Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • -0,205 (-3,31%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 301,7K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 171 172 173 174 175 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Xynix 27 september 2018 11:55
    quote:

    de koe schreef op 27 september 2018 11:44:

    Tegen Bloomberg zei Goddijn dat de autoindustrie „op een keerpunt” staat. Staat TomTom ook op een keerpunt? De ontwikkeling doet denken aan het moment waarop Google gratis navigatie op de smartphone beschikbaar stelde en daarmee de vraag naar losse navigatiesystemen kelderde. Volgens Goddijn zijn die twee ontwikkelingen niet met elkaar te vergelijken. „Dit gaat niet om een consumentenproduct, maar om zakelijke overeenkomsten. De autoindustrie moet besluiten of ze de data uit handen willen geven. Deze deal wordt in de rest van de autosector met argusogen bekeken. Ik reken eigenlijk op een tegenreactie.
    Als hij daar verdomme dan ook maar op in gaat!
  2. Dokus. 27 september 2018 11:58
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 27 september 2018 11:49:

    @ Xynix, voor de goede orde deze die ik hier aanhaal komt niet van NIBC

    voor timing suckt dit allemaal enorm, maar er is duidelijk een wijziging in benadering, kapitalisatie is nu gewoon bespreekbaar en denk dat je natuurlijk niet alles nu wil dumpen bij dit sentiment waar TT met haar rug tegen de muur staat, maar eens dat ze beginnen lijkt mij dat de volgende stap na Telematics zal volgen, eerst maar eens die koers naar 10 plus tillen en dan de Kaarten, ben je wel een jaar verder waarschijnlijk

    die 15 euro komt toch weer in beeld voor break-up-value en wellicht bij positief sentiment ook die 20 van Justin voor SOP, laten we het hopen

    belangrijk is dat eens dit allemaal geconfirmeerd is de SOP bij alle analisten en adviseurs gaat spelen en dan gaan we die sprong in de koers zien

    earnings en outlook is allemaal voor nu niet zo relevant meer, behalve dat het de waarde vd assets verder kan ondersteunen.
    vind je het google en toyota fake news icm hoe tomtom altijd de koers laag lijkt te houden, niet heel opvallend?

    eerst flinke afstraffing, zodat we nu op dit nieuws weer staan waar we 2 weken geleden stonden?
    zelfde geldt voor de timing van apple nieuws... te toevallig allemaal. elke positieve stijging is voorafgegaan aan een flinke daling.
  3. [verwijderd] 27 september 2018 11:59
    quote:

    bezinteergebelegt schreef op 27 september 2018 11:49:

    In de VS heb je de Razzie ( Golden Raspberry )voor de slechtste film, acteur enz enz.

    Is er niet een prijs voor het slechtste bestuur ( CEO CFO enz )voor beursgenoteerde bedrijven ? Of die evtl te verzinnen ?

    Dan noemen we die de "Loden Harold" en die prijs staat voortaan dan synoniem voor de slechtste bestuurder vh jaar.

    Deze is uiteraard vernoemd naar de grootste mislukkeling op dat gebied.

    Mag ik Herna Verhagen nomineren?
  4. forum rang 4 Xynix 27 september 2018 12:00
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 27 september 2018 11:49:

    @ Xynix, voor de goede orde deze die ik hier aanhaal komt niet van NIBC

    voor timing suckt dit allemaal enorm, maar er is duidelijk een wijziging in benadering, kapitalisatie is nu gewoon bespreekbaar en denk dat je natuurlijk niet alles nu wil dumpen bij dit sentiment waar TT met haar rug tegen de muur staat, maar eens dat ze beginnen lijkt mij dat de volgende stap na Telematics zal volgen, eerst maar eens die koers naar 10 plus tillen en dan de Kaarten, ben je wel een jaar verder waarschijnlijk

    die 15 euro komt toch weer in beeld voor break-up-value en wellicht bij positief sentiment ook die 20 van Justin voor SOP, laten we het hopen

    belangrijk is dat eens dit allemaal geconfirmeerd is de SOP bij alle analisten en adviseurs gaat spelen en dan gaan we die sprong in de koers zien

    earnings en outlook is allemaal voor nu niet zo relevant meer, behalve dat het de waarde vd assets verder kan ondersteunen.
    Het feit DAT er verkocht gaat worden is m.i. voldoende om de waarde vanzelf te ontsluiten. Want dan staan de geïnteresseerden tegenover elkaar en speelt Goddijn eigenlijk geen rol van betekenis meer. Tot nu toe was hij de grote frustrator. Als die rol is uitgespeeld gaat het tussen de grote jongens die één kans zien om iets moois binnen te hengelen. Eén en slechts één.
  5. forum rang 7 ketchup 27 september 2018 12:03
    quote:

