Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,845 19 apr 2024 10:43
  • -0,135 (-2,26%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 172.115 Gem. (3M) 304,1K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 142 143 144 145 146 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DerksVisie 24 september 2018 20:12
    quote:

    xof schreef op 24 september 2018 13:05:

    HERE is al onderweg naar Amsterdam. Voeg HERE en TT maar samen met de backup van de Duitse autoindustrie;

    Enorme synergie
    Een Europees navigatie blok tov US tech
    Vergelijkbare grootte
    Beiden hebben Nederlands management
    Na googles’ intrede in de auto, is er geen betere timing
    Klanten als aandeelhouders
    HERE ziet TT al niet meer als grootste concurrent, hun CEO maakte al de eerste flirt
    Boardseat voor HG, om transitie te managen.
    FFF worden betaald met HERE minderheidsaandeel, een ruil

    Ik zie het al gebeuren tegen een “exit prijs”. Iedereen blij.
    De wake-up call van HG Kan ook aan HERE gericht zijn. Van jongens wakker worden we kunnen dit niet alleen we moeten samen werken.
  2. apollo 24 september 2018 20:20
    Codam bouwt verder op het pionierswerk van de in 2013 door Xavier Niel opgerichte Ecole 42 in Parijs. Deze school zonder lesgeld of toelatingseisen werd in 2017 zelfs uitgeroepen tot beste codingschool van de wereld.

    Codam is opgezet door ondernemer en medeoprichter van TomTom, Corinne Vigreux, vanuit een passie voor technologie, innovatie en social mobility.

    Xavier en Corinne zijn ervan overtuigd dat de digitale wereld meer leiders nodig heeft. Om de drempel zo laag mogelijk te houden voor onze potentiële nieuwe “digitale” leiders, vragen we geen vooropleiding en betalen wij voor je collegegeld.

    Zij heeft ook weer een nieuw speeltje
  3. forum rang 7 ketchup 24 september 2018 20:27

    @ Accuboor, ze moeten enkel een verhaal hebben dat klinkt alsof ze het bedrijf redden en niet alsof ze het bedrijf jatten en nu met deze lawine aan slechte publiciteit en een aftakelende beurskoers kunnen ze makkelijk een excuus verzinnen dat vanwege de continuïteit van het bedrijf, het personeel, de klanten enz... ze geen keuze hadden, het was of het imago, de brand TomTom laten vernietigen door negatieve publiciteit, of overgenomen worden door een partij die enkel interesse heeft in onze assets en de boel openbreekt voor meerwaarde, maar niet de visie en het personeel ter harte heeft en dus komt hier HG als een reddende engel en geeft zijn hart, ziel en zaligheid voor bedrijf en personeel

    de enige die compleet met bloedend hoofd aan de kant geschoven worden zijn de reguliere aandeelhouders, maar dat zijn toch maar greedy fokkers , die er enkel inzitten om geld over onze ruggen te verdienen en meeliften op onze visie.
  4. [verwijderd] 24 september 2018 20:27
    quote:

    Stille vennoot schreef op 24 september 2018 20:18:

    Zie ik opeens C Vigreux in het journaal, denk ik, he eindelijk een verklaring ?

