Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

  • 3,372 16 apr 2024 17:36
  • -0,011 (-0,33%) Dagrange 3,356 - 3,386
  • 13.466.647 Gem. (3M) 13,9M

KPN 2018

7.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 314 315 316 317 318 ... 370 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Peett 26 september 2018 13:41
    (ABM FN-Dow Jones) Credit Suisse heeft woensdag het koersdoel voor KPN verlaagd van 2,85 naar 2,65 euro met een ongewijzigd Neutraal advies.

    De analisten van Credit Suisse voorzien voor de periode 2018 tot en met 2020 een grofweg vlakke EBITDA van 2,3 miljard euro met groei van de vrije kasstroom van 7 procent. Voor 2019 en 2020 verlaagden de analisten hun ramingen voor de vrije kasstroom met 6 tot 7 procent vanwege hogere investeringen.

    Om daadwerkelijk een stabiele EBITDA te realiseren, zal KPN volgens de analisten onder meer de marktpositie in mobiele telefonie voor consumenten met succes moeten verdedigen, de kosten blijven verlagen, maar toch vooral een 'turn around' in het zakelijke segment bewerkstelligen.

    De beleggersdag van KPN eind november kan mogelijk het aandeel in beweging zetten, zei Credit Suisse, dat verwacht dat het telecombedrijf de outlook voor de middellange termijn zal updaten.

    Het aandeel KPN daalde woensdag 0,2 procent naar 2,30 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.
  2. [verwijderd] 26 september 2018 17:40
    Wat een klote dag, zelfs KPN heeft geen vuist kunnen maken; in plaats van door te stoten naar de 2.34, weer stil blijven staan. Kost wel geduld de huidige beurs. Inmiddels van PostNL alle korte termijn calls flink doorgerold; ik begin daar morgen maar ook mee met de KPN calls. Wat klote beurs de afgelopen maanden. En Amerika moet nog crashen. Ik ga maar ook wat december puts op de AEX kopen de komende weken. Komt een hoop onrust aan.
  3. appiehappie 27 september 2018 08:25
    FD vandaag. Mooi stuk over een geheel nieuw verdienmodel voor Kpn... opvallend is de sneer van Kpn naar Ziggo....
    ”Het wordt een open platform(ziggo) waar iedereen bij kan aansluiten” Dus ook KPN... dat zegt volgens mij dat Kpn het netwerk van ziggo wil gaan gebruiken voor haar eigen diensten.. dat wordt leuk!