    Dutch Fury schreef op 27 september 2018 11:58:

    [...]

    vind je het google en toyota fake news icm hoe tomtom altijd de koers laag lijkt te houden, niet heel opvallend?

    eerst flinke afstraffing, zodat we nu op dit nieuws weer staan waar we 2 weken geleden stonden?
    zelfde geldt voor de timing van apple nieuws... te toevallig allemaal. elke positieve stijging is voorafgegaan aan een flinke daling.
    helemaal eens, altijd zet met TT lager voordat er iets positiefs te melden valt

    maar om nu Barclays als begeleidende Bank te nemen, daar waar Barclays al jaren TT van de shortzijde benadert en veel volgers heeft onder hedge fondsen in the city is echt een giller , moet wel zeggen dat Barclays wel altijd heeft gezegd dat als TT ooit tot kapitalisatie van haar assets over zou gaan zij per direct hun benadering naar het aandeel veranderen, zij zagen dat als enige gevaar voor hun short positie in het aandeel, een break-up van de company

  6. Navigatix 27 september 2018 12:07
    Mooie berichten en goed dat ik uitgebreid hebt op 6,35. Aangezien Tomtom geen gebrek aan cash geld heeft misschien beter om een deel van de opbrengst van Telematics uit te keren als een super dividend en dan nog wat opzij zetten om de komende 5 jaar een gewoon dividend uit te keren. Tegen de tijd dat het opraakt zullen de HD maps en Road DNA voldoende bijdrage om de kas weer aan te vullen.
  7. Levy 27 september 2018 12:07
    quote:

    martinmartin schreef op 27 september 2018 09:08:

    @Zieniks (sorrie voor mijn gebrekkige toetsenbord)

    Bedankt voor de bijstelling, blijft overeind dat dit een mooi buffertje oplevert voor Consumer indien BDB het bij het juist eind heeft en de Daimler deal onder Consumer valt en niet onder Telematics.

    Men blijft hier op dit forum doof voor de communicatie vanuit HG.
    Er wordt nadrukkelijk gesproken dat de toekomst voor Tomtom ligt in het zelfstandig ontwikkelen van de onontgonnen HD-maps markt.
    Onzinverhaal. TT heeft laten weten bezig te zijn met een "Strategic Review of Telematics Business", nadat er vanuit de markt door meerdere partijen interesse is getoond in Telematics. Verder geeft TT door te gaan met zich te focussen op "maps, navigation software and real-time traffic information and services", wat vrij logisch is, want dat is namelijk de core business van TT. Het zou pas opzienbarend zijn geweest als TT zou hebben gemeld zich voortaan niet meer te focussen op kaarten, navigatie software en r-t verkeersinfo.

    Dat TT doorgaat met zijn core business is dus logisch, maar de conclusie dat TT dit zelfstandig gaat doen (tot in lengte van dagen) is een verzinsel wat niet opgemaakt kan worden uit het persbericht. Immers de voornoemde focus op de core business kan ook plaatsvinden onder een ander dak of bij een andere structuur dan thans het geval is.

  8. harrysnel 27 september 2018 12:08
    quote:

    martinmartin schreef op 27 september 2018 11:19:

    Iemand al eens nagedacht over het scenario dat Verizon in de markt is voor Telematics en dat die sullige Goddijn een koopprijs van slechts 500 mio voor ogen heeft.

    Hij kan dat niet als snelste overkomen maar hij heeft daar wel aan gekoppeld dat Verizon als geheel gebruik gaat maken van de kaarten van Tomtom.
    Denk je eens in wat een impact dit zou hebben op het aantal probes dat tomtom tot zijn beschikking krijgt.

    Niet alles kan gevat worden in de prijs van de deal bij tekenen.
    Ha Martin, aanvulling op je opmerking.

