Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,145 16 apr 2024 11:06
  • -0,130 (-1,79%) Dagrange 7,080 - 7,200
  • 49.343 Gem. (3M) 272,7K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 203 204 205 206 207 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 oktober 2018 01:26
    Ik heb rtlz dit gemaild daarnet:

    Goedendag,

    bij deze stuur ik een mail naar jullie over het volgende:

    Ik zag vorige week veel nieuws bij jullie over tomtom.
    Maar daar klopte weinig van in jullie nieuwsberichten.
    Om te beginnen wil ik jullie vragen waarom jullie altijd Jos Versteeg interviewen als het om tomtom gaat?
    Hij wordt zelfs ‘tomtom expert’ genoemd!
    Ik vraag mij erg af waarom, want aan zijn blijkbaar zeer afkeurende houding altijd over tomtom, lijkt het op een persoonlijke vete van hem jegens tomtom.
    Dat blijkt uit het feit dat hij altijd alle feiten zo verdraaid zodat het negatief voor tomtom klinkt.
    Klinkklare leugens schuwt hij daar niet bij.

    2 weken geleden kwam er in het nieuws dat Renault in 2022 Android zou gaan gebruiken voor het entertainment gebeuren in de auto.
    Dat gaat straks iedere auto zo ongeveer krijgen, want de auto moet een besturingsprogramma krijgen, net als iedere laptop of smartphone.
    Dat daarbij, over 4 jaar, dan ook de app google maps kan gedownload worden is mooi.
    Dit betekent echter niet dat tomtom deze klant kwijtraakt. (Zie artikel van zaterdag van Harold Goddijn in het blad Trouw)
    Tomtom is namelijk (en blijkbaar weet Jos Versteeg daar niks over) al jaren bezig met software en kaarten van de zelfrijdende auto.
    De zogenaamde HD kaarten.
    Dit wordt de absolute toekomst, straks zullen alle auto’s dit soort kaarten krijgen.
    Deze kaarten hebben een hogere verkoopwaarde dan de bestaande kaarten van nu.
    En het worden jaarlijkse abonnementen, met dus jaarlijks terugkerende omzet voor tomtom.
    Je kunt er vergif op innemen dat Renault deze kaarten straks (vanaf 2020) gaat afnemen van tomtom.
    Om de simpele reden dat Google deze kaarten niet heeft!
    Hoe kan het dan zijn dat deze blijkbaar onwetende Jos Versteeg keer op keer bij jullie wordt ingehuurd om klinkklare onzin te verkondigen over dat het ‘de ondergang van tomtom’ is!
    Dit is echt bijna crimineel hoe hij deze berichtvorming maakt en jullie het uitzenden
    Jullie begrijpen dat de koers van een aandeel tomtom hierdoor overbodig ver zakt, en dat mede door jullie toe te kennen is.
    Ik neem aan dat jullie geen belang hebben bij een daling van het aandeel tomtom, maar beseffen jullie wel dat hier een hoop mensen heel veel geld kwijtraken, en sommige zelfs alles!

    Ik hoop dus dat jullie een keer een echte kenner inhuren om voortaan over tomtom te berichten.
    Ik weet iemand die echt alles over tomtom weet, mochten jullie interesse hebben kan ik zijn gegevens naar jullie sturen.

    En verder nog het volgende, hopelijk kunnen jullie dat ook melden, maar dan niet via Jos Versteeg.

    Afgelopen vrijdag na-beurs kwam er een bericht (tegenaanval) over Microsoft.
    Microsoft zal in de toekomst met hun besturingssysteem in alle Volkswagens komen, zoals Android in Renault gaat komen.
    Tomtom heeft een zeer grote deal met Microsoft Azure, en dit zal dus betekenen dat tomtom in alle Volkswagens gaat komen via Microsoft Azure.
    Ik hoop dat jullie hier ook aandacht aan kunnen geven zoals jullie ook aandacht aan Renault en Google gaven.
    Dit is namelijk een zelfde soort nieuws, alleen nu zeer positief voor tomtom!

