Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,845 19 apr 2024 10:43
  • -0,135 (-2,26%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 172.115 Gem. (3M) 304,1K

TomTom oktober 2018

7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 371 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. De Schimmelkoning 7 oktober 2018 19:11
    Geduld , komende dagen verwacht ik flink herstel. Veel speculatie dat Telematics echt wel wat gaat opleveren, positieve verwachting Q3 cijfers en meer visibility vanuit de global market wat extra koopkracht kan geven sinds jaren. Het wordt zeker een groene kerst !
    K

    quote:

    TomTom 25 schreef op 7 oktober 2018 18:58:

    Wat zou nu de reden geweest zijn afgelopen vrijdag,maat we na de adviesverhoging van kepler eerst naar plus 3% gingen, en uiteindelijk min 2 % sloten? Het blijft vooralsnog een raadsel.
  2. [verwijderd] 7 oktober 2018 19:30
    De opties van TomTom hebben mij in de loop der jaren vele duizenden Euro's gekost en als ik mij niet vergis is dat ook het geval met Justin, vooral in de periode 2014 /15.
    Van belang is met opties dat je er tegen kunt dat je alles kwijt raakt en geen ruzie krijgt met huisgenoten omdat het niet zo gaat als je ze hebt gezegd.
    Ik verwacht nu dat er een situatie komt dat ik mijn optie verlies goed kan maken.
    De aandelen staan op een kleine winst.
    Dus nieuwe optie belegger als je niet weet hoe je reageert op verlies, pas op.
  3. löngterm 7 oktober 2018 19:37
    quote:

    Juun schreef op 7 oktober 2018 18:24:

    ik zit long, met stukken, maar met nog veel meer calls. Alles tussen 4 en 15 euro en dec 2018 en juni 2020. Toch 50% minder dan ooit eerder, maar als TT, TTT voor 2 miljard verkoopt binnen nu en een half jaar, dan wordt het wachten beloond en loop ik de verliezen op TT van de afgelopen jaren ruim in. Spannende tijden, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.
    Heb je deze calls aangekocht voor of na de daling?
    Want voor de daling heb je een behoorlijk verlies opgelopen.
    Na de daling was de volatiliteit extreem hoog en dus ook de premies op deze calls.

    Welke koers heb je nodig om quitte te spelen?
  4. löngterm 7 oktober 2018 19:40
    quote:

    montafon schreef op 7 oktober 2018 19:30:

    De opties van TomTom hebben mij in de loop der jaren vele duizenden Euro's gekost en als ik mij niet vergis is dat ook het geval met Justin, vooral in de periode 2014 /15.
    Van belang is met opties dat je er tegen kunt dat je alles kwijt raakt en geen ruzie krijgt met huisgenoten omdat het niet zo gaat als je ze hebt gezegd.
    Ik verwacht nu dat er een situatie komt dat ik mijn optie verlies goed kan maken.
    De aandelen staan op een kleine winst.
    Dus nieuwe optie belegger als je niet weet hoe je reageert op verlies, pas op.
    Helemaal mee eens. Heb er ook al regelmatig naast gezeten.
    Klappen opvangen is niet voor iedereen weg gelegd. De grootste verliezen heb ik echter gemaakt met het schrijven van zowel call als put opties wat natuurlijk een heel ander verhaal is. Echter hebben deze mij ook de grootste winsten geleverd.

    Ik raad iedereen aan senario's uit te rekenen voor dat je een positie inneemt en bij het kopen van out of the money of on the money calls er altijd van uitgaan dat je alles kwijt kunt raken.
  5. forum rang 7 ketchup 7 oktober 2018 20:09
    quote:

    *Justin* schreef op 7 oktober 2018 16:47:

    NB
    Toen Intel instapte was de stake van BMW in HERE met 183 miljoen gestegen. BMW's stake is 25%. Dus HERE is in de tussentijd met 4x 183 = 732 euro in waarde gestegen. Gezien het feit dat HERE marktaandeel verliest aan TT, zou de waarde van TT's maps ook gestegen moeten zijn, zou je zo denken. europe.autonews.com/article/20170420/...
    sinds de Google entree bij RN stellen analisten juist dat de 'markt'-waarde van de Kaarten nu lager is, want de duopolie vlag HERE/TT gaat niet langer op

    dat is ook de reden van de afstraffing van 8.50/9 euro naar 6,
    het daarop volgende herstel van 6 naar 7.50 is voornamelijk vanwege het feit dat TT bereid is te kapitaliseren op Telematics, en niet zozeer vanwege de Benz, BMW en PSA deal/verlenging, dat heeft nauwelijks ondersteuning gegeven

    de schade was velen malen groter dan het herstel, maar er waait nu een compleet andere wind en dat onderschat de markt enorm, ondanks dat iedereen het nu weet is er nog steeds geen bereidheid hierop in te zetten en dat komt enkel en alleen omdat de markt HG geen vertrouwen geeft en men confirmatie wil zien

    dit maakt het aandeel daarom explosief zodra de confirmatie er gaat komen en het is nu ook niet meer zo belangrijk kan ik het aan 7.50 kopen of wellicht noch aan 7, het gaat er nu om, waar gaan wij straks uit het aandeel gezet worden en dat gaat mi gelukkig nu héél moeilijk zijn onder de 17 euro - de SOP waarde, of HG moet na Telematics het echt toch allemaal zelf met de Kaarten willen proberen ( zonder partners), dan is TT wederom een risico aandeel wat naar 12 of 15 kan als de cijfers meezitten, maar ook terug naar 7 als hij het verdampt.

    ik ben nu nog net zo de mening toegedaan als toen ik in TT stapte, ben 100% voor kapitalisatie, dat geeft veel meer garantie, dan al die flauwekul multiples die ze hopen te bereiken voor marktaandeel en groei

    tot nu toe zie ik enkel krimp voor TT als geheel en ik denk dat het met Google ook niet stopt bij enkel RN, die gaan nog meer binnenhalen.

    verder laat het wel zien hoe groot en dik Intel betaalde voor haar acquisitie van MBLY en haar investering van 15% in HERE, als je dat wegzet tegen TT zou je nu eerder verwachten dat ze daar een forse afschrijving op moeten nemen, boekverlies ipv boekwinst

    HG en de overige Founders, Family and Friends moeten gewoon de Toko in haar geheel verkopen en dat kan aan 17 euro ( wellicht zelfs meer als ze het goed laten begeleiden), compleet gestoord als ze dat niet doen.
    Ze zien al jaren zwarte sneeuw uit de lucht donderen en hebben al eens aan de rand vd afgrond gestaan.

    over tijd gaan ze compleet uit de markt gedrukt worden, voorsprong van 3 jaar is straks met zoveel poen dat big Tech en Car Inc in de sector pompt helemaal weg, dat raam sluit en dan mag TT als price-fighter nog een beetje meedoen.
    al die prachtige calculaties kunnen over 3 jaar dan zo de prullenbak in , net zoals thans dat firing from all cylinders van 3 jaar geleden
    TT heeft dan voorsprong door techniek, maar voor performance stinkt het bedrijf en maken ze meer miskleun dan succes verhalen.
    wat ze goed doen krijgen ze amper vertaald naar de koers van het aandeel

    deze Telematics stap is de beste beslissing die HG de laatste jaren heeft gemaakt, een eerste stap in het stappenplan tot kapitalisatie door de verkoop, hopelijk met veel succes en dan daarna geen aarzeling en gewoon doorzetten met de volgende stap.

    hoop dat het zo gaat dan maken wij tenminste nog ruim 100% op onze investeringen
    van 3 of 4 jaar en dat is voor de meeste mag ik aannemen het enige dat telt, al de rest kopen wij geen zak voor, van mij in ieder geval geen applaus voor een eeuwig in potentie prachtig bedrijf dat handelt aan de beurs op een 50% discount tegen haar sectorgenoten, daar walg ik zo langzamerhand van.

    ik hoop op een totale overname , dat mag stapsgewijs of in één keer , zolang het maar tegen 17 euro gaat opleveren, heb zelf geen behoefte om met HG mee te gaan op een één kaart avontuur.

