Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Xynix schreef op 21 september 2018 14:50 :
[...]
Justin, ik weet alleen dat als PSA het Renault voorbeeld volgt (en prospect Toyota) dat TomTom heel snel in ernstige cashflow problemen terecht gaat komen, die zo duidelijk zullen zijn voor de markt dat ze geen geloofwaardige partner meer zijn.
Ik ben zelf niet uitgestapt omdat ik denk dat er nu linksom of rechtsom iets gaat gebeuren dat in de buurt van een endgame komt. Maar TomTom's positie is wel enorm verslechterd.
Alaaf!
Lulkoek
Penge_miner schreef op 21 september 2018 14:49 :
[...]
Uitkijken met dat TomTom exposure.
We hebben veel gestreden tegen elkaar over Imtech in den beginne en later het kostte mij de nodige moeite er bij jou door te komen.
Pas veel later zag je de ellende in.
Ik betwijfel sterk dat het aandeel TomTom je wat gaat opleveren.
Wij niet, Maar Uitkijken is altijd goed Goede Timing is nog beter. Verrweg de meeste winst heb ik gehad juist bij Imtech en DeltaLloyd...... (Maar dat gaat me bij tomtom niet lukken...)
Penge_miner schreef op 21 september 2018 15:04 :
[...]
Nee wij hebben elkaar nooit ontmoet dat was mijn Imtech "forumvriend" die ontzettend goed in de opties thuis was, hij heeft lange tijd Imtech short gedraaid.
Ik begrijp eigenlijk niet goed dat jij in TomTom belegt, want als je eerlijk bent dan zie je dat TomTom allang geen belegging meer is.
TomTom speculatief ?, er zijn vele aandelen die speculatief meer potentie hebben.
Toch wens ik je succes al geloof ik zelf niet in de winstpotentie van dit bedrijf en al jaren gebleken.
Overigens de overnameperikelen op dit forum lopen al vanaf het tweede jaar na de IPO en steeds was/is Harold er niet aan toe gelijk eveneens zijn oprichtingspartners.
ik zit er in voor de waarde van de assets, denk dat die zo overduidelijk ondergewaardeerd staan, dat die genoeg kussen geven mocht het performance verhaal van TT uiteindelijk toch fout gaan, dus zolang er geen disruptieve innovatie is, denk ik een veilige belegging, maar dat is nog geen goede belegging.
*Justin* schreef op 21 september 2018 14:30 :
[...]
TomTom heeft deals met UBER, Baidu, nVidia (werd daar op het podium ook onthaald), Microsoft en diverse andere grote corporates en partijen in de auto industrie. Je bent zelf nog niet eens de voorzitter van een carnavalsvereniging en dan zou jij weten hoe business partners van tomtom denken over zakendoen met TT.
AB zo kan je het ook zeggen idd... :-)
martinmartin schreef op 20 september 2018 12:52 :
Lijkt veel op gevalletje Apple zo vlak voor de cijfers.
De omzetten die de laatste 3 dagen behaald zijn echter van een heel andere orde.
Wie heeft er dit keer de onrust veroorzaakt?
De koers zal richting 3q verder herstellen naar 8 euro , waarna die cijfers het verdere koersverloop zullen bepalen ipv de hier op het forum veel ten tonele verspreide valse/gespeelde emotie.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ja een herstel naar 7 is goed mogelijk, maar denk dat dat wel de max is. En nee, ik heb geen positie meer maar als ik deze weer inneem zal het eerder short dan long worden. Een vriend van mij heeft zijn bedrijf ( te maken met navigatie) verkocht en is zeer negatief over een bullish scenario voor tom tom ( om het maar zacht uit te drukken) ik weet dat niemand iets aan deze info of dat het ook maar enigzins betrouwbaar moet overkomen. Maar toch, ik adviseer een ieder deze koers niet te zien als een uitgelezen koopmoment
Sander1234 schreef op 21 september 2018 15:15 :
[...]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ja een herstel naar 7 is goed mogelijk, maar denk dat dat wel de max is. En nee, ik heb geen positie meer maar als ik deze weer inneem zal het eerder short dan long worden.