    Er is meer zeer positief nieuws over tomtom dit weekend gekomen.
    In dat zelfde interview in Trouw dit weekend, was er een interview dus met Harold Goddijn.
    In dit interview noemde Harold Goddijn dat ze als klant ook Tesla hebben.
    Dit is zeer groot nieuws, hebben ze namelijk nooit iets over gezegd, volgens mij zelfs ontkend, en dit is nu door de CEO even tussen neus en lippen door genoemd.
    Dit mag ook best een nieuwsitem worden voor jullie vind ik.
    Dat is namelijk nogal wat om met zo’n vooruitstrevend bedrijf zaken te doen als klein Nederlands bedrijf.

    Verder heeft Harold Goddijn ook gemeld dat een deel van tomtom, Telematics, te koop gezet is, na meerdere belangstellenden te hebben gehad.
    In deze noemde Jos Versteeg dit als negatief, omdat ze het ‘tafelzilver’ zouden verkopen en er verder niks over blijft.
    Wederom naar zijn zeggen zeer negatief voor tomtom.
    Maar de werkelijkheid is, dat dit niet het tafelzilver is.
    Mocht je het wel het tafelzilver noemen, dan bezit tomtom daarnaast ook nog het tafelgoud!
    Het echte meest waardevolle bezit van tomtom zijn hun Maps.
    Dat is een veelvoud waard van Telematics.
    Aangezien bij Telematics een waarde hangt van minimaal 1 miljard (analisten noemden al 1,4 miljard), kunnen jullie wel nagaan wat de Maps wel niet waard zijn.
    Als tomtom inderdaad Telematics kan verkopen voor laten we het laag houden, 1 miljard, dan zou dat samen met hun cashpositie einde van dit jaar van 200 miljoen, al bijna de hele huidige beurswaarde vertegenwoordigen!
    En dan bezitten ze dus nog de Maps die een veelvoud daarvan waard is.
    Een reeële waarde van tomtom is dus een minimale drievoud van de huidige koers, maar Jos Versteeg haalt het dan nog in zijn hoofd om 5 euro als koersdoel en waarde te geven.
    Deze man is of heel onwetend in deze, of hij wil met volle besef tomtom gewoon dusdanig de grond in boren om het bedrijf kapot te maken.

    Dus ik hoop, nu U dit allemaal gelezen heeft van mij, dat jullie snel een echte ‘tomtom expert’ voortaan te woord laten, want dit is ook voor jullie geen goede zaak om zo’n amateur te woord te laten steeds.

    Voor meer vragen kunt U mij altijd mailen of bellen.
  2. forum rang 6 boem! 1 oktober 2018 03:19
    Iedereen hier op het forum kan weten, dat TT op enigerlei wijze samenwerkt met 80% van de OEM's om oplossingen te vinden die de weg naar hogere ADAS en SDC bespoedigen.

    Dat veel van die samenwerkingen zich in de zaai-fase( kost geld) bevinden zal hoop ik ook de meerderheid begrijpen.
    Daarnaast is het niet zo moeilijk om je een beeld te vormen van de verschillen in oogstmogelijkheden die direct verbonden zijn aan de betreffende OEM.

    Een samenwerking tussen Tesla en Tomtom waarbij men onderzoekt of toepassing van de HD-maps inclusief haar Road-dna een probaat middel is voor Tesla om een deel van de problemen op te lossen om te komen tot een veilige implementatie van de SDC zal op basis van de huidige verhoudingen binnen de automobielindustrie veel minder oogstwaarde hebben dan een beperkt samenwerkingsverband met een van de marktleiders.

    Indien die allesomvattende aanpak tussen Tesla en Tomtom zou bestaan mag je verwachten dat, indien er voortgang in dat project wordt geboekt, dat daar melding van wordt gemaakt. Zeker bij een bedrijf als Tesla dat erom bekend staat eerder te vroeg dan te laat te communiceren omtrent doorbraken in techniek.