    De tijd dat televisiekijkers reclameblokken vol irrelevante boodschappen te zien krijgen, nadert zijn einde. Telecombedrijf KPN begint dit najaar met mediabedrijf Talpa een proef met 'reclame op maat'. Kijkers krijgen reclames te zien die zijn afgestemd op hun kijkgedrag en op gegevens als leeftijd en geslacht, zo bracht KPN woensdag naar buiten.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.Getty Images/iStockphoto
    Gepersonaliseerde advertenties zijn op internet heel gewoon, maar op de televisiemarkt staat gerichte reclame nog in de kinderschoenen. Reclames op televisie zijn nog altijd bestemd voor de gemiddelde kijker, waardoor de impact moeilijk is te meten. Mede als gevolg daarvan staan de opbrengsten uit advertenties bij televisiezenders sterk onder druk.
    Substantieel hogere prijs
    Met reclame op maat kunnen de televisiezenders hogere prijzen bij adverteerders in rekening brengen. Het gaat om substantiële bedragen: de kosten per reclame gaan met 30% tot 70% omhoog, zegt Steven Pattheeuws, media- en telecomspecialist bij PwC. ‘Je kunt op deze manier bijvoorbeeld meer verdienen aan reclameblokken die anders moeilijk verkoopbaar zijn. Neem blokken rond programma’s laat op de avond, waar net een doelgroep kan zitten die interessant is voor de adverteerder.’
    De vraag is wel hoeveel de zenders aan die extra opbrengsten zullen overhouden, want ze hebben het telecombedrijf nodig om de dienst aan te kunnen bieden. Zelf weten de zenders niet precies wie wanneer naar welk programma kijkt. Dat is informatie die telecombedrijven hebben.
    Zenders en telco's hebben elkaar nodig
    De gesprekken over de verdeling van de inkomsten zijn lastig, vertelt Pattheeuws, en zetten internationaal een rem op de ontwikkeling van televisiereclame op maat. ‘De zenders hebben de contacten met de adverteerders en de programma’s, maar de telecombedrijven kunnen zeggen dat zonder hen die reclames helemaal niet mogelijk zijn. Ze moeten samenwerken, maar dat vormt nog vaak het pijnpunt.’ In landen waar het wel lukt, zoals in België en Engeland, zijn kabelmaatschappijen vaak ook eigenaar van televisiezenders.
    Ook Talpa en KPN zijn nog in gesprek over de verdeling van de inkomsten, zegt een woordvoerder van KPN. De proef begint met KPN-medewerkers die ook klant zijn bij het telecombedrijf, en de gepersonaliseerde reclames zijn in eerste instantie alleen te zien bij de terugkijkdienst van SBS6. Later worden ook de andere Talpa-zenders Veronica, Net5 en SBS9 toegevoegd.
    Kijkers die aangeven reclame op maat te willen zien, geven KPN toestemming om een zogeheten kijkersprofiel op te stellen, op basis van hun kijkgedrag en persoonlijke gegevens. Zo kunnen bijvoorbeeld 'gezinnen met interesse in sport' reclames krijgen die bij dat profiel passen. Het telecombedrijf wil met de profielen ook kijksuggesties gaan doen. De data zijn alleen bekend bij het telecombedrijf en niet bij adverteerders en de televisiezenders.
    Reclame op maat aanbieden klinkt eenvoudiger dan het is. Naast de technische uitdagingen van het overschrijven van het gewone televisiesignaal en het naadloos inpassen van de gerichte reclame in de reguliere programmering, is het nog niet zo eenvoudig om goede profielen van televisiekijkers op te stellen. Op internet kan iemands surfgedrag middels cookies precies worden gevolgd. Dat levert gedetailleerdere informatie op dan iemands kijkgedrag.
    Snel meer zenders
    Als de test slaagt, wil KPN de dienst in de loop van volgend jaar op grotere schaal gaan aanbieden. Er lopen al gesprekken met andere zenders, vertelt de KPN-woordvoerder. 'Het is ons doel om dit voor zoveel mogelijk kijkers en adverteerders beschikbaar te stellen'. ‘Het telecombedrijf sluit niet uit dat het de dienst ook via concurrent VodafoneZiggo gaat aanbieden. 'Het wordt een open platform waarop iedereen kan aansluiten.’
    Volgens Pattheeuws is het logisch als de telecombedrijven gaan samenwerken rond reclame op maat. ‘Adverteerders zitten niet te wachten op een verder gefragmenteerde markt, waarin zij bijvoorbeeld rekening moeten houden met de vraag bij welk telecombedrijf hun doelgroepen een abonnement hebben.’ In het buitenland zijn er al voorbeelden van telecombedrijven die samenwerken in het aanbieden van reclame op maat. In Engeland verdelen bijvoorbeeld Sky en Liberty Global de opbrengst.
  4. Peett 27 september 2018 15:03
    quote:

    appiehappie schreef op 27 september 2018 08:25:

    FD vandaag. Mooi stuk over een geheel nieuw verdienmodel voor Kpn... opvallend is de sneer van Kpn naar Ziggo....
    ”Het wordt een open platform(ziggo) waar iedereen bij kan aansluiten” Dus ook KPN... dat zegt volgens mij dat Kpn het netwerk van ziggo wil gaan gebruiken voor haar eigen diensten.. dat wordt leuk!