Een vriend van mij heeft zijn bedrijf ( te maken met navigatie) verkocht en is zeer negatief over een bullish scenario voor tom tom ( om het maar zacht uit te drukken) ik weet dat niemand iets aan deze info of dat het ook maar enigzins betrouwbaar moet overkomen. Maar toch, ik adviseer een ieder deze koers niet te zien als een uitgelezen koopmoment
Sander1234 schreef op 21 september 2018 15:15 :
[...]
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ja een herstel naar 7 is goed mogelijk, maar denk dat dat wel de max is. En nee, ik heb geen positie meer maar als ik deze weer inneem zal het eerder short dan long worden.
Een vriend van mij heeft zijn bedrijf ( te maken met navigatie) verkocht en is zeer negatief over een bullish scenario voor tom tom ( om het maar zacht uit te drukken) ik weet dat niemand iets aan deze info of dat het ook maar enigzins betrouwbaar moet overkomen. Maar toch, ik adviseer een ieder deze koers niet te zien als een uitgelezen koopmoment
Daar zou ik ook niet te zeker van zijn. 7 euro is natuurlijk geen ‘herstel’ te noemen. TomTom is geen voorspelbaar aandeel. Alle leed en onzekerheid zit nu in de koers en alle longs (calls en derivaten) zijn zowat uitgeschud. Kan zo dat partijen het naar zes hebben getrapt en dat het vanaf daar kan dubbelen. Op het Apple nieuws gingen we ook naar 6,xx en terug naar 9 op goede kwartaalcijfers. We krijgen in oktober nog een rondje kwartaalcijfers (kan Goddijn ook wat meer vertellen over Android) en nog een autoshow. Komende jaar ga je naar een 50 cent eps met 200-300 mio cash op de bank. Dan vind ik 20x EPS PLUS 1,50 voor de cash echt niet gek betaald.
*Justin* schreef op 21 september 2018 15:47 :
[...]
Komende jaar ga je naar een 50 cent eps met 200-300 mio cash op de bank. Dan vind ik 20x EPS PLUS 1,50 voor de cash echt niet gek betaald.
Klinkt mooier dan het is. Cash is 0,85 tot max 1,27 per aandeel(max bij 300 miljoen). EPS 0,50 is aangepaste eps en niet de werkelijke winst per aandeel en dat moet dan ook nog eens bewezen worden. De handel beter in perspectief plaatsen lijkt mij juister. Onder deze omstandigheden: (10 x 0,50) + 1,27 is in de buurt van de huidige koers.
Brouwer285 schreef op 21 september 2018 13:39 :
Dinsdag Volume 15M en een beetje
Woensdag Volume 7.5M en een beetje
Donderdag Volume 3.75M en een beetje
Vrijdag Volume 1.875M en een beetje?
Blijkbaar wordt de deur waardoor TT beleggers massaal (en een beetje) vluchten, elke dag 50% kleiner.
Succes allemaal en een prettig weekend, was een bijzonder weekje :)
Ik denk dat we beter ons weekend nu inzetten steeds wederkerende handel op expiratiedatums. op 7h00 handelen komt men aan 1.450.000 verhandelde stukjes ; peanuts als je ziet wat er deze speciale week verhandeld is aan stukken per dag(zie hierboven). Expiratiedatum dus men kan nog vlug een aantal stukken oppikken aan 6.30 - 6,35 ??? Gewoon stukken vasthouden en wachten tot cijfers 3 de Kwartaal. Zo is ieder tevreden en maandag nieuwe mogelijkheden.