    Gaat het weer over haar schoolproject, gefinancierd met eigen geld

    ja eigen geld.....
    Ja, een school die ze opgericht heeft zonder leraren. Waarschijnlijk was haar opleiding ook zonder leraren, daarom kan ze niks en heeft ze alles verprutst en tomtom naar een laag winstgevend bedrijf gebracht omdat zij honderden miljoen van de winst heeft weggegooid met haar koppigheid en denken dat ze geweldig en slim is. Wel frapant is dat ze zeiden dat het de bedoeling was van deze leraarloze opleiding dat bedrijven waaronder Renault hoogopgeleiden knappe koppen wilden krijgen. Waarom werd dat erbij gezegd? Is de band dus nog niet verbroken met Renault? Renault is Frans, Corinne ook, zouden ze onder 1 hoedje met elkaar spelen om het aandeel te verwoesten om het met een dirty exit te delisten? Waarom meldt Renault een deal die pas over 4 jaar ingaat nu al, terwijl volgens Goddijn alle autofabrikanten geheimhouding verlangen? Waarom deed Renault dit, wetende dat ze hiermee tomtom volledig in een slecht daglicht brengen? Teveel vraagtekens, en te zeker weet ik dat dit allemaal geen toeval is en compleet in elkaar gezet door iemand. Goddijn is niet voor niks al 2 jaar muisstil, stiller dan ooit! Hij zegt niks, want dan kun je ook niks verkeerds zeggen, alles kan namelijk tegen je gebruikt worden zoals politieagenten altijd zeggen als ze iemand oppakken. Hoe was dat ook alweer wat advocaten (Peter Wakkie) altijd adviseren aan hun klanten? Niks zeggen, je beroepen op je zwijgtecht.
  5. [verwijderd] 24 september 2018 20:34
    quote:

    BentleyRolls schreef op 24 september 2018 20:27:

    [...]

    Ja, een school die ze opgericht heeft zonder leraren. Waarschijnlijk was haar opleiding ook zonder leraren, daarom kan ze niks en heeft ze alles verprutst en tomtom naar een laag winstgevend bedrijf gebracht omdat zij honderden miljoen van de winst heeft weggegooid met haar koppigheid en denken dat ze geweldig en slim is. Wel frapant is dat ze zeiden dat het de bedoeling was van deze leraarloze opleiding dat bedrijven waaronder Renault hoogopgeleiden knappe koppen wilden krijgen. Waarom werd dat erbij gezegd? Is de band dus nog niet verbroken met Renault? Renault is Frans, Corinne ook, zouden ze onder 1 hoedje met elkaar spelen om het aandeel te verwoesten om het met een dirty exit te delisten?
    Was er dan iemand die vertelde dat de relatie met Renault is verbroken?

    Dat heb ik nergens gelezen / gehoord.

  6. [verwijderd] 24 september 2018 20:34
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 24 september 2018 20:27:

    @ Accuboor, ze moeten enkel een verhaal hebben dat klinkt alsof ze het bedrijf redden en niet alsof ze het bedrijf jatten en nu met deze lawine aan slechte publiciteit en een aftakelende beurskoers kunnen ze makkelijk een excuus verzinnen dat vanwege de continuïteit van het bedrijf, het personeel, de klanten enz... ze geen keuze hadden, het was of het imago, de brand TomTom laten vernietigen door negatieve publiciteit, of overgenomen worden door een partij die enkel interesse heeft in onze assets en de boel openbreekt voor meerwaarde, maar niet de visie en het personeel ter harte heeft en dus komt hier HG als een reddende engel en geeft zijn hart, ziel en zaligheid voor bedrijf en personeel

    de enige die compleet met bloedend hoofd aan de kant geschoven worden zijn de reguliere aandeelhouders, maar dat zijn toch maar greedy fokkers , die er enkel inzitten om geld over onze ruggen te verdienen en meeliften op onze visie.

    Snap het ketchup. Van mij mag hij het proberen. Het zal een onomkeerbare situatie veroorzaken. Een vijandige bieding van een white knight kan dan niet meer afgeslagen worden op het argument waardering.

    Fairness opinions op 8,75 vallen wel te krijgen voor Wakkie en RvB momenteel.
  7. [verwijderd] 24 september 2018 20:41
    quote:

    *Justin* schreef op 24 september 2018 20:34:

    [...]

    Was er dan iemand die vertelde dat de relatie met Renault is verbroken?

    Dat heb ik nergens gelezen / gehoord.

