Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 317,5K

TomTom september 2018

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 208 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 boem! 22 september 2018 17:56
    quote:

    bart1805 schreef op 22 september 2018 15:16:

    [...]
    Dank je.
    2014, 2012, 2016 of 2011.
    Weer even wat teruggelezen, maar ik ben maar weer gestopt. Alles wat hier wordt verteld is al 28 keer eerder gezegd. Is en blijft geen forum voor beleggers die geld willen verdienen, maar eerst en vooral van hardcore gelovigen. Die, soms tegen beter weten in, hun lang geleden gekozen buy & hold strategie verdedigen. In mijn ogen kun je dan beter een fanclub oprichten, dat was voor velen hier een heel stuk goedkoper geweest.
    Ik blijf het een prachtig bedrijf vinden, ook al is het de vraag of ze de kaap van 1 miljard ooit weer gaan ronden. En het maakt mij eerlijk gezegd geen fluit uit welke kant het op gaat. Zo lang ik maar short of long zit op het goede moment. B&H in deze markt en bij dit bedrijf? Is niks voor mij in elk geval.
    Ook namens mij welcome back.
    Jij hebt in het verleden in ieder geval inhoudelijke argumenten aangedragen waarom jij short ging op het aandeel.
    Jouw strategie heeft evenals die van mij als BAH nog geen financieel gewin gebracht.
    Ik wordt wel getrikkerd door jouw opmerking dat jij het geen BAH aandeel vindt maar dat jij op dit moment veel meer ziet in een short dan wel long positie.
    Uit jouw opmerking, dat jij het nog steeds een prachtig bedrijf vindt distilleer ik dat een long positie nu jouw voorkeur heeft.
    Ben jij bereid om jouw keuze vergezeld van argumenten met ons te delen?
  2. Financiator 22 september 2018 17:59
    quote:

    japio,o schreef op 22 september 2018 15:45:

    [...]

    's morgens kreeg ik van Google maps ongevraagd reisinfo naar plaatsen waar ik ooit ben geweest.
    Een eindeloze reeks van vragen hoe of ik de reisinfo waardeer, smeekbedes of ik mijn bestemming wil waarderen, of ik weet of er op mijn bestemming ook een invalidentoilet is???? Gratis ja, maar ik krijg er nog jeuk van.
    Ik kan een adres in Google eenvoudig doorzetten naar de TomTom, even eenvoudig als naar Here of Maps.
    TT traffic info vind ik beter en de flitsmeldingen besparen mij jaarlijks een veelvoud van het abb. geld.
    Gratis navigatie en betalen voor traffic is het overwegen waard want big data is een commodity waar zaaien en oogsten hand in hand gaan.

    Wel heel grappig dat je dit nu schrijft, ik ben onlangs met mijn stiefmoeder uit eten gegaan en inderdaad, ik zocht een restaurant met invaliedentoilet en rolstoel toegankelijk, heb ik inderdaad ook via deze manier gevonden, begrijp mij niet verkeerd, ik vind de navigagie van tomtom goed, maar zonder de extra content lopen ze achter de feiten aan, en het gaat mij er niet om of het gratis is, wat mij betreft vraagt google mij een paar euro per maand, maar als ik aan het reizen ben is het wel prettig als ik tegen mijn navigatie kan vragen een hotel voor mij te vinden die nog beschikbaar is aan het water, en direct voor mij te boeken en een tafel in het restaurant te reserveren, waar indien nodig een invaliedentoilet is! en voor mij de route te plannen natuurlijk!
  3. [verwijderd] 22 september 2018 18:00
    quote:

    Was here schreef op 22 september 2018 17:50:

    Dus alle technologie van nvidia, bosch, here, ZF is in 1 keer niets meer waard om je je android telefoon kan verbinden met een Toyota? Of omdat je besturingssysteem android is?

    Gekte voorbij.

    [...]
    Aandelenmarkten zijn sentiment gedreven veel emotie en vaak onverklaarbaar.
    Zoals de veeboer sprak:
    Belangrijker de koper/verkoper te kennen dan de koe die wordt verhandeld.
  4. [verwijderd] 22 september 2018 18:04
    quote:

    pim f schreef op 22 september 2018 17:35:

    [...]
    Valide punt - ik zit er ook al heel lang niet meer in. Maar omdat de technologie van T2 vooraanstaand was (maar nu niet meer), was er een onderliggende hoop op een lucratieve verkoop.
    Dat is geen gek idee.

    In het algemeen gesproken lijkt het me verstandig om aandelen bij overnamegeruchten te verkopen.