Ongenuanceerd en kort door de bocht gesteld, kan TT twee wegen bewandelen, en beide wegen hebben voor- en tegenstanders onder beleggers. 1. Gewoon doorgaan (doormodderen) op de ingeslagen weg met de business, de winsten zijn weliswaar al sinds jaar en dag pover maar in de toekomst ligt forse groei in het vooruitzicht dankzij HD maps die nodig zijn voor de zelfrijdende auto. Zeg maar de MartinMartin / Gerard_ECB variant. 2. TomTom gaat veranderen qua structuur. Een derde partij koopt de toko, één of meerdere partijen nemen een belang in de toko, een onderdeel (Telematics) wordt verzilverd dan wel HG c.s. haalt de toko van de beurs (exit). Achterliggende gedachte: de assets zijn veel meer waard dan winsten die het bedrijf eruit weet te persen waardoor de beurwaarde een schijntje is t.o.v. de onderliggende assets. Zeg maar de Wiesje-variant. Sinds afgelopen dinsdag mag je we wel concluderen dat variant 1 geen gelukkige is. Daar kan een streep doorheen. De markt heeft altijd gelijk en de huidige koers moet toch iedere long aandeelhouder pijn doen. En de toekomstperspectieven zijn ook niet bepaald rooskleuriger geworden: In een reactie aan RTL Z zegt CFO Taco Titulaer zich wel bewust te zijn dat in de deal met Google is afgesproken om gebruik te gaan maken van Google Maps en dat dat voor TomTom niet gunstig is. "Een concurrent die dingen verkoopt aan klanten van ons is nooit goed nieuws", aldus Titulaer. "We weten dat het een competitieve markt is. We moeten ons realiseren dat we goed ons best moeten doen." (Bron: rtlz, zie link hieronder)www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4... Concurreren tegen Google is toch wel het slechtst denkbare businessmodel. Wat variant 2 betreft, daarvoor geldt dat de opbrengsten van een overname of exit voor de reguliere aandeelhouders helaas fors lager ligt sinds afgelopen dinsdag. Dankzij de koersimplosie. Voor wat betreft een overname of deelneming heeft het management het momentum helaas aan zich voorbij laten gaan. Toch lijkt het mij enerzijds voor de hand liggend dat de waarschijnlijkheid van een structuurverandering juist is toegenomen - gezien vanuit het standpunt van TomTom. Overname of deelname is thans immers gewenst om -zoals Xynix terecht stelt- zelfs maar de minste twijfel over continuïteit bij (potentiele) klanten weg te nemen. En exit is door lage koers ook waarschijnlijker geworden temeer als je je bedenkt dat het management ook wel begrijpt dat de huidige tranentrekkende koers bij (potentiele) klanten voor continuiteitstwijfel kan zorgen. Bovendien is TomTom bij een exit van de hijgerige beurs en media af. Anderzijds kun je ook stellen dat de "appetite" op een overname juist kleiner geworden gezien vanuit het oogpunt van een derde partij: het is geen prettig vooruitzicht in de toekomst met Google te moeten concurreren. Concluderend is thans een exit meer dan ooit voor de hand liggend te noemen. Het meest gunstige scenario voor aandeelhouders is imho de verkoop van Telematics tegen een mooie prijs, maar helaas heb ik niet de indruk dat het management hier (aandeelhouderswaarde creeeren) veel aan gelegen ligt. Voorwaar geen eenvoudige investeringsscase.
Ca. 65mln ebitda voor telematics dit jaar. Fleetmatics kreeg er 20x voor.
