Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,585 25 apr 2024 14:18
  • -0,145 (-2,53%) Dagrange 5,555 - 5,725
  • 151.137 Gem. (3M) 321,3K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 ketchup 24 september 2018 12:25
    quote:

    NewKidInTown schreef op 24 september 2018 12:16:

    [...]

    Ik zit nog te twijfelen, is HG een bange en laffe man of meer een stiekem sneaky figuur ?

    Ach, maakt het nog wat uit ?
    neen maakt niet meer uit, wat het wel bewerkstelligt is dat als er nu een exit komt het door die 30% in de free-float als een opluchting gaat gezien worden en ik zal eerlijk toegeven aangezien HG niets doet voor damage-control op het aandeel, ik dat dan zelf maar moet doen voor mijn positie en zie een exit nu ook als een soort van bevrijding, want je moet er echt niet aandenken dat straks klanten weglopen vanwege het risicoprofiel dat ze TT voor gaan aanzien qua LT commitment.

    dit is echt een ramp, en nogmaals niet te begrijpen dat HG niet serieus de pers van repliek dient door tegengas te geven, de enige die dat doet is Justin hier op het forum, voor waar onze dank, die zet de dingen in perspectief en geeft tekst en uitleg is dat nou zo moeilijk voor TT, of is eigenlijk het aandeel nu plan-klaar voor de pluk.

  2. duprogres 24 september 2018 12:30
    quote:

    Föhn schreef op 24 september 2018 11:50:

    [...]

    Als je in hoofdletters schrijft, schrijf het dan in ieder geval goed. Ongelooflijk of ongelofelijk zijn de keuzes.
    Hilariteit,
    Er zijn nu totaal naast de kwestie ,een muggerzifter die zich geroepen voelt om taalfouten aan te klagen.
    Wat een forum ????????
  3. [verwijderd] 24 september 2018 12:37
    quote:

    NewKidInTown schreef op 24 september 2018 11:47:

    [...]

    Doe nou even een QUOTE van m'n GLPG short trade of lul je gewoon maar wat ?
    Dus je durfde niet om naar jouw inschattingen te handelen? Dat is positief en negatief tegelijk. Goedzo, maar toch heel erg jammer.

    Ik weet nog goed hoe je op het GLPG forum kwam, al snel verwijzend naar jouw gezonde verstand... Vergezeld met jouw "analyses". Man, man, man...

    Ga op deze draad nou niet de beursgoeroe uithangen, alsof jij weet wat financieel verstandig is, want dat wordt uiteindelijk toch weer een afgang.

    Dan nu over TOM2. Ik weet dat het hoge IQ en out of the box denken jouw stokpaardjes zijn (je hebt het er in verschillende draden over), maar je laat er weinig van blijken. Je bent gewoon aan het traden. Ook met turbo's, zag ik, zoals een stuntelende beginneling. Qua visie op de fundamenten herhaal je samengevat een verzameling van inhoudelijke berichten van anderen. Daar is niets mis mee, maar maak het niet mooier dan het is.
  4. [verwijderd] 24 september 2018 12:38
    Zoals PM vorige week al expliciet aangaf was een waardering boven de 6 euro niet handhaafbaar.
    Wpa aangepast zal dit jaar rond de 0,30 uitkomen wat een k/w van rond de 20 betekent bij deze waardering. Gezien de concurrentie Tomtom te snel af is geweest zullen de orders op termijn een flinke deuk oplopen en zal een dergelijke wpa ook niet meer haalbaar zijn verwacht Profitmaker.
    Aandeel is dus nog steeds fors overgewaardeerd volgens PM en zal nog dit jaar fors terug gaan zakken. Allemaal geen rocket science deze voorspelling maar zelfs een klein kind of blind paard ziet dit scenario aankomen. PS: geen positie
  5. PentaGoNix 24 september 2018 12:43
    quote:

    Faustian Pact schreef op 24 september 2018 12:39:

    Het gaat weer lekker hier.
    De een na de ander moet zijn frustraties ff kwijt.
    Dit zat er toch aan te komen als je je een beetje hebt verdiept in tom2 en geen roze bril hebt opgezet?
    Het is logisch dat iedere aandeelhouder gefrustreerd is; over het koersverloop maar nog veel belangrijker, over de non communicatie vanuit TT zelf. Het is gewoon schandalig zoals ze zich opstellen, kielhalen die lui, bij voorkeur onder de boot van HG zelf.
  6. forum rang 6 NewKidInTown 24 september 2018 12:46
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 24 september 2018 12:25:

    neen maakt niet meer uit, wat het wel bewerkstelligt is dat als er nu een exit komt het door die 30% in de free-float als een opluchting gaat gezien worden....

    .....of is eigenlijk het aandeel nu plan-klaar voor de pluk.
    Probeer me dan voor te stellen wat dat uitmaakt voor z'n personeel ?

    Normaliter stel me voor dat je een inspirerende leider wilt, eentje die op kop gaat sleuren als in een ploegentijdrit, de lastige vragen bij tegenwind weet te pareren of in ieder geval een duidelijk antwoord geeft waarom het vandaag niet is gelukt maar morgen of overmorgen wel.
    Maar ook binnen de onderneming zal "de moraal" wel op een dieptepunt zijn beland. Je (tijdelijk?) laten onderbetalen omdat je weet dat over een paar jaar je binnen gaat lopen als je personeels-opties echt geld waard worden omdat binnenkort de halve wereld jouw producten en diensten wil en je je dus nu niet hoeft laten wegkopen door hogere bieders.

    Zou toch nuttig en leerzaam zijn om eens een kijkje intern te krijgen. Is er nou werkelijk niemand van TT die behalve meeleest hier eens posten wil ? Kom op jongens (en meisjes) van TT, wees eens sneaky net als jullie broodheer en kom eens hier op dit draadje. Jullie zijn slim genoeg om niet traceerbaar iets van je te laten horen. En jullie menen toch niet dat je bij TT kunt blijven werken, bij een dirty of clean exit ? Lijkt me dat er minimaal 50% door synergie uitgaat en verteld wordt dat je toe bent aan een "volgende stap in je carriere"....
  7. [verwijderd] 24 september 2018 12:46
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 24 september 2018 12:25:

    [...]

    neen maakt niet meer uit, wat het wel bewerkstelligt is dat als er nu een exit komt het door die 30% in de free-float als een opluchting gaat gezien worden en ik zal eerlijk toegeven aangezien HG niets doet voor damage-control op het aandeel, ik dat dan zelf maar moet doen voor mijn positie en zie een exit nu ook als een soort van bevrijding, want je moet er echt niet aandenken dat straks klanten weglopen vanwege het risicoprofiel dat ze TT voor gaan aanzien qua LT commitment.

    dit is echt een ramp, en nogmaals niet te begrijpen dat HG niet serieus de pers van repliek dient door tegengas te geven, de enige die dat doet is Justin hier op het forum, voor waar onze dank, die zet de dingen in perspectief en geeft tekst en uitleg is dat nou zo moeilijk voor TT, of is eigenlijk het aandeel nu plan-klaar voor de pluk.

    Het soort tegengas waar je op doelt zou in de vorm van een interview moeten. Misschien zit dat er aan te komen.

    Dat gezegd hebbende: het is niet alsof deze koers dit fonds onbekend is. Zo extreem zijn de uitslagen niet.
  8. Blacky 2 24 september 2018 12:48
    www.rtlz.nl/beurs/artikel/4427396/tom...

    Tomtom opnieuw lager, de Goddijns verliezen 135 miljoen

    Mathijs Smit

    Mathijs Smit • 1 minuut geleden
    @Mathijs__Smit

    Corinne Vigreux en haar man raakten afgelopen week 135 miljoen euro kwijt.Beeld © ANP

    Opnieuw een zwaar verlies voor TomTom op de beurs; om 12 uur staat het aandeel bijna 7 procent lager. Door de recente koersval is het oprichtersechtpaar Goddijn in één week ruim 135 miljoen euro verloren.

