    De economie zit in een groeiversnelling en ik heb het idee dat Postnl in een soort identieteits crisis zit waar het huidige bestuur zich geen raad mee weet.

    Beleggers/aandeelhouders zijn het zat net als het eigen personeel en de Vele klanten die klagen over de kwaliteit van de pakketbezorging!

    ik hoop dat er Snel een tijd gaat komen dat mijn vertrouwen in Postnl(aandeel) terug komt en dat de afdeling communicatie eens wat vaker naar buiten treed.

    M.vr.gr.

    Johnny cretier.

    Vaste klant en aandeelhouder
  15. [verwijderd] 13 oktober 2018 14:19
    De VEB is zeker sterk in schadeclaims. Dat is hier niet aan de orde, maar geeft hun invloed wel aan. Ik ben administratief betrokken bij een beleggingsclub. De toegekende schadeclaims geleden op beleggingen, via de VEB bedongen, bedraagt 5,2-43,9 % met een gemiddelde van 8,6 %. Zelf was ons dat nooit gelukt.
4.387 Posts
Pagina: «« 1 ... 108 109 110 111 112 ... 220 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links