    De verkoop van HERE, was bijna evenwaardig aan een overname gerucht voor TOM2.

    En dan het gerucht van laatst dat TOM2 op zoek is naar een koper.

    Kopen is verstandig wanneer je op het forum zeer uitgesproken long time believers ziet capituleren.
  5. forum rang 7 ketchup 22 september 2018 18:08

    Ik heb nog steeds de overtuiging dat de waarde van TT’s kaarten veilig staan en er voor nu geen echte disruptieve technologie aanwezig is die dit kan ondermijnen
    Heb ook de overtuiging dat Telematics rond de 1 miljard euro verkoopbaar is
    Traffic van TT is nog steeds best beschikbaar
    TT staat cash plus en deze groeit voor alsnog
    De order-intake voor de komende jaren staat
    De Opex/Capex is ongoing, maar veel kosten zijn reeds genomen wat capex betreft de laatste jaren
    De bleeders zijn geneutraliseerd en de toko is schuldenvrij en geschoond
    De cijfers voor Q3 zijn veilig en laten ruimte voor een kleine opwaardering, maar is zeker nog geen reden voor feest, maar een verbetering tegen de laatste jaren

    All in all voelde TT als een redelijk veilige investering

    Deze week heeft alles op zijn kop gezet, en dit is echt dramatisch, niet dat de koers nu verder vanhier nog eens gaat halveren, maar er is nu serieuze angst voor het lange termijn groei en verdienmodel, is TT dadelijk niet meer dan een ondergeschikte speler ?

    En die angst had dit laffe bestuur bij TT moeten wegnemen
    Deze lui , die zich dan als groene wereld-verbeteraars voordoen, die jongtalent willen sponsoren, maar gewoon geen enkele consideratie hebben voor de reguliere aandeelhouder in hun beursgenoteerd bedrijf en nog nooit in hun hele bestaan aan de beurs, ook niet die paar jaar dat het goed ging iets voor de aandeelhouder gedaan

    Zich inkopen met hun kapitaal in andere ondernemingen maar geen probleem hebben kapitaal op te halen indien noodzakelijk, zich arrogant opstellen en nu fortuinen zien verdampen aan aandeelhouderswaarde en dan enkel zich concentreren op de risico voor de auto industrie
    Hun tent staat in de fik aan de beurs en je krijgt dan te horen, hebben we al eerder meegemaakt

    Wat doen die commissarissen daar ?

    Nou jat het maar van de beurs, ik ben er helemaal klaar mee, geef mij maar 10 euro , maar waag het verdomme niet de assets te laten verdampen net zoals jullie de koers van je aandeel laat verdampen

    Hoop dat jullie geen oog dicht doen en gun jullie net zoveel slapeloze nachten als ik van dit fonds krijg

  6. forum rang 6 tatje 22 september 2018 18:26
    Toen google in 2009 met gratis maps kwam, zag Tom Tom dat PND eindig was.

    Toen zijn ze al in het geheim met kaarten voor SDC begonnen.

    Kost elk jaar misschien 200 a 300 miljoen en omdat er in de SDC markt nog geen geld wordt verdiend, gaan de kosten voor de baten uit.

    Tom Tom zag in 2009 al, dat gewone kaarten het niet gingen winnen, SDC gaan in de toekomst winnen.

    En in de SDC wereld staat Tom Tom ijzersterk ook met al zijn patenten.

    Blijft dat zou dat komen er nog meer partijen aan de deur.

    Tom Tom is eigenlijk een start up, niet voor gewone navigatie, want dat is er al tig jaren, maar voor SDC.

    Ik ga er nog steeds vanuit, dat er een spel wordt gespeeld.

    Je zou zeggen, Microsoft met de navigatie maps van Tom Tom live traffic smart mobility smart cities en dadelijk best in class in de SDC, moet NU toehappen.

    Kunnen telematics verkopen voor misschien wel 1,2 miljard en 200 miljoen cash.

    Maar ja, de founders bepalen nog altijd de prijs.

  7. [verwijderd] 22 september 2018 18:44
    quote:

    VanillaSky schreef op 22 september 2018 16:50:

    [...]

    Net als die grap van jou een paar weken geleden dat tomtom onmogelijk onder de 6 kon noteren?
    De koersdaling van vorige week was inderdaad absurd en degenen die dat voorspelden zijn op één vuurwerkhand te tellen. Ik denk alleen jij. Maar goed, 1-0 voor jou dan. Dat neemt niet weg dat ik jouw stelling over orderboek absurd vind.
  8. forum rang 4 BW2017 22 september 2018 18:47
    quote:

    *Justin* schreef op 22 september 2018 18:44:

    [...]