Als je kijkt naar de triggers voor een grote koersdaling bij TomTom dan zie ik vanaf 2016 (uit mijn hoofd): - CES januari 2016 waar MobilEye aangeeft zich te gaan richten op Mapping en Harman een nieuw platform introduceert waar HERE mede aan de basis staat en TomTom op dat moment nog niet is bij betrokken. - halverwege 2016 bericht dat Uber half miljard investeert in Mapping en dat wakkert vrees aan dat ze niet meer bouwen op TomTom. - begin 2018 Bosch (partner van TT voor Mapping) en Continental nemen belang in HERE. - afgelopen juni het bericht dat Apple eigen Maps gaat opbouwen. - deze week het nieuws dat Renault alliantie overgaat op Android inbouw. Dit zijn bepalende momenten geweest voor de koers. Er zijn ook bewegingen nav cijferrapportage of nieuws vanuit TomTom zelf (als ze eens wat meedelen tenminste) maar die bewegingen worden over het algemeen snel gecorrigeerd. Bv: tegenvallende outlook voor lopend jaar maar dan wordt er gewezen door analisten op transitie naar software, betere marges, verborgen winst in deferred, orderboek Automotive compenseert etc. Waar het mij om gaat is dat de gebeurtenissen die ik hier noem optreden door nieuws van concurrent, partner of klant. Het gaat dan over het lange termijn strategische plaatje en juist dan geeft IR/Management niet thuis. Geen bericht dat TomTom ook op Harman platform zit begin 2016. Geen weerwoord als MobilEye bluft dat Mapping een simpele klus is die zij er wel even bij zullen doen. Geen uitleg (en dat hoeft niet zelf maar kan ook via een analist) dat de inspanningen van Uber op Mapping gebied complementair kunnen zijn ipv bedreigend voor TomTom. Geen nadere uitleg over de relatie met Bosch en evt impact deelname van die partij in HERE. Als je dit bovenstaande combineert met het niet publiceren van nieuwe deals onder het mom van "dat mag niet van de klant" dan ontstaat er een situatie dat beleggers geen evenwichtig beeld krijgen van de bedrijfsmatige gang van zaken bij TT en de plek binnen het speelveld waar bedrijf actief is. Iedere bedreiging wordt niet op gereageerd en behaalde successen worden verzwegen. Wat je nodig hebt is een IR afdeling die duidelijk kan maken waarom het een goed idee is om in TT te investeren. Dan kies je dus niet voor een controller als hoofd IR die deze taak erbij doet. Dan laat je Taco niet in de media zijn eigen bedrijf de grond in kletsen of stuntelen met de invoering nieuwe IFRS regels. Dan breng je als CEO een keer wat energie op om enthousiast over je bedrijf te praten ipv als een zuchtende zak hooi erbij te zitten met overduidelijke tegenzin. TomTom gedraagt zich niet als een beursgenoteerd bedrijf maar als een bedrijf dat van de beurs wil en nog even wat lastige aandeelhouders moet uitschudden. Dat er volgende week wordt gekozen (ahum) voor een nieuwe commissaris afkomstig van Springer is opnieuw een middelvinger van Goddijn richting aandeelhouders. Deze beoogd voorzitter van RvC heeft niet veel op met een beursnotering en de belangen van gewone aandeelhouders daar zal hij, is althans mijn gedachte, zich niets van aantrekken gezien zijn verleden. Jmho
Levy schreef op 21 september 2018 16:38 :
Anderzijds kun je ook stellen dat de "appetite" op een overname juist kleiner geworden gezien vanuit het oogpunt van een derde partij: het is geen prettig vooruitzicht in de toekomst met Google te moeten concurreren.
Het lijkt mij logisch dat een overname voorlopig niet aan de orde is, niet alleen omdat Harold en zijn partners er nog niet aan toe zijn maar vooral dat de "potentiele overnemers" de kat uit de boom kijken of er opnieuw een aanval van de witte haai (Google) volgt. Zou onverstandig zijn dat risico te lopen en niet af te wachten en ik geloof niet dat partijen zo dom zijn. De aandeelhouder gaat een onzekere toekomst tegemoet.
*Justin* schreef op 21 september 2018 15:04 :
[...]
k
Gezien de ontzettende stupid reactie van zowel de ceo als zijn maatje , die dus beiden deze Google move niet hebben zien aankomen… gespeelde verbazing of onderdeel van een vies spelletje ??? Dirty exit nu voor 6,5 euro ipv 12,0...
benerweer schreef op 21 september 2018 17:05 :
[...]Gezien de ontzettende stupid reactie van zowel de ceo als zijn maatje , die dus beiden deze Google move niet hebben zien aankomen… gespeelde verbazing of onderdeel van een vies spelletje ???
Dirty exit nu voor 6,5 euro ipv 12,0...
Ik denk dat u zich beter kan afvragen waarom de aanval van de witte haai(Google) succesrijk was. Weinig forumleden verdiepen zich in die vraag.
Levy schreef op 21 september 2018 16:38 :
Anderzijds kun je ook stellen dat de "appetite" op een overname juist kleiner geworden gezien vanuit het oogpunt van een derde partij:
het is geen prettig vooruitzicht in de toekomst met Google te moeten concurreren .