    Dat blijkt uit een berekening van RTL Z.

    Harold Goddijn en zijn vrouw Corinne Vigreux stonden aan de wieg van het succes van TomTom, dat groot werd door de verkoop van de gelijknamige navigatiekastjes.

    Na de beursgang in 2005 bleven zij grootaandeelhouders in het bedrijf. Dertien jaar later heeft TomTom veel ups-and-downs beleefd, maar het echtpaar Goddijn-Vigreux bezit nog steeds een omvangrijk belang.

    Grootaandeelhouders

    Uit het meest recente jaarverslag blijkt dat TomTom-ceo Goddijn via zijn vehikel Stonemason N.V. nog 26.319.332 aandelen bezit, goed voor een belang van 11,2 procent van het totale aantal aandelen. Zijn vrouw bezit via haar vennootschap Stonecutter een pakket dat bijna even groot is; namelijk 26.317.831 aandelen.

    Samen zijn de Goddijns dus goed voor ruim 52,6 miljoen aandelen in TomTom. Vorige week maandag waren die stukken nog 448 miljoen euro waard.

    Verlies van 135 miljoen

    De koersval van de afgelopen week, die plaatsvond nadat drie autofabrikanten voor de ontwikkeling van ingebouwde navigatiesystemen in zee gingen met Google, heeft daarop behoorlijk ingehakt. Vorige week dinsdag sloot het aandeel na een koersval van 24,4 procent op 6,43 euro. Vanochtend zakte de koers verder weg, tot onder de 6 euro.

    Het aandelenpakket van het echtpaar Goddijn-Vigreux is daardoor gekelderd tot 311 miljoen euro, een verlies van 135 miljoen euro.



    Honderden miljoenen

    Gelukkig zit niet het hele vermogen van het echtpaar opgesloten in aandelen TomTom. Bij de beursgang in 2005 verzilverden zij elk voor zo'n 100 miljoen euro aan aandelen. Eind 2006 verkochten zij opnieuw stukken, ter waarde van nog eens zo'n 100 miljoen euro per persoon. Samen streken zij dus zo'n 400 miljoen euro in contanten op.

    In 2009 moesten zij daarvan nog wel bijna honderd miljoen euro terugploegen in het bedrijf, toen TomTom met een claim-emissie van nieuwe aandelen moest worden gered.

    John de Mol

    Onder de grootaandeelhouders die door de recente koersval een flinke scheur in de broek opliepen, zitten niet alleen oprichters. Zo verloor mediatycoon John de Mol, die bijna 12 miljoen aandelen bezit, afgelopen week ruim 30 miljoen euro op zijn belang in TomTom.
  9. forum rang 5 DNFTT 24 september 2018 12:57
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 24 september 2018 12:25:

    [...]

    dit is echt een ramp, en nogmaals niet te begrijpen dat HG niet serieus de pers van repliek dient door tegengas te geven,

    *1 een CEO moet de bordjes omhoog houden,
    *2 een CEO moet de bordjes omhoog houden,
    *3 een CEO moet de bordjes omhoog houden.

    Elon Musk is druk met het plakken van de scherven omdat hij denkt dat hij zich ook met een waan van de dag moet bemoeien.

  10. forum rang 6 NewKidInTown 24 september 2018 13:01
    quote:

    asti schreef op 24 september 2018 12:37:

    Dus je durfde niet om naar jouw inschattingen te handelen?
    ......
    Ga op deze draad nou niet de beursgoeroe uithangen, alsof jij weet wat financieel verstandig is.....
    Het eerste: riekt naar terug krabbelen, wat zeg ik ? Het IS terug krabbelen.