    Verizon heeft AOL gekocht in 2015. In 2017 kocht Verizon Yahoo en heeft beide bedrijven samengevoegd tot een nieuw bedrijf Oath.

    AOL was eigenaar van Mapquest en dat valt nu dus ook onder Verizon.

    Nadat Verizon AOL had gekocht In 2015 (en dus Mapquest) verscheen dit persbericht van TomTom 1 december 2016 waar Mapquest weliswaar nog steeds “een AOL company” wordt genoemd maar feitelijk dus al onder Verizon viel:

    TOMTOM EXTENDS MULTI-YEAR DEAL WITH MAPQUEST
    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    Er bestaat dus al een samenwerking met Verizon via Mapquest.

  9. forum rang 6 boem! 27 september 2018 12:19
    [quote alias=ketchup of catch-up id=11113548 date=201809271203]
    [...]

    helemaal eens, altijd zet met TT lager voordat er iets positiefs te melden valt

    maar om nu Barclays als begeleidende Bank te nemen, daar waar Barclays al jaren TT van de shortzijde benadert en veel volgers heeft onder hedge fondsen in the city is echt een giller , moet wel zeggen dat Barclays wel altijd heeft gezegd dat als TT ooit tot kapitalisatie van haar assets over zou gaan zij per direct hun benadering naar het aandeel veranderen, zij zagen dat als enige gevaar voor hun short positie in het aandeel, een break-up van de company

    [/quote

    Inderdaad een giller dit.
    Wie is men indien je het hebt over lager zetten voordat er iets positiefs valt te melden.Ik ga pas echt lachen als je de FFF daarin benoemt.

    Ook jouw opmerking dat Barclais al jaren TT vanuit de shortzijde benadert vind ik vreemd. Naslag in het shortpositie geeft slechts 1 partij aan met een positie van boven de 0,5%.
    Dat banken per definitie niet te vertrouwen zijn wordt duidelijk gemaakt doordat zij aangaven direct hun benadering van het aandeel zouden veranderen indien er kapitalisatie plaats zou vinden. Ik heb sinds de zomer geen berichten gezien van Barclas die daarmee in overeenstemming zijn.
  10. forum rang 6 boem! 27 september 2018 12:25
    quote:

    harrysnel schreef op 27 september 2018 12:08:

    [...]

    Ha Martin, aanvulling op je opmerking.

    Verizon heeft AOL gekocht in 2015. In 2017 kocht Verizon Yahoo en heeft beide bedrijven samengevoegd tot een nieuw bedrijf Oath.

    AOL was eigenaar van Mapquest en dat valt nu dus ook onder Verizon.

    Nadat Verizon AOL had gekocht In 2015 (en dus Mapquest) verscheen dit persbericht van TomTom 1 december 2016 waar Mapquest weliswaar nog steeds “een AOL company” wordt genoemd maar feitelijk dus al onder Verizon viel:

    TOMTOM EXTENDS MULTI-YEAR DEAL WITH MAPQUEST
    corporate.tomtom.com/news-releases/ne...

    Er bestaat dus al een samenwerking met Verizon via Mapquest.

    Bedankt @Harriesnel

    Was mij niet bekend.
    Houdt in dat er in dit verband minder win-win situaties bestaan die de uiteindelijke verkoopprijs zullen bepalen, indien die al overeengekomen wordt.
  11. forum rang 7 ketchup 27 september 2018 12:27
    quote:

    martinmartin schreef op 27 september 2018 12:19:

    [quote alias=ketchup of catch-up id=11113548 date=201809271203]
    [...]

    helemaal eens, altijd zet met TT lager voordat er iets positiefs te melden valt

    maar om nu Barclays als begeleidende Bank te nemen, daar waar Barclays al jaren TT van de shortzijde benadert en veel volgers heeft onder hedge fondsen in the city is echt een giller , moet wel zeggen dat Barclays wel altijd heeft gezegd dat als TT ooit tot kapitalisatie van haar assets over zou gaan zij per direct hun benadering naar het aandeel veranderen, zij zagen dat als enige gevaar voor hun short positie in het aandeel, een break-up van de company

    [/quote

    Inderdaad een giller dit.
    Wie is men indien je het hebt over lager zetten voordat er iets positiefs valt te melden.Ik ga pas echt lachen als je de FFF daarin benoemt.