    De koersdaling van vorige week was inderdaad absurd en degenen die dat voorspelden zijn op één vuurwerkhand te tellen. Ik denk alleen jij. Maar goed, 1-0 voor jou dan. Dat neemt niet weg dat ik jouw stelling over orderboek absurd vind.
    Je hebt helemaal gelijk Justin, maar laat je toch niet verleiden om daarop te antwoorden.

    Had zijn bericht gelezen vanmiddag gericht aan jou, en had er ook moeite mee.
    Maar je moet ze gewoon laten praten, het geeft hun een kick om uitdagende antwoorden te geven en de bijhorende reactie die ze weer terug krijgen.
  9. sjeroen 22 september 2018 18:49
    quote:

    *Justin* schreef op 22 september 2018 18:44:

    [...]

    De koersdaling van vorige week was inderdaad absurd en degenen die dat voorspelden zijn op één vuurwerkhand te tellen. Ik denk alleen jij. Maar goed, 1-0 voor jou dan. Dat neemt niet weg dat ik jouw stelling over orderboek absurd vind.
    Ik lees veel goede stukken zoals van wies en justin. Bedankt daarvoor! We moeten niet alles alleen maar zwart gaan zien. Jammer dat er ook mensen zijn die het grappig vinden om hier te zeggen dat tomtom niets waard is, of dat ze het lang hadden zien aankomen. Niemand heeft een glazen bol hier lijkt me. Ik weet ook wel dat het maandag alle kanten uit kan. Maar als ik de waarde optel kom ik toch echt stuk boven de vijf euro uit. En als ze het daaronder gaan drukken dan is het niet reëel.
  10. bart1805 22 september 2018 19:13
    quote:

    martinmartin schreef op 22 september 2018 17:56:

    [...]

    Ook namens mij welcome back.
    Jij hebt in het verleden in ieder geval inhoudelijke argumenten aangedragen waarom jij short ging op het aandeel.
    Jouw strategie heeft evenals die van mij als BAH nog geen financieel gewin gebracht.
    Ik wordt wel getrikkerd door jouw opmerking dat jij het geen BAH aandeel vindt maar dat jij op dit moment veel meer ziet in een short dan wel long positie.
    Uit jouw opmerking, dat jij het nog steeds een prachtig bedrijf vindt distilleer ik dat een long positie nu jouw voorkeur heeft.
    Ben jij bereid om jouw keuze vergezeld van argumenten met ons te delen?

    Dank je.
    Zowel short als long geld verdiend en geld verloren met TomTom. Onderaan de streep in totaal een flink positief rendement. Had het meer kunnen zijn? Ja, altijd. Maar heel veel minder ook. B&H kan zowel naar beneden als naar boven. Een fan van een bedrijf zijn of een bedrijf haten zijn beiden ultiem slechte argumenten om ergens je geld in te steken, zowel naar beneden als naar boven.
    Kijk naar jezelf. Nog wat bijgemiddeld de afgelopen periode of nog steeds op 12-13 euro gemiddeld er in? En er ook nog steeds van overtuigd dat het je beste belegging ooit is?
    Nogmaals: ik heb geen enkele voorkeur voor long of short, wel beleg ik liever om winst te maken dan verlies. Dat kan gek overkomen op een fan-belegger als jij, maar is op zich een instelling die regelmatig voorkomt onder beleggers.
  11. [verwijderd] 22 september 2018 19:36
    HG gewoon een bord in de tuin zettten ‘Te Koop’. Dat laat een Microsoft, Baidu of Apple zich niet gebeuren. Je hebt de kaarten, de connecties met de autofabrikanten, en de schaalbare HD-techniek. Ze hebben je nodig, alleen huren ze het liever voor weinig van je. Een verkoopproces doorbreekt dat.
  12. forum rang 4 holenbeer 22 september 2018 19:50
    quote:

    Mero schreef op 22 september 2018 16:03:

    [...]

    Ik rij nu sinds een jaar een Peugoet 3008, met ingebouwde navigatie van TT en Carplay en Android connectie. Hoe vaak ik CarPlay of Android gebruikt heb? 2 keer, in de eerste week dat ik de auto had. Daarna van ergernis nooit meer de moeite genomen om er naar te kijken. Maar dat is wellicht een persoonlijke mening.