Ik denk dat de voor de hand liggende partijen om TomTom in te lijven (Microsoft, Baidu, Apple) al de laatste jaren niets anders doen dan concurreren met Google. Inlijving van TomTom, als dat nu dan eindelijk mogelijk zou worden, zou hun positie juist flink verstevigen. Daarbij heeft Microsoft in mijn ogen het meest te winnen bij zo'n deal, via Azure en map-API's. Nog afgezien van de nieuwe LBS-services die ze met TomTom aan het ontwikkelen zijn. Hoeveel meer zou dat niet opleveren als de klanten eindelijk eens het gevoel krijgen een serieuze gesprekspartner tegenover zich te krijgen en eindelijk om die "moeilijke" eigenheimer van een Goddijn heen te kunnen?! Harold is al zijn hele leven een waardeloze onderhandelaar. Totaal geen ASML-achtig niveau om wederzijds profijtelijke deals er ook echt doorheen te slepen. Om maar te zwijgen van Amnon Shashua niveau. Dat was heeeeeeeeeel andere koek.
Penge_miner schreef op 21 september 2018 17:10 :
[...]
Ik denk dat u zich beter kan afvragen waarom de aanval van de witte haai(Google) succesrijk was.
Weinig forumleden verdiepen zich in die vraag.
Tja, wat heeft RNM verleid om met "de duivel" in bed te duiken? Dat is essentieel om te weten. Welke motieven zaten daar achter? En gaan die motieven elders ook gelden? En blijven die beperkt tot infotainment of strekt zich dat uit tot ADAS/SDC, dat ook voor een gigantische shake-out in de auto-industrie gaat zorgen? Hoeveel "zwakke broeders" zullen door de knieën gaan in de hoop via Google bovenliggende partij te worden als "bijltjesdag" nadert?
Xynix schreef op 21 september 2018 17:18 :
[...]
Tja, wat heeft RNM verleid om met "de duivel" in bed te duiken? Dat is essentieel om te weten. Welke motieven zaten daar achter? En gaan die motieven elders ook gelden? En blijven die beperkt tot infotainment of strekt zich dat uit tot ADAS/SDC, dat ook voor een gigantische shake-out in de auto-industrie gaat zorgen? Hoeveel "zwakke broeders" zullen door de knieën gaan in de hoop via Google bovenliggende partij te worden als "bijltjesdag" nadert?
Jij begrijpt wat afgevraagd en opgezocht/uitgevonden moet worden en bent meer onmisbaar voor het forum dan dat je zelf denkt. Dit forum moet meer realisten aan boord krijgen in plaats van allerlei geneuzel in technische details van...…. en daar tenslotte in verzinken. Onmiskenbaar de grote lijnen worden uit het oog verloren.
Ik kan mij nog een gevalletje van Ahold herinneren. Amazon kocht zich in in de grootgrutter sector met de overname van Wholefoods. Hel en verdoemenis zou over de sector neer strijken. De koers van Ahold en andere grootgrutters ging met tientellen procenten onderuit. En wat is er van over gebleven? Ahold staat er weer als vanouds bij. Van Amazon en Wholefoods vrijwel niets meer gehoord. Nu komt Google met een stukje inbreng bij Reneaul/Nissan en Mitsubishi. Hel en verdoemenis strijkt nu neet op de navigatie sector. tuurlijk. En over een jaartje vragen wij ons af wat Google ook al weer kwam doen.
TT is een looser, wie zegt nu dat er nog interesse is om ze te kopen. TT zelf zeht zoals altijd niets, ach lult HG, we hebben geen principiële bezwaren tegen een deelname. Als TT echt zo strategisch belangrijk zou zijn waren ze al lang eerder opgekocht, dus ik geloof er niet meer in tot het tegendeel een keer wordt bewezen. Enkel een tegenbeweging op Google uit angst de boot te missen kan TT nog interessant maken de komende tijd, dat is weer het voordeel van de Renault/Nissan ellende. HG wat een non communicator, althans dat is nu mijn oordeel. Overigens wat een prachtige daling, gelukkig zat ik niet long. Daar ben ik dankbaar voor na alle eerdere ellende de vorige jaren.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)