    Ook jouw opmerking dat Barclais al jaren TT vanuit de shortzijde benadert vind ik vreemd. Naslag in het shortpositie geeft slechts 1 partij aan met een positie van boven de 0,5%.
    Dat banken per definitie niet te vertrouwen zijn wordt duidelijk gemaakt doordat zij aangaven direct hun benadering van het aandeel zouden veranderen indien er kapitalisatie plaats zou vinden. Ik heb sinds de zomer geen berichten gezien van Barclas die daarmee in overeenstemming zijn.
    Martin daar gaar je weer,
    Barclays analisten zijn geliefd voor volgers in the city en houden een sell advies aan al jaren en hebben altijd gezegd dat het gevaar wel is bij een break-up, want voor som der delen wijken ze niet af als anderen

    verder blijf je helemaal vastgeroest zitten in je HG syndroom van zelfstandigheid en dat de Banken niet te vertrouwen zijn, dat weten we nu wel

    geen enkele financiële instelling is te vertrouwen, maar we gebruiken ze nu eenmaal - jammer dan.

    denk verder dat er bitter weinig te lachen valt met TT, maar eindelijk gaan ze wat doen.

    dus wacht nou maar af

    krijg net een email alert van ABN possible value Telematics 6 euro per share

    zo dat heb ik dan nog gedeeld
    ajuu hier

    kom wel terug als het in auction zit en Ja ik ben klant bij Barclays.

  12. VanillaSky 27 september 2018 12:30
    quote:

    martinmartin schreef op 27 september 2018 11:50:

    [...]

    Even checken of ik je nu dan goed begrijp: wat zal in dat geval het effect zijn op de omzet bij Enterprise volgens jou.
    In dat geval zal die sterk stijgen uiteraard.
    neemt niet weg dat ik denk dat nu het gehele bedrijf opgeknipt gaat worden.
  13. [verwijderd] 27 september 2018 12:32
    De koersstijging vandaag komt doordat shorters hun posities moeten sluiten en die hard TT fans bijkopen in de overtuiging dat TT veel meer waard is dan de koers. Enige reflectie is op zijn plaats. De verkoop van Telematics is ingegeven omdat TT op kortere termijn meer wil investeren in HD-maps en zij niet de middelen heeft om dit op korte termijn te doen. Daarvoor is de cashflow onvoldoende.
    Iedereen die denkt dat deze verkoop zal leiden tot een superdividend of iets dergelijk zal bedrogen uitkomen. Het geld komt simpelweg in een investeringspotje. Als je gelooft dat TT het helemaal gaat maken met HDmaps dan is een investering LT het overwegen waard. Iedereen hie heeft gelijk dat TT te lang heeft gewacht en teveel tunnelvisie heeft gehad. De verkoopprijs Telematics zal m.i. dan ook tegenvallen omdat TT aangeschoten wild is in de zin dat de koper weet dat TT op korte termijn geld nodig heeft en dat de verdiensten van andere onderdelen van TT in een neergaande spiraal zitten zeker nu met de ontwikkelingen terzake Google.
  14. forum rang 4 Xynix 27 september 2018 12:32
    quote:

    Henk-DJ schreef op 27 september 2018 12:09:

    Denk dat HG geld op gaat halen om de rest van de beurs te kunnen halen.
    Dan zal er wel nog een heeeeeeeeeeeel ander type communicatie moeten gaan plaatsvinden, waarbij de uit te kopen aandeelhouders zich WEL een oordeel zullen kunnen vormen van wat ze dan gaan verkopen. Ik denk dat dan de vele, vele mailtjes aan AFM en VEB toch nog belangrijk gaan zijn om die openheid af te dwingen. Tenzij HG natuurlijk met een wipe-out bod van 30 Euro komt ;-).
  15. [verwijderd] 27 september 2018 12:41
    HG blijft gewoon doen wat hij altijd deed. Ergens in geloven tot dat het financieel spaak loopt en dan wat zilverwerk verkopen. Opknippen van het bedrijf? Forget it. Stug doorgaan op eigen overtuiging, koers opkrikken met ongekwantificeerde deals, etc. Vroeger had TT nog een zgn "monopolie" echter de grotere partijen kregen interesse in dit marktsegment en HG verloochende de aandeelhouders om hier niet op in te spelen. Waarom zou het nu anders gaan????
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 171 172 173 174 175 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links