    De tijd dat televisiekijkers reclameblokken vol irrelevante boodschappen te zien krijgen, nadert zijn einde. Telecombedrijf KPN begint dit najaar met mediabedrijf Talpa een proef met 'reclame op maat'. Kijkers krijgen reclames te zien die zijn afgestemd op hun kijkgedrag en op gegevens als leeftijd en geslacht, zo bracht KPN woensdag naar buiten.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.
    Adverteerders betalen meer voor gepersonaliseerde advertenties. De zenders en de telecombedrijven moeten samenwerken om het mogelijk te maken.Getty Images/iStockphoto
    Gepersonaliseerde advertenties zijn op internet heel gewoon, maar op de televisiemarkt staat gerichte reclame nog in de kinderschoenen. Reclames op televisie zijn nog altijd bestemd voor de gemiddelde kijker, waardoor de impact moeilijk is te meten. Mede als gevolg daarvan staan de opbrengsten uit advertenties bij televisiezenders sterk onder druk.
    Substantieel hogere prijs
    Met reclame op maat kunnen de televisiezenders hogere prijzen bij adverteerders in rekening brengen. Het gaat om substantiële bedragen: de kosten per reclame gaan met 30% tot 70% omhoog, zegt Steven Pattheeuws, media- en telecomspecialist bij PwC. ‘Je kunt op deze manier bijvoorbeeld meer verdienen aan reclameblokken die anders moeilijk verkoopbaar zijn. Neem blokken rond programma’s laat op de avond, waar net een doelgroep kan zitten die interessant is voor de adverteerder.’
    De vraag is wel hoeveel de zenders aan die extra opbrengsten zullen overhouden, want ze hebben het telecombedrijf nodig om de dienst aan te kunnen bieden. Zelf weten de zenders niet precies wie wanneer naar welk programma kijkt. Dat is informatie die telecombedrijven hebben.
    Zenders en telco's hebben elkaar nodig
    De gesprekken over de verdeling van de inkomsten zijn lastig, vertelt Pattheeuws, en zetten internationaal een rem op de ontwikkeling van televisiereclame op maat. ‘De zenders hebben de contacten met de adverteerders en de programma’s, maar de telecombedrijven kunnen zeggen dat zonder hen die reclames helemaal niet mogelijk zijn. Ze moeten samenwerken, maar dat vormt nog vaak het pijnpunt.’ In landen waar het wel lukt, zoals in België en Engeland, zijn kabelmaatschappijen vaak ook eigenaar van televisiezenders.
    Ook Talpa en KPN zijn nog in gesprek over de verdeling van de inkomsten, zegt een woordvoerder van KPN. De proef begint met KPN-medewerkers die ook klant zijn bij het telecombedrijf, en de gepersonaliseerde reclames zijn in eerste instantie alleen te zien bij de terugkijkdienst van SBS6. Later worden ook de andere Talpa-zenders Veronica, Net5 en SBS9 toegevoegd.
    Kijkers die aangeven reclame op maat te willen zien, geven KPN toestemming om een zogeheten kijkersprofiel op te stellen, op basis van hun kijkgedrag en persoonlijke gegevens. Zo kunnen bijvoorbeeld 'gezinnen met interesse in sport' reclames krijgen die bij dat profiel passen. Het telecombedrijf wil met de profielen ook kijksuggesties gaan doen. De data zijn alleen bekend bij het telecombedrijf en niet bij adverteerders en de televisiezenders.
    Reclame op maat aanbieden klinkt eenvoudiger dan het is. Naast de technische uitdagingen van het overschrijven van het gewone televisiesignaal en het naadloos inpassen van de gerichte reclame in de reguliere programmering, is het nog niet zo eenvoudig om goede profielen van televisiekijkers op te stellen. Op internet kan iemands surfgedrag middels cookies precies worden gevolgd. Dat levert gedetailleerdere informatie op dan iemands kijkgedrag.
    Snel meer zenders
    Als de test slaagt, wil KPN de dienst in de loop van volgend jaar op grotere schaal gaan aanbieden. Er lopen al gesprekken met andere zenders, vertelt de KPN-woordvoerder. 'Het is ons doel om dit voor zoveel mogelijk kijkers en adverteerders beschikbaar te stellen'. ‘Het telecombedrijf sluit niet uit dat het de dienst ook via concurrent VodafoneZiggo gaat aanbieden. 'Het wordt een open platform waarop iedereen kan aansluiten.’
    Volgens Pattheeuws is het logisch als de telecombedrijven gaan samenwerken rond reclame op maat. ‘Adverteerders zitten niet te wachten op een verder gefragmenteerde markt, waarin zij bijvoorbeeld rekening moeten houden met de vraag bij welk telecombedrijf hun doelgroepen een abonnement hebben.’ In het buitenland zijn er al voorbeelden van telecombedrijven die samenwerken in het aanbieden van reclame op maat. In Engeland verdelen bijvoorbeeld Sky en Liberty Global de opbrengst.
    Bedankt voor het plaatsen. Koers gaat vertrekken naar het noorden. JdM zal naar mijn verwachting aandelen gaan inkopen? Succes.
  5. forum rang 4 Machiavelli 28 september 2018 10:00