    Ook in de laatste release is nog geen spoor te ontdekken van enig Tomtom kenmerk dienaangaande.
    Aannemelijk is het daarom aan te nemen dat het hier een samenwerking betreft tussen partijen met als doel een oplossing te bieden voor een deelprobleem.

    Het samenwerkingsverband tussen Tomtom en Tesla hoeft,doordat het slechts de oplossing voorstaat van een deelprobleem en de oogstwaarde bij Tesla gering is,
    niet te worden afgedaan als niet materieel.
    Het kunnen afficheren met een van de sterkste brand-namen is vanuit PR oogpunt bekeken namelijk heel positief.
    Veel belangrijker is echter het gegeven dat de weg naar SDC moeilijk is en dat die weg alleen met succes kan worden afgesloten door middel van samenwerking tussen partijen die allen een deel van het probleem kunnen oplossen door gebruik te maken van hun specialiteit.
    Het "out of the box denken" staat bijna synoniem voor Musk/Tesla daarbij is hij "gezegend" met een karakter dat bijna manisch genoemd mag worden om de uit dat denkproces gestelde doelen, door velen als volstrekt ongeloofwaardig bestempeld, toch te verwezenlijken.
    In dat opzicht wordt hij in de Amerikaanse pers regelmatig vergeleken met Steve Jobs die ook niet gezegend was met de gave om op basis van gelijkwaardigheid met anderen samen te werken.

    Voor TT zit de waarde erin dat zij met de top van de wereld kunnen en mogen samenwerken waarna zij als zeer kleine,maar onafhankelijke deelspecialist de gevonden oplossing makkelijk kunnen kopieeren en als oplossing aanbieden bij andere klanten.

    Tomtom als aanbieder van deeloplossingen voor Automotive, Enterprise is volstrekt onbekend bij consumenten en krijgt in de media daarom de aandacht die het verdiend te weten 0,0. Ken jij bij naam de leverancier van de vloermatten, de zijspiegels ed.
    Tomtom als aanbieder van Consumer producten had brandwaarde, Het nieuwe Tomtom heeft dat in het geheel niet en hoeft dat ook niet te hebben indien ze maar op het netvlies staan als mogelijke deeloplosser bij die bedrijven die actief zijn op dat terrein en opdrachtgever kunnen worden.

    Met die awareness zit het wel goed getuige de vele samenwerkingsverbanden die er gesloten zijn.
  3. forum rang 4 vreemdvermogen 1 oktober 2018 07:46
    Geachte meneer Martinmartin,

    Ik heb uw post met interesse gelezen, Als expert analist van TomTom kan ik uw visie grotendeels onderschrijven. Met name :
    Het "out of the box denken" staat bijna synoniem voor Musk/Tesla daarbij is hij "gezegend" met een karakter dat bijna manisch genoemd mag worden om de uit dat denkproces gestelde doelen, door velen als volstrekt ongeloofwaardig bestempeld, toch te verwezenlijken.
    Ik had het bijna niet mooier kunnen formuleren en heb altijd al gezegd dat het de slechtst mogelijke samenwerking voor TomTom is. Musk is een halvegare en die auto's veroorzaken doorlopend ongelukken. De samenwerking met Tesla betekent de ondergang van TomTom. De slechte reputatie van Tesla/Musk zal daar voor zorgen

    Met vriendelijke groet,
    J. Versteeg

    ( de trouwe lezertjes zullen wel snappen dat dit fake is)
  4. forum rang 4 BW2017 1 oktober 2018 07:56
    quote:

    Joepmeloen2018 schreef op 1 oktober 2018 01:26:

    Ik heb rtlz dit gemaild daarnet:

    Goedendag,

    bij deze stuur ik een mail naar jullie over het volgende:

    Ik zag vorige week veel nieuws bij jullie over tomtom.
    Maar daar klopte weinig van in jullie nieuwsberichten.
    Om te beginnen wil ik jullie vragen waarom jullie altijd Jos Versteeg interviewen als het om tomtom gaat?
    Hij wordt zelfs ‘tomtom expert’ genoemd!
    Ik vraag mij erg af waarom, want aan zijn blijkbaar zeer afkeurende houding altijd over tomtom, lijkt het op een persoonlijke vete van hem jegens tomtom.
    Dat blijkt uit het feit dat hij altijd alle feiten zo verdraaid zodat het negatief voor tomtom klinkt.
    Klinkklare leugens schuwt hij daar niet bij.

    2 weken geleden kwam er in het nieuws dat Renault in 2022 Android zou gaan gebruiken voor het entertainment gebeuren in de auto.
    Dat gaat straks iedere auto zo ongeveer krijgen, want de auto moet een besturingsprogramma krijgen, net als iedere laptop of smartphone.
    Dat daarbij, over 4 jaar, dan ook de app google maps kan gedownload worden is mooi.
    Dit betekent echter niet dat tomtom deze klant kwijtraakt. (Zie artikel van zaterdag van Harold Goddijn in het blad Trouw)
    Tomtom is namelijk (en blijkbaar weet Jos Versteeg daar niks over) al jaren bezig met software en kaarten van de zelfrijdende auto.
    De zogenaamde HD kaarten.
    Dit wordt de absolute toekomst, straks zullen alle auto’s dit soort kaarten krijgen.
    Deze kaarten hebben een hogere verkoopwaarde dan de bestaande kaarten van nu.
    En het worden jaarlijkse abonnementen, met dus jaarlijks terugkerende omzet voor tomtom.
    Je kunt er vergif op innemen dat Renault deze kaarten straks (vanaf 2020) gaat afnemen van tomtom.
    Om de simpele reden dat Google deze kaarten niet heeft!
    Hoe kan het dan zijn dat deze blijkbaar onwetende Jos Versteeg keer op keer bij jullie wordt ingehuurd om klinkklare onzin te verkondigen over dat het ‘de ondergang van tomtom’ is!
    Dit is echt bijna crimineel hoe hij deze berichtvorming maakt en jullie het uitzenden
    Jullie begrijpen dat de koers van een aandeel tomtom hierdoor overbodig ver zakt, en dat mede door jullie toe te kennen is.
    Ik neem aan dat jullie geen belang hebben bij een daling van het aandeel tomtom, maar beseffen jullie wel dat hier een hoop mensen heel veel geld kwijtraken, en sommige zelfs alles!

    Ik hoop dus dat jullie een keer een echte kenner inhuren om voortaan over tomtom te berichten.
    Ik weet iemand die echt alles over tomtom weet, mochten jullie interesse hebben kan ik zijn gegevens naar jullie sturen.

    En verder nog het volgende, hopelijk kunnen jullie dat ook melden, maar dan niet via Jos Versteeg.

    Afgelopen vrijdag na-beurs kwam er een bericht (tegenaanval) over Microsoft.
    Microsoft zal in de toekomst met hun besturingssysteem in alle Volkswagens komen, zoals Android in Renault gaat komen.
    Tomtom heeft een zeer grote deal met Microsoft Azure, en dit zal dus betekenen dat tomtom in alle Volkswagens gaat komen via Microsoft Azure.
    Ik hoop dat jullie hier ook aandacht aan kunnen geven zoals jullie ook aandacht aan Renault en Google gaven.
    Dit is namelijk een zelfde soort nieuws, alleen nu zeer positief voor tomtom!