    Maar Renault weet donders goed wat ze veroorzaken door dit 4 jaar van tevoren zonder verdere reden voor iets nu al te melden. Dat lijkt mij dan geen goede verhouding meer.
  8. Topper 24 september 2018 20:50
    quote:

    Topper schreef op 24 september 2018 19:57:

    [...]

    Nou ik ben er wel klaar mee met die intransparantie van het bestuur. Volgens mij wordt er gekeken bij exit / overname naar de gemiddelde koers van de afgelopen maanden. Ik heb het niet berekend maar ik denk zo dat het nog wel boven de 7,50 zit over afgelopen 3 maanden.

    Hoe we dit koersverloop ook proberen te verklaren het feit blijft dat dit gewoon een wanprestatie is. Een van de doelen als beursgenoteerd bedrijf is waarde creëren. Dat ziet er dus zo uit:

    Waardecreatie TomTom (slotkoersen)
    4 januari 2016 > €11,65
    2 januari 2017 > €8,58 (-26,35%)
    2 januari 2018 > €8,18 (-4,66%)
    21 september 2018 > €5,97 (-27,02%) (-48,76% t.o.v. 04-01-2016)

    Het meest frustrerende is dan nog wel dat het Bestuur bonussen krijgt omdat de transitie zo geslaagd is en waarbij vooral niet gekeken is naar de Consumer resultaten.

    Nee zeggen tegen een opsplitsscenario prima, maar dan moet op enig moment de strategie wel terug te zien zijn in de omzet en winstcijfers en met name ook resulteren in hogere koersen.
    Het lijkt me dat er maar 1 conclusie mogelijk is. Het Bestuur faalt enorm in het uitleggen van de strategie en het wordt niet door de markt gezien. Risico's worden te pas en onpas benoemd in de media. Maar uiteindelijk laat het Bestuur het allemaal toe. Hoe moeilijk kan het zijn. In 2017 bij de Microsoft, Baidu en Cisco deals vooral benadrukken dat het niet bijdraagt aan de resultaten van 2017. Maar geef dan aan hoe het er nu voor staat en wat in ieder geval de verwachtingen zijn.
    Ik mag hopen dat het geen bewuste acties zijn maar ze hebben de schijn in ieder geval flink tegen.

    Even gekeken en de gemiddelde koers over juli, augustus en september is op dit moment trouwens 7,64.
  9. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 september 2018 21:03
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 24 september 2018 13:54:

    [...]
    ...
    ... lezende dat TomTom de ene na de andere grote klant kwijtraakt zonder daar op zijn minst een tegenactie/bericht tegenover te zetten als blijk van vertrouwen in eigen product en als gebaar naar zijn aandeelhouders
    ...
    Die ene is pas na 2021 en dan nog slechts gedeeltelijk. En wie is de andere?
    Paniekzaaier.

  10. Mojo 24 september 2018 21:06
    quote:

    VanillaSky schreef op 24 september 2018 19:12:

    De vraag is waar ligt de bodem? Mocht Harold klaar zijn met verstoppertje spelen en zijn angsten overwinnen en zijn bedrijf eens gaan verdedigen kan het best opveren.

    Aan de andere kant als hij zich blijft verschuilen in zijn kantoor, en bijvoorbeeld een psa het voorbeeld van renault volgen dan gaat die 5 euro er ook nog wel aan.

    Zeg het maar, place your bets.

    Overigens belanden we nu op niveaus dat je eigenlijk niet moet hopen op een overname of exit. Op dit soort niveaus (in de 5) gaat het niet meer als een euro of 8 opbrengen en dat is toch wel in en in triest.
    Gelukkig lees ik je reacties niet meer maar wil op deze wel reageren. Jij bent drama Queen nr 2en jij kunt aansluiten bij DQ nr 1 uit het zuiden. Die gelooft dat TT failliet gaat in 2021.

    PSA heeft al android car, gebruikt Maps van Here en Traffic van TomTom.

    Toedeloe
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 142 143 144 145 146 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links