    ACM: openstellen netwerk KPN en VodafoneZiggo
    Gepubliceerd op 28 sep 2018 om 09:24 | Views: 572
    Artikel
    Reacties
    Gerelateerde instrumenten

    KPN 09:39
    2,31 -0,03 (-1,28%)


    AMSTERDAM (AFN) - KPN en VodafoneZiggo moeten allebei hun vaste netwerk openstellen voor andere telecomaanbieders. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) bepaald. De regulering gaat in per 1 oktober.
    ,,We zien dat deze twee partijen gezamenlijk dominant zijn op de markt. Daarmee zouden ze die positie kunnen gebruiken om in stilzwijgende afstemming bijvoorbeeld prijzen voor consumenten te verhogen of voorwaarden in hun voordeel aan te passen. Omdat zowel KPN als VodafoneZiggo die mogelijkheden heeft, vindt de ACM het eerlijk om het netwerk van beide partijen open te stellen voor concurrentie. Zo blijft er voldoende concurrentie op de retailmarkten met meer keuze en goede tarieven'', aldus bestuurslid Henk Don van de ACM.
    Voorheen hadden alternatieve aanbieders zonder eigen vast netwerk alleen toegang tot het netwerk van KPN. Zij kunnen nu ook via het netwerk van VodafoneZiggo internet-, televisie- en vaste telefoondiensten aanbieden. Voor KPN zijn de nieuwe regels lichter dan voorheen. Zo mag KPN in gebieden met glasvezel, toegang tot koper uitfaseren. De ACM stelt hieraan wel voorwaarden, om ervoor te zorgen dat andere aanbieders die gebruikmaken van het netwerk van KPN effectief kunnen blijven concurreren.
  6. PentaGoNix 28 september 2018 13:08
    quote:

    alrob schreef op 28 september 2018 09:41:

    Het is duidelijk; Slim blijft maar verkopen. Het is wachten op de volgende melding van afbouw belang, dan toch beneden de 15%?
    Idd want vandaag is goed nieuws voor KPN (zie artikel hierboven dat Aphrodite heeft gegeven), Ziggo/Vodafone moet netwerk ook open stellen (voorheen moest alleen KPN dit) maar koers vliegt maar liefst 2% in de min...
  7. PentaGoNix 28 september 2018 13:17
    Heeft KPN een verborgen bank onderdeel? Want alle bankaandelen (ING, ABN, NN etc.) gaan vandaag flink naar beneden door de onrust in Italië en KPN is het enige andere AEX aandeel dat hier tussen staat met een koers van -2,35%. En dat zelfs ook nog met goed nieuws vandaag :-(
7.383 Posts
Pagina: «« 1 ... 314 315 316 317 318 ... 370 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

KPN mist een vleugje ambitie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links