    Er is meer zeer positief nieuws over tomtom dit weekend gekomen.
    In dat zelfde interview in Trouw dit weekend, was er een interview dus met Harold Goddijn.
    In dit interview noemde Harold Goddijn dat ze als klant ook Tesla hebben.
    Dit is zeer groot nieuws, hebben ze namelijk nooit iets over gezegd, volgens mij zelfs ontkend, en dit is nu door de CEO even tussen neus en lippen door genoemd.
    Dit mag ook best een nieuwsitem worden voor jullie vind ik.
    Dat is namelijk nogal wat om met zo’n vooruitstrevend bedrijf zaken te doen als klein Nederlands bedrijf.

    Verder heeft Harold Goddijn ook gemeld dat een deel van tomtom, Telematics, te koop gezet is, na meerdere belangstellenden te hebben gehad.
    In deze noemde Jos Versteeg dit als negatief, omdat ze het ‘tafelzilver’ zouden verkopen en er verder niks over blijft.
    Wederom naar zijn zeggen zeer negatief voor tomtom.
    Maar de werkelijkheid is, dat dit niet het tafelzilver is.
    Mocht je het wel het tafelzilver noemen, dan bezit tomtom daarnaast ook nog het tafelgoud!
    Het echte meest waardevolle bezit van tomtom zijn hun Maps.
    Dat is een veelvoud waard van Telematics.
    Aangezien bij Telematics een waarde hangt van minimaal 1 miljard (analisten noemden al 1,4 miljard), kunnen jullie wel nagaan wat de Maps wel niet waard zijn.
    Als tomtom inderdaad Telematics kan verkopen voor laten we het laag houden, 1 miljard, dan zou dat samen met hun cashpositie einde van dit jaar van 200 miljoen, al bijna de hele huidige beurswaarde vertegenwoordigen!
    En dan bezitten ze dus nog de Maps die een veelvoud daarvan waard is.
    Een reeële waarde van tomtom is dus een minimale drievoud van de huidige koers, maar Jos Versteeg haalt het dan nog in zijn hoofd om 5 euro als koersdoel en waarde te geven.
    Deze man is of heel onwetend in deze, of hij wil met volle besef tomtom gewoon dusdanig de grond in boren om het bedrijf kapot te maken.

    Dus ik hoop, nu U dit allemaal gelezen heeft van mij, dat jullie snel een echte ‘tomtom expert’ voortaan te woord laten, want dit is ook voor jullie geen goede zaak om zo’n amateur te woord te laten steeds.

    Voor meer vragen kunt U mij altijd mailen of bellen.
    AB alleen al dat je zo je best hebt gedaan.
  5. DerksVisie 1 oktober 2018 20:23
    quote:

    bert190 schreef op 1 oktober 2018 13:13:

    news.microsoft.com/2016/09/26/renault...

    The companies will work together to develop next-generation connected services for cars powered by Microsoft Azure, one of the company’s intelligent cloud offerings. These new services will improve customer experience via advanced navigation, predictive maintenance and vehicle centric services, remote monitoring of car features, external mobile experiences and over-the-air updates.

    Ehm Microsoft heen geen eigen navigatie.. dus dit kan niet anders dan TomTom zijn.
  6. Willem77 1 oktober 2018 21:12
    quote:

    DerksVisie schreef op 1 oktober 2018 20:23:

    [...]

    The companies will work together to develop next-generation connected services for cars powered by Microsoft Azure, one of the company’s intelligent cloud offerings. These new services will improve customer experience via advanced navigation, predictive maintenance and vehicle centric services, remote monitoring of car features, external mobile experiences and over-the-air updates.

    Ehm Microsoft heen geen eigen navigatie.. dus dit kan niet anders dan TomTom zijn.
    azure.microsoft.com/nl-nl/resources/v...

    docs.microsoft.com/nl-nl/rest/api/map...

    docs.microsoft.com/en-us/rest/api/map...

    In de laatste link staat TomTom genoemd bij een maps onderdeel. Zie de copyright sample response zoals vermeld.