    Volgens mij zijn er voor Google en Apple nog wel een aantal hindernissen te nemen, die hier te weinig belicht worden in de berichtgevingen. We weten allemaal dat de EU bovenop deze partijen zit als het gaat om het toetsen van het toelaatbare wat deze bedrijven doen als het gaat om het verzamelen van data. Ik kan me niet voortellen dat er straks geen strengere regelgeving komt die het gebruik van dergelijke koppelingen met je auto entertainment systeem sterk aan banden legt. Niet alleen vanwege de privacy en data, maar ook vanwege de verkeersveiligheid.

    Als je nu kijkt naar wat er gevraagd wordt door bestuurders van auto's en de toelaatbaarheid van datgene wat gevraagd wordt zit daar een grote discrepantie. Neem bijvoorbeeld WhatsApp, dat nu al beschikbaar is in CarPlay. Wil we dat wel, dat mensen straks massaal op hun dashboard zitten te Whatsappen onder het rijden? Want dat is wat de consument wil. Maar uit het oogpunt van verkeersveiligheid is dat zeer onverstandig. Ik hoor mensen ook roepen dat ze youtube filmpjes willen kunnen afspelen op het dashboard, reserveringen maken in restaurants. Alles wat we nu doen op onze mobiel. Maar we zijn juist het gebruik van de mobiel aan het verbieden onder het rijden, dus waarom zouden we dat wel toestaan op een dashboard?

    En dan nog een andere ontwikkeling die ik sinds kort om me heen hoor: de koppeling met reclame wordt een steeds grotere ergernis van gebruikers van apps. Neem de recente ontwikkelingen bij youtube. Mensen worden gek van de reclames, maar weigeren ook om een abonnement te nemen om youtube om van de reclames verlost te zijn. Als betalen voor diensten straks de voorwaarde is van Google om maps te kunnen gebruiken, dan vraag ik me af wat het voordeel van een Google t.o.v. een TT nog is, financieel gezien voor de consument.

    Het lijkt nu allemaal leuk en hip om je apps te kunnen draaien op je car entertainment systeem, maar laten we niet vergeten dat de auto nog altijd een vervoersmiddel moet zijn. Een veilig vervoersmiddel. En om de veiligheid te kunnen blijven garanderen denk ik dat Google en Apple straks nog een heleboel water bij de wijn moeten doen, tegen de zin van de gebruikers. En dan ziet het systeem er in een keer veel minder aantrekkelijk uit.
    Er komt een tijd dat auto's autonoom rijden en dat er veel te verdienen valt met dat infotainment voor de passagiers. Denk dat Google het prima vindt om die periode zonder al te veel winst te overbruggen?
  13. Hoop.... 22 september 2018 20:11
    quote:

    sjeroen schreef op 22 september 2018 18:49:

    [...]
    Ik lees veel goede stukken zoals van wies en justin. Bedankt daarvoor! We moeten niet alles alleen maar zwart gaan zien. Jammer dat er ook mensen zijn die het grappig vinden om hier te zeggen dat tomtom niets waard is, of dat ze het lang hadden zien aankomen. Niemand heeft een glazen bol hier lijkt me. Ik weet ook wel dat het maandag alle kanten uit kan. Maar als ik de waarde optel kom ik toch echt stuk boven de vijf euro uit. En als ze het daaronder gaan drukken dan is het niet reëel.

    Een waarde rond de 5 euro mag het nog een onsje minder.....da's een procentje of 17 down maandag. Ik hoop dat er al is het maar 1% bijkomt.
  14. [verwijderd] 22 september 2018 20:24
    quote:

    Accuboor schreef op 22 september 2018 19:36:

    HG gewoon een bord in de tuin zettten ‘Te Koop’. Dat laat een Microsoft, Baidu of Apple zich niet gebeuren. Je hebt de kaarten, de connecties met de autofabrikanten, en de schaalbare HD-techniek. Ze hebben je nodig, alleen huren ze het liever voor weinig van je. Een verkoopproces doorbreekt dat.
    En stuur Bosch, Hexagon AB en ZF Friedrichshaven ook maar een uitnodiging voor de eerste ronde fd.nl/ondernemen/1271301/onderdelenle...
  15. forum rang 5 manuss 22 september 2018 20:34
    quote:

    loesje62 schreef op 22 september 2018 19:10:

    [...]

    Misschien dat het hoog tijd is voor jou visie Manuss.
    Mijn visie doet er niet toe. Voor een goede visie moet je bij de CEO zijn. Deze is de verantwoordelijke persoon en dient te reageren op de huidige situatie. Ik verwacht binnenkort een reactie van hem

4.157 Posts
Pagina: «« 1 ... 118 119 120 121 122 ... 208 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links