Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,340 23 apr 2024 10:09
  • -0,180 (-0,77%) Dagrange 23,260 - 23,520
  • 14.713 Gem. (3M) 244,2K

Oktober 2018

1.617 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 81 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Just lucky 8 oktober 2018 22:05
    quote:

    Febo85 schreef op 8 oktober 2018 21:18:

    iborrowdesk.com/report/AMG.LN
    De 1.200.000 afgelopen vrijdag beschikbare aandelen zijn op zeker weer deels uitgeleend en vandaag gebruikt om te dumpen.
    Bijna een verdubbeling van de beschikbare hoeveelheid tov de dagen ervoor.

    De uit te lenen aandelen zijn met 450.000 gedaald. Kan zijn dat iemand ze heeft geleend, maar nog niet short is gegaan.Kan ook zijn dat het aanbod deels is ingetrokken.
  2. rendement_zoeker 8 oktober 2018 22:27
    Nog 17 beursdagen tot aan de cijfers. Vandaag een onverklaarbare daling van meer dan 3%. Wat gaan deze dagen ons brengen? Ik heb nog even een samenvattinkje gemaakt van de positieve en negatieve zaken rondom AMG. Mogelijk dat er nog een aantal zaken missen. Maar ik kan de daling niet verklaren. Zeker niet op basis van dit lijstje. Maar de daling van 30% is al een feit. Logica zegt dat het ook gewoon nog lager kan.

    Pro's
    - Stap in verduurzaming
    - Deal Vanadium
    - Hogere winstverwachting EBITDA $190Mil
    - resultaten boven verwachting
    - Vanadium prijzen sky high
    - Gemiddeld koersdoel van 57,50
    - Lithium transport afgerond en straks verwerkt in Q3
    - Ohio 2 in aantocht
    - Lithium productie 30% of 100%

    Con's
    - JPMorgan kleiner in AMG
    - Engeneering valt tegen
    - winst per aandeel minder dan verwacht bij Q2
    - Sentiment zit tegen

    Op de koers valt geen pijl te trekken. Wat gaan de dagen tot 1 november brengen? Iemand (aanvullende) inzichten?
  3. forum rang 4 moneypocket 8 oktober 2018 22:46
    Rendement_zoeker; ik heb jouw duidelijke overzicht met een pro en con aangevuld.

    Pro's
    - Stap in verduurzaming
    - Deal Vanadium
    - Hogere winstverwachting EBITDA $190Mil
    - resultaten boven verwachting
    - Vanadium prijzen sky high
    - Gemiddeld koersdoel van 57,50
    - Lithium transport afgerond en straks verwerkt in Q3
    - Ohio 2 in aantocht
    - Lithium productie 30% of 100%
    - Conservatief met prognoses

    Con's
    - JPMorgan kleiner in AMG
    - Engeneering valt tegen
    - winst per aandeel minder dan verwacht bij Q2
    - Sentiment zit tegen
    - [i]Verwachte PB's eind september laten op zich wachten.


  4. [verwijderd] 9 oktober 2018
    Als je toch ziet dat een aandeel tegen elke logica in daalt, dan denk ik: bijkopen. Rond AMG heb ik mijn huiswerk echt wel goed gedaan en de bijdrages van sommigen op dit forum bevestigen dat steeds weer. Maar goed, het aandeel daalt toch tegen elke logica in. Dan moet er iets aan de hand zijn. Die gesprekken met Criterion = Shell slepen nu al een tijdje. Waarom? Is er iets meer in de maak dan alleen een jv rond vanadium?
  5. forum rang 4 lanciared 9 oktober 2018 00:39
    @ Bobo , jij schrijft hierboven :
    "- bijkopen : Heb ik ook vaak gedaan. En dus ook bijgekocht 2 x aan 48,4 euro en 1x aan 50,5 euro. (maar ook aan 45 en 40,2 euro laatste 2 porties)
    - …. Het aandeel daalt tegen elke logica in. Dan moet er iets aan de hand zijn..."

    Ik vermoed dat er niets aan de hand is. Maar , gelijk velen met mij zullen vermoeden is het feit daar dat wij overgeleverd zijn , (dat de koers afhangt) van wat partijen die nooit AMG aandelen in hun bezit gehad hebben, die ze ook niet zullen kopen, om te investeren.
    Die aandelen AMG verkopen, en verder zullen verkopen zonder ze te bezitten.

    Nu is het zo, dat deze partijen niet te vertrouwen zijn, en het absoluut niet goed voor hebben met de richting van de koers. Hoe mooi de resultaten en outlook ook mogen zijn. Zij hebben er lak aan, en lachen ons uit.
    Zij hebben een bedrijfsmodel, maken winst, veel winst, het gaat goed, is eenvoudig uit te voeren, en lukt wonderwel goed.
    Morgen het zelfde van dit ? - gelijk vandaag ? - Beslist als je ze laat doen.
    Gaat supergoed, bijzonder als er te weinig omzet is.

    Vandaag heel wat TV gekeken. Wanneer elkeen de grafiek van AMG bekijkt sinds 2 augustus is het net alsof AMG enkel wat oude bruinkool-mijnen uitbaat, zwaar vervuilend, met dan nog eens de één na de andere winstwaarschuwing erover heen.
    Kan me niet voorstellen dat de grafiek anders zou zijn, moest het zo zijn.
    Fundamenten doen er blijkbaar niet meer toe.
    LR

  6. forum rang 4 lanciared 9 oktober 2018 01:13
    Italië, Turkije, Trump, China en de handelsoorlog, aftreden A. Pechtold en de sleepwet, olieprijs en de aardbeving/ tsunami in Indonesië .... allemaal redenen om de koers omlaag te trappen.
    Alles gaat slecht en de vooruitzichten zijn ruk.
    Morgen komt er weer iemand die zegt dat de wereld vergaat ... nog 5 % er af.
    Gaap.