    goed , begrijp dat anderen daar anders over denken en dat wel bereid zijn te doen en dat is wat mij betreft prima
    succes, eerst maar eens kijken of we terug kunnen na de cijfers naar 8,50 euro.,
    12 maand geleden stonden we aan 9.85 en toen gingen we nog uit alle cilinders vuren
  6. Crash Bandicoot 7 oktober 2018 20:10
    quote:

    montafon schreef op 7 oktober 2018 19:30:

    De opties van TomTom hebben mij in de loop der jaren vele duizenden Euro's gekost en als ik mij niet vergis is dat ook het geval met Justin, vooral in de periode 2014 /15.
    Van belang is met opties dat je er tegen kunt dat je alles kwijt raakt en geen ruzie krijgt met huisgenoten omdat het niet zo gaat als je ze hebt gezegd.
    Ik verwacht nu dat er een situatie komt dat ik mijn optie verlies goed kan maken.
    De aandelen staan op een kleine winst.
    Dus nieuwe optie belegger als je niet weet hoe je reageert op verlies, pas op.
    Hallo, ben jij mn dubbelganger:)

    Ik krijg het ook steeds moeilijker verkocht thuis.

  7. Juun 7 oktober 2018 20:29
    quote:

    Crash Bandicoot schreef op 7 oktober 2018 20:10:

    [...]

    Hallo, ben jij mn dubbelganger:)

    Ik krijg het ook steeds moeilijker verkocht thuis.

    Ik heb tonnen afgeschreven op calls TT, maar per euro gaat het nu anderhalve ton omhoog, als dat binnen nu en gemiddeld ca een jaar gaat gebeuren.
    Idee was goed, timing wat minder, eindresultaat kan nog helemaal goed komen.
    Ik heb er vrede mee.
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 7 oktober 2018 20:51
    quote:

    Juun schreef op 7 oktober 2018 20:29:

    [...]
    Ik heb tonnen afgeschreven op calls TT, maar per euro gaat het nu anderhalve ton omhoog, als dat binnen nu en gemiddeld ca een jaar gaat gebeuren.
    Idee was goed, timing wat minder, eindresultaat kan nog helemaal goed komen.
    Ik heb er vrede mee.

    De optiebelangen kunnen wel eens zo hoog zijn dat dat de koers laag houdt ;-)
  9. [verwijderd] 7 oktober 2018 21:05
    Kan je de sale van telematics wel "los" zien van het geheel...
    stel je bent een Apple of Microsoft en je wilt de maps divisie....
    laat je dit proces dan nu gewoon lopen...dan wil je nu toch al betrokken zijn...je wilt dan niet dat een concurrent Telematics koopt, je wilt toekomstige business al regelen...
    Dus dan moet je je melden...als je zelf controle wilt hebben...moet je snel zelf acteren..
    En als een bedrijf het geheel wilt....dan moet TT dat zsm melden neem ik aan
    Dus er zijn heel veel mogelijkheden komende weken.....
  10. DerksVisie 7 oktober 2018 21:17
    Het interview met Corinne Vigreux is best interessant, hierbij mijn bevindingen:

    - Er wordt gesproken over de overname van TeleAtlas voor bijna twee miljard, dit is toch echt een miljardje te weinig.
    - Ze "hopen" dat Renault-Nissan op haar beslissing voor Google terugkomt. Het lijkt mij dat ze zelf echt geschrokken zijn van deze deal en nu maar duimen dat het niet doorgaat. Waanzinnige gedachte, Google geeft dit echt niet meer weg.
    -Corinne zegt dat een bedrijf bouwen erg zwaar is. En ook haar man Harold hier last van heeft. Ze heeft met veel moeite het consumer verhaal laten gaan, er moet dus echt druk van buitenaf zijn geweest waardoor dit uiteindelijk gebeurd is.
    - Ze zegt dat ook bij Tesla nog steeds de oorspronkelijke oprichters werken. Dit is dus niet waar.

    Het hele interview klinkt alsof ze klaar met TomTom is en ze zich nu wil richten op andere zaken. Onderstaande quote geeft het het beste weer:

    "Na de beursgang is er geen dag geweest dat ik niet heb gewerkt. Ik wist dat ik op een bepaald moment een school zou willen beginnen. Toen ik vijf jaar geleden voor het eerst programmeerschool 42 in Parijs zag, viel het kwartje."

    Van elke dag werken bij TomTom naar nu een compleet nieuw bedrijf starten.