    Wellicht kan je hier iets mee?
  7. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 oktober 2018 20:44
    quote:

    Xynix schreef op 27 september 2018 08:48:

    [...]
    Martin, ik weet behoorlijk zeker dat het qua aantallen gaat om 100-150k. Dus overschat het bruto omzet effect niet: 35-55 mio.
    Dit gaat dus over de Daimler-truckdeal, zie
    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...
    of ook bijvoorbeeld:
    www.eurotransport.de/artikel/tomtom-z...

    Ik weet dat er inmiddels een oktoberdraad is, maar kom er hier toch nog op terug, omdat die deal in al het nieuws van de laatste weken wat ondergesneeuwd is. En ook omdat er nog steeds het misverstand rondwaart (o.a. bij @Justin) dat het een telematics-deal is. Dat is het niet, het valt onder Consumer, er zijn niet vanzelf 'subscriptions' (Webfleet-abonnementen) aan verbonden.

    Ik heb hier meerdere argumenten voor. Ten eerste wordt in het desbetreffende persbericht van TomTom als woordvoerder Mike Schoofs, "Managing Director, TomTom Consumer" genoemd (de opvolger van Corinne Vigreux). Bij het eerste persbericht over de Bridge op 25 febr. 2014 kwam Corinne (van Consumer dus) trouwens zelf aan het woord.
    Ten tweede, lees maar even mee met Daimler zelf:

    "The digital service Mercedes-Benz Uptime represents the intelligent and, above all, predictive connectivity of vehicle, Mercedes-Benz Service and the customer’s transport company. The networking module transfers the truck’s data to the Uptime-server in the Mercedes-Benz service organisation. Here the data are continuously monitored, interpreted within a matter of seconds and, if necessary, specific action recommendations are issued. Critical states in the truck and the trailer can thus be detected at an early stage and preventive maintenance or repairs carried out – reducing the likelihood of breakdowns and dormant vehicles. The service requires installation of the Truck Data Center. This connectivity module continuously monitors the status of the vehicle systems, in addition to sending and receiving data in real-time.
    The subsidiary Fleetboard has been setting telematics standards for Mercedes-Benz since 2000 and is one of the most succesful and innovative providers of fleet services worldwide. Fleetboard offers a wide variety of individual services related to fleet, order, and driver management, which customers can put together as needed."


    Mercedes-Benz heeft dus zijn eigen telematics-service. Wat houdt de deal dan precies in? Het komt erop neer dat de TomTom-hub al af-fabriek in dat Truck Data Center 'ingeklikt' kan worden, waarbij de hub het systeem voorziet van 'navigation and traffic information' en er ook 'vehicle data' verwerkt kunnen worden (bijv. tachograaf-data). De hub is te beschouwen als een professionele pnd, met lifetime map-updates en traffic. Zoals gebruikelijk betekent 'lifetime': zolang de software ondersteund wordt (voor het te deferren deel van de verkoopprijs wordt een looptijd van 4 jaar genomen). Zie:
    www.tomtom.com/nl_nl/business-and-gov...

    Hoeveel gaan er per jaar verkocht worden? Ik denk niet dat de hub standaard met elke Daimler truck meegeleverd wordt, dan zou dat wel expliciet in het persbericht van TT vermeld zijn. Ik denk dat het meer een optie is waar een koper voor kan kiezen, en dan vooral in Europa en Amerika. Of die optie ook voor bijvoorbeeld de in India verkochte 'BharatBenz' aangeboden wordt, betwijfel ik, al valt in het persbericht het woord 'globally'.
    Trouwens, als je bovenstaand stukje van Daimler scherp leest, zie je dat het 'gastsysteem' (dat Truck Data center) zelf al een optie is ("the service requires installation of ..."). Maar ik vermoed dat de meeste kopers dat wel afnemen, getuige de volgende enthousiaste tekst:

    Since March 2017, Mercedes-Benz trucks feature the new Truck Data Center. This standardized connectivity module is fitted across the Daimler Trucks brands: in the Mercedes-Benz Actros, Arocs, Antos and Atego as well as in the new Freightliner Cascadia and the new FUSO SuperGreat. The Truck Data Center forms the basis for existing connectivity solutions from Daimler Trucks such as the telematics systems of Fleetboard, Truckonnect and Detroit Connect. However, it also allows new digital services such as the Mercedes-Benz Uptime service product. This intelligent linking up of trucks, Mercedes-Benz Service and customers can reduce off-road times.
    media.daimler.com/marsMediaSite/en/in...