    - En bovenstaande komt niet van mij, maar gehaald uit een ander draadje, van forum. Kan evenzeer hier van toepassing zijn. Waarom niet ?
    (geschreven door salud)
  7. strange 9 oktober 2018 08:27
    Ondertussen is vanadium volgens asianmetals weer met 2 % gestegen tov stand gisteren. Moet toch een keer omhoog gaan net zo als Largo. Zie grafiek nobahamas.
    Enige verschil Largo is (hoofdzakelijk) vanadium en AMG heeft diverse andere takken van sport, welke eventueel een stijging kunnen dempen. bv aanloop kosten lithium fase 1 of zoals silicon in Q2.
  8. Trader T 9 oktober 2018 08:28
    quote:

    MGCR schreef op 9 oktober 2018 06:32:

    Marktwaarde nog maar 1,1 miljard bij ebita dit jaar van 200 miljoen wat volgend jaar mogelijk nog meer wordt.
    1:5 koopje zou je zeggen?
    Overname dan toch mogelijk vermoed ik.
    Ja waanzin ten top, je zou toch op een punt komen dat overnemen/kopen goedkoper is dan een AMG opnieuw opbouwen vanaf niets. Dat punt zijn we volgens mij zelfs al voorbij. Er zijn slechter presterende toko's overgenomen voor veel meer geld.

    Ik ga het afwachten, wanneer de koers onder de 35,- gaat lopen ga ik met de rest van mijn budget all in. Er moet toch een x weer de weg naar boven gezocht worden.

    Misschien moet onze overheid zich wat minder druk maken over het afschaffen van de dividend belasting en zich eens gaan richten op het shorten van onze makkelijk te beinvloeden indexen. De kapitaal krachtige hedge funds worden te machtig voor onze indexen.
  9. forum rang 6 Tom3 9 oktober 2018 08:47
    quote:

    Blanco rolling schreef op 8 oktober 2018 20:09:

    [...]

    De facts presentatie van Largo is er eentje waar AMG heel wat van kan leren.

    Die zien er gelikt uit en geven veel info.

    Largo verantwoordt op de cent nauwkeurig wat men bruto en netto aan het spul verdient en hoeveel grammen men per maand uit de grond kan trekken. Dan is de infovoorziening van Heinz maar heel mager. Hier ontbreekt elk spoor van hoeveelheden, ebitda en netto winst. Wellicht dat men niet mag publiceren wat de inkoop van het olie-/steenkool residu heeft gekost en/of er eventueel sprake is van een soort winstdeling. Normaliter mag men verwachten dat AMG voor het verwerken van afval een soort "stortvergoeding" krijgt. Het blijft allemaal schimmig.
  10. rendement_zoeker 9 oktober 2018 09:16
    quote:

    Achtbaan schreef op 9 oktober 2018 09:05:

    De koers gaat weer hard omhoog. Nu al weer in het groen.

    Snel instappen voor je te laat bent??????????????????????????????????
    Ik zie niemand rennen hoor. Verkoop staat zo goed als stil. Nog knap dat er niet gemanipuleerd wordt.
  11. viper one 9 oktober 2018 09:39
    Goedemorgen iedereen,
    AMG zit in de laatste drie weken voor de cijfers en dus ik ga er niet van uit dat er nog berichten van hun komen en ik denk dat koers beïnvloedende persberichten zelfs verboden zijn in deze periode. Ik kan natuurlijk fout zijn. Verder denk ik dat de koers nog verder gaat kwakkelen tot en met de expiratie op 19 oktober. Ook dit kan een foute perceptie zijn van mij. Waar volgens mij echter totaal geen twijfel aan bestaat is dat AMG zeer sterk gaat presteren met de cijfers door de stijgingen van onder meer het vanadium, en net op een moment dat ze belangrijke beslissingen gaan nemen op gebied van dure uitbreidingen. Ze hebben een zeer gezonde cashflow en hun uitgebreide kredietlijn zal hen zeker de nodige armslag geven om de juiste beslissingen te nemen. AMG zit op een turning point en mede daardoor is er wat twijfel bij de beleggers. Dat grote fondsen schijnbaar niet de moeite nemen om een deftige analist met de nodige kennis van zaken het bedrijf eens onder de loep laten nemen begrijp ik al helemaal niet. Mij stoort het geenszins dat ze nog wat afwachten en pas instappen als de trein op snelheid komt want dit zal de koers zeker positief beïnvloeden. Ja ik ben een optimist en zie de toekomst van AMG zeer rooskleurig tegemoet. Als je iets breder kijkt dan zie je veel bedrijven die veelbelovend zijn maar ook gebukt gaan onder het negatieve sentiment, de momentele situatie en de globale onzekerheid. Hier komt nog bij dat de Dow Jones op een hoogtepunt hangt en ook daar veel beleggers aan het overwegen zijn om eieren voor hun geld te kiezen.
    @ Tom3: aangaande de “stortvergoeding” ik meen eens op hun site gelezen te hebben dat ze wel degelijk subsidies ontvangen voor het verwerken van de vanadiumhoudende katalysatoren.
    Succes iedereen!
1.617 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 81 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links