  11. Energy 7 oktober 2018 21:30
    Ik denk ook dat de familie er klaar mee is. Het kost teveel energie en te weinig voldoening. Nog 1 keer maximaal cashen. Dit gaat voor minimaal 4 miljard van de beurs.

    Wel respect voor wat ze gepresteerd hebben. Het is en blijft een familiebedrijf.

    quote:

    DerksVisie schreef op 7 oktober 2018 21:17:

    Het interview met Corinne Vigreux is best interessant, hierbij mijn bevindingen:

    - Er wordt gesproken over de overname van TeleAtlas voor bijna twee miljard, dit is toch echt een miljardje te weinig.
    - Ze "hopen" dat Renault-Nissan op haar beslissing voor Google terugkomt. Het lijkt mij dat ze zelf echt geschrokken zijn van deze deal en nu maar duimen dat het niet doorgaat. Waanzinnige gedachte, Google geeft dit echt niet meer weg.
    -Corinne zegt dat een bedrijf bouwen erg zwaar is. En ook haar man Harold hier last van heeft. Ze heeft met veel moeite het consumer verhaal laten gaan, er moet dus echt druk van buitenaf zijn geweest waardoor dit uiteindelijk gebeurd is.
    - Ze zegt dat ook bij Tesla nog steeds de oorspronkelijke oprichters werken. Dit is dus niet waar.

    Het hele interview klinkt alsof ze klaar met TomTom is en ze zich nu wil richten op andere zaken. Onderstaande quote geeft het het beste weer:

    "Na de beursgang is er geen dag geweest dat ik niet heb gewerkt. Ik wist dat ik op een bepaald moment een school zou willen beginnen. Toen ik vijf jaar geleden voor het eerst programmeerschool 42 in Parijs zag, viel het kwartje."

    Van elke dag werken bij TomTom naar nu een compleet nieuw bedrijf starten.

  12. [verwijderd] 7 oktober 2018 21:31
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 oktober 2018 20:51:

    [...]

    De optiebelangen kunnen wel eens zo hoog zijn dat dat de koers laag houdt ;-)
    Niets zo gemakkelijk als verdienen met opties als je de koers kunt sturen.

    Enorme aantallen calls verkocht op flink lagere niveau's voor hoge premies en dan de koers keihard laten kelderen. Misschien vandaar ook wel dat het shorten ook doorgaat als de koers al een flinke tik heeft gehad.
  13. DerksVisie 7 oktober 2018 21:34
    quote:

    *Justin* schreef op 7 oktober 2018 16:47:

    Koekoek, we zijn toch niet gek? Ze hebben het gewoon verkeerd overgetikt. Natuurlijk is Telematics nog niet verkocht. De veiling gaat van eerst een hele reeks bieders naar een shortlist naar een uiteindelijke koper. Dit duurt een paar maanden. In die paar maanden kunnen wel geruchten komen wie de buyers kunnen zijn. Zie hier de tijdlijn van HERE (3,5 maanden)

    medio april 2015
    HERE te koop in veiling
    Media schatten de prijs op: 2,1 miljard USD

    mei 2018
    Gerucht: UBER wil HERE kopen voor 3 miljard
    time.com/3851639/uber-here-nokia-maps/

    3 aug 2015
    HERE verkocht aan Audi, Daimler BMW: Voor 2,8 miljard USD

    NB
    Toen Intel instapte was de stake van BMW in HERE met 183 miljoen gestegen. BMW's stake is 25%. Dus HERE is in de tussentijd met 4x 183 = 732 euro in waarde gestegen. Gezien het feit dat HERE marktaandeel verliest aan TT, zou de waarde van TT's maps ook gestegen moeten zijn, zou je zo denken. europe.autonews.com/article/20170420/...
    Quote heeft gewoon het interview in het Parool verkeerd overgetypt.

    "Daarbij hebben we vorige week bekendgemaakt dat we onze Telematics-afdeling gaan verkopen - de afdeling die technologie levert voor het tracken van pakketten of auto's in een wagenpark - waardoor we weer verder kunnen investeren in HD-kaarten en navigatie voor zelfrijdende auto's."

    Oorspronkelijke quote.
7.416 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 371 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links