    Het tweede: je verwart de "meest elementaire beleggingsbeginselen" met "de goeroe uithangen". Tja, dan ben je nog niet eens toe aan het allereerste begin van een werkelijk complex doch ook fantastisch interessant proces wat beleggen eigenlijk is of kan zijn.

    Ik pak er even eentje uit de 1000-en die tegenwoordig beschikbaar zijn:

    geldgorilla.nl/beleggen-voor-beginners/
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 24 september 2018 13:03
    quote:

    martinmartin schreef op 24 september 2018 09:51:

    [...]
    Het blijft inderdaad gissen naar het bedrag dat TT in rekening zal brengen bij Daimler om de trucks connected te krijgen/houden.
    Uitgaande van de huidige 900.000 connected vehicles is dit een enorm grote deal en daar zal een speciaal prijskaartje aan hangen.
    ...

    Daimler is niet het bedrijf dat zit te wachten op een kredietovereenkomst met een van zijn kleine leveranciers. Zij zullen echter spijkerhard onderhandelen over zowel de HW als CenS prijs.

    Stel dat Tom bereid was om 50% korting te geven.
    Dan wordt de HW verkocht voor tweehonderd euro en zal de ARPU over CenS 7,50 euro bedragen.
    Dit heeft tot gevolg dat tomtom een verlies leidt op zijn hardware van 5 mio per jaar.
    CenS echter zal een stapelbare winst maken van 500.000 *7,50* 85%= 3,187 mio per maand ofwel 38 mio per jaar.
    Blijft echter wel staan dat we het bij CenS over stapelbare omzet hebben dus 5 jaar later zal deze CenS omzet zijn gegroeid naar 190 mio.
    Martin, in een eerdere post vandaag schreef je over de recente deal met Daimler: "Te mooi om waar te zijn?"
    Ik vrees dat dat idd het geval is. Niet vanwege je prijs-aannamen hierboven, die zijn voorzichtig genoeg. Ik denk meer aan een ARPU van €10 pm, zoals eerder al genoemd. En dat verlies op de HW valt wel mee, de inkoopprijs voor TT is veel minder dan €400.

    Het zit 'm in de verkoopaantallen. @Justin is in zijn eerste berekening van de omzet uitgegaan van 500.000 trucks pj. Dat is totaal van alle onder de Daimler-vlag gebouwde trucks in de hele wereld. Daartoe behoren ook de Amerikaanse 'Freightliner', de Aziatische Fuso en de in India gebouwde BharatBenz. Zie bijlage.
    Maar het persbericht en het product ademen een Europese of althans westerse geest. De verkoopaantallen in 2017 waren 82.000 in Europa en 165.000 in USA+CAN.+Mex. (NAFTA), daar moet je dan meer aan denken.

    Volgend dit Duitse artikel van heden gaat het zelfs alleen om het type 'Actro'.
    www.eurotransport.de/artikel/tomtom-z...

    Nu is dat wel Daimler's populairste truck, iig in Europa, dus ook als deze journalist gelijk heeft, hoeft dat geen serieuze verdere beperking te betekenen. Ik heb nog geen verkoopaantallen voor die Actro kunnen vinden, maar alles overziende vermoed ik dat de deal de komende jaren betrekking zal hebben op leveringen in de range van 100.000 - 200.000 per jaar. Mogelijk/hopelijk zal er in de komende cc gevraagd worden on een preciezere indicatie.

    Het stapeleffect blijft natuurlijk bestaan en gaat na enige jaren toch voor een leuke omzet zorgen.

  12. [verwijderd] 24 september 2018 13:03
    quote:

    PentaGoNix schreef op 24 september 2018 12:43:

    [...]Het is logisch dat iedere aandeelhouder gefrustreerd is; over het koersverloop maar nog veel belangrijker, over de non communicatie vanuit TT zelf. Het is gewoon schandalig zoals ze zich opstellen, kielhalen die lui, bij voorkeur onder de boot van HG zelf.
    Volledig met je eens maar ook dat is niet de eerste keer.
4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 136 137 138 139 140 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links