    In 2017 verkocht Daimler 82.300 trucks in EU30, en 165.000 in N-Amerika (NAFTA). Hoeveel kopers zouden de Bridge meebestellen? Zeg de helft? Dan zit je op 124.000 stuks, precies middenin de range die Xynix noemt! Vermoedelijk worden er ook nog een aantal in Brazilië of Azië (bv. Turkije, UAE) verkocht, en kom je mogelijk op 150k per jaar.
    En dat mag je dan vermenigvuldigen met een verkoopprijs van ca €400. Ik denk dat de duurdere versies voor zo'n €500 in de 'catalogus' staan, maar Daimler zal een korting bedingen. Vandaar.

    Onder ietwat optimistische(?) aannamen dus een omzet van 60 mio euro per jaar. En wel bij Consumer, nog jaren lang! Dat scheelt een forse slok op een borrel, van Consumer zijn we voorlopig nog niet af. Er zijn mensen die dat erg vinden. Ik niet.

  8. [verwijderd] 3 oktober 2018 21:54
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 3 oktober 2018 20:44:

    [...]

    Ik weet dat er inmiddels een oktoberdraad is, maar kom er hier toch nog op terug, omdat die deal in al het nieuws van de laatste weken wat ondergesneeuwd is. En ook omdat er nog steeds het misverstand rondwaart (o.a. bij @Justin) dat het een telematics-deal is. Dat is het niet, het valt onder Consumer, er zijn niet vanzelf 'subscriptions' (Webfleet-abonnementen) aan verbonden.

    Ik heb hier meerdere argumenten voor. Ten eerste wordt in het desbetreffende persbericht van TomTom als woordvoerder Mike Schoofs, "Managing Director, TomTom Consumer" genoemd (de opvolger van Corinne Vigreux). Bij het eerste persbericht over de Bridge op 25 febr. 2014 kwam Corinne (van Consumer dus) trouwens zelf aan het woord.

    Hi BDB. Dit viel me ook op (van Mike Schoofs), en heb ik later ergens gemeld. Je zou het ook Consumer of automotive kunnen noemen. Weet je nog dat TT vroeger nog weleens deals sloot om PND's in een houder te leveren aan een automotive klant? Dat deden ze ook bij FIAT vroeger. www.jouwtomtom.nl/forum/uploads/month... Dat was een consumenten product aan een automotive klant. Either way, zo lang als TT het ofwel onder Consumer of Automotive rapporteert, blijft deze deal bij TomTom ook na de verkoop van Telematics.
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 3 oktober 2018 23:19
    @ Justin:
    Ja, de omzet blijft bij TT. Maar geen abbo's, dus geen 'stapeleffect', althans niet vanzelf.
    Natuurlijk zijn de Daimler truckers vrij om alsnog Webfleet-klant te worden bij TomTom Telematics, maar dat ligt niet zo voor de hand. Áls ze dat toch doen dan is er extra hardware nodig (een zg. LINK):
    telematics.tomtom.com/nl_nl/webfleet/...

  10. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 4 oktober 2018 22:01
    @ mjmj:
    Nee, ik zie geen relatie. Omdat Daimler via hun Fleetboard een eigen telematics service heeft, valt er voor TTT weinig te halen. Webfleet valt er denk ik nauwelijks te slijten. Daarom kon TT ook zonder 'pijn in het hart' hun Bridge hub bij Daimler aanbieden, elke omzet bij Daimler is meegenomen.

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 203 204 205 206 207 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links